Κέιτ Μίντλετον: Η νέα βασίλισσα δεν μπορεί να περιμένει
23.01.2022
21:00
Κομψή και αιθέρια, κυρίαρχη και δυναμική, κυρίως μάχιμη να αναλάβει τα καθήκοντα που παντρεύτηκε το 2011 μαζί με τον διάδοχο του αγγλικού θρόνου, όταν ο Θεός ή η 95χρονη βασίλισσα Ελισάβετ το αποφασίσουν. Η δούκισσα του Κέιμπριτζ μόλις έκλεισε τα 40 και δείχνει πιο έτοιμη από ποτέ για να φορέσει το στέμμα.
Τα τελευταία πέντε χρόνια δεν κύλησαν νεράκι για τη δούκισσα του Κέιμπριτζ. Μπορεί το 2018 να έζησε για τρίτη φορά το θαύμα της μητρότητας, με τη γέννηση του πρίγκιπα Λούις, και μόλις πέρυσι να συμπλήρωσε δέκα χρόνια υποδειγματικού έγγαμου βίου με τον διάδοχο του αγγλικού θρόνου, όμως η καθημερινότητά της πόρρω απείχε από εκείνη της πριγκιποπούλας του παραμυθιού.
Η έλευση της Μέγκαν Μαρκλ στο παλάτι παρ’ ολίγον να ακρωτηριάσει την πρωτοκαθεδρία της ως αγαπημένο θέμα του παγκόσμιου Τύπου και να υποσκελίσει την επιδραστικότητά της, ενώ η φυγή της δούκισσας του Σάσεξ έθεσε τη Μίντλετον στο μικροσκόπιο.
Ήταν άραγε εκείνη που εξανάγκασε με τη συμπεριφορά και τις μεθόδους που απεργαζόταν τον πρίγκιπα Χάρι και τη Μέγκαν να αυτοεξοριστούν στις ΗΠΑ; Υπήρξε κακοποιητική και σαδιστική απέναντι στη συννυφάδα της; Βγήκε από τα χείλη της το σχόλιο για τον «μαύρο πρίγκιπα» με τον οποίο η Αμερικανίδα ηθοποιός θα λάβωνε ανεπανόρθωτα την αγγλική μοναρχία;
Μπορεί τα παραπάνω ερωτήματα να έχουν πια απαντηθεί και η δούκισσα του Κέιμπριτζ να έχει βγει λάδι, όμως κανείς δεν αμφιβάλει πως κλυδώνισαν την κατά τα άλλα αψεγάδιαστη εικόνα της ευαίσθητης, φιλεύσπλαχνης, φιλελεύθερης όσο πρέπει και παραδοσιακής όσο απαιτεί το πρωτόκολλο μελλοντικής βασίλισσας. Ακόμα και η πανδημία του κορωνοϊού πέτυχε καίριο πλήγμα στην έξωθεν καλή μαρτυρία της Μίντλετον, αφού περιόρισε τις δημόσιες εμφανίσεις και άρα την επιρροή της. Τα 40ά γενέθλιά της ήταν σίγουρα μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να επανατοποθετήσει τον εαυτό της ως το διαχρονικά δημοφιλές, προσηνές και τόσο όσο προσιτό πρόσωπο του Στέμματος.
Η Κέιτ είχε την ευκαιρία να αναβιώσει το περίφημο effect της, εκείνο που για τρεις συνεχόμενες χρονιές από το 2010 έως το 2012 την τοποθετούσε ανάμεσα στις πιο επιδραστικές προσωπικότητες του πλανήτη, σύμφωνα με τη μονάδα μέτρησης του αμερικανικού περιοδικού «Time». Βέβαια με τη μετάλλαξη «Ομικρον» να αστράφτει και να βροντάει, δεν ήταν καιρός για κοσμικές λαοσυνάξεις, εξωστρεφή πάρτυ και παράτες, όλα εκείνα δηλαδή που θα προκαλούσαν αλγεινές εντυπώσεις και θα άφηναν πικρή γεύση στα χείλη της κοινής γνώμης. Ωστόσο ο από μηχανής θεός βρέθηκε στο πρόσωπο του πολύπειρου και καταξιωμένου Ιταλού φωτογράφου Πάολο Ροβέρσι.
Στις 9 Ιανουαρίου του 2022 η δούκισα του Κέιμπριτζ κατάφερε να απασχολήσει με τα 40ά γενέθλιά της ολόκληρη την υφήλιο, χωρίς από την άλλη να κουνήσει ρούπι από τον κανόνα του social distancing. Εγινε -κατά το κοινώς λεγόμενο- viral κερνώντας τους μελλοντικούς υπηκόους της και τον πλανήτη τρεις φωτογραφίες που αναπαράχθηκαν όπου υπάρχει Ιντερνετ και αναλύθηκαν σε σημείο αποδόμησης.
Η Μίντλετον, δεδηλωμένη λάτρης της φωτογραφίας, επέλεξε να κάνει τη διαφορά και να μη γιορτάσει τη συμπλήρωση των τεσσάρων δεκαετιών ζωής ποζάροντας αλά παλαιά σε κάποιον ζωγράφο -κάτι που εδώ που τα λέμε θα έμοιαζε αν όχι φαιδρό, τουλάχιστον ξεπερασμένο-, αλλά παραδομένη στον φακό ενός μαέστρου της φωτογραφίας.
Η εκλογή του Ροβέρσι δεν ήταν τυχαία. Ο 76χρονος φωτογράφος έχει απαθανατίσει σμήνη διασημοτήτων στην πολύχρονη καριέρα του -από τον Τζουντ Λο έως τη Ριάνα και από την Κέιτ Μος έως την Εμα Γουάτσον-, έχει συνεργαστεί με περιοδικά-βίβλους της παγκόσμιας μόδας, ενώ το 2019 ανέλαβε να εξαγνίσει το εμβληματικό ημερολόγιο Pirelli από το αδαμιαίο παρελθόν του στήνοντας μια ρομαντική ωδή στο σαιξπηρικό «Ρωμαίος και Ιουλιέτα».
Πριν από τη συνάντησή τους για τη φωτογράφηση που έλαβε χώρα στους κήπους Κιου του Λονδίνου, προηγήθηκαν πολλές διαδικτυακές συνομιλίες. Η Κέιτ είχε πολύ συγκεκριμένη άποψη για τον τρόπο που ήθελε να αποτυπωθεί, ο Ροβέρσι αφουγκράστηκε την επιθυμία της δούκισσας, όμως τελικά μάλλον έκανε το δικό του, που δεν είναι άλλο από την αφαίρεση. Αλλωστε, αυτό είναι το ταλέντο του, να εντοπίζει με τις λήψεις του όχι το προφανές, αλλά αυτό που φωλιάζει κάτω από εκείνο που όσοι ποζάρουν στον φακό του θέλουν να προτάξουν.
Η έλευση της Μέγκαν Μαρκλ στο παλάτι παρ’ ολίγον να ακρωτηριάσει την πρωτοκαθεδρία της ως αγαπημένο θέμα του παγκόσμιου Τύπου και να υποσκελίσει την επιδραστικότητά της, ενώ η φυγή της δούκισσας του Σάσεξ έθεσε τη Μίντλετον στο μικροσκόπιο.
Ήταν άραγε εκείνη που εξανάγκασε με τη συμπεριφορά και τις μεθόδους που απεργαζόταν τον πρίγκιπα Χάρι και τη Μέγκαν να αυτοεξοριστούν στις ΗΠΑ; Υπήρξε κακοποιητική και σαδιστική απέναντι στη συννυφάδα της; Βγήκε από τα χείλη της το σχόλιο για τον «μαύρο πρίγκιπα» με τον οποίο η Αμερικανίδα ηθοποιός θα λάβωνε ανεπανόρθωτα την αγγλική μοναρχία;
Μπορεί τα παραπάνω ερωτήματα να έχουν πια απαντηθεί και η δούκισσα του Κέιμπριτζ να έχει βγει λάδι, όμως κανείς δεν αμφιβάλει πως κλυδώνισαν την κατά τα άλλα αψεγάδιαστη εικόνα της ευαίσθητης, φιλεύσπλαχνης, φιλελεύθερης όσο πρέπει και παραδοσιακής όσο απαιτεί το πρωτόκολλο μελλοντικής βασίλισσας. Ακόμα και η πανδημία του κορωνοϊού πέτυχε καίριο πλήγμα στην έξωθεν καλή μαρτυρία της Μίντλετον, αφού περιόρισε τις δημόσιες εμφανίσεις και άρα την επιρροή της. Τα 40ά γενέθλιά της ήταν σίγουρα μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να επανατοποθετήσει τον εαυτό της ως το διαχρονικά δημοφιλές, προσηνές και τόσο όσο προσιτό πρόσωπο του Στέμματος.
Η Κέιτ είχε την ευκαιρία να αναβιώσει το περίφημο effect της, εκείνο που για τρεις συνεχόμενες χρονιές από το 2010 έως το 2012 την τοποθετούσε ανάμεσα στις πιο επιδραστικές προσωπικότητες του πλανήτη, σύμφωνα με τη μονάδα μέτρησης του αμερικανικού περιοδικού «Time». Βέβαια με τη μετάλλαξη «Ομικρον» να αστράφτει και να βροντάει, δεν ήταν καιρός για κοσμικές λαοσυνάξεις, εξωστρεφή πάρτυ και παράτες, όλα εκείνα δηλαδή που θα προκαλούσαν αλγεινές εντυπώσεις και θα άφηναν πικρή γεύση στα χείλη της κοινής γνώμης. Ωστόσο ο από μηχανής θεός βρέθηκε στο πρόσωπο του πολύπειρου και καταξιωμένου Ιταλού φωτογράφου Πάολο Ροβέρσι.
Στις 9 Ιανουαρίου του 2022 η δούκισα του Κέιμπριτζ κατάφερε να απασχολήσει με τα 40ά γενέθλιά της ολόκληρη την υφήλιο, χωρίς από την άλλη να κουνήσει ρούπι από τον κανόνα του social distancing. Εγινε -κατά το κοινώς λεγόμενο- viral κερνώντας τους μελλοντικούς υπηκόους της και τον πλανήτη τρεις φωτογραφίες που αναπαράχθηκαν όπου υπάρχει Ιντερνετ και αναλύθηκαν σε σημείο αποδόμησης.
Η Μίντλετον, δεδηλωμένη λάτρης της φωτογραφίας, επέλεξε να κάνει τη διαφορά και να μη γιορτάσει τη συμπλήρωση των τεσσάρων δεκαετιών ζωής ποζάροντας αλά παλαιά σε κάποιον ζωγράφο -κάτι που εδώ που τα λέμε θα έμοιαζε αν όχι φαιδρό, τουλάχιστον ξεπερασμένο-, αλλά παραδομένη στον φακό ενός μαέστρου της φωτογραφίας.
Η εκλογή του Ροβέρσι δεν ήταν τυχαία. Ο 76χρονος φωτογράφος έχει απαθανατίσει σμήνη διασημοτήτων στην πολύχρονη καριέρα του -από τον Τζουντ Λο έως τη Ριάνα και από την Κέιτ Μος έως την Εμα Γουάτσον-, έχει συνεργαστεί με περιοδικά-βίβλους της παγκόσμιας μόδας, ενώ το 2019 ανέλαβε να εξαγνίσει το εμβληματικό ημερολόγιο Pirelli από το αδαμιαίο παρελθόν του στήνοντας μια ρομαντική ωδή στο σαιξπηρικό «Ρωμαίος και Ιουλιέτα».
Πριν από τη συνάντησή τους για τη φωτογράφηση που έλαβε χώρα στους κήπους Κιου του Λονδίνου, προηγήθηκαν πολλές διαδικτυακές συνομιλίες. Η Κέιτ είχε πολύ συγκεκριμένη άποψη για τον τρόπο που ήθελε να αποτυπωθεί, ο Ροβέρσι αφουγκράστηκε την επιθυμία της δούκισσας, όμως τελικά μάλλον έκανε το δικό του, που δεν είναι άλλο από την αφαίρεση. Αλλωστε, αυτό είναι το ταλέντο του, να εντοπίζει με τις λήψεις του όχι το προφανές, αλλά αυτό που φωλιάζει κάτω από εκείνο που όσοι ποζάρουν στον φακό του θέλουν να προτάξουν.
Με στολή εργασίας τρεις δημιουργίες του οίκου Alexander McQueen, στον οποίο είχε εμπιστευτεί και το νυφικό της, η Κέιτ ανέδειξε μέσα από τον φακό του Ιταλού φωτογράφου τα τρία διαφορετικά πρόσωπά της. Με το κόκκινο φόρεμα είναι μια σύγχρονη γυναίκα στα 40 της χρόνια, στην ασπρόμαυρη φωτογραφία της όπου στέκεται προφίλ στον φωτογράφο ατενίζοντας το άπειρο μιμείται τα κλασικά βασιλικά πορτρέτα, ενώ στην κοντινή λήψη προπονείται ως η βασίλισσα που ο λαός μπορεί να ακουμπήσει.
Το τελευταίο μάλιστα στιγμιότυπο προτίμησαν, σύμφωνα με τον φωτογράφο, τα τρία παιδιά του Γουίλιαμ και της Κέιτ. Και στις τρεις φωτογραφίες η Μίντλετον επέλεξε, εκτός από το δαχτυλίδι των αρραβώνων της, να φορέσει σκουλαρίκια από τη συλλογή της βασίλισσας Ελισάβετ - το ένα ζευγάρι μάλιστα ανήκε στην αείμνηστη πριγκίπισσα Νταϊάνα.
Στην πραγματικότητα, το πνεύμα της λαίδης Σπένσερ ήταν πανταχού παρόν στη φωτογράφηση της Κέιτ. Πολλοί έσπευσαν να βρουν αναλογίες και συγγένειες με τα ασπρόμαυρα πορτρέτα της Νταϊάνας, τα οποία απαθανάτισε το 1989 ο Πάτρικ Ντεμαρσελιέ. Θα μπορούσε να είναι ένας φόρος τιμής στη μητέρα του Γουίλιαμ την οποία δεν γνώρισε ποτέ ή απλώς ένα μήνυμα πως πλέον η δούκισσα δεν έχει να απολογηθεί ή να λογοδοτήσει σε κανέναν.
Είναι η επόμενη, μετά τη βασίλισσα -εντάξει, υπάρχει και η Καμίλα, αλλά ποιος τη λογαριάζει ως αντίπαλον δέος;-, και αυτό βγήκε στις γενέθλιες φωτογραφίες της. Τα πορτρέτα θα εκτεθούν στη National Portrait Gallery, της οποίας προστάτιδα είναι η Μίντλετον, ενώ κατόπιν θα ταξιδέψουν σε τρεις πόλεις της Μεγάλης Βρετανίας, συνδεδεμένες με τη ζωή της βασίλισσας εν αναμονή, στο πλαίσιο της έκθεσης «Coming Home». Ετσι, για να θυμούνται οι Βρετανοί ποιος θα κάνει στο εξής κουμάντο στο πρώτο σπιτικό τους.
Το τελευταίο μάλιστα στιγμιότυπο προτίμησαν, σύμφωνα με τον φωτογράφο, τα τρία παιδιά του Γουίλιαμ και της Κέιτ. Και στις τρεις φωτογραφίες η Μίντλετον επέλεξε, εκτός από το δαχτυλίδι των αρραβώνων της, να φορέσει σκουλαρίκια από τη συλλογή της βασίλισσας Ελισάβετ - το ένα ζευγάρι μάλιστα ανήκε στην αείμνηστη πριγκίπισσα Νταϊάνα.
Στην πραγματικότητα, το πνεύμα της λαίδης Σπένσερ ήταν πανταχού παρόν στη φωτογράφηση της Κέιτ. Πολλοί έσπευσαν να βρουν αναλογίες και συγγένειες με τα ασπρόμαυρα πορτρέτα της Νταϊάνας, τα οποία απαθανάτισε το 1989 ο Πάτρικ Ντεμαρσελιέ. Θα μπορούσε να είναι ένας φόρος τιμής στη μητέρα του Γουίλιαμ την οποία δεν γνώρισε ποτέ ή απλώς ένα μήνυμα πως πλέον η δούκισσα δεν έχει να απολογηθεί ή να λογοδοτήσει σε κανέναν.
Είναι η επόμενη, μετά τη βασίλισσα -εντάξει, υπάρχει και η Καμίλα, αλλά ποιος τη λογαριάζει ως αντίπαλον δέος;-, και αυτό βγήκε στις γενέθλιες φωτογραφίες της. Τα πορτρέτα θα εκτεθούν στη National Portrait Gallery, της οποίας προστάτιδα είναι η Μίντλετον, ενώ κατόπιν θα ταξιδέψουν σε τρεις πόλεις της Μεγάλης Βρετανίας, συνδεδεμένες με τη ζωή της βασίλισσας εν αναμονή, στο πλαίσιο της έκθεσης «Coming Home». Ετσι, για να θυμούνται οι Βρετανοί ποιος θα κάνει στο εξής κουμάντο στο πρώτο σπιτικό τους.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr