Προσπάθεια προσέγγισης με τους εφοπλιστές
13.01.2011
07:46
Το κατώφλι του Μεγάρου Μαξίμου θα περάσει σήμερα το προεδρείο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών με επικεφαλής τον πρόεδρό της Θεόδωρο Βενιάμη και θα έχει συνάντηση με τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου.
Το κατώφλι του Μεγάρου Μαξίμου θα περάσει σήμερα το προεδρείο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών με επικεφαλής τον πρόεδρό της Θεόδωρο Βενιάμη και θα έχει συνάντηση με τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου.
Η κυβέρνηση υπολογίζει στα δεκάδες δισεκατομμύρια ναυτιλιακού συναλλάγματος που εισρέουν στην Ελλάδα κάθε χρόνο. Πληροφορίες θέλουν τον Γιώργο Παπανδρέου να βολιδοσκοπεί τις προθέσεις των Ελλήνων εφοπλιστών για να επενδύσουν κεφάλαια στην Ελλάδα αλλά και να υψώσουν την ελληνική σημαία σε όσα περισσότερα πλοία τους είναι αυτό δυνατόν. Άλλωστε προς την κατεύθυνση αυτή κινείται και ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννης Διαμαντίδης ο οποίος επισημαίνει:
«Στόχος της κυβέρνησης είναι να γίνει η ναυτιλία ισχυρός αναπτυξιακός βραχίονας στην προσπάθεια που κάνει σύσσωμη η χώρα με μπροστάρη τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου να ξεπεράσουμε την κρίση και να μπούμε σε αναπτυξιακή τροχιά. Πρώτη προτεραιότητα μου είναι να φέρουμε όσο περισσότερα πλοία στην ελληνική σημαία είναι εφικτό, να αναβαθμίσουμε στο επίπεδο που της αξίζει τη Ναυτική μας Εκπαίδευση και να κάνουμε πάλι περήφανους τους έλληνες ναυτικούς για το επάγγελμα τους. Η Ελλάδα, μην το ξεχνάμε, είναι παγκόσμια υπερδύναμη στις θάλασσες».
Ψυχρότητα
Όμως υπάρχει μία ψυχρότητα μεταξύ κυβέρνησης και Ελλήνων εφοπλιστών αφενός μετά την κατάργηση του πρώην υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και αφετέρου με τον διαχωρισμό του Λιμενικού Σώματος από το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων και κατ’ επέκταση από τη Ναυτιλία και τη διαχείριση των ναυτιλιακών θεμάτων .
Στο πλαίσιο αυτό, η σημερινή συνάντηση έχει μεγάλη σημασία για την επαναπροσέγγιση των δύο πλευρών.
Η κυβέρνηση υπολογίζει στα δεκάδες δισεκατομμύρια ναυτιλιακού συναλλάγματος που εισρέουν στην Ελλάδα κάθε χρόνο. Πληροφορίες θέλουν τον Γιώργο Παπανδρέου να βολιδοσκοπεί τις προθέσεις των Ελλήνων εφοπλιστών για να επενδύσουν κεφάλαια στην Ελλάδα αλλά και να υψώσουν την ελληνική σημαία σε όσα περισσότερα πλοία τους είναι αυτό δυνατόν. Άλλωστε προς την κατεύθυνση αυτή κινείται και ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννης Διαμαντίδης ο οποίος επισημαίνει:
«Στόχος της κυβέρνησης είναι να γίνει η ναυτιλία ισχυρός αναπτυξιακός βραχίονας στην προσπάθεια που κάνει σύσσωμη η χώρα με μπροστάρη τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου να ξεπεράσουμε την κρίση και να μπούμε σε αναπτυξιακή τροχιά. Πρώτη προτεραιότητα μου είναι να φέρουμε όσο περισσότερα πλοία στην ελληνική σημαία είναι εφικτό, να αναβαθμίσουμε στο επίπεδο που της αξίζει τη Ναυτική μας Εκπαίδευση και να κάνουμε πάλι περήφανους τους έλληνες ναυτικούς για το επάγγελμα τους. Η Ελλάδα, μην το ξεχνάμε, είναι παγκόσμια υπερδύναμη στις θάλασσες».
Ψυχρότητα
Όμως υπάρχει μία ψυχρότητα μεταξύ κυβέρνησης και Ελλήνων εφοπλιστών αφενός μετά την κατάργηση του πρώην υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και αφετέρου με τον διαχωρισμό του Λιμενικού Σώματος από το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων και κατ’ επέκταση από τη Ναυτιλία και τη διαχείριση των ναυτιλιακών θεμάτων .
Στο πλαίσιο αυτό, η σημερινή συνάντηση έχει μεγάλη σημασία για την επαναπροσέγγιση των δύο πλευρών.
«Η συμπλήρωση της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα, βρίσκει τη Ναυτιλία των Ελλήνων να ασκεί πρωταθλητισμό στον άκρως ανταγωνιστικό στίβο των διεθνών θαλάσσιων μεταφορών και να έχει τα απαιτούμενα εχέγγυα για καλύτερες μελλοντικές επιδόσεις» επισημαίνει ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης:
«Παρά τη δυσμενή συγκυρία , η Ναυτιλία των Ελλήνων στο σύνολό της ,απέδειξε για μία ακόμη φορά την παραδοσιακά ισχυρή αντοχή της και την ικανότητα προσαρμογής της στις μεταβαλλόμενες περιστάσεις. Διατήρησε για τρίτη δεκαετία την πρωτοπορία της στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές ελέγχοντας το 8% του παγκόσμιου στόλου σε αριθμό πλοίων και περίπου το 15% σε χωρητικότητα , ενώ συνειδητοποιώντας εγκαίρως τα νέα δεδομένα προχώρησε την αναπροσαρμογή των ναυπηγικών προγραμμάτων της, συνεχίζοντας την τάση εκσυγχρονισμού του στόλου της. Ειδικότερα, οι παραγγελίες πλοίων υπό ναυπήγηση για λογαριασμό ελληνικών συμφερόντων ανέρχονται σε 748 πλοία που ισοδυναμούν με 65 εκ. dwt.»
«Παρά τη δυσμενή συγκυρία , η Ναυτιλία των Ελλήνων στο σύνολό της ,απέδειξε για μία ακόμη φορά την παραδοσιακά ισχυρή αντοχή της και την ικανότητα προσαρμογής της στις μεταβαλλόμενες περιστάσεις. Διατήρησε για τρίτη δεκαετία την πρωτοπορία της στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές ελέγχοντας το 8% του παγκόσμιου στόλου σε αριθμό πλοίων και περίπου το 15% σε χωρητικότητα , ενώ συνειδητοποιώντας εγκαίρως τα νέα δεδομένα προχώρησε την αναπροσαρμογή των ναυπηγικών προγραμμάτων της, συνεχίζοντας την τάση εκσυγχρονισμού του στόλου της. Ειδικότερα, οι παραγγελίες πλοίων υπό ναυπήγηση για λογαριασμό ελληνικών συμφερόντων ανέρχονται σε 748 πλοία που ισοδυναμούν με 65 εκ. dwt.»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr