Προεκπτώσεις έως 50%
08.01.2011
11:01
Οι έμποροι αναζητούν τρόπους να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό και να ενισχύσουν τον τζίρο τους πριν την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων στις 15 Ιανουαρίου.
Με μεγάλες προσφορές - προεκπτώσεις οι οποίες σε κάποια προϊόντα αγγίζουν το 50% έκανε ποδαρικό το 2011 στα καταστήματα καθώς οι έμποροι αναζητούν τρόπους να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό και να ενισχύσουν τον τζίρο τους πριν την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων στις 15 Ιανουαρίου.
Για μια ακόμα χρονιά στους τρόπους επικοινωνίας των εμπορικών επιχειρήσεων με τους καταναλωτές έχουν ενταχθεί προωθητικές ενέργειες όπως συστημένες επιστολές, αποστολή SMS στα κινητά τηλέφωνα, δωροεπιταγές αξίας ίσης με το 50% της αγοράς αλλά και προσφορές τύπου 1+1 δώρο.
Ελπίδα για το λιανεμπόριο οι εκπτώσεις
Τα επίσημα στοιχεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου για τη χρονιά που πέρασε ήταν απογοητευτικά. Το 2010 η μείωση της κατανάλωσης σε πραγματικούς όρους (δηλ. σε όγκο) ήταν 52% στον κλάδο ένδυσης - υπόδησης, 28% στα καύσιμα, 27% στα φάρμακα-καλλυντικά, 15% σε έπιπλα-ηλεκτρικά είδη, 14% στα ποτά-καπνό και 11% στα τρόφιμα.
Την εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα αλλά και την Πρωτοχρονιά οι καταναλωτές επισκέφτηκαν τα εμπορικά καταστήματα, περιορίστηκαν όμως σε αγορές χαμηλού κόστους που προορίζονταν για δώρα προς τρίτους.
"Το δεκαήμερο προσφορών πριν την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων καθώς επίσης η περίοδος των εκπτώσεων αποτελεί ελπίδα για το λιανεμπόριο που περιμένει να αυξήσει τους τζίρους του και να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα του 2010" δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης.
Για μια ακόμα χρονιά στους τρόπους επικοινωνίας των εμπορικών επιχειρήσεων με τους καταναλωτές έχουν ενταχθεί προωθητικές ενέργειες όπως συστημένες επιστολές, αποστολή SMS στα κινητά τηλέφωνα, δωροεπιταγές αξίας ίσης με το 50% της αγοράς αλλά και προσφορές τύπου 1+1 δώρο.
Ελπίδα για το λιανεμπόριο οι εκπτώσεις
Τα επίσημα στοιχεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου για τη χρονιά που πέρασε ήταν απογοητευτικά. Το 2010 η μείωση της κατανάλωσης σε πραγματικούς όρους (δηλ. σε όγκο) ήταν 52% στον κλάδο ένδυσης - υπόδησης, 28% στα καύσιμα, 27% στα φάρμακα-καλλυντικά, 15% σε έπιπλα-ηλεκτρικά είδη, 14% στα ποτά-καπνό και 11% στα τρόφιμα.
Την εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα αλλά και την Πρωτοχρονιά οι καταναλωτές επισκέφτηκαν τα εμπορικά καταστήματα, περιορίστηκαν όμως σε αγορές χαμηλού κόστους που προορίζονταν για δώρα προς τρίτους.
"Το δεκαήμερο προσφορών πριν την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων καθώς επίσης η περίοδος των εκπτώσεων αποτελεί ελπίδα για το λιανεμπόριο που περιμένει να αυξήσει τους τζίρους του και να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα του 2010" δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης.
Σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη ο κλάδος της ένδυσης και υπόδησης αναμένεται να σημειώσει τις καλύτερες επιδόσεις και να κινηθεί την περίοδο των εκπτώσεων με δυνατούς ρυθμούς. Εξίσου καλά αναμένεται να κινηθεί και το παιδικό ένδυμα ενώ και ο κλάδος των καλλυντικών θα παρουσιάσει αυξημένες πωλήσεις.
Όσον αφορά στο 2011, ο κ. Κορκίδης ανέφερε ότι "το ελληνικό εμπόριο πρέπει το 2011 να κινηθεί με καθαρές μειώσεις τιμών που θα ισχύσουν όλο τον χρόνο και για να το επιτύχει πρέπει να δώσει προτεραιότητα στην μείωση του κόστους αγοράς, στην μείωση των δαπανών και στην άντληση ρευστότητας. Επίσης, πρέπει να αξιοποιήσει τα κατά πολύ χαμηλότερα ενοίκια διαθέσιμων καταστημάτων στους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους των πόλεων και να εξετάσει ακόμη την δυνατότητα απόκτησης επαγγελματικής στέγης".
Από την πλευρά του ο Δημήτρης Ζαΐρης, Γενικός Διευθυντή του Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Λιανικών Πωλήσεων Ελλάδος ΣΕΛΠΕ μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ανέφερε το 2010 άφησε πίσω του μεγάλες ζημιές στις εμπορικές επιχειρήσεις. Ειδικότερα κατά την εορταστική περίοδο η καταναλωτική κίνηση ήταν συγκρατημένη.
Ο κ. Ζαΐρης εκτιμά ότι τόσο κατά την περίοδο των προσφορών όσο και των εκπτώσεων θα καλυφθούν οι απώλειες στις εμπορικές επιχειρήσεις και θα δοθεί μια μικρή ανάσα στους εμπόρους.
Αναφερόμενος στα προβλήματα με τα οποία έρχεται αντιμέτωπος ο εμπορικός κλάδος, ο κ. Ζαΐρης επεσήμανε ότι για να κινηθεί η αγορά σε ανοδική τροχιά, θα πρέπει να κινητοποιηθούν άμεσα οι μηχανισμοί ρευστότητας και να λειτουργήσει τόσο ο αναπτυξιακός νόμος όσο και το ΕΣΠΑ που παρουσιάζει χαμηλή απορροφητικότητα.
"Σε περιόδους ύφεσης όταν αλλάζει η φορολογία είναι ότι χειρότερο για την πραγματική οικονομία. Πρέπει να βρούμε τη χρυσή τομή ανάμεσα στο εμπροσθοβαρές δημοσιονομικό πρόγραμμα της κυβέρνησης και στα μέτρα ανάπτυξης της οικονομίας για να ξεπεραστεί το πρόβλημα" δήλωσε.
"Ανάσα" και για την περιφέρεια
Στην εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς είχαν εναποθέσει τις ελπίδες τους οι έμποροι της Πάτρας, προκειμένου να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πάτρας, Γιώργος Ρώρος, το 2010 έκλεισε με πτώση τζίρου 25-30% και περίπου 600 λουκέτα σε εμπορικές επιχειρήσεις. Στα καταστήματα της Πάτρας, οι προσφορές - προεκπτώσεις έχουν ήδη ξεκινήσει και κυμαίνονται από 30-50%, όμως η κίνηση δεν είναι η αναμενόμενη.
"Οι εκπτώσεις που ξεκινούν στις 15 Ιανουαρίου θα δώσουν ανάσα στους εμπόρους και περαιτέρω ώθηση στο καταναλωτικό κοινό να προβεί σε αγορές. Ωστόσο, εάν η κυβέρνηση δεν πάρει άμεσα μέτρα, δεν θα υπάρξουν καλύτερες μέρες στο εμπόριο και το 2011 θα είναι πολύ χειρότερο. Αυτό που ζητούν οι έμποροι από την κυβέρνηση είναι να παρέμβει δραστικά ώστε να υπάρξει μείωση στα ενοίκια των καταστημάτων" δήλωσε ο κ. Ρώρος.
Σε ικανοποιητικό επίπεδο κινήθηκε την εορταστική περίοδο η αγορά στην Κρήτη, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Εμ. Κουμαντάκης, Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου. Οι εμπορικές επιχειρήσεις εκμεταλλευόμενες τις δυνατότητες που δίνει ο νόμος προσφέρουν στους καταναλωτές τα προϊόντα τους μειωμένα κατά 20-50% πριν την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων στις 15 Ιανουαρίου.
Απαισιοδοξία επικρατεί στην αγορά της Θεσσαλονίκης, καθώς σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνο Χατζαρίδη, η πτώση του όγκου λιανικών πωλήσεων θα ξεπεράσει το 15% στο σύνολο των καταστημάτων της πόλης. Σημειώνεται ότι στο ιστορικό κέντρο της πόλης έκλεισαν το 2010 περίπου 800 καταστήματα που αντιστοιχούν σε ποσοστό 17,8% των καταστημάτων.
Σύμφωνα με τον κ. Χατζαρίδη, τόσο την περίοδο των εορτών αλλά και το προηγούμενο διάστημα τα καταστήματα με προσφορές προσπάθησαν να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό, αλλά η αγορά κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα.
Προσφορές όλο το χρόνο στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις δείχνουν να είναι κερδισμένες το 2010 καθώς ο τζίρος εκτινάχθηκε στο ποσό των 1,4 δισ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 75% σε σχέση με το 2009.
Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρήσεων Πωλήσεων από Απόσταση και Άμεσου Μάρκετιγκ - ΕΠΑΜ, Γιάννης Κουρνιώτης, όπως κατά τη διάρκεια ολόκληρου του έτους έτσι και κατά την περίοδο των εορτών ο καταναλωτής έδειξε να εμπιστεύεται ακόμα περισσότερο τα ηλεκτρονικά καταστήματα για τις αγορές του απολαμβάνοντας ειδικές προσφορές μέσω των οποίων μπορεί να αποκτήσει χιλιάδες προϊόντα σε προνομιακές τιμές.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr