Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Αύριο η απόφαση για την οικολογική καταστροφή από το ναυάγιο του Prestige
Αύριο η απόφαση για την οικολογική καταστροφή από το ναυάγιο του Prestige
Ισπανικό δικαστήριο θα αποφασίσει για τις ποινές που θα επιβληθούν στους τέσσερις κατηγορουμένους, δύο Έλληνες, έναν Ισπανό και έναν Φιλιππινέζο
Η απόφαση για την υπόθεση του ναυαγίου του ελληνόκτητου δεξαμενοπλοίου Prestige, που προκάλεσε τη χειρότερη μόλυνση πετρελαιοκηλίδα, αναμένεται να εκδοθεί αύριο, έντεκα χρόνια μετά το πολύκροτο συμβάν.
Κατηγορούμενοι είναι δύο Έλληνες, ο πλοίαρχος και ο πρώτος μηχανικός του πλοίου, ένας Ισπανός που ήταν τότε επικεφαλής της ισπανικής διεύθυνσης εμπορικού ναυτικού και ένας Φιλιππινέζος αξιωματικός.
Κατηγορούμενοι είναι δύο Έλληνες, ο πλοίαρχος και ο πρώτος μηχανικός του πλοίου, ένας Ισπανός που ήταν τότε επικεφαλής της ισπανικής διεύθυνσης εμπορικού ναυτικού και ένας Φιλιππινέζος αξιωματικός.
Η κατηγορούσα αρχή έχει ζητήσει για τους κατηγορούμενους ποινή κάθειρξης από πέντε έως δώδεκα χρόνια και επιβολή προστίμου 4,328 δισ. ευρώ υπολογίζοντας σε αυτά το σύνολο των ζημιών, τα κεφάλαια που χρειάστηκαν για την αποκατάσταση της τεράστιας καταστροφής συν τους τόκους. Ανεξαρτήτως πάντως της απόφασης οι τρεις κατηγορούμενοι δεν θα φυλακιστούν επειδή είναι άνω των 70 ετών, ενώ ο Φιλιππινέζος διαφεύγει την σύλληψη και καταζητείται όλα αυτά τα χρόνια.
Το Νοέμβρη του 2002 το δεξαμενόπλοιο Prestige που μετέφερε 77.000 τόνους πετρελαίου εμφάνισε ρήγμα και αμέσως μετά διαρροή ενώ έπλεε εν μέσω καταιγίδας βορειοδυτικά της Ισπανίας. Η διεύθυνση εμπορικού ναυτικού της χώρας διέταξε την ρυμούλκυση του πλοίου στα ανοικτά, εκεί όπου αυτό κόπηκε στα δύο με επακόλουθο την διαρροή του πετρελαίου και την μόλυνση χιλίων επτακοσίων χιλιομέτρων ακτών σε Ισπανία, Πορτογαλία και Γαλλία.
Ο πλοιοκτήτης και ο πλοίαρχος επέρριψαν την ευθύνη της περιβαλλοντικής καταστροφής στις Ισπανικές αρχές λόγω της εντολής ρυμούλκησης που αυτές έδωσαν. Ο Έλληνας πλοίαρχος Απόστολος Μαγκούρας 78 ετών σήμερα δήλωσε : "Το πλοίο είχε ρήγμα και το έστειλαν στα ανοικτά, στον ωκεανό, επρόκειτο για την χείριστη επιλογή. Μας εγκατέλειψαν πάνω σε ένα πλωτό φέρετρο, μας έστελναν να πνιγούμε".
Αντίθετα ο τότε επικεφαλής του Ισπανικού εμπορικού ναυτικού υποστήριξε την ενέργειά του ισχυριζόμενος ότι η εντολή για ρυμούλκηση του πλοίου στην ανοιχτή θάλασσα είχε σκοπό να περιορίσει την μόλυνση.
Το Νοέμβρη του 2002 το δεξαμενόπλοιο Prestige που μετέφερε 77.000 τόνους πετρελαίου εμφάνισε ρήγμα και αμέσως μετά διαρροή ενώ έπλεε εν μέσω καταιγίδας βορειοδυτικά της Ισπανίας. Η διεύθυνση εμπορικού ναυτικού της χώρας διέταξε την ρυμούλκυση του πλοίου στα ανοικτά, εκεί όπου αυτό κόπηκε στα δύο με επακόλουθο την διαρροή του πετρελαίου και την μόλυνση χιλίων επτακοσίων χιλιομέτρων ακτών σε Ισπανία, Πορτογαλία και Γαλλία.
Ο πλοιοκτήτης και ο πλοίαρχος επέρριψαν την ευθύνη της περιβαλλοντικής καταστροφής στις Ισπανικές αρχές λόγω της εντολής ρυμούλκησης που αυτές έδωσαν. Ο Έλληνας πλοίαρχος Απόστολος Μαγκούρας 78 ετών σήμερα δήλωσε : "Το πλοίο είχε ρήγμα και το έστειλαν στα ανοικτά, στον ωκεανό, επρόκειτο για την χείριστη επιλογή. Μας εγκατέλειψαν πάνω σε ένα πλωτό φέρετρο, μας έστελναν να πνιγούμε".
Αντίθετα ο τότε επικεφαλής του Ισπανικού εμπορικού ναυτικού υποστήριξε την ενέργειά του ισχυριζόμενος ότι η εντολή για ρυμούλκηση του πλοίου στην ανοιχτή θάλασσα είχε σκοπό να περιορίσει την μόλυνση.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα