Πισωγύρισμα της Ε.Ε. για την Διάσκεψη της Κοπεγχάγης
Υπαναχώρηση από τους αρχικούς-στόχους της Ε.Ε. για την επίτευξη συμφωνίας στη Διάσκεψη της Κοπεγχάγης κάνει ο κ. Σταύρος Δήμας, δέκα μέρες πριν από το κρίσιμο ραντεβού.
Την Παρασκευή στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής ο Ελληνας επίτροπος, παραδίδοντας «ιδιαίτερα» στους «διαβασμένους», όπως χαρακτήρισε, βουλευτές των κομμάτων σχετικά με τις διαπραγματεύσεις που διεξάγονται για το πακέτο των κλιματικών αλλαγών, για πρώτη φορά επ
Υπαναχώρηση από τους αρχικούς-στόχους της Ε.Ε. για την επίτευξη συμφωνίας στη Διάσκεψη της Κοπεγχάγης κάνει ο κ. Σταύρος Δήμας, δέκα μέρες πριν από το κρίσιμο ραντεβού.
Την Παρασκευή στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής ο Ελληνας επίτροπος, παραδίδοντας «ιδιαίτερα» στους «διαβασμένους», όπως χαρακτήρισε, βουλευτές των κομμάτων σχετικά με τις διαπραγματεύσεις που διεξάγονται για το πακέτο των κλιματικών αλλαγών, για πρώτη φορά επιβεβαίωσε την «είδηση» ότι θα χρειαστεί να γίνει και δεύτερο ραντεβού για να επέλθει συμφωνία.
«Στη Δανία πάμε να συμφωνήσουμε στην ουσία για το κλίμα, καταλήγοντας στο ύψος της χρηματοδότησης και στις τεχνολογίες που θα χρησιμοποιήσουμε για έναν πιο καθαρό πλανήτη», είπε ο κ. Δήμας και πρόσθεσε ότι «η πλήρης συνθήκη και το χρονοδιάγραμμα για τον οδικό χάρτη που θα ακολουθήσει ο πλανήτης θα συμφωνηθούν τους επόμενους τρεις έως έξι μήνες».
Οπως είπε, για να έχει επιτυχία η Συνθήκη της Κοπεγχάγης θα πρέπει να έχει παγκόσμιο χαρακτήρα και να κινητοποιήσει όλους τους τομείς της οικονομίας, ακόμη και εκείνους που δεν περιλαμβάνονταν στο Πρωτόκολλο του Κιότο.
Οι τομείς αυτοί είναι η ναυτιλία, οι αερομεταφορές και τα δάση, οι οποίοι «τροφοδοτούν» τα αέρια του θερμοκηπίου, αλλά μέχρι σήμερα είχαν πέσει στα… μαλακά. Τα στοιχεία της Ε.Ε. δείχνουν ότι μόνο οι εκπομπές από τις μεταφορές αυξήθηκαν κατά 27%, γεγονός που ανάγκασε την Επιτροπή να θεσμοθετήσει μέτρα ώστε να μπουν όρια στις εκπομπές των μικρών φορτηγών.
Η θέση της Ε.Ε. είναι να μειωθούν οι ρύποι στις αερομεταφορές κατά 10% και κατά 20% στη ναυτιλία σε σχέση με το 2005. Ο κ. Δήμας υποστηρίζει ότι έχει μεγάλη σημασία το έτος βάσης που χρησιμοποιούν οι χώρες για να κάνουν μειώσεις εκπομπών άνθρακα, καθώς ο τρόπος υπολογισμού αποδυναμώνει το αποτέλεσμα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Κίνα, ο μεγαλύτερος αυτή τη στιγμή ρυπαντής του πλανήτη μαζί με τις ΗΠΑ (σ.σ.: κάθε εβδομάδα κατασκευάζει από ένα εργοστάσιο άνθρακα), η οποία ανακοίνωσε μείωση ρύπων κατά 45%. Η μείωση αυτή όμως δεν είναι με βάση το 1990 (που είναι το έτος βάσης για τον υπολογισμό των ρύπων) αλλά με βάση τις υφιστάμενες εκπομπές.
Αντίστοιχο παράδειγμα αποτελούν οι ΗΠΑ, οι οποίες έχουν ανακοινώσει μείωση 17% σε σχέση με τα επίπεδα του 2005. Η μείωση δεν ξερνά το 4% εάν συγκριθεί με τους ρύπους του 1990! Είναι όμως σημαντική αν αναλογιστεί κανείς ότι η κυβέρνηση Μπους είχε δηλώσει αύξηση έως το 2025.
Αξιοσημείωτη είναι η δήλωση του επιτρόπου ότι η χώρα μας βρίσκεται εντός των στόχων του Κιότο όχι γιατί έχει πάρει τα κατάλληλα μέτρα αλλά λόγω της εισαγωγής φυσικού αερίου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr