“Η μάχη της Κρήτης” για τις αποθήκες καυσίμων

“Η μάχη της Κρήτης” για τις αποθήκες καυσίμων

Επιστολές στον πρωθυπουργό κατά της Τίνας Μπιρμπίλη, καταγγελίες και εκατέρωθεν μηνύσεις μετά την ακύρωση παλαιότερης γνωμοδότησης για εγκατάσταση στη Σούδα

“Η μάχη της Κρήτης” για τις αποθήκες καυσίμων
Εκρηκτικές διαστάσεις προσλαμβάνει η αντιπαράθεση του  επιχειρηματία Κυριάκου Μαμιδάκη και  του Περιφερειάρχη Κρήτης κ. Αθανάσιου  Καρούντζου, με αφορμή την ακύρωση  παλιότερης θετικής γνωμοδότησης για την εγκατάσταση αποθηκών και διακίνησης καυσίμων στον κόλπο της Σούδας.  


Μετά την επιστολή του επιχειρηματία στον Πρωθυπουργό στις αρχές Απριλίου, με την οποία περιγράφεται το ιστορικό της επένδυσης και ζητείται η άμεση απεμπλοκή της, κάνοντας λόγο για σκοπιμότητες της Περιφέρειας, ο Ασκός του Αιόλου ξανοίγει αυτή τη φορά με αφορμή τις καταγγελίες του κ. Καρούντζου.  


Ο Περιφερειάρχης Κρήτης κατέθεσε την περασμένη εβδομάδα μήνυση εναντίον του κ. Μαμιδάκη κατηγορώντας τον για ωμό εκβιασμό και αφόρητες πιέσεις, προκειμένου να ανακαλέσει την νεότερη απόφασή του, η οποία ακύρωνε δική του θετική γνωμοδότηση για το έργο που είχε δοθεί το 2004, όταν ήταν και πάλι τότε Γ.Γ της Περιφέρειας.  


Κλείσιμο
Όπως δήλωσε ο κ. Καρούντζος, ο επιχειρηματίας του  τηλεφώνησε και αφού του ζήτησε να ανακαλέσει την απόφαση τον προειδοποίησε για κατάθεση μήνυσης εναντίον του, επισημαίνοντας ότι για τη στάση του έχει ενημερώσει το πολιτικό σύστημα.  


“Δέχομαι μεγάλες πιέσεις…”  


Ο Γενικός Γραμματέας αποκάλυψε ότι και στο παρελθόν είχε δεχτεί μεγάλες πιέσεις για την επένδυση της JETOil και δικαιολογεί την τωρινή απόφαση της ανάκλησης, με το σκεπτικό ότι ο φάκελος της προμελέτης είχε μεγάλες ελλείψεις, από τις οποίες δεν μπορούσαν να συνεκτιμηθούν οι πραγματικές επιπτώσεις των δεξαμενών καυσίμων στο περιβάλλον και τον κόλπο της Σούδας.  


Η μονάδα, για την  οποία αντιδρούν έντονα οι τοπικοί φορείς, σχεδιάζεται στην περιοχή Πλατάνι της Σούδας, δίπλα από τον οικισμό και την πλαζ του Ναυστάθμου Κρήτης, πλησίον ερευνητικής μονάδας ιχθυοκαλλιέργειας του ΕΛΚΕΘΕ και απέναντι από τις εγκαταστάσεις του ΝΑΤΟ και τις αμερικανικές βάσεις.  


Μάλιστα στην ίδια περιοχή  και σε απόσταση 200 μέτρων από το σχεδιαζόμενο έργο, το υπουργείο Περιβάλλοντος έχει χωροθετήσει ΠΕΡΠΟ (περιοχή ρυθμιζόμενης πολεοδόμησης) για οικιστική χρήση!  


Έξίσου σημαντικό στοιχείο που έχει προκαλέσει και αρκετά προσκόμματα αποτελεί το γεγονός ότι η περιοχή ανήκει στα Ναυτικά Οχυρά και διέπεται από ένα αυστηρό καθεστώς προστασίας.  


Σύμφωνα με το δήμαρχο  Σούδας κ. Γιάννη Περάκη, τον Ιανουάριο του 2005, έγινε παρέμβαση στο Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο για την τροποποίηση των ορίων του Ναυτικού Οχυρού του Ναυστάθμου Κρήτης, με σκοπό η επίμαχη έκταση της εταιρείας Mamidoil Jetoil να βρεθεί εκτός των  ορίων του Ναυτικού Οχυρού.  


Δεν έδωσαν την άδεια  


«Η απόφαση αυτή θα ήταν σκανδαλώδης επειδή θα διέκοπτε τη συνέχεια του Ναυτικού Οχυρού και με παρέμβασης μας στον τότε Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ Σπήλιο Σπηλιωτόπουλο απεσύρθη την τελευταία στιγμή», αναφέρει ο δήμαρχος Σούδας. Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας δεν χορήγησε τελικά την απαιτούμενη άδεια για να προχωρήσει η επένδυση ενώ ο δήμος Σούδα πίεζε συνεχώς να ανακληθεί η απόφαση του 2004 καθώς επίσης και η νεότερη απόφαση του πρώην γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας κ. Σεραφείμ Τσόκα, με την οποία ενέκρινε την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της Jetoil το 2005.  


Σύμφωνα με τον κ. Περάκη για το θέμα υπήρξε παρέμβαση από τον πρώην υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργο Σουφλιά καθώς αρχικά η απόφαση του Περιφερειάρχη ήταν αρνητική. Τονίζει μάλιστα ότι η στήριξη της επένδυσης υπήρξε παραπάνω από εμφανής, όταν ο κ. Σουφλιάς ένα μήνα πριν από τις τελευταίες εθνικές εκλογές αποχαρακτήρισε τμήμα της παλαιάς εθνικής οδού Χανίων –Ρεθύμνου από δευτερεύον οδικό δίκτυο σε δημοτικό για την εξυπηρέτηση της επιχείρησης.  


Η έγκριση του ναυστάθμου και η άδεια κυκλοφοριακής σύνδεσης με το εθνικό δίκτυο, η δυνατότητα δηλαδή τα φορτηγά οχήματα που θα μεταφέρουν τα καύσιμα να μπορούν να κυκλοφορούν στον εθνικό δρόμο, ήταν μέχρι σήμερα οι μεγάλες εκκρεμότητες της Jetoil για να προχωρήσει η επένδυση, καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας στο οποίο είχε προσφύγει ο δήμιος Σούδας για την ακύρωση της περιβαλλοντικής μελέτης, απέρριψε την προσφυγή ανάβοντας το πράσινο φως για το έργο.  


Το λόγο πλέον στην υπόθεση έχουν και πάλι τα δικαστήρια μετά την ανάκληση  της θετικής γνωμοδότησης από τον περιφερειάρχη, την οποία με δηλώσεις του στον τοπικό τύπο, ο κ. Μαμιδάκης αποδίδει σε πολιτικές σκοπιμότητες.


Ο επιχειρηματίας, μάλιστα, έχει δημοσιεύσει δύο επιστολές προς τον πρωθυπουργό, με πληρωμένες καταχωρήσεις στον τύπο, για το ζήτημα και στην τελευταία στρέφεται και κατά της υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κας. Τίνας Μπιρμπίλη.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης