Ερώτηση Χατζηδάκη για την επέκταση του Ηλεκτρικού Σιδηρόδρομου
27.01.2012
17:30
Ενόψει της ολοκλήρωσης του νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου- Αττική 2021, ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας στη Β΄ Αθήνας κ. Χατζηδάκης κατέθεσε ερώτηση προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος....
Ενόψει της ολοκλήρωσης του νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου- Αττική 2021, ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας στη Β΄ Αθήνας κ. Χατζηδάκης κατέθεσε ερώτηση προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, με την οποία αναδεικνύει την αναγκαιότητα ένταξης σε αυτό των μελλοντικών επεκτάσεων του δικτύου του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου προς τη Βόρεια Αττική.
Με την ερώτησή του υπενθυμίζει πως το 2008 η τότε Κυβέρνηση είχε παρουσιάσει ολοκληρωμένο σχέδιο για την επέκταση του δικτύου του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου με κατασκευή επτά νέων υπόγειων σταθμών από το ΚΑΤ έως τον Άγιο Στέφανο. Η πρώτη φάση του σχεδίου προέβλεπε την υπογειοποίηση του υφισταμένου σταθμού «Κηφισιά» και την κατασκευή νέου δικτύου μήκους 6,5 χλμ. με τέσσερις νέους σταθμούς : Αθλητικός Όμιλος Κηφισιάς, Νέα Ερυθραία, στη διασταύρωση των οδών Τρικούπη και Θησέως, Καστρί και στο 20 χλμ. της Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας, 1000 μέτρα πριν τη γέφυρα του ΟΣΕ. Το ίδιο σχέδιο προέβλεπε σε δεύτερη φάση την κατασκευή δικτύου 4,6 χλμ. δύο ακόμα σταθμών, Άνοιξης και Αγίου Στεφάνου. Το συνολικό νέο δίκτυο θα είχε τη δυνατότητα εξυπηρέτησης 120.000 επιβατών ημερησίως, ενώ το διοικητικό συμβούλιο των τότε ΗΣΑΠ είχε εγκρίνει τις πέντε μελέτες επέκτασης που είχαν εκπονηθεί για το έργο.
Ο Βουλευτής της Ν.Δ. υπενθυμίζει πως ύστερα από πολύμηνη δυστοκία, τον Ιούλιο του 2011 το Υπουργείο ανακοίνωσε πως ξεκινά δημόσια διαβούλευση για το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας / Αττικής 2021, προκειμένου αυτό να οριστικοποιηθεί και να τεθεί σε εφαρμογή και πως, όπως προκύπτει από τη μελέτη ορισμένων κειμένων της διαβούλευσης αυτής, ο προγραμματισμός του 2008 δεν εντάσσεται στο νέο Σχέδιο στο σύνολό του, παρά μόνο για 3 σταθμούς.
Με βάση τα δεδομένα αυτά υποβάλλει προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής συγκεκριμένα ερωτήματα:
1) Πού τοποθετεί χρονικά την ψήφιση του Σχεδίου;
2) Για ποιους λόγους δεν έχει ενταχθεί μέχρι στιγμής το σύνολο των επεκτάσεων που είχε προγραμματίσει ο ΗΣΑΠ το 2008;
3) Είναι στις προθέσεις του να προχωρήσει σε συνολική ένταξη του προγραμματισμού αυτού;
Με την ερώτησή του υπενθυμίζει πως το 2008 η τότε Κυβέρνηση είχε παρουσιάσει ολοκληρωμένο σχέδιο για την επέκταση του δικτύου του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου με κατασκευή επτά νέων υπόγειων σταθμών από το ΚΑΤ έως τον Άγιο Στέφανο. Η πρώτη φάση του σχεδίου προέβλεπε την υπογειοποίηση του υφισταμένου σταθμού «Κηφισιά» και την κατασκευή νέου δικτύου μήκους 6,5 χλμ. με τέσσερις νέους σταθμούς : Αθλητικός Όμιλος Κηφισιάς, Νέα Ερυθραία, στη διασταύρωση των οδών Τρικούπη και Θησέως, Καστρί και στο 20 χλμ. της Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας, 1000 μέτρα πριν τη γέφυρα του ΟΣΕ. Το ίδιο σχέδιο προέβλεπε σε δεύτερη φάση την κατασκευή δικτύου 4,6 χλμ. δύο ακόμα σταθμών, Άνοιξης και Αγίου Στεφάνου. Το συνολικό νέο δίκτυο θα είχε τη δυνατότητα εξυπηρέτησης 120.000 επιβατών ημερησίως, ενώ το διοικητικό συμβούλιο των τότε ΗΣΑΠ είχε εγκρίνει τις πέντε μελέτες επέκτασης που είχαν εκπονηθεί για το έργο.
Ο Βουλευτής της Ν.Δ. υπενθυμίζει πως ύστερα από πολύμηνη δυστοκία, τον Ιούλιο του 2011 το Υπουργείο ανακοίνωσε πως ξεκινά δημόσια διαβούλευση για το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας / Αττικής 2021, προκειμένου αυτό να οριστικοποιηθεί και να τεθεί σε εφαρμογή και πως, όπως προκύπτει από τη μελέτη ορισμένων κειμένων της διαβούλευσης αυτής, ο προγραμματισμός του 2008 δεν εντάσσεται στο νέο Σχέδιο στο σύνολό του, παρά μόνο για 3 σταθμούς.
Με βάση τα δεδομένα αυτά υποβάλλει προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής συγκεκριμένα ερωτήματα:
1) Πού τοποθετεί χρονικά την ψήφιση του Σχεδίου;
2) Για ποιους λόγους δεν έχει ενταχθεί μέχρι στιγμής το σύνολο των επεκτάσεων που είχε προγραμματίσει ο ΗΣΑΠ το 2008;
3) Είναι στις προθέσεις του να προχωρήσει σε συνολική ένταξη του προγραμματισμού αυτού;
Προσθέτει, τέλος, πως το σχέδιο του 2008 για τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο περιελάμβανε και την κατασκευή και τριών, ακόμα, σταθμών: στην περιοχή Ψαλίδι του Δήμου Ηρακλείου (ανάμεσα στους σταθμούς Ηράκλειο και Ειρήνη), Ιλισσός (ανάμεσα σε Μοσχάτο και Καλλιθέα) και Καμίνια, για τους οποίους είχαν ολοκληρωθεί σε μεγάλο βαθμό και οι σχετικές μελέτες.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr