Ψάχνουν λύση για την χάραξη στον Καϊάφα
15.09.2010
07:42
Την βέλτιστη λύση με την οποία θα προστατευτεί το οικοσύστημα του
Καϊάφα, στο πλαίσιο των αποφάσεων του ΣτΕ αλλά και της ΕΕ αναζητά η
κυβέρνηση για το βορειοδυτικό άξονα Πελοποννήσου
Την βέλτιστη λύση με την οποία θα προστατευτεί το οικοσύστημα του Καϊάφα, στο πλαίσιο των αποφάσεων του ΣτΕ αλλά και της ΕΕ αναζητά η κυβέρνηση για το βορειοδυτικό άξονα Πελοποννήσου, την μεγαλύτερη σύμβαση παραχώρησης σε οδικά έργα (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος Τσακώνα).
Παρά τις διαβεβαιώσεις των προηγούμενων μηνών για λήψη οριστικών αποφάσεων, τις διαβουλεύσεις μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και Περιβάλλοντος και τις επαφές με τοπικούς φορείς, τελική χάραξη για το έργο δεν υπάρχει.
Τουλάχιστον αυτό διαμηνύουν από το υπουργείο Υποδομών, που θεωρούν ότι το τμήμα του έργου μετά τον Πύργο παραμένει επισφαλές και δηλώνουν ότι περιμένουν τις τελικές προτάσεις από το ΥΠΕΚΑ.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο σχεδιασμός αλλάζει καθώς ο αυτοκινητόδρομος κατά την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, δεν επηρεάζει μόνο την περιοχή του Καϊάφα αλλά και τους γύρω οικισμούς, με αποτέλεσμα να εμποδίζει την διέλευση του έργου σε πάνω από 20 χιλιόμετρα.
Δύο σενάρια
Παρά τις διαβεβαιώσεις των προηγούμενων μηνών για λήψη οριστικών αποφάσεων, τις διαβουλεύσεις μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και Περιβάλλοντος και τις επαφές με τοπικούς φορείς, τελική χάραξη για το έργο δεν υπάρχει.
Τουλάχιστον αυτό διαμηνύουν από το υπουργείο Υποδομών, που θεωρούν ότι το τμήμα του έργου μετά τον Πύργο παραμένει επισφαλές και δηλώνουν ότι περιμένουν τις τελικές προτάσεις από το ΥΠΕΚΑ.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο σχεδιασμός αλλάζει καθώς ο αυτοκινητόδρομος κατά την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, δεν επηρεάζει μόνο την περιοχή του Καϊάφα αλλά και τους γύρω οικισμούς, με αποτέλεσμα να εμποδίζει την διέλευση του έργου σε πάνω από 20 χιλιόμετρα.
Δύο σενάρια
Μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων, εξετάστηκαν δύο εναλλακτικές λύσεις. Η πρώτη, αφορά την ανατολική παράκαμψη της προστατευόμενης περιοχής της λίμνης Καϊάφα και η δεύτερη, την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος μέχρι την Αρχαία Ολυμπία και την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Τσακώνα (σύνδεση με αυτοκινητόδρομο Κόρινθος – Τρίπολη - Καλαμάτα) – Καλό Νερό – Κυπαρισσία.
Σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος, στην τελευταία σύσκεψη με το υπουργείο Υποδομών, που έγινε στις αρχές του καλοκαιριού προτιμήθηκε η δεύτερη λύση. Δηλαδή η κατασκευή του ήδη δημοπρατηθέντος αυτοκινητόδρομου της Ολυμπίας Οδού μέχρι τον Πύργο και η κατασκευή πρόσθετου τμήματος αυτοκινητόδρομου μέχρι την Αρχαία Ολυμπία.
Η νέα χάραξη προτείνει την κατάργηση του δημοπρατηθέντος τμήματος του αυτοκινητόδρομου από Πύργο μέχρι Καλό Νερό. Κατασκευάζεται όπως προβλέπεται το δημοπρατηθέν τμήμα αυτοκινητόδρομου «Τσακώνα - Καλό Νερό» ενώ προτείνεται η κατασκευή πρόσθετου τμήματος αυτοκινητόδρομου από «Καλό Νερό-Κυπαρισσία».
Όμως ακόμη και αυτή η πρόταση, τελεί υπό συζήτηση καθώς από την πλευρά των κατασκευαστών δεν φαίνεται να υπάρχει μεγάλος…. ενθουσιασμός ενώ αντιδράσεις προκύπτουν και σε τοπικό επίπεδο που δυσχεραίνουν την λήψη αποφάσεων ενόψει δημοτικών εκλογών.
Κατά τις πρώτες εκτιμήσεις, με τις αλλαγές που επιτάσσουν οι δικαστικές αποφάσεις το κόστος του έργου θα περιοριστεί κατά περίπου 200 εκ. ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ΥΠΕΚΑ έχει ζητήσει από το υπουργείο Υποδομών παρεμβάσεις επί της εθνικής οδού που διασχίζει τον Καϊάφα για προστασία από τα διερχόμενα αυτοκίνητα ενώ σχεδιάζει την λήψη των απαραίτητων νομοθετικών ρυθμίσεων ώστε να κηρύξει την περιοχή σε καθεστώς αυξημένης προστασίας.
Σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος, στην τελευταία σύσκεψη με το υπουργείο Υποδομών, που έγινε στις αρχές του καλοκαιριού προτιμήθηκε η δεύτερη λύση. Δηλαδή η κατασκευή του ήδη δημοπρατηθέντος αυτοκινητόδρομου της Ολυμπίας Οδού μέχρι τον Πύργο και η κατασκευή πρόσθετου τμήματος αυτοκινητόδρομου μέχρι την Αρχαία Ολυμπία.
Η νέα χάραξη προτείνει την κατάργηση του δημοπρατηθέντος τμήματος του αυτοκινητόδρομου από Πύργο μέχρι Καλό Νερό. Κατασκευάζεται όπως προβλέπεται το δημοπρατηθέν τμήμα αυτοκινητόδρομου «Τσακώνα - Καλό Νερό» ενώ προτείνεται η κατασκευή πρόσθετου τμήματος αυτοκινητόδρομου από «Καλό Νερό-Κυπαρισσία».
Όμως ακόμη και αυτή η πρόταση, τελεί υπό συζήτηση καθώς από την πλευρά των κατασκευαστών δεν φαίνεται να υπάρχει μεγάλος…. ενθουσιασμός ενώ αντιδράσεις προκύπτουν και σε τοπικό επίπεδο που δυσχεραίνουν την λήψη αποφάσεων ενόψει δημοτικών εκλογών.
Κατά τις πρώτες εκτιμήσεις, με τις αλλαγές που επιτάσσουν οι δικαστικές αποφάσεις το κόστος του έργου θα περιοριστεί κατά περίπου 200 εκ. ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ΥΠΕΚΑ έχει ζητήσει από το υπουργείο Υποδομών παρεμβάσεις επί της εθνικής οδού που διασχίζει τον Καϊάφα για προστασία από τα διερχόμενα αυτοκίνητα ενώ σχεδιάζει την λήψη των απαραίτητων νομοθετικών ρυθμίσεων ώστε να κηρύξει την περιοχή σε καθεστώς αυξημένης προστασίας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr