Σίσσυ Μιχαλoπούλου: Τέχνη που φοριέται
Σίσσυ Μιχαλoπούλου: Τέχνη που φοριέται
H Ελληνίδα εικαστικός κατάφερε να συνδυάσει τον έρωτά της για το πιο φίνο υλικό της φύσης με το δικό της πάθος για δημιουργία - Το αποτέλεσμα, μοναδικά μεταξωτά ρούχα και αξεσουάρ-έργα τέχνης που απεικονίζουν πίνακες ζωγραφικής, όλα με την υπογραφή της
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Η μόδα υπήρχε πάντα στη ζωή της Σίσσυς Μιχαλοπούλου, όχι με τη στενή έννοια, ότι ακολουθούσε απαρέγκλιτα τις εκάστοτε τάσεις δηλαδή, αλλά με την ευρεία, των ενδυματολογικών πειραματισμών. Από μικρή είχε ισχυρή άποψη για το τι θα φορέσει και πώς θα το συνδυάσει. Με το μετάξι γνωρίστηκε στην εφηβεία της, όταν στο συρτάρι της γιαγιάς ανακάλυψε κάποια μαντίλια τσέπης από μετάξι, μετά κάποια υπέροχα μεταξωτά μαντίλια της δεκαετίας του ’60 της μαμάς της και έπειτα όταν αγόρασε μια ολομέταξη μπλούζα για τον εαυτό της. Ηταν έρωτας με την πρώτη επαφή. Οι θαυμαστές υφές και τα υφάσματα την οδήγησαν να σπουδάσει μοντελίστ, σχεδιάζοντας στη συνέχεια γυναικείο πρετ α πορτέ. Παράλληλα με την εργασία της, σπούδασε Σχέδιο Μόδας, Graphic και Interior Design, με ειδίκευση στις βενετσιάνικες και φλωρεντινές τεχνικές παλαίωσης στο Μιλάνο. Εργα της έχουν φιλοξενηθεί σε γκαλερί και art-shops σε Αθήνα και Μιλάνο, ενώ δημιουργίες της από γυαλί διατίθενται στο πωλητήριο του Μουσείου Μπενάκη.
«Κατά τη διετή παραμονή μου στο Μιλάνο άρχισα να πειραματίζομαι πάνω σε γυαλί. Πάντα σχεδίαζα, πάντα μου άρεσαν οι μείξεις των τεχνών και γενικά οι πειραματισμοί σε υλικά. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου ζωγράφο, αλλά εικαστικό. Ετσι, άρχισα να φτιάχνω έργα με μεικτές τεχνικές πάνω σε γυαλί τα οποία έδινα σε art-shops. Γυρνώντας στην Ελλάδα τα έδειξα στο Μουσείο Μπενάκη, το οποίο ενδιαφέρθηκε άμεσα και έτσι προέκυψε μια εξαιρετική συνεργασία», μου εξηγεί.
Με τον καιρό η καλλιτεχνική της φύση άνθησε και γέννησε ερωτήματα. «Τι θα γινόταν αν οι πίνακες έβγαιναν από τον καμβά και έβρισκαν μια θέση στην γκαρνταρόμπα μας; Μπορεί η τέχνη να φορεθεί;». Από αυτές τις δύο ερωτήσεις, μια φαεινή ιδέα, δύο δημιουργικά μυαλά και δύο ζωηρές καταφάσεις γεννήθηκε η Oribu Arts. Ενας πρωτότυπος ελληνικός οίκος με μότο «Art Into Clothing» που σχεδιάζει «φορέσιμη» τέχνη. Η Σίσσυ Μιχαλοπούλου, η δημιουργός και εγκέφαλος, και ο Νίκος Σιδηροφάγης στην εμπορική ανάπτυξη και τον στρατηγικό σχεδιασμό του brand αποφάσισαν το 2020, εν μέσω κορωνοϊού, να βάλουν τις σκέψεις τους σε τάξη αλλά και σε παραγωγική διαδικασία. Πώς όμως μια έμπνευση καταλήγει σε ένα ρούχο ή αξεσουάρ; Τα χρώματα, τα σχέδια, τα μοτίβα, οι ιστορίες που θέλει να διηγηθεί η Σίσσυ ξεκινούν από τη δημιουργική της φαντασία. Η ιστορία αποτυπώνεται στον καμβά και στη συνέχεια με ψηφιακή μεταφορά γίνεται ένα με το οργανικό μετάξι. Η ίδια πάντα οραματίζεται τα έργα της φορεμένα: είτε ως μεταξωτό φουλάρι, είτε ως μεταξωτό καφτάνι για όλες τις ώρες, είτε ως εντυπωσιακή ανδρόγυνη γραβάτα ή μια κομψή ποσέτ.
O βασιλιάς της γκαρνταρόμπας
Κάθε σεζόν η Σίσσυ επιστρατεύει τα αγαπημένα της πινέλα, χρώματα και αναφορές στην παγκόσμια τέχνη για να ζωγραφίσει τέσσερις πρωτότυπους πίνακες από τους οποίους προκύπτουν τα σχέδια κάθε νέας κολεξιόν. Οι ξεχωριστές συλλογές της Oribu Arts μέχρι στιγμής περιλαμβάνουν μαντίλια, φουλάρια/παρεό, ποσέτ, γραβάτες, μάσκες, scrunchies και καφτάνια, ενώ όποιος επιθυμεί μπορεί να προμηθευτεί και κάποιον από τους πρωτότυπους πίνακες στους οποίους βασίζονται οι δημιουργίες. Ολα τα κομμάτια σχεδιάζονται και κατασκευάζονται αποκλειστικά στην Ελλάδα από 100% οργανικό μετάξι Σουφλίου εξαιρετικής ποιότητας, με χειροποίητες λεπτομέρειες και σε αναπάντεχα χρώματα που φτιάχνουν τη διάθεση, σε ταξιδεύουν και μπορούν να συνδυαστούν με τα περισσότερα ρούχα μας.
Η Oribu Arts -που είναι μια slow fashion εταιρεία και τέτοια θέλει να παραμείνει- έχει αποφασίσει να βγάλει την τέχνη στους δρόμους και οι πίνακες να αγκαλιάσουν το σώμα μας σαν δροσερό χάδι. «Οταν αποφάσισα να φτιάχνω πίνακες ζωγραφικής ειδικά για να φορεθούν από γυναίκες και άνδρες, ήξερα ότι δεν θα επέλεγα άλλο υλικό πέρα από το φυσικό μετάξι που ταίριαζε απόλυτα στο ύφος των σχεδίων μου, σε συνδυασμό με την υψηλή ποιότητα και τη φίνα αίσθηση που ήθελα να προσδώσω σε αυτά και σε εκείνους που θα τα επέλεγαν», εξηγεί η Σίσσυ Μιχαλοπούλου.
Οι ειδήμονες της μόδας συμφωνούν ότι το μετάξι είναι ο βασιλιάς των υφασμάτων. Τι το κάνει αλήθεια τόσο ξεχωριστό; «Πράγματι, δεν υπάρχει άλλο ανώτερο υλικό στην κλωστοϋφαντουργία από το οργανικό μετάξι. Δεν είναι τυχαίο ότι τα ρούχα των βασιλιάδων και των ευγενών προέρχονταν από αυτό το πολύτιμο ύφασμα. Eίναι αγαπητό παγκοσμίως για την απαλότητα, τη λάμψη και την υψηλή αντοχή του. Ενα υποαλλεργικό υλικό που διατηρεί σταθερή τη θερμοκρασία του σώματος και μπορεί να φορεθεί χειμώνα - καλοκαίρι. Πρέπει να είμαστε ευγνώμονες στους αρχαίους Κινέζους δασκάλους που ήταν οι πρώτοι που εξήγαγαν μεταξωτά νήματα από τα κουκούλια. Το μετάξι έγινε γνωστό στην Ευρώπη μόλις το 554 μ.Χ. από δύο μοναχούς που εστάλησαν στην Κίνα σε μυστική αποστολή από τον Βυζαντινό αυτοκράτορα Ιουστινιανό. Και μόνο να γνωρίσει κάποιος τη διαδικασία παραγωγής του μεταξιού εντυπωσιάζεται. Ενα τόσο μικρό πλάσμα να φτιάχνει το πιο φίνο νήμα της φύσης».
«Κατά τη διετή παραμονή μου στο Μιλάνο άρχισα να πειραματίζομαι πάνω σε γυαλί. Πάντα σχεδίαζα, πάντα μου άρεσαν οι μείξεις των τεχνών και γενικά οι πειραματισμοί σε υλικά. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου ζωγράφο, αλλά εικαστικό. Ετσι, άρχισα να φτιάχνω έργα με μεικτές τεχνικές πάνω σε γυαλί τα οποία έδινα σε art-shops. Γυρνώντας στην Ελλάδα τα έδειξα στο Μουσείο Μπενάκη, το οποίο ενδιαφέρθηκε άμεσα και έτσι προέκυψε μια εξαιρετική συνεργασία», μου εξηγεί.
Με τον καιρό η καλλιτεχνική της φύση άνθησε και γέννησε ερωτήματα. «Τι θα γινόταν αν οι πίνακες έβγαιναν από τον καμβά και έβρισκαν μια θέση στην γκαρνταρόμπα μας; Μπορεί η τέχνη να φορεθεί;». Από αυτές τις δύο ερωτήσεις, μια φαεινή ιδέα, δύο δημιουργικά μυαλά και δύο ζωηρές καταφάσεις γεννήθηκε η Oribu Arts. Ενας πρωτότυπος ελληνικός οίκος με μότο «Art Into Clothing» που σχεδιάζει «φορέσιμη» τέχνη. Η Σίσσυ Μιχαλοπούλου, η δημιουργός και εγκέφαλος, και ο Νίκος Σιδηροφάγης στην εμπορική ανάπτυξη και τον στρατηγικό σχεδιασμό του brand αποφάσισαν το 2020, εν μέσω κορωνοϊού, να βάλουν τις σκέψεις τους σε τάξη αλλά και σε παραγωγική διαδικασία. Πώς όμως μια έμπνευση καταλήγει σε ένα ρούχο ή αξεσουάρ; Τα χρώματα, τα σχέδια, τα μοτίβα, οι ιστορίες που θέλει να διηγηθεί η Σίσσυ ξεκινούν από τη δημιουργική της φαντασία. Η ιστορία αποτυπώνεται στον καμβά και στη συνέχεια με ψηφιακή μεταφορά γίνεται ένα με το οργανικό μετάξι. Η ίδια πάντα οραματίζεται τα έργα της φορεμένα: είτε ως μεταξωτό φουλάρι, είτε ως μεταξωτό καφτάνι για όλες τις ώρες, είτε ως εντυπωσιακή ανδρόγυνη γραβάτα ή μια κομψή ποσέτ.
O βασιλιάς της γκαρνταρόμπας
Κάθε σεζόν η Σίσσυ επιστρατεύει τα αγαπημένα της πινέλα, χρώματα και αναφορές στην παγκόσμια τέχνη για να ζωγραφίσει τέσσερις πρωτότυπους πίνακες από τους οποίους προκύπτουν τα σχέδια κάθε νέας κολεξιόν. Οι ξεχωριστές συλλογές της Oribu Arts μέχρι στιγμής περιλαμβάνουν μαντίλια, φουλάρια/παρεό, ποσέτ, γραβάτες, μάσκες, scrunchies και καφτάνια, ενώ όποιος επιθυμεί μπορεί να προμηθευτεί και κάποιον από τους πρωτότυπους πίνακες στους οποίους βασίζονται οι δημιουργίες. Ολα τα κομμάτια σχεδιάζονται και κατασκευάζονται αποκλειστικά στην Ελλάδα από 100% οργανικό μετάξι Σουφλίου εξαιρετικής ποιότητας, με χειροποίητες λεπτομέρειες και σε αναπάντεχα χρώματα που φτιάχνουν τη διάθεση, σε ταξιδεύουν και μπορούν να συνδυαστούν με τα περισσότερα ρούχα μας.
Η Oribu Arts -που είναι μια slow fashion εταιρεία και τέτοια θέλει να παραμείνει- έχει αποφασίσει να βγάλει την τέχνη στους δρόμους και οι πίνακες να αγκαλιάσουν το σώμα μας σαν δροσερό χάδι. «Οταν αποφάσισα να φτιάχνω πίνακες ζωγραφικής ειδικά για να φορεθούν από γυναίκες και άνδρες, ήξερα ότι δεν θα επέλεγα άλλο υλικό πέρα από το φυσικό μετάξι που ταίριαζε απόλυτα στο ύφος των σχεδίων μου, σε συνδυασμό με την υψηλή ποιότητα και τη φίνα αίσθηση που ήθελα να προσδώσω σε αυτά και σε εκείνους που θα τα επέλεγαν», εξηγεί η Σίσσυ Μιχαλοπούλου.
Οι ειδήμονες της μόδας συμφωνούν ότι το μετάξι είναι ο βασιλιάς των υφασμάτων. Τι το κάνει αλήθεια τόσο ξεχωριστό; «Πράγματι, δεν υπάρχει άλλο ανώτερο υλικό στην κλωστοϋφαντουργία από το οργανικό μετάξι. Δεν είναι τυχαίο ότι τα ρούχα των βασιλιάδων και των ευγενών προέρχονταν από αυτό το πολύτιμο ύφασμα. Eίναι αγαπητό παγκοσμίως για την απαλότητα, τη λάμψη και την υψηλή αντοχή του. Ενα υποαλλεργικό υλικό που διατηρεί σταθερή τη θερμοκρασία του σώματος και μπορεί να φορεθεί χειμώνα - καλοκαίρι. Πρέπει να είμαστε ευγνώμονες στους αρχαίους Κινέζους δασκάλους που ήταν οι πρώτοι που εξήγαγαν μεταξωτά νήματα από τα κουκούλια. Το μετάξι έγινε γνωστό στην Ευρώπη μόλις το 554 μ.Χ. από δύο μοναχούς που εστάλησαν στην Κίνα σε μυστική αποστολή από τον Βυζαντινό αυτοκράτορα Ιουστινιανό. Και μόνο να γνωρίσει κάποιος τη διαδικασία παραγωγής του μεταξιού εντυπωσιάζεται. Ενα τόσο μικρό πλάσμα να φτιάχνει το πιο φίνο νήμα της φύσης».
Oι δημιουργίες της Σίσσυς Μιχαλοπούλου είναι αέρινες και αγκαλιάζουν κάθε σωματότυπο. Απευθύνονται σε γυναίκες και άνδρες που αναζητούν κάτι μοναδικό, εκτιμούν την τέχνη, σέβονται το περιβάλλον και ποντάρουν στην ποιότητα αντί της ποσότητας γιατί γνωρίζουν πως ένα μοναδικό κομμάτι είναι a priori διαχρονικό. Μπορεί όμως να είναι και καθημερινό; «Με γνώμονα τη μοναδικότητα του κάθε ανθρώπου, δημιουργώ κατ’ επέκταση και τη δική μου μοναδικότητα ως καλλιτέχνις που εκφράζεται πάνω στον καμβά.
Ο πίνακας φτιάχνεται με τέτοιον τρόπο ώστε να φορεθεί και να συνδυαστεί με τα περισσότερα ρούχα της γκαρνταρόμπας μας, εκτός από το να γίνει διακοσμητικό αντικείμενο τέχνης για έναν χώρο. Εδώ μιλάμε για την τέχνη της μόδας. Ενα μεταξωτό μαντίλι με μπλε, βεραμάν, χρυσές αποχρώσεις και φτερά αγγέλου με θέμα τις μεταβάσεις της ψυχής, ένα φουλάρι με μπεζ, χρυσό, πράσινο με τη σαβάνα και την αύρα της Αφρικής, μια γραβάτα με έναν μαγευτικό μπλε-μαύρο γαλαξία και όλα τα χρώματα του ουρανού της νύχτας, ένα μαντιλάκι πέτου σε συνδυασμό με την ίδια τριπλή μάσκα ή ένα αέρινο καφτάνι με τιρκουάζ, μπρονζέ μοτίβα και τόσα άλλα σχέδια μπορούν να φορεθούν καθημερινά από το πρωί ως το βράδυ, να προσφέρουν χαρά με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα τους και με το απαλό χάδι του διαχρονικότερου φυσικού υλικού, του μεταξιού».
Η Σίσσυ Μιχαλοπούλου απεχθάνεται την επιτήδευση, μειονέκτημα που εντοπίζει στην ελληνική μόδα. Οσο για το στυλ στην Ελλάδα: «Οι Ελληνίδες έχουν γενικά ελεύθερο πνεύμα. Δεν έχουν ένα συγκεκριμένο στυλ. Πιστεύω ότι πειραματίζονται και αλλάζουν την εικόνα τους ανά περιόδους ανάλογα με τις επιρροές, την ψυχολογική τους κατάσταση ή και το βάρος τους. Αλλά αυτό που έχω σίγουρα δια- πιστώσει είναι ότι ακόμη κι αν κάνουν διαφορετικές ενδυματολογικές επιλογές, όταν εντοπίσουν κάτι πραγματικά κομψό και όμορφο, μπορούν να το εκτιμήσουν». Αλήθεια, ποια γυναίκα θα ήθελε να ντύσει; «Την Αμάλ Αλαμουντίν. Είναι μια δυναμική προσωπικότητα με ξεχωριστό στυλ», μου λύνει την απορία η Ελληνίδα δημιουργός ενώ παλεύω να αποφασίσω ανάμεσα σε δύο από τις απίθανες γραβάτες της. Γιατί όχι και τις δύο;
Ο πίνακας φτιάχνεται με τέτοιον τρόπο ώστε να φορεθεί και να συνδυαστεί με τα περισσότερα ρούχα της γκαρνταρόμπας μας, εκτός από το να γίνει διακοσμητικό αντικείμενο τέχνης για έναν χώρο. Εδώ μιλάμε για την τέχνη της μόδας. Ενα μεταξωτό μαντίλι με μπλε, βεραμάν, χρυσές αποχρώσεις και φτερά αγγέλου με θέμα τις μεταβάσεις της ψυχής, ένα φουλάρι με μπεζ, χρυσό, πράσινο με τη σαβάνα και την αύρα της Αφρικής, μια γραβάτα με έναν μαγευτικό μπλε-μαύρο γαλαξία και όλα τα χρώματα του ουρανού της νύχτας, ένα μαντιλάκι πέτου σε συνδυασμό με την ίδια τριπλή μάσκα ή ένα αέρινο καφτάνι με τιρκουάζ, μπρονζέ μοτίβα και τόσα άλλα σχέδια μπορούν να φορεθούν καθημερινά από το πρωί ως το βράδυ, να προσφέρουν χαρά με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα τους και με το απαλό χάδι του διαχρονικότερου φυσικού υλικού, του μεταξιού».
Η Σίσσυ Μιχαλοπούλου απεχθάνεται την επιτήδευση, μειονέκτημα που εντοπίζει στην ελληνική μόδα. Οσο για το στυλ στην Ελλάδα: «Οι Ελληνίδες έχουν γενικά ελεύθερο πνεύμα. Δεν έχουν ένα συγκεκριμένο στυλ. Πιστεύω ότι πειραματίζονται και αλλάζουν την εικόνα τους ανά περιόδους ανάλογα με τις επιρροές, την ψυχολογική τους κατάσταση ή και το βάρος τους. Αλλά αυτό που έχω σίγουρα δια- πιστώσει είναι ότι ακόμη κι αν κάνουν διαφορετικές ενδυματολογικές επιλογές, όταν εντοπίσουν κάτι πραγματικά κομψό και όμορφο, μπορούν να το εκτιμήσουν». Αλήθεια, ποια γυναίκα θα ήθελε να ντύσει; «Την Αμάλ Αλαμουντίν. Είναι μια δυναμική προσωπικότητα με ξεχωριστό στυλ», μου λύνει την απορία η Ελληνίδα δημιουργός ενώ παλεύω να αποφασίσω ανάμεσα σε δύο από τις απίθανες γραβάτες της. Γιατί όχι και τις δύο;
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα