Μασαγιόσι Σουκίτα: Ο φωτογράφος του Ντέιβιντ Μπάουι
Επί σαράντα χρόνια ο φακός του φίλτραρε τις μεταμορφώσεις ενός από τους σημαντικότερους μουσικούς των τελευταίων δεκαετιών, που συνιστά την ενσάρκωση της ρήσης «ό,τι δεν αλλάζει, πεθαίνει».
«Εβλεπα τον Μπάουι να παίζει με τον Λου Ριντ και ήταν μια τόσο δυνατή εμπειρία. Ο Μπάουι ήταν διαφορετικός από τους άλλους μουσικούς, είχε κάτι το ιδιαίτερο που ήξερα ότι έπρεπε να φωτογραφήσω», ανέφερε ο Σουκίτα στο «Gala». Ετσι ξεκίνησε με τον προκλητικό εκπρόσωπο της μοντέρνας μουσικής μια σχέση ζωής - επαγγελματικής και προσωπικής. Το αποτέλεσμα της συνεργασίας αυτής σφράγισε την καλλιτεχνική υπόσταση και των δύο με έναν τρόπο απόλυτο που παραμένει αναλλοίωτος στον χρόνο μέχρι σήμερα.
Ο τότε φωτογράφος μόδας με καταγωγή από την επαρχία της Φουκουόκα ήταν μόλις 34 ετών όταν έβγαλε το πρώτο του εισιτήριο για την πρωτεύουσα της Μεγάλης Βρετανίας και μητρόπολη της underground σκηνής των 70s. «Ταξίδεψα για πρώτη φορά στο Λονδίνο το 1972 με τη στυλίστρια φίλη μου Γιασούκο Τακαχάσι, που είχε σχέση με τον μάνατζερ του Μαρκ Μπόλαν, Τόνι Σεκούντα. Ετσι κανονίστηκε να φωτογραφίσω τους T-Rex. Λίγο αργότερα είδα τυχαία κάποια πόστερ του Μπάουι στον δρόμο. Παρότι δεν είχα ακούσει μέχρι τότε γι’ αυτόν αποφάσισα να πάω σε μια συναυλία του στο Royal Festival Hall. Ηρθα σε επαφή με τον μάνατζερ και το team του και τους έδειξα τη δουλειά μου. Τους άρεσε το portfolio μου και μου έδωσαν την ευκαιρία να τον φωτογραφήσω».
Πάντα θυμάται την πρώτη γνωριμία με τον Ντέιβιντ Μπάουι, τον άνθρωπο με τα χίλια πρόσωπα, τον «Starman», τον «Πικάσο της ποπ» ή τον «Λεπτό λευκό δούκα», όπως τον αποκαλούσαν: «Δεν ήταν ένας συνηθισμένος performer. Hταν πολλά περισσότερα. Είχε μεγαλύτερο βάθος και διέθετε περισσότερη φαντασία από τους συνηθισμένους μουσικούς. Κατάλαβα αμέσως ότι έπαιζε με τα διαφορετικά μέσα έκφρασης και επικοινωνίας. Είδα ότι ήταν εμπνευσμένος από το σινεμά και συνδύαζε διάφορες ιδέες με τις δικές του αντιλήψεις με σκοπό να δημιουργήσει κάτι τολμηρό και καινούριο. Εξέφραζε πεποιθήσεις και ενδιαφέροντα στα οποία ήθελα να αναφερθώ και εγώ και να τα αναδείξω μέσα από τη δική μου δουλειά. Το πρόσωπο-κλειδί στην καριέρα μου ήταν ο μέχρι τότε φωτογράφος του Μπάουι, Mικ Ροκ.
Προσπαθώντας να αποκωδικοποιήσει τη λατρεία του κόσμου για τον χαμαιλέοντα της ροκ και κάνοντας και έναν απολογισμό της συνεισφοράς του στον μύθο Ντέιβιντ Μπάουι ανέφερε: «Εχει μια ποικιλία μεταμορφώσεων στη μουσική, στους στίχους, στη μόδα... Ηταν συνολικά μια πολύ ενδιαφέρουσα ύπαρξη. Είχα τη δυνατότητα να αιχμαλωτίσω τις καλύτερες στιγμές του τα τελευταία σαράντα χρόνια. Αυτές οι εικόνες θα μείνουν για πάντα».
Το Manko Athens, η πολυαναμενόμενη νέα άφιξη του Οne&Only που έχει τη μοναδική ικανότητα να μεταμορφώνεται κατά τη διάρκεια της ημέρας, έχει ήδη γίνει talk of the town