Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Περιβάλλοντος: Εκπέμπει SOS για την ατμοσφαιρική ρύπανση
17.10.2013
13:09
Σύμφωνα με έρευνα το 90 % των κατοίκων των ευρωπαϊκών πόλεων είναι εκτεθειμένο σε αιωρούμενα σωματίδια
Η ατμοσφαιρική ρύπανση παραμένει το μεγαλύτερο περιβαλλοντικό πρόβλημα στην ΕΕ.
Σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος, το 90 % των κατοίκων των ευρωπαϊκών πόλεων είναι εκτεθειμένο σε αιωρούμενα σωματίδια.
Η νέα έρευνα της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος καταδεικνύει ότι η ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα στην Ευρώπη παραμένει άκρως ανησυχητική.
Παρόλα αυτά τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει αρκετά για να καθαρίσει ο αέρας, όπως επισημαίνεται στην έκθεση. Έτσι οι εκπομπές συγκεκριμένων αιωρούμενων σωματιδίων έχουν μειωθεί σε όλη την Ευρώπη κατά 15 %.
«Το πρόβλημα όμως είναι ότι η ρύπανση παραμένει, απλά δεν τη βλέπουμε», λέει ο ειδικός Γενς Χίλγκενμπεργκ, από τον γερμανικό Σύνδεσμο Περιβάλλοντος και Προστασίας της Φύσης.
Μπορεί εν τω μεταξύ τα νέα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα να είναι εφοδιασμένα με φίλτρα σωματιδίων και το μεγαλύτερο μέρος τους να μην εκπέμπεται πλέον στην ατμόσφαιρα, ωστόσο ορισμένα μικροσκοπικά σωματίδια εξακολουθούν να μολύνουν την ατμόσφαιρα.
Σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος, το 90 % των κατοίκων των ευρωπαϊκών πόλεων είναι εκτεθειμένο σε αιωρούμενα σωματίδια.
Η νέα έρευνα της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος καταδεικνύει ότι η ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα στην Ευρώπη παραμένει άκρως ανησυχητική.
Παρόλα αυτά τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει αρκετά για να καθαρίσει ο αέρας, όπως επισημαίνεται στην έκθεση. Έτσι οι εκπομπές συγκεκριμένων αιωρούμενων σωματιδίων έχουν μειωθεί σε όλη την Ευρώπη κατά 15 %.
«Το πρόβλημα όμως είναι ότι η ρύπανση παραμένει, απλά δεν τη βλέπουμε», λέει ο ειδικός Γενς Χίλγκενμπεργκ, από τον γερμανικό Σύνδεσμο Περιβάλλοντος και Προστασίας της Φύσης.
Μπορεί εν τω μεταξύ τα νέα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα να είναι εφοδιασμένα με φίλτρα σωματιδίων και το μεγαλύτερο μέρος τους να μην εκπέμπεται πλέον στην ατμόσφαιρα, ωστόσο ορισμένα μικροσκοπικά σωματίδια εξακολουθούν να μολύνουν την ατμόσφαιρα.
«Τα σωματίδια αυτά διεισδύουν μέσω του αίματος στον εγκέφαλο και μπορούν να προκαλέσουν ασθένειες», προειδοποιεί ο Χάικο Μπαλσμάγερ, από την οικολογική Λέσχη Αυτοκινήτου της Γερμανίας.
Μαζί με το γερμανικό Σύνδεσμο Περιβάλλοντος και Προστασίας της Φύσης αλλά και άλλες ευρωπαϊκές περιβαλλοντικές οργανώσεις, η Λέσχη προσπαθεί να συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας του ατμοσφαιρικού αέρα. Γι΄ αυτό το σκοπό δημιούργησαν το πρότζεκτ Clean Air. «Θέλουμε, για παράδειγμα, να συμβάλουμε ώστε οι κάτοικοι των πόλεων να χρησιμοποιούν και πάλι τα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς και τα ποδήλατα», λέει ο Μπαλσμάγερ, επιρρίπτοντας μερίδιο ευθύνης και στην ΕΕ: «Τα μέτρα που έχουν υλοποιηθεί μέχρι σήμερα, δεν επαρκούν. Χρειαζόμαστε καλύτερες οδηγίες».
«Ευρωπαϊκές ευθύνες» βλέπει από την πλευρά του και ο Γενς Χίλγκενμπεργκ, αλλά όχι στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όπως λέει: «Οι οδηγίες που αποφασίζονται είναι καλές, δεν εφαρμόζονται όμως σωστά από τις χώρες μέλη». Επιπλέον, όπως επισημαίνει, κάθε χώρα αντιμετωπίζει τα δικά της ιδιαίτερα προβλήματα: «Στην Πολωνία ο αέρας μολύνεται από τη βιομηχανία άνθρακα, στη Δανία οι άνθρωποι καίνε ξύλα για θέρμανση, αυξάνοντας τους ρύπους ενώ στη Γερμανία το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στις συγκοινωνίες».
Μαζί με το γερμανικό Σύνδεσμο Περιβάλλοντος και Προστασίας της Φύσης αλλά και άλλες ευρωπαϊκές περιβαλλοντικές οργανώσεις, η Λέσχη προσπαθεί να συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας του ατμοσφαιρικού αέρα. Γι΄ αυτό το σκοπό δημιούργησαν το πρότζεκτ Clean Air. «Θέλουμε, για παράδειγμα, να συμβάλουμε ώστε οι κάτοικοι των πόλεων να χρησιμοποιούν και πάλι τα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς και τα ποδήλατα», λέει ο Μπαλσμάγερ, επιρρίπτοντας μερίδιο ευθύνης και στην ΕΕ: «Τα μέτρα που έχουν υλοποιηθεί μέχρι σήμερα, δεν επαρκούν. Χρειαζόμαστε καλύτερες οδηγίες».
«Ευρωπαϊκές ευθύνες» βλέπει από την πλευρά του και ο Γενς Χίλγκενμπεργκ, αλλά όχι στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όπως λέει: «Οι οδηγίες που αποφασίζονται είναι καλές, δεν εφαρμόζονται όμως σωστά από τις χώρες μέλη». Επιπλέον, όπως επισημαίνει, κάθε χώρα αντιμετωπίζει τα δικά της ιδιαίτερα προβλήματα: «Στην Πολωνία ο αέρας μολύνεται από τη βιομηχανία άνθρακα, στη Δανία οι άνθρωποι καίνε ξύλα για θέρμανση, αυξάνοντας τους ρύπους ενώ στη Γερμανία το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στις συγκοινωνίες».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr