Άννα ντε Αρμάς: Η νέα Μέριλιν από την Κούβα
Άννα ντε Αρμάς: Η νέα Μέριλιν από την Κούβα
Μέχρι πριν από πέντε χρόνια δεν μιλούσε ούτε λέξη αγγλικά. Σήμερα η Λατίνα ηθοποιός αναμετριέται με τη Μέριλιν Μονρόε στην ταινία «Blonde» και έχει κάθε λόγο να είναι και να νιώθει σταρ, αλλά χωρίς να υιοθετεί τους ακκισμούς και τη φλυαρία των celebrities
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Στα 34 της χρόνια η Ανα ντε Αρμας μπορεί να κοιμάται ήσυχη τα βράδια. Εχει άλλωστε υπηρετήσει με συνέπεια όλα τα στάδια εξέλιξης στο celebrity οικοσύστημα. Θήτευσε ως αποπλανητικό Bond Girl στην πολύπαθη 25η ταινία του 007, το «No Time to Die», πρωταγωνίστησε στο αναπάντεχα -εμπορικά και καλλιτεχνικά- επιτυχημένο «Knives Out» και πάλι μαζί με τον Ντάνιελ Κρεγκ, υπήρξε για βραχύ διάστημα η συμβία του Μπεν Αφλεκ και τώρα ήρθε η στιγμή να αναμετρηθεί με τον μεγαλύτερο μύθο αλλά και τον πιο δυσεπίλυτο γρίφο του Χόλιγουντ: τη Μέριλιν Μονρόε.
Εντάξει, όπως είναι φυσικό, από το βάφτισμά της στη μαρμίτα της οικουμενικής αναγνωρισιμότητας μέχρι σήμερα μεσολάβησαν ντουζίνες εξωφύλλων, απειράριθμες συνεντεύξεις και βέβαια πληθώρα πληροφοριών για την ιδιώτευσή της ήρθαν στο φως φιλοτεχνώντας το τέλειο πορτρέτο μιας μοντέρνας Σταχτοπούτας. Η Ανα ντε Αρμας είναι πια τόσο αναγνωρισμένη από το χολιγουντιανό σινάφι ώστε να ενσαρκώνει τον βίο και την πολιτεία της Μέριλιν κι άλλο τόσο υπολογίσιμη ώστε να πρωταγωνιστεί σε ένα από τέσσερα φιλμ με τα οποία το Netflix εκπορθεί φέτος το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας.
Ακούγεται ως τραγική ειρωνεία: μια αρχετυπικά μελαχρινή καλλονή να υποδύεται την πιο εμβληματική ξανθιά της κινηματογραφικής ιστορίας - στην πραγματικότητα να μετράει το μπόι της στον ίσκιο της. Αλλωστε η εξωτερική εμφάνιση, η κουβανική καταγωγή της και, κυρίως, η προφορά της που, τουλάχιστον στο τρέιλερ του φιλμ «Blonde», εκλήφθηκε ως ανήκουστη από τους σκληροπυρηνικούς fans της Μέριλιν, έχουν ήδη θέσει την ηθοποιό στο κέντρο μιας διελκυστίνδας που προβλέπεται ατέρμονη.
Παρότι η ίδια δήλωνε πριν από λίγους μήνες ότι για να καταφέρει να μυηθεί και να κατακτήσει την εκφορά του λόγου της Μονρόε έκανε μαθήματα για έναν ολόκληρο χρόνο, για πολλούς οι κόποι της πήγαν στράφι. Είναι τέτοιο το debate που έχει ξεκινήσει στις ΗΠΑ για το εάν και το κατά πόσο μια Κουβανή ηθοποιός που έμαθε αγγλικά μόλις στα 30 της, και μάλιστα μέσω ταχύρρυθμης μεθόδου μέσα σε μόλις τέσσερις μήνες, ήταν η κατάλληλη για να γίνει κινηματογραφικό καθρέφτισμα ενός θρύλου, ώστε έφτασε να τοποθετηθεί δημόσια ακόμα και το ίδρυμα που διαχειρίζεται την κληρονομιά της Μονρόε.
Μολονότι δεν είχαν καμία εμπλοκή και καμία συνεργασία με τον σκηνοθέτη Αντριου Ντόμινικ, οι κληρονόμοι της Μονρόε εξέφρασαν την εμπιστοσύνη τους στην υποκριτική δεινότητα και τις καλές προθέσεις της Ντε Αρμας. Το ίδιο έκανε και ο Μπραντ Πιτ -εκ των παραγωγών του «Blonde»- ο οποίος εκθείασε την ερμηνεία της Ντε Αρμας και δήλωσε πως το φόρεμα της Μέριλιν είναι ούτως ή άλλως δύσκολο να φορεθεί. Αν δεν παινέψεις το σπίτι σου...
Για τη γεννημένη στην Αβάνα ηθοποιό το μόνο εύκολο αναφορικά με το εν λόγω φιλμ -που μετά την παγκόσμια πρεμιέρα στη Βενετία θα είναι διαθέσιμο στο Netflix από τις 28 Σεπτεμβρίου- ήταν να πάρει το χρίσμα. Χρειάστηκε μόλις μια ακρόαση με τον σκηνοθέτη, για να τον οδηγήσει στην απόφαση να απορρίψει μεμιάς τη Ναόμι Γουότς και την Τζέσικα Τσαστέιν, οι οποίες πρόβαλαν έως τότε ως οι επικρατέστερες για τον ρόλο.
Εντάξει, όπως είναι φυσικό, από το βάφτισμά της στη μαρμίτα της οικουμενικής αναγνωρισιμότητας μέχρι σήμερα μεσολάβησαν ντουζίνες εξωφύλλων, απειράριθμες συνεντεύξεις και βέβαια πληθώρα πληροφοριών για την ιδιώτευσή της ήρθαν στο φως φιλοτεχνώντας το τέλειο πορτρέτο μιας μοντέρνας Σταχτοπούτας. Η Ανα ντε Αρμας είναι πια τόσο αναγνωρισμένη από το χολιγουντιανό σινάφι ώστε να ενσαρκώνει τον βίο και την πολιτεία της Μέριλιν κι άλλο τόσο υπολογίσιμη ώστε να πρωταγωνιστεί σε ένα από τέσσερα φιλμ με τα οποία το Netflix εκπορθεί φέτος το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας.
Ακούγεται ως τραγική ειρωνεία: μια αρχετυπικά μελαχρινή καλλονή να υποδύεται την πιο εμβληματική ξανθιά της κινηματογραφικής ιστορίας - στην πραγματικότητα να μετράει το μπόι της στον ίσκιο της. Αλλωστε η εξωτερική εμφάνιση, η κουβανική καταγωγή της και, κυρίως, η προφορά της που, τουλάχιστον στο τρέιλερ του φιλμ «Blonde», εκλήφθηκε ως ανήκουστη από τους σκληροπυρηνικούς fans της Μέριλιν, έχουν ήδη θέσει την ηθοποιό στο κέντρο μιας διελκυστίνδας που προβλέπεται ατέρμονη.
Παρότι η ίδια δήλωνε πριν από λίγους μήνες ότι για να καταφέρει να μυηθεί και να κατακτήσει την εκφορά του λόγου της Μονρόε έκανε μαθήματα για έναν ολόκληρο χρόνο, για πολλούς οι κόποι της πήγαν στράφι. Είναι τέτοιο το debate που έχει ξεκινήσει στις ΗΠΑ για το εάν και το κατά πόσο μια Κουβανή ηθοποιός που έμαθε αγγλικά μόλις στα 30 της, και μάλιστα μέσω ταχύρρυθμης μεθόδου μέσα σε μόλις τέσσερις μήνες, ήταν η κατάλληλη για να γίνει κινηματογραφικό καθρέφτισμα ενός θρύλου, ώστε έφτασε να τοποθετηθεί δημόσια ακόμα και το ίδρυμα που διαχειρίζεται την κληρονομιά της Μονρόε.
Μολονότι δεν είχαν καμία εμπλοκή και καμία συνεργασία με τον σκηνοθέτη Αντριου Ντόμινικ, οι κληρονόμοι της Μονρόε εξέφρασαν την εμπιστοσύνη τους στην υποκριτική δεινότητα και τις καλές προθέσεις της Ντε Αρμας. Το ίδιο έκανε και ο Μπραντ Πιτ -εκ των παραγωγών του «Blonde»- ο οποίος εκθείασε την ερμηνεία της Ντε Αρμας και δήλωσε πως το φόρεμα της Μέριλιν είναι ούτως ή άλλως δύσκολο να φορεθεί. Αν δεν παινέψεις το σπίτι σου...
Για τη γεννημένη στην Αβάνα ηθοποιό το μόνο εύκολο αναφορικά με το εν λόγω φιλμ -που μετά την παγκόσμια πρεμιέρα στη Βενετία θα είναι διαθέσιμο στο Netflix από τις 28 Σεπτεμβρίου- ήταν να πάρει το χρίσμα. Χρειάστηκε μόλις μια ακρόαση με τον σκηνοθέτη, για να τον οδηγήσει στην απόφαση να απορρίψει μεμιάς τη Ναόμι Γουότς και την Τζέσικα Τσαστέιν, οι οποίες πρόβαλαν έως τότε ως οι επικρατέστερες για τον ρόλο.
Από εκεί και έπειτα οι δυσκολίες διαδέχονταν η μία την άλλη για την ανερχόμενη Ντε Αρμας η οποία έπρεπε να διαπραγματευτεί σκληρά με τους παραγωγούς ώστε να τους πείσει ότι μπορούσε να υπηρετήσει το όραμά τους και βέβαια να φτάσουν σε μια επωφελή οικονομική συμφωνία. Συνηθισμένα τα βουνά στα χιόνια. Η Ντε Αρμας από τότε που θυμάται τον εαυτό της ηθοποιό δίνει αγώνα για να πείσει για την επάρκειά της.
Η ταινία, βασισμένη στο βιβλίο της Τζόις Κάρολ Οουτς, που παρακολουθεί τη ζωή της κινηματογραφικής σταρ από τα βίαια και ταραγμένα παιδικά χρόνια της μέχρι την εκκόλαψη της Νόρμα Τζέιν σε Μέριλιν Μονρόε είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να πείσει όλους για το αυταπόδεικτο.Αυτό δηλαδή που διέκρινε η Τζέιμι Λι Κέρτις στα γυρίσματα του φιλμ «Knives Out» και έσπευσε να επικοινωνήσει με τον Στίβεν Σπίλμπεργκ. Επρεπε οπωσδήποτε να του γνωρίσει τη νεαρή Κουβανή που ακόμα τότε δεν είχε ούτε ατζέντη να την εκπροσωπεί.
Οσο αργά και σχεδόν βασανιστικά πέρασαν τα χρόνια από το 2006, δηλαδή την ημέρα που η Κουβανή καλλονή ξεκίνησε σε ηλικία 18 ετών την καριέρα της στην Αβάνα, πρωταγωνιστώντας στο σίριαλ «Una rosa de Francia», μέχρι το 2014, όταν προσγειώθηκε για πρώτη φορά στη ζωή της στο Λος Αντζελες, τόσο γρήγορα κυλούν την τελευταία επταετία. Η Ντε Αρμας που έπαιξε τον πρώτο ρόλο της ζωής της μόλις στα 14 της στο Εθνικό Θέατρο της Κούβας και, όπως έχει πει, αγάπησε την υποκριτική παρακολουθώντας κρυφά από τους γονείς της αμερικανικές ταινίες στο βίντεο των γειτόνων της οικογένειας, είχε δύο επιλογές: να κυνηγήσει το αμερικανικό όνειρο ή να ιχνηλατήσει στα βήματα των Ισπανών προγόνων της και να αναζητήσει την επαγγελματική τύχη της στην Ιβηρική χερσόνησο.
Το γεγονός πως δεν γνώριζε λέξη αγγλικά διευκόλυνε την απόφασή της. Τα πράγματα για εκείνη στην Ισπανία πήγαν ανέλπιστα καλά. Εγινε σάρκα από τη σάρκα της σαπουνόπερας «El Internado» και ξεκίνησε να απολαμβάνει δάφνες σταρ στις ισπανόφωνες χώρες. Με την κεκτημένη ταχύτητα celebrity παντρεύτηκε και τον συνάδελφό της Μαρκ Κλοτέτ το 2011, με τον οποίο χώρισαν από τραπέζης και κλίνης μόλις ενάμιση χρόνο αργότερα.
Ο τέλειος συγχρονισμός
Η ίδια συνηθίζει να λέει πως η διασημότητα που απολαμβάνει σήμερα, πολιτογραφημένη πια μόνιμη κάτοικος Νέας Υόρκης, όπως και ο φωτογράφος αδελφός της, δεν είναι προϊόν σκληρής δουλειάς ή απότοκο του δυσθεώρητου ταλέντου της, αλλά αποτέλεσμα συγκυριών - προφανώς καλών. «Ημουν στο κατάλληλο μέρος την κατάλληλη στιγμή», διαλαλεί στις συνεντεύξεις της. Μετριοπαθής; Γιατί όχι; Η αλήθεια είναι πάντως πως στο ξεκίνημά της στο Χόλιγουντ ήταν δύσκολη και απαιτητική με τους μάνατζέρ της - με έναν από αυτούς σύναψε μάλιστα και βραχυπρόθεσμο ειδύλλιο. Η Ντε Αρμας είχε διατυπώσει τότε μία αλλά βασική απαίτηση από εκείνους.
Δεν είχε μετοικήσει στην καρδιά της κινηματογραφικής βιομηχανίας για να κυνηγήσει ισπανόφωνους ρόλους. Είχε θέσει τον πήχη πολύ ψηλότερα για τον εαυτό της. Ηταν τόση και τέτοια η επιμονή της ώστε στις δύο πρώτες αμερικανικές ταινίες που πρωταγωνίστησε («Knock Knock» και «War Dogs») είχε απλώς μάθει τα λόγια της απέξω. Δεν καταλάβαινε λέξη, αφού ακόμα δεν μιλούσε αγγλικά, αλλά η παπαγαλία της απέδωσε καρπούς. Τι και αν μιλούσε πιο αμήχανα κι απ’ τη Siri το 2019, η Κουβανή ηθοποιός διασταυρώθηκε με την ευκαιρία της ζωής της.
Αν και η αλήθεια είναι πως αρχικά την κοιτούσε αμήχανη ή μάλλον απρόθυμη. Ο ρόλος της αλλοδαπής οικιακής βοηθού Μάρτα στην ταινία «Knives Out» έμοιαζε με κόκκινο πανί για την Ντε Αρμας. Δεν ήθελε να τυποποιηθεί ούτε να παίζει τη μετανάστρια επειδή τύχαινε να είναι όντως μετανάστρια. Τελικά, αφού απέρριψε χωρίς δεύτερη σκέψη το σενάριο, η επιμονή του σκηνοθέτη Ράιαν Τζόνσον απέδωσε καρπούς. Η νεοφώτιστη στο Χόλιγουντ ηθοποιός δεν έπαιξε μόνο σε μια εμπορική επιτυχία, ούτε απλώς πρωταγωνίστησε πλάι σε μια σειρά πρώτης γραμμής ηθοποιών (από την Τζέιμι Λι Κέρτις και τον Ντον Τζόνσον μέχρι την Τόνι Κολέτ και τον Κρις Εβανς). Γνώρισε τον Ντάνιελ Κρεγκ, στον οποίο οφείλει εν πολλοίς και τον επόμενο ρόλο της στην ταινία «No Time to Die».
Η Ανα Ντε Αρμας λειτούργησε ως από μηχανής θεός στη σεναριακή αμηχανία που είχε καταβάλει τους δημιουργούς της 25ης ταινίας James Bond. Ο σκηνοθέτης Κάρι Φουκουνάγκα ενθουσιάστηκε μαζί της. Ζήτησε να γραφτεί πάνω της ο ρόλος της Παλόμα, της Κουβανής πράκτορα της CIA την οποία υποδύθηκε, αλλάζοντάς της στην πραγματικότητα πίστα.
Βέβαια, μέχρι η ταινία να κυκλοφορήσει τελικά στις κινηματογραφικές αίθουσες μεσολάβησαν μια πανδημία και πολλές αναβολές. Η Ντε Αρμας μάλλον δεν τη χρειαζόταν πια για να αναγνωριστεί ως σταρ με οικουμενική αίγλη. Είχαν κάνει δουλίτσα οι παπαράτσι φωτογραφίες της με τον Μπεν Αφλεκ που είχαν γίνει trending topic στη διάρκεια των lockdown - δεν υπήρχαν και πολλά θέματα για συζήτηση γαρ. Οι δύο ηθοποιοί γνωρίστηκαν στα γυρίσματα του φιλμ «Deep Water», ερωτεύτηκαν σφόδρα αλλά τελικά ανακάλυψαν πως ανάμεσά τους υπήρχαν αγεφύρωτα χάσματα.
Ο Αφλεκ, για παράδειγμα, ούτε που ήθελε να ακούσει για γάμους και απογόνους. Ετσι, η Ντε Αρμας πήρε των ομματιών της κι εκείνος κατέβαλε έκτοτε φιλότιμες προσπάθειες για να διαψεύσει τον εαυτό του, με αποκορύφωμα την ανταλλαγή όρκων αιώνιας πίστης και αγάπης με την Τζένιφερ Λόπεζ - με 19 χρόνια καθυστέρηση.
Η Ντε Αρμας φαίνεται πως όσο το ειδύλλιο των Bennifer ξαναζεσταινόταν εκείνη το έριξε στη δουλειά. Αλλωστε η αποστολή να υποδυθεί τη Μέριλιν Μονρόε δεν ήταν παιχνιδάκι. Εκτός από τα μαθήματα που πήρε ώστε να τελειοποιήσει την προφορά της, στη διάρκεια των γυρισμάτων περνούσε καθημερινά τουλάχιστον ένα τρίωρο για να μεταμορφωθεί στην εμβληματική ξανθιά. Το εάν οι κόποι της αποδώσουν θα το γνωρίζουμε πολύ σύντομα. Ωστόσο οι πιθανότητες λένε πως και η Κουβανή θα περάσει ό,τι και όλες οι υπόλοιπες συνάδελφοί της που αναμετρήθηκαν με το είδωλο. Η ίδια βέβαια δεν έχει λόγο να πτοείται.
Οσο μεγαλύτερο το buzz τόσο πιο αυξημένη θα είναι πιθανότατα η επόμενη αμοιβή της. Και μπορεί, ως γνωστόν, το χρήμα να μη φέρνει την ευτυχία, ωστόσο η Ντε Αρμας έχει και μια οικογένεια πίσω στην Κούβα να θρέψει. Η μητέρα της, υπάλληλος στο υπουργείο Παιδείας, και ο πατέρας της, που έχει θητεύσει ως δάσκαλος, διευθυντής τράπεζας και αντιδήμαρχος, την περιμένουν πάντα με ανοιχτές αγκάλες. Κι εκείνη φροντίζει να καταφθάνει με τις βαλίτσες της γεμάτες είδη πρώτης ανάγκης, τρόφιμα, φάρμακα κι ό,τι άλλο βρίσκεται σε αφθονία στις ΗΠΑ αλλά τελεί υπό εξαφάνιση στην πατρίδα της, την οποία πάντως εκείνη εξακολουθεί να δηλώνει πως αγαπά και ευγνωμονεί, μάλλον ως τελευταία πράξη αντίστασης απέναντι στον καπιταλισμό, τον οποίο πια πολεμά από τα μέσα ◆
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα