Ταξίδι στο Μπρίτζερτον: Οι αληθινές τοποθεσίες όπου γυρίστηκε η σειρά
17.04.2022
12:03
Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να παρακολουθήσει κανείς μια σειρά εποχής της Σόντα Ράιμς: Το μακιγιάζ, τα χτενίσματα, τα κοστούμια και, βέβαια, οι απ’ τη ζωή των γαλαζοαίματων βγαλμένες τοποθεσίες όπου πραγματοποιούνται τα γυρίσματα
Ταξίδεψαν από το Λονδίνο ως το Λίβερπουλ και από το Μπρίστολ ως το Γιορκ. Ο εντοπισμός, η χαρτογράφηση, η διαλογή και τελικά η επιλογή των ιδανικών χώρων για ένα σίριαλ που εκτυλίσσεται τη Γεωργιανή Περίοδο -εστιάζοντας ειδικότερα στην περίοδο της Αντιβασιλείας- δεν ήταν εύκολη δουλειά. Αλλά κάποιος έπρεπε να την κάνει. Την ανέλαβε ασμένως ο Γουίλ Χιου-Τζόουνς, ένας έμπειρος production designer, όπως τουλάχιστον μαρτυρά η προϋπηρεσία του σε σειρές όπως το «The Alienist» και ταινίες όπως το remake της «Τζέιν Εϊρ».
Ο ίδιος και η ομάδα του σάρωσαν την αγγλική εξοχή ώστε να δημιουργήσουν μια όσο το δυνατόν πιο πιστή στο σενάριο εικόνα της σειράς που δημιούργησε για το Netflix η Αμερικανή σταρ της τηλεοπτικής παραγωγής Σόντα Ράιμς. Μπορεί για τους τηλεθεατές σημασία να έχει η εικόνα που φτάνει τελικά στους ανάλυσης 4K δέκτες τους, όμως για τον Τζόουνς εκείνο που είναι το πρώτο και το κυρίαρχο, σύμφωνα με την κοσμοθεωρία του, είναι να μείνει όσο το δυνατόν πιο πιστός στην πλοκή της ιστορίας και να την αναδείξει σμιλεύοντας ένα ιδανικό σκηνικό για τη ζωή των ηρώων.
Εχοντας στη φαρέτρα του το momentum της επιτυχημένης πρώτης σεζόν, ο Βρετανός production designer θεωρητικά είχε μια μάλλον ευκολότερη δουλειά να κάνει για τον δεύτερο κύκλο. Ωστόσο, τα πράγματα σε πρακτικό επίπεδο δεν ήταν ακριβώς έτσι. Η πανδημία και οι περιορισμοί που εφαρμόστηκαν επηρέασαν σημαντικά το όραμα και τις ιδέες του. Μάλιστα, αν και το αρχικό σχέδιο ήθελε ένα στούντιο φαραωνικών διαστάσεων που θα αναπαριστούσε ακόμα και έναν δρόμο του γεωργιανού Λονδίνου να δημιουργείται εκ βάθρων στην περιοχή του Μπερκσάιρ, η ιδέα εγκαταλείφθηκε αφού από τη μία οι τοπικές αρχές παρουσίασαν κάθε λογής προσκόμματα, από την άλλη οι πιο αισιόδοξες προβλέψεις κατέληξαν πως το στούντιο θα ήταν έτοιμο και λειτουργικό σε περίπου τρία χρόνια.
Κανείς δεν μπορούσε (και δεν χρειαζόταν) να περιμένει τόσο. Ο Τζόουνς κάνοντας την ανάγκη φιλοτιμία αξιοποίησε τα άφθονα κτιριακά τοπόσημα της Αγγλίας για τα γυρίσματα, έστω κι αν χρειάστηκε να παραπλανήσει κατά κάποιον τρόπο τον τηλεθεατή.
Για παράδειγμα, το Λάνκαστερ Χάουζ στο δυτικό Λονδίνο μετατράπηκε σε ανάκτορο, φιλοξενώντας το δωμάτιο μουσικής, το σαλόνι, την κοσμηματοθήκη και το λουτρό της βασίλισσας Σάρλοτ του «Bridgerton». Η έπαυλη Λάνκαστερ, χτισμένη το 1825 από τον γιο του βασιλιά Γεωργίου Γ’, δούκα του Γιορκ, πέρασε στις αρχές του 20ού αιώνα στην ιδιοκτησία του σαπωνοποιού σερ Γουίλιαμ Λέβερ, ο οποίος έδωσε και το σημερινό όνομά της τιμής ένεκεν στην ιδιαίτερη πατρίδα του. Την περίοδο του Μεσοπολέμου στέγασε το Μουσείο του Λονδίνου, ενώ μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου περιήλθε στα χέρια του βρετανικού δημοσίου.
Εχει φιλοξενήσει ακόμη τις συνόδους των G7 το 1984 και το 1991. Μάλιστα, η άρτια συντήρηση και η απαράμιλλη πολυτέλειά της οδήγησαν πολλούς σκηνοθέτες να την επιλέξουν ως ιδανική κινηματογραφική απεικόνιση του Μπάκιγχαμ, όπως στην περίπτωση της ταινίας «Ο λόγος του βασιλιά». Φυσικά, αξιοποιήθηκε και από τους συντελεστές του «Downton Abbey», αφού εκεί φιλοξενήθηκε το χριστουγεννιάτικο επεισόδιο της σειράς το 2014, αλλά και από την ομάδα του «The Crown». Ανοιχτό και επισκέψιμο για το κοινό, το Λάνκαστερ Χάουζ πρόσθεσε έναν έξτρα βαθμό δυσκολίας στον production designer του «Bridgerton», αφού το σετ έπρεπε να στήνεται κάθε Παρασκευή απόγευμα και να αποδομείται εις τα εξ ων συνετέθη 48 ώρες αργότερα.
Από τοπόσημα του Λονδίνου ο Τζόουνς επέλεξε ακόμη για τη σειρά το χτισμένο το 1859 Γουίλτον Μιούζικ Χολ στο Γουέστ Εντ, τη Λέσχη Παλ Μαλ, εκεί απ’ όπου στοιχημάτισε για τον «Γύρο του κόσμου σε 80 ημέρες» ο δημοφιλέστερος ήρωας του Ιούλιου Βερν, Φιλέας Φογκ, και την έπαυλη Γουέστ Γουάικομπ, η οποία στη σειρά στεγάζει τον έρωτα του Φίλιπ και της Μαρίνας Κρέιν. Φυσικά πολλοί θα εντοπίσουν και την εκκλησία Σεντ Τζέιμς στο Πικαντίλι, όπου τελείται ο γάμος του Αντονι Μπρίτζερτον, παρουσία της βασίλισσας. Ο Τζόουνς ήθελε πολυτέλεια.
Ο ίδιος και η ομάδα του σάρωσαν την αγγλική εξοχή ώστε να δημιουργήσουν μια όσο το δυνατόν πιο πιστή στο σενάριο εικόνα της σειράς που δημιούργησε για το Netflix η Αμερικανή σταρ της τηλεοπτικής παραγωγής Σόντα Ράιμς. Μπορεί για τους τηλεθεατές σημασία να έχει η εικόνα που φτάνει τελικά στους ανάλυσης 4K δέκτες τους, όμως για τον Τζόουνς εκείνο που είναι το πρώτο και το κυρίαρχο, σύμφωνα με την κοσμοθεωρία του, είναι να μείνει όσο το δυνατόν πιο πιστός στην πλοκή της ιστορίας και να την αναδείξει σμιλεύοντας ένα ιδανικό σκηνικό για τη ζωή των ηρώων.
Εχοντας στη φαρέτρα του το momentum της επιτυχημένης πρώτης σεζόν, ο Βρετανός production designer θεωρητικά είχε μια μάλλον ευκολότερη δουλειά να κάνει για τον δεύτερο κύκλο. Ωστόσο, τα πράγματα σε πρακτικό επίπεδο δεν ήταν ακριβώς έτσι. Η πανδημία και οι περιορισμοί που εφαρμόστηκαν επηρέασαν σημαντικά το όραμα και τις ιδέες του. Μάλιστα, αν και το αρχικό σχέδιο ήθελε ένα στούντιο φαραωνικών διαστάσεων που θα αναπαριστούσε ακόμα και έναν δρόμο του γεωργιανού Λονδίνου να δημιουργείται εκ βάθρων στην περιοχή του Μπερκσάιρ, η ιδέα εγκαταλείφθηκε αφού από τη μία οι τοπικές αρχές παρουσίασαν κάθε λογής προσκόμματα, από την άλλη οι πιο αισιόδοξες προβλέψεις κατέληξαν πως το στούντιο θα ήταν έτοιμο και λειτουργικό σε περίπου τρία χρόνια.
Κανείς δεν μπορούσε (και δεν χρειαζόταν) να περιμένει τόσο. Ο Τζόουνς κάνοντας την ανάγκη φιλοτιμία αξιοποίησε τα άφθονα κτιριακά τοπόσημα της Αγγλίας για τα γυρίσματα, έστω κι αν χρειάστηκε να παραπλανήσει κατά κάποιον τρόπο τον τηλεθεατή.
Για παράδειγμα, το Λάνκαστερ Χάουζ στο δυτικό Λονδίνο μετατράπηκε σε ανάκτορο, φιλοξενώντας το δωμάτιο μουσικής, το σαλόνι, την κοσμηματοθήκη και το λουτρό της βασίλισσας Σάρλοτ του «Bridgerton». Η έπαυλη Λάνκαστερ, χτισμένη το 1825 από τον γιο του βασιλιά Γεωργίου Γ’, δούκα του Γιορκ, πέρασε στις αρχές του 20ού αιώνα στην ιδιοκτησία του σαπωνοποιού σερ Γουίλιαμ Λέβερ, ο οποίος έδωσε και το σημερινό όνομά της τιμής ένεκεν στην ιδιαίτερη πατρίδα του. Την περίοδο του Μεσοπολέμου στέγασε το Μουσείο του Λονδίνου, ενώ μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου περιήλθε στα χέρια του βρετανικού δημοσίου.
Εχει φιλοξενήσει ακόμη τις συνόδους των G7 το 1984 και το 1991. Μάλιστα, η άρτια συντήρηση και η απαράμιλλη πολυτέλειά της οδήγησαν πολλούς σκηνοθέτες να την επιλέξουν ως ιδανική κινηματογραφική απεικόνιση του Μπάκιγχαμ, όπως στην περίπτωση της ταινίας «Ο λόγος του βασιλιά». Φυσικά, αξιοποιήθηκε και από τους συντελεστές του «Downton Abbey», αφού εκεί φιλοξενήθηκε το χριστουγεννιάτικο επεισόδιο της σειράς το 2014, αλλά και από την ομάδα του «The Crown». Ανοιχτό και επισκέψιμο για το κοινό, το Λάνκαστερ Χάουζ πρόσθεσε έναν έξτρα βαθμό δυσκολίας στον production designer του «Bridgerton», αφού το σετ έπρεπε να στήνεται κάθε Παρασκευή απόγευμα και να αποδομείται εις τα εξ ων συνετέθη 48 ώρες αργότερα.
Από τοπόσημα του Λονδίνου ο Τζόουνς επέλεξε ακόμη για τη σειρά το χτισμένο το 1859 Γουίλτον Μιούζικ Χολ στο Γουέστ Εντ, τη Λέσχη Παλ Μαλ, εκεί απ’ όπου στοιχημάτισε για τον «Γύρο του κόσμου σε 80 ημέρες» ο δημοφιλέστερος ήρωας του Ιούλιου Βερν, Φιλέας Φογκ, και την έπαυλη Γουέστ Γουάικομπ, η οποία στη σειρά στεγάζει τον έρωτα του Φίλιπ και της Μαρίνας Κρέιν. Φυσικά πολλοί θα εντοπίσουν και την εκκλησία Σεντ Τζέιμς στο Πικαντίλι, όπου τελείται ο γάμος του Αντονι Μπρίτζερτον, παρουσία της βασίλισσας. Ο Τζόουνς ήθελε πολυτέλεια.
Εκτός από αυτή, βρήκε και τον ξυλόγλυπτο διάκοσμο του Γκρίνλινγκ Γκίμπονς, ο οποίος, όπως ο ίδιος λέει, ήταν ένας αληθινός ροκ σταρ της Γεωργιανής Περιόδου. Μιλώντας για τον επεισοδιακό (μη) γάμο του Αντονι και της Εντουίνα του «Bridgerton», η δεξίωση που παρέθεσε η βασίλισσα κινηματογραφήθηκε στο περίφημο Χάμπτον Κορτ Πάλας. Το ίδιο σημείο χρησιμοποιήθηκε και για τα γυρίσματα της Αυλής της βασίλισσας αλλά και για αρκετές ακόμα σκηνές της σειράς. Οχι άδικα, καθώς το παλάτι που από το 1838 είναι ανοιχτό και επισκέψιμο για το κοινό έχει τις ιδανικές προδιαγραφές.
Εκεί άλλωστε γυρίστηκε και το μεγαλύτερο κομμάτι της «Ευνοούμενης» του Γιώργου Λάνθιμου. Μάλιστα, όταν ακόμα λειτουργούσε ως κατοικία βασιλέων, ο Ερρίκος στέγαζε σ' αυτό και τις έξι συζύγους του. Τελικά όμως για το «Bridgerton» το Χάμπτον Κορτ Πάλας αποδείχτηκε το πλέον προβληματικό. Ο Τζόουνς λέει πως το να καταφέρεις να απομακρύνεις τον κόσμο από εκεί είναι σαν να προσπαθείς να εκκενώσεις την Τάιμς Σκουέρ της Νέας Υόρκης σε ώρα αιχμής. Μία ακόμα τροχοπέδη ήταν οι κήποι, που έπρεπε οπωσδήποτε να εμφανίζονται ανθισμένοι, όμως η καθυστερημένη περσινή άνοιξη δεν ευόδωσε τις προσδοκίες της παραγωγής.
Ενα σημαντικό μέρος των γυρισμάτων της δεύτερης σεζόν του «Bridgerton» έλαβε χώρα στο Μπαθ. Πώς αλλιώς, αφού η πόλη βρίθει κτισμάτων γεωργιανού ρυθμού τα οποία έχουμε ξαναδεί στις ταινίες «Vanity Fair» και «The Dutchess» αλλά και σε επεισόδια του «Σέρλοκ» με τον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς. Στο Holburne Museum, άλλοτε έδρα του συλλέκτη τέχνης σερ Γουίλιαμ Χόλμπορν, φιλοξενείται το σπίτι της λαίδης Ντάμπερι. Γεύση από το Μπαθ οι τηλεθεατές παίρνουν και από το εξωτερικό της κατοικίας της οικογένειας Φεδέριγκτον, το οποίο στην πραγματικότητα είναι το εντυπωσιακό Royal Crescent. Επισκέψιμο για το κοινό είναι μόνο το σπίτι στον αριθμό 1, ενώ στο συγκρότημα λειτουργεί και το ομώνυμο ξενοδοχείο.
Πίσω στο Λονδίνο, κομβικό σημείο για τους ήρωες της σειράς είναι αν μη τι άλλο το Παλιό Βασιλικό Ναυτικό Κολλέγιο. Προστατευόμενο ως μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς από την UNESCO, το κτίριο με την εντυπωσιακή κιονοστοιχία φιλοξένησε πολλά από τα εξωτερικά γυρίσματα του «Bridgerton» - εκεί λόγου χάρη ανακοινώνονται τα φιρμάνια της ομιχλώδους λαίδης Γουίστλνταουν. Το συγκεκριμένο σημείο για τον production manager είναι από τα καλύτερα στο Λονδίνο, καθώς έχει ελάχιστα σημάδια σύγχρονου πολιτισμού (λάμπες δρόμου, παρκόμετρα κ.λπ.) και είναι έξοχα διατηρημένο.
Ποιο ήταν το πρόβλημα; Οτι ακριβώς για τους παραπάνω λόγους είναι τόσο περιζήτητο για κινηματογραφικά και τηλεοπτικά γυρίσματα που δεν μπορείς να βρεις ελεύθερη μέρα και ώρα. Εκτός κι αν έχεις μπάρμπα στα τρίσβαθα του Μπάκιγχαμ ή έστω του Εθνικού Ταμείου που διαχειρίζεται -με το αζημίωτο- το κτίριο.
Photo Credits: AFP / Visualhellas.gr, Getty Images / Splashnews / Ideal Image
Εκεί άλλωστε γυρίστηκε και το μεγαλύτερο κομμάτι της «Ευνοούμενης» του Γιώργου Λάνθιμου. Μάλιστα, όταν ακόμα λειτουργούσε ως κατοικία βασιλέων, ο Ερρίκος στέγαζε σ' αυτό και τις έξι συζύγους του. Τελικά όμως για το «Bridgerton» το Χάμπτον Κορτ Πάλας αποδείχτηκε το πλέον προβληματικό. Ο Τζόουνς λέει πως το να καταφέρεις να απομακρύνεις τον κόσμο από εκεί είναι σαν να προσπαθείς να εκκενώσεις την Τάιμς Σκουέρ της Νέας Υόρκης σε ώρα αιχμής. Μία ακόμα τροχοπέδη ήταν οι κήποι, που έπρεπε οπωσδήποτε να εμφανίζονται ανθισμένοι, όμως η καθυστερημένη περσινή άνοιξη δεν ευόδωσε τις προσδοκίες της παραγωγής.
Ενα σημαντικό μέρος των γυρισμάτων της δεύτερης σεζόν του «Bridgerton» έλαβε χώρα στο Μπαθ. Πώς αλλιώς, αφού η πόλη βρίθει κτισμάτων γεωργιανού ρυθμού τα οποία έχουμε ξαναδεί στις ταινίες «Vanity Fair» και «The Dutchess» αλλά και σε επεισόδια του «Σέρλοκ» με τον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς. Στο Holburne Museum, άλλοτε έδρα του συλλέκτη τέχνης σερ Γουίλιαμ Χόλμπορν, φιλοξενείται το σπίτι της λαίδης Ντάμπερι. Γεύση από το Μπαθ οι τηλεθεατές παίρνουν και από το εξωτερικό της κατοικίας της οικογένειας Φεδέριγκτον, το οποίο στην πραγματικότητα είναι το εντυπωσιακό Royal Crescent. Επισκέψιμο για το κοινό είναι μόνο το σπίτι στον αριθμό 1, ενώ στο συγκρότημα λειτουργεί και το ομώνυμο ξενοδοχείο.
Πίσω στο Λονδίνο, κομβικό σημείο για τους ήρωες της σειράς είναι αν μη τι άλλο το Παλιό Βασιλικό Ναυτικό Κολλέγιο. Προστατευόμενο ως μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς από την UNESCO, το κτίριο με την εντυπωσιακή κιονοστοιχία φιλοξένησε πολλά από τα εξωτερικά γυρίσματα του «Bridgerton» - εκεί λόγου χάρη ανακοινώνονται τα φιρμάνια της ομιχλώδους λαίδης Γουίστλνταουν. Το συγκεκριμένο σημείο για τον production manager είναι από τα καλύτερα στο Λονδίνο, καθώς έχει ελάχιστα σημάδια σύγχρονου πολιτισμού (λάμπες δρόμου, παρκόμετρα κ.λπ.) και είναι έξοχα διατηρημένο.
Ποιο ήταν το πρόβλημα; Οτι ακριβώς για τους παραπάνω λόγους είναι τόσο περιζήτητο για κινηματογραφικά και τηλεοπτικά γυρίσματα που δεν μπορείς να βρεις ελεύθερη μέρα και ώρα. Εκτός κι αν έχεις μπάρμπα στα τρίσβαθα του Μπάκιγχαμ ή έστω του Εθνικού Ταμείου που διαχειρίζεται -με το αζημίωτο- το κτίριο.
Photo Credits: AFP / Visualhellas.gr, Getty Images / Splashnews / Ideal Image
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr