Έλληνες δημιουργοί: Η επόμενη μέρα
Έλληνες δημιουργοί: Η επόμενη μέρα
Η πανδημία, το δίμηνο lockdown, ο κενός χρόνος, η έμπνευση - Εντεκα Ελληνες δημιουργοί εξηγούν στο «Gala» πώς μετέτρεψαν την παύση εργασιών σε δημιουργία και αποκαλύπτουν πώς φαντάζονται την επόμενη μέρα στον τομέα τους
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Σήλια Κριθαριώτη
Σχεδιάστρια μόδας
«Πεποίθησή μου είναι ότι η επιστήμη θα ορίσει την επόμενη μέρα και στη μόδα, αφού και η μόδα πάντα ακολουθεί το βήμα της επικαιρότητας και της επιστήμης: από μια νέα ανακάλυψη μέχρι μια πανδημία, η μόδα καλείται να αναπροσαρμοστεί τόσο για να καλύψει τις ανάγκες των ανθρώπων όσο και για να επιζήσει ως κλάδος. Η δική μου δραστηριότητα χωρίζεται σε δύο τομείς: τη σειρά prêt-à-porter 5226 και την υψηλή ραπτική. Σε ό,τι αφορά την πρώτη, διευρύνουμε τη νεανική σειρά easy wear με hoodies, φόρμες, T-shirts - κομμάτια τα οποία όχι μόνο είναι δημοφιλή στη νέα γενιά, αλλά μπορούν να πλένονται ακόμη πιο συχνά, καθώς η πανδημία έχει επιφέρει νέους κανόνες υγιεινής. Επίσης, κάνουμε ακόμη πιο λειτουργικό το e-shop μας και πιο ευχάριστες τις παραγγελίες online. Σε ό,τι αφορά την υψηλή ραπτική, οι μοναδικές στιγμές στη ζωή μιας γυναίκας με τις οποίες είναι συνυφασμένη η haute couture θα συνεχίσουν να υπάρχουν, είτε τις μοιραστεί με δύο, με δέκα ή με χίλιους καλεσμένους.
Οι αναμνήσεις είναι εκείνες που μας μένουν στο τέλος. Σε κάθε περίπτωση, η επόμενη μέρα εξαρτάται πλήρως από την επιστήμη. Αν ανακαλυφθεί το εμβόλιο, θα επανέλθει η μόδα στην κανονικότητα, όπως την ορίζει ο καθένας. Θα μπορούμε να ταξιδέψουμε ξανά, να νιώσουμε ασφαλείς. Ποτέ δεν συμμετείχα στη φρενήρη ταχύτητα των έξι συλλογών και επιδείξεων τον χρόνο. Παρουσιάζαμε οnline τις prêt-à-porter συλλογές 5226, ενώ ετοίμαζα δύο συλλογές υψηλής ραπτικής, τις οποίες παρουσίαζα στο Παρίσι, στην Εβδομάδα Υψηλής Ραπτικής, για όσους αγαπούν τη χειροποίητη δημιουργία και δεξιοτεχνία. Αν και για μένα η δημιουργία είναι ένας τρόπος να σταματάς τον χρόνο, το lockdown που δεν εμπεριέχει το στοιχείο της επιλογής δεν ήταν εύκολο. Ωστόσο αποτέλεσε την αφορμή για να συνειδητοποιήσω κάποια πράγματα και μου προσέφερε άλλες δυνατότητες. Χάρηκα πολύ περισσότερο τα παιδιά μου. Ενιωσα μεγάλη ανακούφιση και ηρεμία γνωρίζοντας ότι είναι συνέχεια στο σπίτι, χωρίς να ανησυχώ για τις βραδινές εξόδους τους. Είχα χρόνο να σκεφτώ και κυρίως να επαναπροσδιορίσω τις προτεραιότητές μου. Να ανακαλύψω ξανά τις αξίες και τις μικρές χαρές της ζωής που δυστυχώς προσπερνάμε μέσα στην πολυάσχολη και γρήγορη καθημερινότητά μας. Με απόλυτο σεβασμό σε όσους νόσησαν, πέρασα κι εγώ μια αντίστοιχη περιπέτεια, αλλά και σε εκείνους που δυστυχώς δεν τα κατάφεραν, μπορώ να πω ότι αυτή η εμπειρία σε αλλάζει με τρόπους που δεν γνωρίζω ακόμη. Είναι μια μακρά διαδικασία. Περνάς από το στάδιο του φόβου στην απόγνωση. Οσο το αφήνεις πίσω, η αισιοδοξία και η ελπίδα επανέρχονται και μπαίνεις σε μια νέα κανονικότητα. Τώρα πια προσέχεις λίγο περισσότερο τον εαυτό σου, τον φροντίζεις. Από το γκρίζο περνάς στο χρώμα, στη θετικότητα. Αυτό θέλω πια για μένα και εκείνους που αγαπώ: χρώμα, χαρά και χαμόγελα. Να μη φεύγει καμία στιγμή χαμένη».
Νίκος Κούλης
Σχεδιαστής κοσμημάτων
«Μετά από δέκα χρόνια κρίσης στην Ελλάδα, ζούμε μια παγκόσμια κρίση που επηρεάζει δισεκατομμύρια ανθρώπους ταυτόχρονα. Καμία αγορά δεν θα μείνει αλώβητη. Προσωπικά η συγκυρία αυτή με κινητοποιεί να αναζητήσω νέες διόδους και συνεργασίες, χωρίς όμως να αλλοιώσω την ταυτότητα του brand μου. Το luxury market έχει επηρεαστεί ιδιαίτερα. Ωστόσο, το κόσμημα είναι διαχρονικό και μεταφέρει συναίσθημα. Οι πελάτες το επιλέγουν για να αναδείξουν συμβολικά μια στιγμή, ένα γεγονός. Ακόμα και στο διάστημα της παγκόσμιας καραντίνας, όταν όλοι ήταν μουδιασμένοι, παρατηρήσαμε αυξημένη ζήτηση και πωλήσεις που δεν ήταν αυθόρμητες, αλλά απαντούσαν στην επιθυμία να αποκτήσεις κάτι με ποιότητα και διάρκεια που δεν σου δίνει εφήμερη ικανοποίηση.
Εχω δημιουργήσει ένα ανεξάρτητο brand που δραστηριοποιείται στις ίδιες αγορές με τεράστιους ομίλους όπως η LVMH, η Richemont και η Kering, με brands όπως τα Tiffany, Bvlgari, Cartier, Van Cleef, Boucheron. Αυτό σημαίνει ότι είμαστε πιο ευάλωτοι σε τέτοιες κρίσεις, αλλά και πιο ευέλικτοι. Τώρα περισσότερο από ποτέ δεν πρέπει να σταματήσουμε να δημιουργούμε και να επικοινωνούμε. Δεν πρόκειται να γίνω ξαφνικά έμπορος. Είμαι και θα παραμείνω δημιουργός - alert και ευγνώμων για τα ερεθίσματα και τα βιώματά μου.
Με βάση την Ελλάδα, η πυξίδα μου θα δείχνει την Αμερική, την Ευρώπη και τις αραβικές χώρες και μετά το lockdown. Με διαφορετικό ρυθμό και μεγαλύτερη εγκράτεια, το κοινό πάντα θα εκτιμά και θα επιλέγει κόσμημα με αυθεντικότητα και πραγματική αξία».
Λώρα Τσουκαλά
Σχεδιάστρια εσωτερικών χώρων
«Το σπίτι αποτελεί για τον καθέναν τη δική του Ιθάκη. Πηγή άντλησης δύναμης και προστασίας, χώρος επικοινωνίας και ελεύθερης έκφρασης, γωνιά ζεστασιάς και συναισθηματικής ασφάλειας, αφηγείται την προσωπική και οικογενειακή μας ιστορία. Σε αυτές, λοιπόν, τις αναμφισβήτητα σκληρές και δύσκολες εποχές όλοι αισθανόμαστε την ανάγκη να επιστρέψουμε σε αυτό που αποκαλούμε “σπίτι μας”. Ζώντας σε ένα μέρος όπου κάθε γωνιά αποπνέει αναμνήσεις για έναν από τους πιο σημαντικούς πολιτισμούς και όπου η αγάπη για την αρχαία Ελλάδα είναι έμφυτη, αποτελούσε φυσική συνέχεια για μένα, ακολουθώντας και τα βήματα της μητέρας μου, να σπουδάσω Ιστορία και Αρχαιολογία. Μέσα από τις σπουδές μου, αλλά και τη μοναδική εισαγωγή και επιρροή της μητέρας μου στον μυστικό κόσμο του design, καταφέραμε να μεταφράσουμε τα στοιχεία των αρχαιολογικών ευρημάτων -την καθαρότητα των κλασικών μορφών- σε μοντέρνο design. Η Stefanidou - Tsoukala Gallery που γεννήθηκε είναι μια δημιουργική πλατφόρμα που μεταφέρει το πάθος μου για την Ιστορία, την αρχαιολογία, την κληρονομιά και τον σχεδιασμό, τονίζοντας την περίπλοκη σύνδεση μεταξύ αυτών των όρων. Η ατμόσφαιρα κάθε σπιτιού είναι μοναδική. Είναι ένα κολάζ από προσωπικές εμπειρίες και αναμνήσεις. Είναι ο καθρέφτης μας. Επιλέγουμε, λοιπόν, τα κατάλληλα συστατικά και δημιουργούμε ένα απόλυτα προσωπικό ύφος. Η έμπνευση που αντλούμε από τον χώρο μας μάς βοηθά να ανασυνταχθούμε, να εστιάσουμε εκεί όπου πρέπει και να ανακτήσουμε δυνάμεις ώστε να αντιμετωπίσουμε τις αντιξοότητες που παρουσιάζονται στη διάρκεια αυτών των αβέβαιων καιρών. Επιστρέφουμε στα βασικά και ενώνουμε τις δυνάμεις μας με την οικογένειά μας μέσα από το ειδικό ορμητήριό μας. Το σπίτι μας».
Bρεττός Βρεττάκος
Σχεδιαστής μόδας
«Η επόμενη μέρα θα βρει τον οίκο μου πλήρως διαφοροποιημένο. Σαφέστατα θα διατηρήσω τη luxury couture συλλογή μου, η οποία έχει ένα εκλεπτυσμένο, διαχρονικό πελατολόγιο, με τις παρουσιάσεις να γίνονται πριβέ και κατ’ οίκον για κάθε κυρία που ενδιαφέρεται. Οι υπόλοιπες συλλογές μου θα παρουσιάζονται πλέον σε live-streaming, με μικρότερες συλλογές σε looks, μέσω των προσωπικών μου social media. Τα ρούχα θα διατηρήσουν την καλή ποιότητα ραφής και κατασκευής, ενώ θα είναι σαφέστατα πιο εμπορικά. Θα προστεθούν επίσης μικρότερες special-edition εποχιακές συλλογές, που μέσω e-shop θα είναι διαθέσιμες σε ένα ευρύτερο target group. Στο μέλλον θα ήθελα να λανσάρω και συλλογές με αξεσουάρ, παπούτσια και κοσμήματα με την υπογραφή του brand μου. Στο e-shop μου θα προστεθούν σταδιακά και νέες υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση του κοινού, αλλά και την καλύτερη και σωστότερη προώθηση των προϊόντων μου».
Ιωάννης Σολωμόζης
Σχεδιαστής ταπετσαριών
Σχεδιάστρια μόδας
«Πεποίθησή μου είναι ότι η επιστήμη θα ορίσει την επόμενη μέρα και στη μόδα, αφού και η μόδα πάντα ακολουθεί το βήμα της επικαιρότητας και της επιστήμης: από μια νέα ανακάλυψη μέχρι μια πανδημία, η μόδα καλείται να αναπροσαρμοστεί τόσο για να καλύψει τις ανάγκες των ανθρώπων όσο και για να επιζήσει ως κλάδος. Η δική μου δραστηριότητα χωρίζεται σε δύο τομείς: τη σειρά prêt-à-porter 5226 και την υψηλή ραπτική. Σε ό,τι αφορά την πρώτη, διευρύνουμε τη νεανική σειρά easy wear με hoodies, φόρμες, T-shirts - κομμάτια τα οποία όχι μόνο είναι δημοφιλή στη νέα γενιά, αλλά μπορούν να πλένονται ακόμη πιο συχνά, καθώς η πανδημία έχει επιφέρει νέους κανόνες υγιεινής. Επίσης, κάνουμε ακόμη πιο λειτουργικό το e-shop μας και πιο ευχάριστες τις παραγγελίες online. Σε ό,τι αφορά την υψηλή ραπτική, οι μοναδικές στιγμές στη ζωή μιας γυναίκας με τις οποίες είναι συνυφασμένη η haute couture θα συνεχίσουν να υπάρχουν, είτε τις μοιραστεί με δύο, με δέκα ή με χίλιους καλεσμένους.
Οι αναμνήσεις είναι εκείνες που μας μένουν στο τέλος. Σε κάθε περίπτωση, η επόμενη μέρα εξαρτάται πλήρως από την επιστήμη. Αν ανακαλυφθεί το εμβόλιο, θα επανέλθει η μόδα στην κανονικότητα, όπως την ορίζει ο καθένας. Θα μπορούμε να ταξιδέψουμε ξανά, να νιώσουμε ασφαλείς. Ποτέ δεν συμμετείχα στη φρενήρη ταχύτητα των έξι συλλογών και επιδείξεων τον χρόνο. Παρουσιάζαμε οnline τις prêt-à-porter συλλογές 5226, ενώ ετοίμαζα δύο συλλογές υψηλής ραπτικής, τις οποίες παρουσίαζα στο Παρίσι, στην Εβδομάδα Υψηλής Ραπτικής, για όσους αγαπούν τη χειροποίητη δημιουργία και δεξιοτεχνία. Αν και για μένα η δημιουργία είναι ένας τρόπος να σταματάς τον χρόνο, το lockdown που δεν εμπεριέχει το στοιχείο της επιλογής δεν ήταν εύκολο. Ωστόσο αποτέλεσε την αφορμή για να συνειδητοποιήσω κάποια πράγματα και μου προσέφερε άλλες δυνατότητες. Χάρηκα πολύ περισσότερο τα παιδιά μου. Ενιωσα μεγάλη ανακούφιση και ηρεμία γνωρίζοντας ότι είναι συνέχεια στο σπίτι, χωρίς να ανησυχώ για τις βραδινές εξόδους τους. Είχα χρόνο να σκεφτώ και κυρίως να επαναπροσδιορίσω τις προτεραιότητές μου. Να ανακαλύψω ξανά τις αξίες και τις μικρές χαρές της ζωής που δυστυχώς προσπερνάμε μέσα στην πολυάσχολη και γρήγορη καθημερινότητά μας. Με απόλυτο σεβασμό σε όσους νόσησαν, πέρασα κι εγώ μια αντίστοιχη περιπέτεια, αλλά και σε εκείνους που δυστυχώς δεν τα κατάφεραν, μπορώ να πω ότι αυτή η εμπειρία σε αλλάζει με τρόπους που δεν γνωρίζω ακόμη. Είναι μια μακρά διαδικασία. Περνάς από το στάδιο του φόβου στην απόγνωση. Οσο το αφήνεις πίσω, η αισιοδοξία και η ελπίδα επανέρχονται και μπαίνεις σε μια νέα κανονικότητα. Τώρα πια προσέχεις λίγο περισσότερο τον εαυτό σου, τον φροντίζεις. Από το γκρίζο περνάς στο χρώμα, στη θετικότητα. Αυτό θέλω πια για μένα και εκείνους που αγαπώ: χρώμα, χαρά και χαμόγελα. Να μη φεύγει καμία στιγμή χαμένη».
Νίκος Κούλης
Σχεδιαστής κοσμημάτων
«Μετά από δέκα χρόνια κρίσης στην Ελλάδα, ζούμε μια παγκόσμια κρίση που επηρεάζει δισεκατομμύρια ανθρώπους ταυτόχρονα. Καμία αγορά δεν θα μείνει αλώβητη. Προσωπικά η συγκυρία αυτή με κινητοποιεί να αναζητήσω νέες διόδους και συνεργασίες, χωρίς όμως να αλλοιώσω την ταυτότητα του brand μου. Το luxury market έχει επηρεαστεί ιδιαίτερα. Ωστόσο, το κόσμημα είναι διαχρονικό και μεταφέρει συναίσθημα. Οι πελάτες το επιλέγουν για να αναδείξουν συμβολικά μια στιγμή, ένα γεγονός. Ακόμα και στο διάστημα της παγκόσμιας καραντίνας, όταν όλοι ήταν μουδιασμένοι, παρατηρήσαμε αυξημένη ζήτηση και πωλήσεις που δεν ήταν αυθόρμητες, αλλά απαντούσαν στην επιθυμία να αποκτήσεις κάτι με ποιότητα και διάρκεια που δεν σου δίνει εφήμερη ικανοποίηση.
Εχω δημιουργήσει ένα ανεξάρτητο brand που δραστηριοποιείται στις ίδιες αγορές με τεράστιους ομίλους όπως η LVMH, η Richemont και η Kering, με brands όπως τα Tiffany, Bvlgari, Cartier, Van Cleef, Boucheron. Αυτό σημαίνει ότι είμαστε πιο ευάλωτοι σε τέτοιες κρίσεις, αλλά και πιο ευέλικτοι. Τώρα περισσότερο από ποτέ δεν πρέπει να σταματήσουμε να δημιουργούμε και να επικοινωνούμε. Δεν πρόκειται να γίνω ξαφνικά έμπορος. Είμαι και θα παραμείνω δημιουργός - alert και ευγνώμων για τα ερεθίσματα και τα βιώματά μου.
Με βάση την Ελλάδα, η πυξίδα μου θα δείχνει την Αμερική, την Ευρώπη και τις αραβικές χώρες και μετά το lockdown. Με διαφορετικό ρυθμό και μεγαλύτερη εγκράτεια, το κοινό πάντα θα εκτιμά και θα επιλέγει κόσμημα με αυθεντικότητα και πραγματική αξία».
Λώρα Τσουκαλά
Σχεδιάστρια εσωτερικών χώρων
«Το σπίτι αποτελεί για τον καθέναν τη δική του Ιθάκη. Πηγή άντλησης δύναμης και προστασίας, χώρος επικοινωνίας και ελεύθερης έκφρασης, γωνιά ζεστασιάς και συναισθηματικής ασφάλειας, αφηγείται την προσωπική και οικογενειακή μας ιστορία. Σε αυτές, λοιπόν, τις αναμφισβήτητα σκληρές και δύσκολες εποχές όλοι αισθανόμαστε την ανάγκη να επιστρέψουμε σε αυτό που αποκαλούμε “σπίτι μας”. Ζώντας σε ένα μέρος όπου κάθε γωνιά αποπνέει αναμνήσεις για έναν από τους πιο σημαντικούς πολιτισμούς και όπου η αγάπη για την αρχαία Ελλάδα είναι έμφυτη, αποτελούσε φυσική συνέχεια για μένα, ακολουθώντας και τα βήματα της μητέρας μου, να σπουδάσω Ιστορία και Αρχαιολογία. Μέσα από τις σπουδές μου, αλλά και τη μοναδική εισαγωγή και επιρροή της μητέρας μου στον μυστικό κόσμο του design, καταφέραμε να μεταφράσουμε τα στοιχεία των αρχαιολογικών ευρημάτων -την καθαρότητα των κλασικών μορφών- σε μοντέρνο design. Η Stefanidou - Tsoukala Gallery που γεννήθηκε είναι μια δημιουργική πλατφόρμα που μεταφέρει το πάθος μου για την Ιστορία, την αρχαιολογία, την κληρονομιά και τον σχεδιασμό, τονίζοντας την περίπλοκη σύνδεση μεταξύ αυτών των όρων. Η ατμόσφαιρα κάθε σπιτιού είναι μοναδική. Είναι ένα κολάζ από προσωπικές εμπειρίες και αναμνήσεις. Είναι ο καθρέφτης μας. Επιλέγουμε, λοιπόν, τα κατάλληλα συστατικά και δημιουργούμε ένα απόλυτα προσωπικό ύφος. Η έμπνευση που αντλούμε από τον χώρο μας μάς βοηθά να ανασυνταχθούμε, να εστιάσουμε εκεί όπου πρέπει και να ανακτήσουμε δυνάμεις ώστε να αντιμετωπίσουμε τις αντιξοότητες που παρουσιάζονται στη διάρκεια αυτών των αβέβαιων καιρών. Επιστρέφουμε στα βασικά και ενώνουμε τις δυνάμεις μας με την οικογένειά μας μέσα από το ειδικό ορμητήριό μας. Το σπίτι μας».
Bρεττός Βρεττάκος
Σχεδιαστής μόδας
«Η επόμενη μέρα θα βρει τον οίκο μου πλήρως διαφοροποιημένο. Σαφέστατα θα διατηρήσω τη luxury couture συλλογή μου, η οποία έχει ένα εκλεπτυσμένο, διαχρονικό πελατολόγιο, με τις παρουσιάσεις να γίνονται πριβέ και κατ’ οίκον για κάθε κυρία που ενδιαφέρεται. Οι υπόλοιπες συλλογές μου θα παρουσιάζονται πλέον σε live-streaming, με μικρότερες συλλογές σε looks, μέσω των προσωπικών μου social media. Τα ρούχα θα διατηρήσουν την καλή ποιότητα ραφής και κατασκευής, ενώ θα είναι σαφέστατα πιο εμπορικά. Θα προστεθούν επίσης μικρότερες special-edition εποχιακές συλλογές, που μέσω e-shop θα είναι διαθέσιμες σε ένα ευρύτερο target group. Στο μέλλον θα ήθελα να λανσάρω και συλλογές με αξεσουάρ, παπούτσια και κοσμήματα με την υπογραφή του brand μου. Στο e-shop μου θα προστεθούν σταδιακά και νέες υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση του κοινού, αλλά και την καλύτερη και σωστότερη προώθηση των προϊόντων μου».
Ιωάννης Σολωμόζης
Σχεδιαστής ταπετσαριών
«Αποφάσισα να ασχοληθώ με το design το 2015, αφού εγκατέλειψα τις σπουδές μου στο marketing. Το μότο μου “no days off” αντικατοπτριζόταν σε ένα ασταμάτητο τρέξιμο με κατεύθυνση το μοναδικό ζητούμενο, την επιτυχία. Δούλευα παραμονή Πρωτοχρονιάς, όπως και την ημέρα των γενεθλίων μου. Κάθε ημέρα ήταν ίδια και μεταφραζόταν μόνο σε δουλειά. Διακρίθηκα τέσσερις φορές σε διεθνείς διαγωνισμούς, προϊόντα μου βρίσκονται σε πολλά σημεία του κόσμου κι έχω ένα αναγνωρίσιμο brand. Τον τελευταίο χρόνο όμως κατάλαβα ότι αν θέλω πραγματικά να πάω μπροστά θα πρέπει να με φροντίζω και να μου δίνω χρόνο. Οταν ξεκίνησε ο εγκλεισμός μας θέλησα αρχικά να μη χάσω τον εαυτό μου, να κάνω νέα σχέδια και να οργανώσω τη σκέψη μου. Τα κατάφερα.
Βγήκα ακόμη πιο δυνατός και σίγουρος για τον εαυτό μου. Θεωρώ ότι μαζί με την ομάδα μου κάναμε ίσως το καλύτερο σχέδιο της SØLØ μέχρι και σήμερα, το “The Gang”. Δουλέψαμε χωρίς το άγχος της καθημερινότητας και δώσαμε χρόνο στη λεπτομέρεια.
Το αποτέλεσμα μας δικαίωσε. Παράλληλα με όλες τις προσωπικές αλλαγές θεωρώ ότι φάνηκε και η αξία των τεχνών. Απενοχοποιήθηκε ο τρόπος με τον οποίο ένας καλλιτέχνης απομονώνεται για να εργαστεί. Βγαίνοντας από την καραντίνα θεωρώ ότι για μένα έκλεισε οριστικά ο κύκλος της πίεσης. Πλέον “no days off” από τη δημιουργία, την ξεκούραση και τις βόλτες με τους ανθρώπους που αγαπάμε. Για μένα η ζωή είναι τώρα και οι καλύτερες ημέρες είναι ήδη εδώ. Μέσα ή έξω, μόνοι ή μαζί. Οφείλουμε να τις ζούμε στο ακέραιο».
Ελένη Κωνσταντινίδου & Σήλια Σιγαλού
Τσάντες με ελληνική υπογραφή
«Σε μια συγκυρία που η απόσταση μεταξύ μας αποδεικνύεται σωτήρια, η εταιρεία μας Callista δράττεται της ευκαιρίας να γίνει πιο ανθρωποκεντρική από ποτέ. Αφού εξασφαλίσαμε την ασφάλεια του ανθρώπινου δυναμικού μας δημιουργώντας νέες δομές λειτουργίας, με την εργασία από το σπίτι να πρωταγωνιστεί, στηρίξαμε τον αγώνα του ιατρικού προσωπικού των νοσοκομείων μας με την προσφορά μασκών προστασίας, μένοντας παράλληλα κοντά στο πιστό κοινό της εταιρείας μας και ενδυναμώνοντας τον μοναδικό ενεργό και ασφαλή πυλώνα της επικοινωνίας μας, το e-shop. Η βιώσιμη μόδα και η ποιοτική παραγωγή ήταν εξαρχής ένας από τους δρόμους που με πίστη ακολουθήσαμε. Σήμερα αποτελεί για μας μονόδρομο. Πλέον όλος ο προγραμματισμός μας, από τις κολεξιόν έως τις καμπάνιες, βαδίζει στην κατεύθυνση μιας νέας τάξης πραγμάτων, στην οποία η ηθική μόδα, η ποιότητα και οι μικρότερες παραγωγές έχουν τον πρώτο ρόλο. Παραμένουμε αισιόδοξες για το μέλλον των αγορών δημιουργώντας μια νέου τύπου αγοραστική εμπειρία, που, εκτός από ασφαλής, θα είναι και πιο συνειδητή».
Ελενα Βότση
Σχεδιάστρια κοσμημάτων
«Συνηθισμένη να βρίσκομαι συχνά μόνη πάνω από τα μπλοκ μου, οι πρώτες ημέρες του εγκλεισμού μού φάνηκαν σαν γνώριμη ρουτίνα. Καθώς ο χρόνος περνούσε και παρακολουθώντας τις εξελίξεις, άρχισα να νιώθω τον φόβο και την αβεβαιότητα να με πλησιάζουν. Προσπαθούσα να ερμηνεύσω τα γεγονότα και να πιστέψω αν όλο αυτό ήταν αλήθεια. Η αλλαγή της καθημερινότητας έγινε έντονα αντιληπτή περισσότερο σε σχέση με τον Νικόλα, που τώρα είναι 16 ετών. Είναι πραγματικά δύσκολο να εξηγήσεις σε ένα παιδί τους λόγους για τους οποίους η ζωή του θα πρέπει να μπει στο ψυγείο. Μετά το πρώτο στάδιο της ανασφάλειας, ευτυχώς, επέστρεψε η ώρα της δημιουργίας. Τα μπλοκ μου άρχισαν να γεμίζουν σχέδια γεμάτα χρώμα, κίνηση, ελευθερία. Δαχτυλίδια με κοράλλια, τιρκουάζ, σμαράγδια, είδη σπιτιού γεμάτα πολύχρωμα μάτια και ευχές... Ο σχεδιασμός του μεταλλίου για τον εορτασμό των 200 χρόνων από την απελευθέρωση για το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, το άνοιγμα του καταστήματος στην Υδρα και οι συνεργασίες στην Αμερική ήταν οι πιο φωτεινές στιγμές της δύσκολης αυτής περιόδου. Τώρα το βλέμμα είναι στραμμένο στο καλοκαίρι, στους ανθρώπους που μου έλειψαν, στην ελπίδα ότι όλα θα πάνε καλύτερα. Τώρα δίνουμε ραντεβού στην Υδρα και ονειρευόμαστε».
Σοράγια Τσαντίλη
Σχεδιάστρια τσαντών και αξεσουάρ
«Στην κινεζική γλώσσα η λέξη “κρίση” αποτελείται από δύο χαρακτήρες: ο ένας αντιπροσωπεύει τον κίνδυνο και ο άλλος την ευκαιρία. Ετσι ακριβώς είδα για μία ακόμη φορά τη δυσκολία αυτή που περνάμε, ως ευκαιρία να βγούμε πιο δυνατοί. Είδαμε ως Ελληνες ότι μπορούμε να λειτουργήσουμε ως υπόδειγμα για τους υπόλοιπους, αλλά και να δημιουργήσουμε χωρίς να έχουμε την ανάγκη των άλλων. Μετά τη μεγάλη κρίση, το 2016 ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε υφασμάτινες τσάντες με την επωνυμία “el. Bags”, οι οποίες βασίζονται σε αρχαϊκά ελληνικά σύμβολα, όπως ο μαίανδρος και το ελληνικό κλειδί. Οι τσάντες μας φτιάχνονται από ύφασμα που παράγεται σε ελληνικά υφαντουργεία και ράβονται από ελληνικά εργαστήρια. Το Made in Greece σήμερα γίνεται μόδα, γίνεται ποιότητα και design παγκοσμίως».
Χριστίνα Μαρτίνη
Σχεδιάστρια υποδημάτων
«Μετά το πρώτο μούδιασμα καταλάβαμε ότι η Ancient Greek Sandals, ως εταιρεία, για να επιβιώσει χρειάζεται να είναι ευέλικτη. Επρεπε να βρεθούν νέοι τρόποι για να κρατήσουμε επαφή με τους πελάτες μας μέσω των social media, προσφέροντας κάτι διαφορετικό και ψυχαγωγικό. Συνεργαστήκαμε με μια φίλη σεφ και προτείναμε ελληνικές συνταγές. Κάναμε έναν διαγωνισμό για το πώς φοράνε οι πελάτες μας τα σανδάλια τους στο σπίτι, δώσαμε δώρο ένα ζευγάρι-έκπληξη με κάθε αγορά. Με τους κατασκευαστές μας προσπαθήσαμε να βρούμε τρόπους ούτως ώστε να υλοποιηθεί η καινούρια συλλογή με βάση τα υλικά που έχουμε στις αποθήκες. Δημιουργήσαμε μια καινούρια συλλογή upcycled, η οποία είναι φτιαγμένη με τη φύρα των δερμάτων που έχουμε στο εργοστάσιο, με σκοπό να έχουμε το λιγότερο απόθεμα και παράλληλα να κάνουμε ένα προϊόν σε χαμηλότερη τιμή. Το concept της συλλογής για το καλοκαίρι του ’21, που έχει εμπνευστεί από παραδοσιακές ελληνικές φορεσιές, υπήρχε πριν από την πανδημία. Ως σχεδιάστρια είχα πάει κι εγώ στην έκθεση στο Μιλάνο για καινούρια υλικά, ευτυχώς δεν κόλλησα. Συνεχίσαμε με τα ίδια σχέδια περιορίζοντας όμως πολύ το εύρος της συλλογής. Προβλέπουμε μεγάλη μείωση της παραγωγής για την επόμενη χρονιά, έτσι επικεντρωθήκαμε στα πιο δυνατά κομμάτια. Τέλος, ο τρόπος που θα παρουσιαστεί η συλλογή θα είναι διαφορετικός, αφού ο κόσμος δεν θα ταξιδέψει για παραγγελίες για τα μαγαζιά του. Θα γίνει ένα βίντεο το οποίο θα τους ξεναγεί στην Κέρκυρα, δείχνοντας παράλληλα τα σανδάλια της συλλογής. Γενικά αυτή η περίοδος ήταν πολύ δημιουργική, έκανα πράγματα που δεν είχα ποτέ χρόνο να κάνω».
Κρις Μπάσιας
Σχεδιαστής φωτιστικών
«Η αρχή της καραντίνας με βρήκε στο τέλος της μετακόμισης στο νέο μου στούντιο στο Κολωνάκι. Ηταν μια ευκαιρία να ξαναδώ όλα τα πρωτότυπα μοντέλα των φωτιστικών μου και να κάνω μια σύντομη αναδρομή της πορείας μου. Η πρωτόγνωρη κατάσταση που βιώνουμε σαφώς και με επηρέασε. Αποφάσισα να κάνω κάποια πράγματα για τον εαυτό μου για να αντιμετωπίσω δημιουργικά τη ρουτίνα. Ακολούθησα ένα πρόγραμμα σωματικής άσκησης και αφιέρωσα χρόνο στον κήπο μου ενισχύοντας έτσι την καλή μου διάθεση. Εθεσα ωστόσο και βραχυπρόθεσμους στόχους ολοκλήρωσης των projects που δουλεύω αυτή την περίοδο για να παραμείνω δραστήριος και δημιουργικός. Ο φωτισμός σε έναν χώρο έχει δύο βασικούς άξονες: τον αισθητικό και τον αρχιτεκτονικό-πρακτικό. Στα φωτιστικά που σχεδιάζω πάντα υπάρχει μια γλυπτική διάθεση τόσο στις φόρμες όσο και στα σχήματα. Τα προϊόντα μου συνδυάζονται πάντα με τον αρχιτεκτονικό φωτισμό ώστε να δημιουργήσουν ένα άρτιο αποτέλεσμα στον εκάστοτε χώρο. Μένοντας σπίτι τόσες ώρες μού δημιουργήθηκε η ανάγκη να συνδυάσω τους δύο άξονες. Ετσι ολοκλήρωσα τον σχεδιασμό δύο συστημάτων φωτισμού τα οποία έχουν τις θεμελιώδεις αισθητικές αξίες της CT Lights και σαφή αρχιτεκτονικό προσανατολισμό. Είναι καινοτόμα φωτιστικά, τα οποία πέρα από το βασικό ζητούμενο, που είναι να δημιουργήσουν τη σωστή ατμόσφαιρα, μπορούν να φωτίσουν έναν χώρο και σε λειτουργικό επίπεδο. Ο φωτισμός είναι το πιο βασικό κομμάτι σε έναν χώρο. Μπορεί κυριολεκτικά να τον μεταμορφώσει. Φυσικό και τεχνητό φως συμβάλλουν για να νιώσουμε άνετα και να χαλαρώσουμε. Στα σπίτια μας επιβάλλεται να επιλέγουμε πηγές θερμού φωτισμού ώστε να πετύχουμε την επιθυμητή θαλπωρή και να δημιουργήσουμε μια όμορφη ατμόσφαιρα».
Bασίλης Ζούλιας
Σχεδιαστής μόδας
«Ισως να μην έχει υπάρξει καλύτερη στιγμή από την παρούσα για να δημιουργηθεί μια εντελώς νέα κατάσταση στην Ελλάδα σε σχέση με τα ελληνικά προϊόντα και -κυρίως- την ελληνική κατασκευή. Είναι πράγματι μια μοναδική ευκαιρία για να αξιοποιηθεί όλη μας η δημιουργικότητα και να αναδειχθούν νέα ταλέντα σε πολλούς τομείς που αφορούν τη μόδα. Συνέβη κάτι πολύ αρνητικό σε όλο τον κόσμο και αυτό δεν μπορεί παρά να φέρει κάτι εξαιρετικά θετικό σε όλους μας. Αυτά είναι απλά μαθηματικά του σύμπαντος... Εγώ ως Ελληνας επιχειρηματίας έτσι έχω επιλέξει να σκέφτομαι. Κατά τη διάρκεια του lockdown οι Ελληνες σχεδιαστές δημιουργήσαμε τον Σύλλογο Ελλήνων Σχεδιαστών. Βλέποντας τα πρόσωπα όλων στα διαδικτυακά μας meetings ένιωσα μια αισιοδοξία ότι όλα θα πάνε καλά. Πίσω από κάθε πρόσωπο έβλεπα το πηγαίο ταλέντο του, την επιχειρηματική δυναμική του, τη δημιουργική του έξαρση και φυσικά το μοναδικό του στυλ. Κάποιοι βρίσκονται στο επιχειρείν πάνω από 30 χρόνια και κατάφεραν να διατηρήσουν τις επιχειρήσεις τους ακόμη και μέσα στη μεγάλη κρίση. Αλλοι ξεκίνησαν μέσα στην κρίση και βρίσκονταν σε αλματώδη ανάπτυξη. Ο μοναδικός τρόπος που θα φέρει απτά αποτελέσματα στην οικονομία μας αυτή τη στιγμή αφορά μια μεγάλη αλλαγή η οποία μπορεί να γίνει μόνο από τον καθέναν προσωπικά και είναι στην ουσία της πάρα πολύ απλή. Για τους επόμενους μήνες του 2020 ας προσπαθήσουμε να έχουμε το ένα χέρι στην καρδιά και το άλλο στην τσέπη, επιλέγοντας με στρατιωτική πειθαρχία αποκλειστικά και μόνο ελληνικά προϊόντα. Ο δρόμος και το σύνθημα είναι ένα: Μένουμε Ελλάδα, αγοράζουμε ελληνικά».
Ειδήσεις σήμερα:
Έσπασε τα κοντέρ τηλεθέασης το «Last Dance» στο Netflix
Γεράσιμος Σκιαδαρέσης: H ανεργία, ο πατέρας που δεν... είχε και το γυμνό στο Netflix
Casa de Papel: Πώς περνά η σέξι «Στοκχόλμη» στην καραντίνα - Δείτε βίντεο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα