ΟΛΠ: Master Plan ύψους 1 δισ. ευρώ

To master plan της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά παρουσιάστηκε σήμερα στον ΟΛΠ με  τη συμμετοχή του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης  Θεόδωρου Πάγκαλου...

To master plan της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά παρουσιάστηκε σήμερα στον ΟΛΠ με  τη συμμετοχή του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης  Θεόδωρου Πάγκαλου, του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Παύλου Γερουλάνου, του Υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων & Αλιείας Γιάννη Διαμαντίδη, της Γ.Γ. ΥΠΟ.Τ  Λίνας Μενδώνη και με εισηγητή τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ο.Λ.Π. Α.Ε.  Γιώργο Ανωμερίτη.

Όπως τόνισε και ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης στην εισήγησή του, πέντε είναι οι κύριοι στόχοι του έργου αυτού:

Α. Να αλλάξουμε το αναπτυξιακό πρότυπο του Πειραιά.

Β. Να συζεύξουμε τον Τουρισμό με τον Πολιτισμό, ενισχύοντας την κρουαζιέρα και μετατρέποντας μαζί και με τα λοιπά έργα τον Πειραιά ως μεγάλο κομβικό (hub) λιμάνι κρουαζιέρας στη Μεσόγειο.

Γ. Να διασυνδέσουμε την πόλη με το Λιμάνι, δημιουργώντας χώρους και δράσεις δίπλα στην θάλασσα για τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής

Δ. Να αξιοποιήσουμε το υφιστάμενο κτιριακό απόθεμα, το οποίο δεκαετίες παραμένει σκυθρωπό και ανεκμετάλλευτο προς όφελος όλων.

Ε. Να αναδείξουμε τον αρχαιολογικό πλούτο του Πειραιά στον πιο αρχαίο χώρο του Λιμανιού, τον χώρο των Ηετωνίων Πυλών.

Το master plan θα βρίσκεται αναρτημένο στο www.olp.gr για διαβούλευση μέχρι της 31 Ιανουαρίου 2011.
 
Ο Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας  Γιάννης Διαμαντίδης στην ομιλία του για την Πολιτιστική Ακτή του Πειραιά τόνισε μεταξύ άλλων:

 « Στον  Πειραιά θα υλοποιηθεί ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά έργα της πατρίδας μας που θα «δέσει» αρμονικά τη θάλασσα, το λιμάνι, την πόλη, τον τουρισμό με τον πολιτισμό και την κουλτούρα μας, με την ιστορία μας.
Ένα έργο, που με την ολοκλήρωση του, θα γκρεμίσει το «τοίχος» της πόλης με το λιμάνι. Που θα κάνει όλους τους Πειραιώτες υπερήφανους για την πόλη τους και θα την ανακαλύψουν ξανά. Και παράλληλα θα καταστήσει τον Πειραιά, πόλο έλξης για όλους τους υπόλοιπους Έλληνες και Αθηναίους, αλλά και τους ταξιδιώτες που θα καταφτάνουν κατά χιλιάδες κάθε ημέρα, με τα κρουαζιερόπλοια, στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μας» και προσέθεσε:  


 «Ειδικά για τον Πειραιά οι «επεμβάσεις» δεν θα αφορούν μόνο τη διαμόρφωση της περιοχής από τον Αγ. Διονύσιο μέχρι την Ακτή Βασιλειάδη. Δηλαδή:
-Το εμπορευματικό λιμάνι με τη δημιουργία νέου προβλήτα για containers και την σιδηροδρομική σύνδεσή του με το Εθνικό Οδικό Δίκτυο .
-Το τουριστικό λιμάνι, με νέες θέσεις ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων και χώρους εξυπηρέτησης της τουριστικής κίνησης .
Αλλά και το επιβατηγό λιμάνι, με νέες υποδομές για την διακίνηση επιβατών και οχημάτων.
Ιδιαίτερα όμως στον χώρο της κρουαζιέρας, ο Πειραιάς οφείλει να γίνει – και θα γίνει - το σημαντικότερο λιμάνι εξυπηρέτησης κρουαζιερόπλοιων της Ανατολικής Μεσογείου, μετά την άρση του καμποτάζ (που έλυσε τα χέρια των εταιριών του κλάδου, ώστε να χρησιμοποιούν τον Πειραιά σαν αφετήριο λιμάνι –home port )».

 Ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εμπορικής Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Πλακιωτάκης δήλωσε:

«Εδώ και 14ις μήνες βομβαρδιζόμαστε συνεχώς από προτάσεις για επενδύσεις και έργα στο λιμάνι και την πόλη του Πειραιά. Ωστόσο καλά τα λόγια, αλλά είναι αναμφισβήτητο ότι στην πράξη δεν «κουνιέται φύλλο» και μάλιστα σε μια περίοδο όπου το ζητούμενο είναι η ανάπτυξη.

Διότι δεν έχει ακόμη τεθεί κάποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των προτάσεων ούτε έχουμε πληροφορηθεί από που ακριβώς θα προέλθει η χρηματοδότηση ύψους ενός δις ευρώ, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι ο Ο.Λ.Π δεν έχει ανάλογη δυνατότητα.

Μήπως, λοιπόν, στην πραγματικότητα πρόκειται απλώς για ένα ακόμη επικοινωνιακό τρικ της Κυβέρνησης»;
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr