Με αφορμή τα 20 χρόνια λειτουργείας του Ξενώνα Προσωρινής Διαμονής, η Εταιρία Προστασίας Σπαστικών/ Πόρτα Ανοιχτή βράβευσε την bwin για την πολύπλευρη στήριξη της.
Ναυτιλιακός “εμφύλιος” στην Ε.Ε, για τα 50 δισ. του περιβάλλοντος
Ναυτιλιακός “εμφύλιος” στην Ε.Ε, για τα 50 δισ. του περιβάλλοντος
Ελλάδα, Δανία και Κύπρος ζητούν επιβολή τέλους, αλλά οι μεγάλες χώρες θέλουν κανονικό χρηματιστήριο για τα δικαιώματα
«Εμφύλιος» έχει ξεσπάσει στην ΕΕ με αφορμή τη λήψη μέτρων για την προστασία του περιβάλλοντος που αφορούν τη ναυτιλία. Αιτία είναι η υπαγωγή ή μη της ναυτιλίας στην αγορά εμπορίας ρύπων.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση περιμένει τον ΙΜΟ-Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό για να δώσει λύση,με μέτρα που θα έχουν παγκόσμια ισχύ. Σε διαφορετική περίπτωση, οι Ευρωπαίοι προειδοποιούν για λήψη περιφερειακών μέτρων δηλαδή μέτρων που θα ισχύουν μόνο για τα ευρωπαϊκά ύδατα.
Η Ε.Ε. είναι χωρισμένη στα δύο. Η Ελλάδα, η Δανία και η Κύπρος υποστηρίζουν την επιβολή ενός τέλους (levy) στα ναυτιλιακά καύσιμα και τη σύσταση ενός Διεθνούς Ταμείου (GHG Fund) υπό τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό.
Το σκεπτικό τους είναι ότι αυτό το σύστημα είναι το πλέον αντικειμενικό ως προς την εφαρμογή του και θα συμβάλει ουσιαστικά και κατά τρόπο διαφανή στη χρηματοδότηση δράσεων και εφαρμογών στις αναπτυσσόμενες χώρες για τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου σε εθνικό επίπεδο.
Αντίθετα, Γερμανία, Γαλλία, Νορβηγία, και Ηνωμένο Βασίλειο υποστηρίζουν την καθιέρωση ενός συστήματος εμπορίας ρύπων (Emissions Trading Scheme) για τη ναυτιλία.
Η πρόταση αυτή υποστηρίζεται όπως είναι φανερό από χώρες με ισχυρά χρηματιστήρια αξιών και αγαθών και ως εκ τούτου η καθιέρωση ενός Ναυτιλιακού συστήματος εμπορίας ρύπων θα ενίσχυε τις εθνικές οικονομίες τους μέσω των συναλλαγών για την αγορά-πώληση δικαιωμάτων εκπομπής αερίων θερμοκηπίου.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση περιμένει τον ΙΜΟ-Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό για να δώσει λύση,με μέτρα που θα έχουν παγκόσμια ισχύ. Σε διαφορετική περίπτωση, οι Ευρωπαίοι προειδοποιούν για λήψη περιφερειακών μέτρων δηλαδή μέτρων που θα ισχύουν μόνο για τα ευρωπαϊκά ύδατα.
Η Ε.Ε. είναι χωρισμένη στα δύο. Η Ελλάδα, η Δανία και η Κύπρος υποστηρίζουν την επιβολή ενός τέλους (levy) στα ναυτιλιακά καύσιμα και τη σύσταση ενός Διεθνούς Ταμείου (GHG Fund) υπό τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό.
Το σκεπτικό τους είναι ότι αυτό το σύστημα είναι το πλέον αντικειμενικό ως προς την εφαρμογή του και θα συμβάλει ουσιαστικά και κατά τρόπο διαφανή στη χρηματοδότηση δράσεων και εφαρμογών στις αναπτυσσόμενες χώρες για τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου σε εθνικό επίπεδο.
Αντίθετα, Γερμανία, Γαλλία, Νορβηγία, και Ηνωμένο Βασίλειο υποστηρίζουν την καθιέρωση ενός συστήματος εμπορίας ρύπων (Emissions Trading Scheme) για τη ναυτιλία.
Η πρόταση αυτή υποστηρίζεται όπως είναι φανερό από χώρες με ισχυρά χρηματιστήρια αξιών και αγαθών και ως εκ τούτου η καθιέρωση ενός Ναυτιλιακού συστήματος εμπορίας ρύπων θα ενίσχυε τις εθνικές οικονομίες τους μέσω των συναλλαγών για την αγορά-πώληση δικαιωμάτων εκπομπής αερίων θερμοκηπίου.
Οι Έλληνες εφοπλιστές μέσω της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών με πρόεδρο τον Θόδωρο Βενιάμη αλλά και της Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου με πρόεδρο τον Χαράλαμπο Φαφαλιό είναι μεν υπέρ της διεθνούς προσπάθειας μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, πιστεύουν όμως ότι απαιτείται ολοκληρωμένη προσέγγιση του προβλήματος.
Για τον λόγο αυτό απορρίπτουν την εισαγωγή της ναυτιλίας την αγορά εμπορίας ρύπων. Το επιχείρημά τους είναι ότι η πολυπλοκότητα των τύπων των πλοίων το κάνει ανεφάρμοστο το συγκεκριμένο μέτρο.
Υπολογίζεται ότι περίπου 50 δισ. ευρώ ετησίως θα φτάσει το κόστος για τα πλοία. Ποσό ιλιγγιώδες που θα επιβαρύνει τον τελικό καταναλωτή, ενώ υπάρχουν αμφιβολίες κατά πόσο θα καταλήξει σε τεχνικές λύσεις που θα μειώσουν τη επιβάρυνση των περιβάλλοντος από τα πλοία.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία υποστηρίζει ότι η μόλυνση του αέρα από τα πλοία δεν ξεπερνά το 3% αν και μεταφέρουν το 90% του παγκόσμιου εμπορίου.
Για τον λόγο αυτό απορρίπτουν την εισαγωγή της ναυτιλίας την αγορά εμπορίας ρύπων. Το επιχείρημά τους είναι ότι η πολυπλοκότητα των τύπων των πλοίων το κάνει ανεφάρμοστο το συγκεκριμένο μέτρο.
Υπολογίζεται ότι περίπου 50 δισ. ευρώ ετησίως θα φτάσει το κόστος για τα πλοία. Ποσό ιλιγγιώδες που θα επιβαρύνει τον τελικό καταναλωτή, ενώ υπάρχουν αμφιβολίες κατά πόσο θα καταλήξει σε τεχνικές λύσεις που θα μειώσουν τη επιβάρυνση των περιβάλλοντος από τα πλοία.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία υποστηρίζει ότι η μόλυνση του αέρα από τα πλοία δεν ξεπερνά το 3% αν και μεταφέρουν το 90% του παγκόσμιου εμπορίου.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα