Κέιτ Μπλάνσετ: H σούπερ σταρ με την Ελλάδα στα Όσκαρ
Κέιτ Μπλάνσετ: H σούπερ σταρ με την Ελλάδα στα Όσκαρ
Η πρωταγωνίστρια που έχει αφήσει τη σφραγίδα της στην ιστορία του κινηματογράφου και μούσα κορυφαίου οίκου καλλυντικών είναι η executive producer της ταινίας του Χρήστου Νίκου «Μήλα», την οποία στηρίζει στην πορεία της προς τα Oσκαρ, αλλά και του δεύτερου αγγλόφωνου κινηματογραφικού του project
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Τολμηρή, ασυμβίβαστη, ταλαντούχα, πνευματώδης, δυναμική με αγέρωχο παράστημα και μια ανεπιτήδευτη, αιθέρια ομορφιά με πυρήνα το διάφανο, γαλάζιο βλέμμα της. Η Κέιτ Μπλάνσετ, που έγινε ευρύτερα γνωστή το 1998 μετά την ενσάρκωση της βασίλισσας Ελισάβετ Α’ στην ομώνυμη ταινία, πλέον κατέχει δικαιωματικά τον τίτλο της βασίλισσας του κινηματογραφικού βασιλείου του Χόλιγουντ και όχι μόνο, αφού τα θέλγητρά της γοήτευσαν και τους ισχυρούς του κόσμου της μόδας. Η πιο πρόσφατη συνεργασία της σε αυτόν τον τομέα είναι με τον γνωστό ιταλικό οίκο Armani, ως πρέσβειρα της σειράς καλλυντικών του. Ποια θα μπορούσε άλλωστε να ευθυγραμμίζεται περισσότερο με την άποψη του Τζόρτζιο Αρμάνι ότι «η ομορφιά πηγάζει πρώτα από μέσα μας. Οι δημιουργίες μου δεν φτιάχνονται για να καλύπτουν ή να κρύβουν την προσωπικότητα ενός ατόμου, αλλά για να την αποκαλύπτουν».
Με τα χρόνια η Μπλάνσετ απέδειξε την αξία της με καθολικό τρόπο, υποδυόμενη χαρακτήρες κάθε κινηματογραφικού genre, από φαντασμαγορικά blockbusters μέχρι ανεξάρτητες παράγωγες περιορισμένου budget. Η επιβολή της στη βιομηχανία της showbiz επιβεβαιώθηκε με τον πιο ευθύ τρόπο όταν το 2018, λίγους μήνες μετά την αποκάλυψη των σκανδάλων σεξουαλικής παρενόχλησης που πυροδότησαν το κίνημα #metoo, διέσχισε το κόκκινο χαλί του Φεστιβάλ των Καννών ως πρόεδρος της επιτροπής του. Τον περασμένο Σεπτέμβριο η Αυστραλή mega-star θήτευσε ως πρόεδρος του κινηματογραφικού Φεστιβάλ της Βενετίας, το οποίο διεξήχθη υπό ιδιαίτερες συνθήκες λόγω πανδημίας. Κατάφερε, δε, να προκαλέσει buzz στον διεθνή Τύπο επιλέγοντας να φορέσει κομμάτια του 2016 με τα οποία είχε ξαναεμφανιστεί σε επίσημες εκδηλώσεις, με στόχο, όπως δήλωσε η στυλίστριά της, να τονίσει τη σημασία της βιωσιμότητας στη μόδα.
Στο πλαίσιο αυτού το φεστιβάλ γνώρισε και τον Χρήστο Νίκου, ο οποίος παρουσίασε την ταινία του «Μήλα», μια παραγωγή της Βοο Productions, με την οποία άνοιξαν και επίσημα οι Ορίζοντες - το παράλληλο επίσημο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Βενετίας.
Η Μπλάνσετ παρακολούθησε με ενδιαφέρον τα «Μήλα» και λίγες ημέρες μετά δεν δίστασε να μοιραστεί τον ενθουσιασμό της με τα διεθνή media λέγοντας: «Σαφώς και πρόκειται για μια αξέχαστη κινηματογραφική εμπειρία, ένα πρωτότυπο καλλιτεχνικό ντεμπούτο που εμπεριέχει χιούμορ και ζεστασιά». Σύμφωνα μάλιστα με δηλώσεις Ελληνα ηθοποιού, όταν ένα μεσημέρι κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ της Βενετίας τηλεφώνησε στον Χρήστο Νίκου για κάποιο επαγγελματικό ζήτημα, τον άκουσε να του λέει ότι εκείνη την ώρα έπινε καφέ και συζητούσε για τέχνη με την Kέιτ Μπλάνσετ. Δεν ήταν ψέματα. Αν και η συνάντησή τους διήρκησε περίπου μισή ώρα, ήταν ουσιαστική και εποικοδομητική. Λίγο καιρό αργότερα, έγινε γνωστή η είδηση ότι η Κέιτ Μπλάνσετ είχε αναλάβει executive producer της συγκεκριμένης ταινίας και ξεκίνησε προς έκπληξη όλων να την προωθεί η ίδια με ζέση.
Οταν τα «Μήλα» έγιναν «Apples» με φόντο τη Βενετία
Για τον 36χρονο Χρήστο Νίκου, ο χώρος και η ενέργεια ενός κινηματογραφικού φεστιβάλ δεν είναι άγνωστα. Αν και αρχικά σπούδασε οικονομικά, κάποια στιγμή αποφάσισε να ακολουθήσει αυτό που πρόσταζε η καρδιά του και να επενδύσει τα λιγοστά του χρήματα σε μαθήματα σκηνοθεσίας. Σύντομα ξεκίνησε να γυρίζει τις πρώτες του ταινίες, αρχικά μικρού μήκους. Το φιλμ του «ΚΜ» συμμετείχε σε περισσότερα από 40 φεστιβάλ ανά τον κόσμο κερδίζοντας διθυραμβικές κριτικές, που έκαναν λόγο για μια πολύ ιδιαίτερη κινηματογραφική οπτική, και βραβεία. Η συνέχεια τον βρήκε στα teams των βοηθών σκηνοθετών των ταινιών «Κυνόδοντας» του Γιώργου Λάνθιμου και «Πριν τα Μεσάνυχτα» του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ, όπου αποκόμισε πολύτιμες εμπειρίες αλλά και τα απαραίτητα προς το ζην ως επαγγελματίας καλλιτέχνης.
Στην ταινία «Μήλα», εκτός από τη σκηνοθεσία, έχει συμβάλει και στη συγγραφή του σεναρίου, το οποίο συνυπογράφει με τον Σταύρο Ράπτη. Ο Ηρακλής Μαυροειδής της Boo Productions, άνθρωπος που έχει δουλέψει και με τον Γιώργο Λάνθιμο, υποστηρίζει ότι το ταλέντο και το πάθος του Χρήστου Νίκου ήταν εμφανή από την πρώτη στιγμή, γι’ αυτό και ανέλαβαν την παραγωγή. Οπως αναφέρει, «πρόκειται για μια ταινία όπου η σκληρή πραγματικότητα αποδίδεται με ιδιαίτερη μαεστρία. Τα γεγονότα αποτυπώνονται με έναν μοναδικό τρόπο αφήνοντας στο τέλος μια γλυκόπικρη γεύση. Είναι μια ταινία με την οποία κάθε θεατής έχει λόγο να ταυτιστεί και που σίγουρα δημιουργεί έντονα συναισθήματα που την κάνουν να μείνει αξέχαστη».
Με πρωταγωνιστές τον Αρη Σερβετάλη και τη Σοφία Γεωργοβασίλη, η υπόθεση της ταινίας ηχεί ανατριχιαστικά οικεία, καθώς περιστρέφεται γύρω από μια διόλου συνηθισμένη επιδημία. Οι άνθρωποι προσβάλλονται από αιφνίδια αμνησία, θύμα της οποίας πέφτει και ο 40χρονος κεντρικός ήρωας. Για να μπορέσει να σταθεί ξανά στα πόδια του ξεκινά ένα ειδικά σχεδιασμένο πρόγραμμα αποκατάστασης, το οποίο βασίζεται στην ολοκλήρωση συγκεκριμένων αποστολών, οι οποίες του ανατίθενται από τους γιατρούς. Εχει αρχίσει να τις διεκπεραιώνει, όταν γνωρίζει μια γυναίκα που βρίσκεται στο ίδιο πρόγραμμα με εκείνον, ενώ παράλληλα το παρελθόν του έρχεται να τον στοιχειώσει. Οπως παρατήρησε πρόσφατα και η Κέιτ Μπλάνσετ, «η ταινία παρουσιάζει πολλά κοινά σημεία με την εποχή. Λες και είναι προφητική. Ας μην ξεχνάμε ότι αυτή τη στιγμή όλος ο πλανήτης βιώνει μια εξαιρετικά δύσκολη εποχή που θέλει να ξεχάσει... Θέλουμε να λησμονήσουμε οτιδήποτε μας είναι ψυχολογικά δυσβάσταχτο. Τα “Μήλα” έχουν έναν πολύ ρεαλιστικό παλμό. Πόσα πράγματα θέλουμε πραγματικά να θυμόμαστε στη ζωή μας;».
Με την Μπλάνσετ να πρωτοστατεί στο promotion της ταινίας, τα «Μήλα» θεωρούνται μία από τις ταινίες της σεζόν. Η διανομή της έφτασε σε 50 χώρες και αποτελεί την ελληνική πρόταση για τα Οσκαρ. Επιπλέον, κατάφερε με επιτυχία να σταθεί στην άκρως ανταγωνιστική αγορά των ΗΠΑ. Το γεγονός ότι οι δημιουργοί της υπέγραψαν με το CAA, ένα από τα μεγαλύτερα πρακτορεία της Αμερικής, δεν είναι ούτε εύκολο, ούτε τυχαίο. Οπως, άλλωστε, και ολόκληρη η πορεία του Χρήστου Νίκου. Ο Ελληνας σκηνοθέτης πλέον εκπροσωπείται από τον πανίσχυρο Ζερόμ Ντιμπόζ, μάνατζερ και άλλων σημαντικών σκηνοθετών, όπως ο Μπονγκ Τζουν-χο, του οποίου το όνομα έγινε παγκοσμίως γνωστό από την οσκαρική ταινία του «Παράσιτα».
Με τα χρόνια η Μπλάνσετ απέδειξε την αξία της με καθολικό τρόπο, υποδυόμενη χαρακτήρες κάθε κινηματογραφικού genre, από φαντασμαγορικά blockbusters μέχρι ανεξάρτητες παράγωγες περιορισμένου budget. Η επιβολή της στη βιομηχανία της showbiz επιβεβαιώθηκε με τον πιο ευθύ τρόπο όταν το 2018, λίγους μήνες μετά την αποκάλυψη των σκανδάλων σεξουαλικής παρενόχλησης που πυροδότησαν το κίνημα #metoo, διέσχισε το κόκκινο χαλί του Φεστιβάλ των Καννών ως πρόεδρος της επιτροπής του. Τον περασμένο Σεπτέμβριο η Αυστραλή mega-star θήτευσε ως πρόεδρος του κινηματογραφικού Φεστιβάλ της Βενετίας, το οποίο διεξήχθη υπό ιδιαίτερες συνθήκες λόγω πανδημίας. Κατάφερε, δε, να προκαλέσει buzz στον διεθνή Τύπο επιλέγοντας να φορέσει κομμάτια του 2016 με τα οποία είχε ξαναεμφανιστεί σε επίσημες εκδηλώσεις, με στόχο, όπως δήλωσε η στυλίστριά της, να τονίσει τη σημασία της βιωσιμότητας στη μόδα.
Στο πλαίσιο αυτού το φεστιβάλ γνώρισε και τον Χρήστο Νίκου, ο οποίος παρουσίασε την ταινία του «Μήλα», μια παραγωγή της Βοο Productions, με την οποία άνοιξαν και επίσημα οι Ορίζοντες - το παράλληλο επίσημο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Βενετίας.
Η Μπλάνσετ παρακολούθησε με ενδιαφέρον τα «Μήλα» και λίγες ημέρες μετά δεν δίστασε να μοιραστεί τον ενθουσιασμό της με τα διεθνή media λέγοντας: «Σαφώς και πρόκειται για μια αξέχαστη κινηματογραφική εμπειρία, ένα πρωτότυπο καλλιτεχνικό ντεμπούτο που εμπεριέχει χιούμορ και ζεστασιά». Σύμφωνα μάλιστα με δηλώσεις Ελληνα ηθοποιού, όταν ένα μεσημέρι κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ της Βενετίας τηλεφώνησε στον Χρήστο Νίκου για κάποιο επαγγελματικό ζήτημα, τον άκουσε να του λέει ότι εκείνη την ώρα έπινε καφέ και συζητούσε για τέχνη με την Kέιτ Μπλάνσετ. Δεν ήταν ψέματα. Αν και η συνάντησή τους διήρκησε περίπου μισή ώρα, ήταν ουσιαστική και εποικοδομητική. Λίγο καιρό αργότερα, έγινε γνωστή η είδηση ότι η Κέιτ Μπλάνσετ είχε αναλάβει executive producer της συγκεκριμένης ταινίας και ξεκίνησε προς έκπληξη όλων να την προωθεί η ίδια με ζέση.
Οταν τα «Μήλα» έγιναν «Apples» με φόντο τη Βενετία
Για τον 36χρονο Χρήστο Νίκου, ο χώρος και η ενέργεια ενός κινηματογραφικού φεστιβάλ δεν είναι άγνωστα. Αν και αρχικά σπούδασε οικονομικά, κάποια στιγμή αποφάσισε να ακολουθήσει αυτό που πρόσταζε η καρδιά του και να επενδύσει τα λιγοστά του χρήματα σε μαθήματα σκηνοθεσίας. Σύντομα ξεκίνησε να γυρίζει τις πρώτες του ταινίες, αρχικά μικρού μήκους. Το φιλμ του «ΚΜ» συμμετείχε σε περισσότερα από 40 φεστιβάλ ανά τον κόσμο κερδίζοντας διθυραμβικές κριτικές, που έκαναν λόγο για μια πολύ ιδιαίτερη κινηματογραφική οπτική, και βραβεία. Η συνέχεια τον βρήκε στα teams των βοηθών σκηνοθετών των ταινιών «Κυνόδοντας» του Γιώργου Λάνθιμου και «Πριν τα Μεσάνυχτα» του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ, όπου αποκόμισε πολύτιμες εμπειρίες αλλά και τα απαραίτητα προς το ζην ως επαγγελματίας καλλιτέχνης.
Στην ταινία «Μήλα», εκτός από τη σκηνοθεσία, έχει συμβάλει και στη συγγραφή του σεναρίου, το οποίο συνυπογράφει με τον Σταύρο Ράπτη. Ο Ηρακλής Μαυροειδής της Boo Productions, άνθρωπος που έχει δουλέψει και με τον Γιώργο Λάνθιμο, υποστηρίζει ότι το ταλέντο και το πάθος του Χρήστου Νίκου ήταν εμφανή από την πρώτη στιγμή, γι’ αυτό και ανέλαβαν την παραγωγή. Οπως αναφέρει, «πρόκειται για μια ταινία όπου η σκληρή πραγματικότητα αποδίδεται με ιδιαίτερη μαεστρία. Τα γεγονότα αποτυπώνονται με έναν μοναδικό τρόπο αφήνοντας στο τέλος μια γλυκόπικρη γεύση. Είναι μια ταινία με την οποία κάθε θεατής έχει λόγο να ταυτιστεί και που σίγουρα δημιουργεί έντονα συναισθήματα που την κάνουν να μείνει αξέχαστη».
Με πρωταγωνιστές τον Αρη Σερβετάλη και τη Σοφία Γεωργοβασίλη, η υπόθεση της ταινίας ηχεί ανατριχιαστικά οικεία, καθώς περιστρέφεται γύρω από μια διόλου συνηθισμένη επιδημία. Οι άνθρωποι προσβάλλονται από αιφνίδια αμνησία, θύμα της οποίας πέφτει και ο 40χρονος κεντρικός ήρωας. Για να μπορέσει να σταθεί ξανά στα πόδια του ξεκινά ένα ειδικά σχεδιασμένο πρόγραμμα αποκατάστασης, το οποίο βασίζεται στην ολοκλήρωση συγκεκριμένων αποστολών, οι οποίες του ανατίθενται από τους γιατρούς. Εχει αρχίσει να τις διεκπεραιώνει, όταν γνωρίζει μια γυναίκα που βρίσκεται στο ίδιο πρόγραμμα με εκείνον, ενώ παράλληλα το παρελθόν του έρχεται να τον στοιχειώσει. Οπως παρατήρησε πρόσφατα και η Κέιτ Μπλάνσετ, «η ταινία παρουσιάζει πολλά κοινά σημεία με την εποχή. Λες και είναι προφητική. Ας μην ξεχνάμε ότι αυτή τη στιγμή όλος ο πλανήτης βιώνει μια εξαιρετικά δύσκολη εποχή που θέλει να ξεχάσει... Θέλουμε να λησμονήσουμε οτιδήποτε μας είναι ψυχολογικά δυσβάσταχτο. Τα “Μήλα” έχουν έναν πολύ ρεαλιστικό παλμό. Πόσα πράγματα θέλουμε πραγματικά να θυμόμαστε στη ζωή μας;».
Με την Μπλάνσετ να πρωτοστατεί στο promotion της ταινίας, τα «Μήλα» θεωρούνται μία από τις ταινίες της σεζόν. Η διανομή της έφτασε σε 50 χώρες και αποτελεί την ελληνική πρόταση για τα Οσκαρ. Επιπλέον, κατάφερε με επιτυχία να σταθεί στην άκρως ανταγωνιστική αγορά των ΗΠΑ. Το γεγονός ότι οι δημιουργοί της υπέγραψαν με το CAA, ένα από τα μεγαλύτερα πρακτορεία της Αμερικής, δεν είναι ούτε εύκολο, ούτε τυχαίο. Οπως, άλλωστε, και ολόκληρη η πορεία του Χρήστου Νίκου. Ο Ελληνας σκηνοθέτης πλέον εκπροσωπείται από τον πανίσχυρο Ζερόμ Ντιμπόζ, μάνατζερ και άλλων σημαντικών σκηνοθετών, όπως ο Μπονγκ Τζουν-χο, του οποίου το όνομα έγινε παγκοσμίως γνωστό από την οσκαρική ταινία του «Παράσιτα».
Η πολυτάλαντη Kέιτ Μπλάνσετ, άλλωστε, δεν περιορίζεται από την επωνυμία της, καθώς αναζητά την καλλιτεχνική έκφραση και μέσα από άλλες μορφές τέχνης όπως τα avant-garde video installations και τα ανατρεπτικά projects σκηνοθετών του εναλλακτικού και όχι του maistream χώρου. Ετσι, έχει όλα τα προσόντα να αναγνωρίσει το αξιόλογο όταν το δει και είναι πρόθυμη να κάνει τα πάντα ώστε να το δουν και οι υπόλοιποι. Στο πλαίσιο αυτό, πολλές φορές εναλλάσσει ρόλους μεταξύ «σοφού μέντορα» και δραστήριου παραγωγού. Ποντάρει στον Χρήστο Νίκου και είναι σίγουρη ότι δεν θα χάσει.
Πριν από λίγες ημέρες ο νεαρός σκηνοθέτης και η Κέιτ Μπλάνσετ έδωσαν μια κοινή διαδικτυακή συνέντευξη, όπου η καταξιωμένη ηθοποιός έδειξε για μία ακόμη φορά την πίστη της στη δυναμική της ταινίας αλλά και τις δυνατότητες του δημιουργού της. «Δεν είναι τόσο μια σοβαρή όσο μια βαθιά ταινία. Ενδιαφέρουσα και παράλληλα προκλητική. Είναι ένας άλλος κόσμος που σε βάζει στη διαδικασία να σκεφτείς, να προβληματιστείς, να συναισθανθείς. Οσοι την έχουν δει απλώς δεν μπορούν να σταματήσουν να μιλάνε γι’ αυτή», δεν δίστασε να πει δίνοντας έξτρα πόντους στα «Μήλα» στην πορεία τους προς τα Οσκαρ. Ανθρωποι του κινηματογράφου, με το χιούμορ που τους διακρίνει, λένε ότι σε κάθε περίπτωση η Μπλάνσετ «έμαθε όλο τον πλανήτη να τρώει ελληνικά μήλα».
Η συνεργασία της Κέιτ Μπλάνσετ με τον Ελληνα σκηνοθέτη δεν σταματά εδώ. Ο Χρήστος Νίκου ήδη ετοιμάζει την επόμενη ταινία του, ξενόγλωσση για διεθνές ακροατήριο, με πρωταγωνιστές μεγάλα ονόματα του Χόλιγουντ, στην οποία η Μπλάνσετ θα είναι και πάλι παραγωγός. Η συμφωνία έχει υπογραφεί, ενώ το σενάριο και οι συμμετέχοντες κρατούνται για ευνόητους λόγους ως επτασφράγιστο μυστικό.
Αφοπλιστική γοητεία και ακτιβισμός
Με Αυστραλή μητέρα και Τεξανό πατέρα, η Κάθριν Ελίζ Μπλάνσετ, που σπούδασε αρχικά Ιστορία της Τέχνης και συνέχισε με μαθήματα υποκριτικής στο Ινστιτούτο Δραματικής Σχολής του Σίδνεϊ, είναι μια πολυσύνθετη προσωπικότητα. Η πρώτη της επαφή με το πλατύ κοινό -αλλά και τους κριτικούς- έγινε με την ταινία «Οσκαρ και Λουσίντα» δίπλα στον Ρέιφ Φάινς. Ακολούθησε πλήθος επιτυχιών. Ξεχωρίζουν οι δύο ταινίες που της χάρισαν και τα δυο χρυσά αγαλματίδια της καριέρας της, τον «Ιπτάμενο Κροίσο» και τη «Θλιμμένη Τζάσμιν».
Ακτιβίστρια, δυναμική και με άποψη, πριν από λίγα χρόνια πήρε σαφή θέση υπέρ του κινήματος #metoo, ενώ δεν δίστασε να δηλώσει την πρόθεσή της να υπερασπιστεί τη Μία Φάροου σε περίπτωση που ξανανοίξει η υπόθεση της διένεξής της με τον Γούντι Αλεν. Στην ομπρέλα των ακριβιστικών της ενδιαφερόντων ανήκει επίσης η υποστήριξη των δικαιωμάτων της LGBT κοινότητας, κάτι που δεν παρέλειψε να εκφράσει και μέσα από την επιλογή ενός σχετικού ρόλου. Στην ταινία «Carol» υποδύεται μια γυναίκα που διατηρεί σχέση με άλλη γυναίκα. Η ίδια περιγράφει: «Στην πρεμιέρα του έργου ήρθε η μητέρα μου. Ηταν τα γενέθλιά της κι αυτό ήθελε να κάνει. Την προειδοποίησα λοιπόν: “Μαμά, πρέπει να ξέρεις ότι στην ταινία υπάρχει μια ερωτική σκηνή - θα με δεις να φιλάω το στήθος μιας γυναίκας”. Σοκαρίστηκε λίγο, δεν ήθελε άλλες εξηγήσεις. Οπότε όταν ήρθε η ώρα της σκηνής, καθόταν δίπλα μου, κράτησα ασυναίσθητα την αναπνοή μου για λίγο. Μέχρι που την άκουσα να ψιθυρίζει “Ω, πόσο υπέροχο!”. Αυτό είναι νομίζω: όταν κάτι απεικονίζεται τίμια, από έναν σπουδαίο σκηνοθέτη, ξεχνάς ακόμα και τι ακριβώς βλέπεις. Δεν σχολίασε στην ουσία την ερωτική σκηνή. Σχολίασε τη δύναμη της ιστορίας».
Φροντίζει να κρατά μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας την προσωπική της ζωή, στο επίκεντρο της οποίας βρίσκεται η πολυμελής οικογένειά της - ο σύζυγός της Αντριου Απτον, θεατρικός συγγραφέας με τον οποίο είναι παντρεμένη από το 1997, οι τρεις γιοι που απέκτησαν μαζί, Ντάσιελ Τζον, Ρόμαν Ρόμπερτ και Ιγκνάτιους Μάρτιν, αλλά και η κόρη που υιοθέτησαν το 2015, η Εντιθ Βίβιαν Πατρίτσια. Αν και η πολυάσχολη σταρ ταξιδεύει συνεχώς σε ΗΠΑ και Αυστραλία, τα δύο τελευταία χρόνια βάση της οικογένειας είναι μια εντυπωσιακή έπαυλη στο Ανατολικό Σάσεξ της Βρετανίας.
Πριν από λίγες ημέρες ο νεαρός σκηνοθέτης και η Κέιτ Μπλάνσετ έδωσαν μια κοινή διαδικτυακή συνέντευξη, όπου η καταξιωμένη ηθοποιός έδειξε για μία ακόμη φορά την πίστη της στη δυναμική της ταινίας αλλά και τις δυνατότητες του δημιουργού της. «Δεν είναι τόσο μια σοβαρή όσο μια βαθιά ταινία. Ενδιαφέρουσα και παράλληλα προκλητική. Είναι ένας άλλος κόσμος που σε βάζει στη διαδικασία να σκεφτείς, να προβληματιστείς, να συναισθανθείς. Οσοι την έχουν δει απλώς δεν μπορούν να σταματήσουν να μιλάνε γι’ αυτή», δεν δίστασε να πει δίνοντας έξτρα πόντους στα «Μήλα» στην πορεία τους προς τα Οσκαρ. Ανθρωποι του κινηματογράφου, με το χιούμορ που τους διακρίνει, λένε ότι σε κάθε περίπτωση η Μπλάνσετ «έμαθε όλο τον πλανήτη να τρώει ελληνικά μήλα».
Η συνεργασία της Κέιτ Μπλάνσετ με τον Ελληνα σκηνοθέτη δεν σταματά εδώ. Ο Χρήστος Νίκου ήδη ετοιμάζει την επόμενη ταινία του, ξενόγλωσση για διεθνές ακροατήριο, με πρωταγωνιστές μεγάλα ονόματα του Χόλιγουντ, στην οποία η Μπλάνσετ θα είναι και πάλι παραγωγός. Η συμφωνία έχει υπογραφεί, ενώ το σενάριο και οι συμμετέχοντες κρατούνται για ευνόητους λόγους ως επτασφράγιστο μυστικό.
Αφοπλιστική γοητεία και ακτιβισμός
Με Αυστραλή μητέρα και Τεξανό πατέρα, η Κάθριν Ελίζ Μπλάνσετ, που σπούδασε αρχικά Ιστορία της Τέχνης και συνέχισε με μαθήματα υποκριτικής στο Ινστιτούτο Δραματικής Σχολής του Σίδνεϊ, είναι μια πολυσύνθετη προσωπικότητα. Η πρώτη της επαφή με το πλατύ κοινό -αλλά και τους κριτικούς- έγινε με την ταινία «Οσκαρ και Λουσίντα» δίπλα στον Ρέιφ Φάινς. Ακολούθησε πλήθος επιτυχιών. Ξεχωρίζουν οι δύο ταινίες που της χάρισαν και τα δυο χρυσά αγαλματίδια της καριέρας της, τον «Ιπτάμενο Κροίσο» και τη «Θλιμμένη Τζάσμιν».
Ακτιβίστρια, δυναμική και με άποψη, πριν από λίγα χρόνια πήρε σαφή θέση υπέρ του κινήματος #metoo, ενώ δεν δίστασε να δηλώσει την πρόθεσή της να υπερασπιστεί τη Μία Φάροου σε περίπτωση που ξανανοίξει η υπόθεση της διένεξής της με τον Γούντι Αλεν. Στην ομπρέλα των ακριβιστικών της ενδιαφερόντων ανήκει επίσης η υποστήριξη των δικαιωμάτων της LGBT κοινότητας, κάτι που δεν παρέλειψε να εκφράσει και μέσα από την επιλογή ενός σχετικού ρόλου. Στην ταινία «Carol» υποδύεται μια γυναίκα που διατηρεί σχέση με άλλη γυναίκα. Η ίδια περιγράφει: «Στην πρεμιέρα του έργου ήρθε η μητέρα μου. Ηταν τα γενέθλιά της κι αυτό ήθελε να κάνει. Την προειδοποίησα λοιπόν: “Μαμά, πρέπει να ξέρεις ότι στην ταινία υπάρχει μια ερωτική σκηνή - θα με δεις να φιλάω το στήθος μιας γυναίκας”. Σοκαρίστηκε λίγο, δεν ήθελε άλλες εξηγήσεις. Οπότε όταν ήρθε η ώρα της σκηνής, καθόταν δίπλα μου, κράτησα ασυναίσθητα την αναπνοή μου για λίγο. Μέχρι που την άκουσα να ψιθυρίζει “Ω, πόσο υπέροχο!”. Αυτό είναι νομίζω: όταν κάτι απεικονίζεται τίμια, από έναν σπουδαίο σκηνοθέτη, ξεχνάς ακόμα και τι ακριβώς βλέπεις. Δεν σχολίασε στην ουσία την ερωτική σκηνή. Σχολίασε τη δύναμη της ιστορίας».
Φροντίζει να κρατά μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας την προσωπική της ζωή, στο επίκεντρο της οποίας βρίσκεται η πολυμελής οικογένειά της - ο σύζυγός της Αντριου Απτον, θεατρικός συγγραφέας με τον οποίο είναι παντρεμένη από το 1997, οι τρεις γιοι που απέκτησαν μαζί, Ντάσιελ Τζον, Ρόμαν Ρόμπερτ και Ιγκνάτιους Μάρτιν, αλλά και η κόρη που υιοθέτησαν το 2015, η Εντιθ Βίβιαν Πατρίτσια. Αν και η πολυάσχολη σταρ ταξιδεύει συνεχώς σε ΗΠΑ και Αυστραλία, τα δύο τελευταία χρόνια βάση της οικογένειας είναι μια εντυπωσιακή έπαυλη στο Ανατολικό Σάσεξ της Βρετανίας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα