Με βάση τη χρήση τα νέα τέλη κυκλοφορίας
17.02.2010
00:00
Την βούληση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε νέα πρόταση για τα “πράσινα τέλη” κυκλοφορίας που θα ισχύσουν από το 2011, εξέφρασε η υπουργός Περιβάλλοντος κυρία Τίνα Μπιρμπίλη, μιλώντας χθες στη Bουλή...
Την βούληση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε νέα πρόταση για τα “πράσινα τέλη” κυκλοφορίας που θα ισχύσουν από το 2011, εξέφρασε η υπουργός Περιβάλλοντος κυρία Τίνα Μπιρμπίλη, μιλώντας χθες στη Bουλή.
«Θα παρουσιάσουμε μια συνολική πολιτική για το αυτοκίνητο, σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών και Υποδομών που σε κάθε περίπτωση θα επιβαρύνει την χρήση και όχι την κατοχή» δήλωσε η κυρία Μπριμπίλη και υπογράμμισε ότι τα τέλη θα είναι συνδυασμός εκπομπών ρύπων και κυβισμού.
Χθες εγκρίθηκε από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της κυβέρνησης σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων και την κατάργηση του μέτρου της απόσυρσης.
Η υπουργός ΠΕΚΑ για άλλη μια φορά αναγνώρισε την αδικία που υπήρξε με την επιβολή των τελών στους ιδιοκτήτες ΙΧ και χαρακτήρισε λάθος την εφαρμογή τους αν και όπως έχει αποκαλύψει, η ίδια ήταν εξαρχής κατά της εφαρμογής του μέτρου με την εισπρακτική λογική που είχε σχεδιαστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Επιβολή τελών κυκλοφορίας που «να λαμβάνουν υπόψη τον κυβισμό των οχημάτων (καθώς κάθε όχημα καταλαμβάνει δημόσιο χώρο και ανάλογα με τον όγκο του επιβαρύνει τις γενικότερες συνθήκες κυκλοφορίας), τις παραγόμενες εκπομπές ρύπων αλλά και την περιοχή στην οποία χρησιμοποιείται το όχημα» ζήτησε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής κ. Κώστας Καρτάλης επισημαίνοντας ότι ένα αυτοκίνητο του 1996 επιβαρύνει περισσότερο την ποιότητα του αέρα σε μία μεγάλη αστική περιοχή σε σύγκριση με μία απομονωμένη ορεινή περιοχή.
Κατά τη συζήτηση στη Bουλή, υπέρ της χρήσης πετρελαιοκίνησης στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη τάχθηκε και πάλι ο βουλευτής της ΝΔ κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, άποψη άλλωστε που είχε εκφράσει και πρόσφατα όταν συναντήθηκε με την υπουργό περιβάλλοντος.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το υπουργείο μελετά το θέμα αλλά είναι ακόμη νωρίς για να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα.
Ο κ. Καρτάλης, υποστηρίζει ότι το μέτρο μπορεί να εφαρμοστεί αρκεί να υπάρξει αυστηρός έλεγχος των καυσίμων αλλά και να πάψει να επιβαρύνεται τόσο πολύ η ρύπανση της ατμόσφαιρας από τα αιωρούμενα σωματίδια που προκαλούν οι καύσεις των οχημάτων.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr