Έλενα Γαλύφα: «Δεν με καθορίζουν τα likes»
20.10.2022
06:51
Στράφηκε στα social media όταν οι άλλοι αγόραζαν αγρόν, αποφάσισε να γυρίσει τη ζωή της τούμπα και απέκτησε με πολύ κόπο, όπως λέει, 160.000 followers - Η ίδια δηλώνει πολεμίστρια και η διαδρομή της την επιβεβαιώνει μέχρι κεραίας
Κάνει το πιο δημοφιλές αλλά ταυτόχρονα και το πιο αμφιλεγόμενο επάγγελμα. Είναι αυτό που όλοι θέλουν, αλλά λίγοι έχουν την τύχη, τα προσόντα ή -γιατί όχι;- το ταλέντο να γίνουν. Πριν από λίγες ημέρες επέστρεψε από την Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, όπου ανάμεσα στις άλλες κοσμογονικές εμπειρίες που έζησε ήταν η παρακολούθηση του σόου του οίκου Louboutin στα τρίσβαθα του Πύργου του Αϊφελ, ενώ νωρίτερα τον Σεπτέμβριο είχε το προνόμιο να παραβρεθεί στο περίφημο πια fashion show των Dolce & Gabbana στο Μιλάνο.
Η Ελενα Γαλύφα πιστεύει πως η ζωή είναι για να τη ζούμε, όχι για να επιδεικνύουμε πώς τη ζούμε στα κοινωνικά δίκτυα. Και αυτή της η τοποθέτηση αποκτά αυτομάτως προστιθέμενη αξία, αφού εκφέρεται από τα χείλη μιας από τις πιο δραστήριες και επιτυχημένες εγχώριες social media influencers, την οποία αυτό τον καιρό γνωρίζουμε και ως coach στον νέο -ήδη πολυσυζητημένο κύκλο- του GNTM που προβάλλεται από το STAR.
Τίποτα δεν θα ήταν το ίδιο στη ζωή της Έλενας, η οποία στη διά ζώσης επικοινωνία είναι ένας χείμαρρος ενέργειας, μια επικοινωνιακή καταιγίδα, ένας άνθρωπος που σε πείθει πως μπορεί να πετύχει ό,τι βάλει στον νου του, αν πριν από οκτώ χρόνια δεν είχε αποφασίσει να βγει από την comfort zone της. Η μέχρι τότε γραμματέας του Δημήτρη Αβραμόπουλου, μια γυναίκα που ζούσε και ανέπνεε για χρόνια μέσα στην πολιτική, επέλεξε να πλεύσει σε αχαρτογράφητα νερά. Οι influencers τότε μετριούνταν στα δάχτυλα του ενός χεριού στην ελληνική αγορά και οι περισσότεροι πίστευαν πως επρόκειτο για ένα ακόμα θαύμα της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης που θα αποδεικνυόταν φούσκα.
«Σπούδασα Μάρκετινγκ και ασχολήθηκα αρκετά νωρίς με το e-commerce, πριν ακόμα τα κοινωνικά δίκτυα μπουν δυναμικά στη ζωή μας. Τότε εργαζόμουν ως γραμματέας του Δημήτρη Αβραμόπουλου. Ηταν μια πολύ ενδιαφέρουσα δουλειά, αλλά καταλάβαινα ότι δεν ανήκα εκεί. Τότε μόλις είχε ξεκινήσει το Instagram, βλέπαμε την Κιάρα Φεράνι, ένα κορίτσι διαφορετικό, να γιγαντώνεται, αλλά ακόμα δεν καταλαβαίναμε ότι αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει μια βασική πηγή εσόδων. Ξέρεις τι μου άρεσε εξαρχής στο influencing; Οτι μπορούσα να αναδείξω τις διαφορετικές πτυχές του εαυτού μου. Μικρή ήθελα να γίνω ηθοποιός, αλλά δεν μπόρεσα να το κάνω, γιατί το οικογενειακό μου περιβάλλον ήταν αρκετά αυστηρό. Είχα κοιμίσει το πάθος μου και το Instagram το αφύπνισε. Μπορούσα να υποδύομαι ρόλους, χωρίς όμως να κρύβω ή να θυσιάζω την Ελενα. Οταν ξεκίνησα το influencing αποφάσισα να το κάνω αμιγώς επαγγελματικά. Στους δύο πρώτους μήνες έβγαλα τα πρώτα μου χρήματα και έφυγα από τη δουλειά που έκανα ως τότε. Αποφάσισα να επενδύσω στο influencing, να το μεγεθύνω και να πετύχω», αφηγείται. Η ιστορία της την επαληθεύει. Με τα πρώτα χρήματα που κέρδισε αποφάσισε να δημιουργήσει ένα blog - όχι ως ερασιτέχνης, αλλά ως επαγγελματίας. Λέει πως ήθελε να είναι ανταγωνιστική, να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή. Και μάλιστα ενώ προηγουμένως δεν είχε ουσιαστική γνώση και σχέση με τη μόδα. «Το να συνδυάζω ρούχα και να ποζάρω είναι κάτι που είχα από πολύ μικρή και το έκανα και καλά αλλά δεν ήμουν ποτέ κορίτσι της μόδας εκ των έσω. Αρχισα λοιπόν να μαζεύω εμπειρίες. Ξεκίνησα να ταξιδεύω σε fashion weeks και να διαβάζω για τη μόδα, για να αποκτήσω ερεθίσματα και να χτίσω αυτοπεποίθηση. Τελικά, η μόδα με διαμόρφωσε και οι ιστορίες των ανθρώπων της μου έδωσαν κίνητρο να κυνηγήσω αυτό που ένιωσα ότι ήθελα και ποθούσα».
Εκανε μια σοφή επιλογή, όπως αποδεικνύεται από το γεγονός ότι οκτώ χρόνια μετά το δικό της καινούριο ξεκίνημα τα brands και οι εταιρείες κατευθύνουν το 70% του διαφημιστικού προϋπολογισμού τους στις digital καμπάνιες. Βέβαια, η ίδια παραδέχεται πως η πίτα πλέον έχει μοιραστεί, αφού οι influencers αυξάνονται και πληθαίνουν. Τι σημαίνει όμως να είσαι -και όχι να νομίζεις πως είσαι- influencer; Τι κάνει μια influencer; «Και τι δεν κάνει. Κατ’ αρχάς είσαι ο άνθρωπος που αποφασίζει για όλα. Καλείσαι να διαφημίσεις ένα προϊόν και στην πραγματικότητα αναλαμβάνεις από το να βρεις την ιδέα και το concept μέχρι να την υλοποιήσεις. Εκείνο που προσωπικά έχω καταφέρει είναι να διαφημίζω πια τα προϊόντα που θέλω, τα οποία προσπαθώ να εντάσσω και να συνδυάζω με την καθημερινότητά μου. Για παράδειγμα, με ένα ταξίδι, μια φωτογράφηση ή με μια δραστηριότητά μου», εξηγεί.
Βέβαια, εκτός από το προϊόν ή την καμπάνια ή μάλλον μαζί με αυτά, ένας influencer είναι καταδικασμένος να «πουλά» και την εικόνα του. Ηταν δύσκολη η έκθεση; «Οχι, γιατί ήμουν εξαρχής αληθινή. Ο κόσμος με αγάπησε γι’ αυτό που είμαι. Στην αρχή ειδικά ήμουν πιο χαλαρή και έπιασαν αμέσως το vibe μου. Αυτοί που με ακολουθούσαν ακολουθούσαν παράλληλα και το όνειρό μου. Εβλεπαν ένα κορίτσι που ήταν κάτι άλλο, που δεν είχε τα χρήματα ή τις γνωριμίες στη μόδα, να τα αφήνει όλα πίσω και να μεταμορφώνεται στο δικό τους it girl». Μάλλον τα κατάφερε καλά, ίσως και καλύτερα απ' όσο θα περίμενε. Κυρίως γιατί, όπως λέει, δεν υποτάχθηκε στο Μέσο και στη δύναμή του.
«Δεν με πάει το Instagram, το πηγαίνω εγώ. Δεν με ενδιαφέρει να ανεβάσω κάτι για να πάρω like ή για να αρέσει στο Μέσο.
To ζητούμενο είναι να αρέσει σε μένα. Δεν καθοδηγούμαι από ένα application. Μπορεί να δείχνω τη ζωή μου στο Instagram, αλλά το Instagram δεν είναι η ζωή μου. Προσπαθώ να μη με ορίζει αυτό που είναι το εργαλείο της δουλειάς μου και με ανέδειξε. Εχω τον έλεγχο. Το Instagram έχει συγκεκριμένα εργαλεία για να σε κάνει να φανείς. Για παράδειγμα, μια φωτεινή φωτογραφία, μια selfie ή μια εικόνα real time είναι πιο θελκτική στα likes από μια φωτογραφία για την οποία μπορεί να έχεις εργαστεί ώρες. Ομως πλέον δεν με νοιάζει να θυσιάζω τα likes για την αισθητική. Δεν με καθορίζουν τα likes».
Φέτος η Ελενα από τον κόσμο των κοινωνικών δικτύων αποφάσισε να περάσει και σε εκείνον της τηλεόρασης. Με διακόπτει. «Δεν υπάρχει άλλος κόσμος πέραν του Instagram. Πλέον όλα ορίζονται από το Instagram και φτιάχνονται γι' αυτό. Ολα περιστρέφονται γύρω από την πληροφορία και τη ροή της», επισημαίνει. Πώς είναι λοιπόν η εμπειρία της ως αρωγός των γυναικών που αποφάσισαν να δοκιμάσουν την τύχη τους στο GNTM; «Πιστεύω στην ομάδα, διασκεδάζω ό,τι κάνω, μου αρέσει η επικοινωνία. Προσπαθώ να μη νιώθω ότι γράφει μια κάμερα και μπω σε κουτί. Οταν γίνομαι τετράγωνη, δεν βγάζω όλες μου τις πτυχές. Ξέρω τι μου πάει, ξέρω πώς κερδίζω κάποιον κι αυτό δεν θα 'θελα να το χάσω στην τηλεόραση», λέει. Και με τις αντιδράσεις που γέννησε ο φετινός κύκλος του reality show πώς τα πάει; Την ξάφνιασαν; Τη σόκαραν ενδεχομένως; «Οχι, γιατί όταν ένα project είναι επιτυχημένο, μοιραία θα του ασκηθεί κριτική. Κι αυτό είναι κάτι πολύ ελληνικό. Δύσκολα δίνουμε το credit. Το βρίσκω σε κάθε περίπτωση φυσιολογικό. Το φετινό GNTM έχει αλλάξει κι έχει διευρύνει το ηλικιακό όριό του. Εχεις συνεπώς να γνωρίσεις γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας, με περισσότερες εμπειρίες από εκείνες των 18χρονων ή των 20χρονων κοριτσιών και με ιστορίες ζωής να αφηγηθούν. Λογικό μού ακούγεται».
Η Ελενα Γαλύφα πιστεύει πως η ζωή είναι για να τη ζούμε, όχι για να επιδεικνύουμε πώς τη ζούμε στα κοινωνικά δίκτυα. Και αυτή της η τοποθέτηση αποκτά αυτομάτως προστιθέμενη αξία, αφού εκφέρεται από τα χείλη μιας από τις πιο δραστήριες και επιτυχημένες εγχώριες social media influencers, την οποία αυτό τον καιρό γνωρίζουμε και ως coach στον νέο -ήδη πολυσυζητημένο κύκλο- του GNTM που προβάλλεται από το STAR.
Τίποτα δεν θα ήταν το ίδιο στη ζωή της Έλενας, η οποία στη διά ζώσης επικοινωνία είναι ένας χείμαρρος ενέργειας, μια επικοινωνιακή καταιγίδα, ένας άνθρωπος που σε πείθει πως μπορεί να πετύχει ό,τι βάλει στον νου του, αν πριν από οκτώ χρόνια δεν είχε αποφασίσει να βγει από την comfort zone της. Η μέχρι τότε γραμματέας του Δημήτρη Αβραμόπουλου, μια γυναίκα που ζούσε και ανέπνεε για χρόνια μέσα στην πολιτική, επέλεξε να πλεύσει σε αχαρτογράφητα νερά. Οι influencers τότε μετριούνταν στα δάχτυλα του ενός χεριού στην ελληνική αγορά και οι περισσότεροι πίστευαν πως επρόκειτο για ένα ακόμα θαύμα της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης που θα αποδεικνυόταν φούσκα.
«Σπούδασα Μάρκετινγκ και ασχολήθηκα αρκετά νωρίς με το e-commerce, πριν ακόμα τα κοινωνικά δίκτυα μπουν δυναμικά στη ζωή μας. Τότε εργαζόμουν ως γραμματέας του Δημήτρη Αβραμόπουλου. Ηταν μια πολύ ενδιαφέρουσα δουλειά, αλλά καταλάβαινα ότι δεν ανήκα εκεί. Τότε μόλις είχε ξεκινήσει το Instagram, βλέπαμε την Κιάρα Φεράνι, ένα κορίτσι διαφορετικό, να γιγαντώνεται, αλλά ακόμα δεν καταλαβαίναμε ότι αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει μια βασική πηγή εσόδων. Ξέρεις τι μου άρεσε εξαρχής στο influencing; Οτι μπορούσα να αναδείξω τις διαφορετικές πτυχές του εαυτού μου. Μικρή ήθελα να γίνω ηθοποιός, αλλά δεν μπόρεσα να το κάνω, γιατί το οικογενειακό μου περιβάλλον ήταν αρκετά αυστηρό. Είχα κοιμίσει το πάθος μου και το Instagram το αφύπνισε. Μπορούσα να υποδύομαι ρόλους, χωρίς όμως να κρύβω ή να θυσιάζω την Ελενα. Οταν ξεκίνησα το influencing αποφάσισα να το κάνω αμιγώς επαγγελματικά. Στους δύο πρώτους μήνες έβγαλα τα πρώτα μου χρήματα και έφυγα από τη δουλειά που έκανα ως τότε. Αποφάσισα να επενδύσω στο influencing, να το μεγεθύνω και να πετύχω», αφηγείται. Η ιστορία της την επαληθεύει. Με τα πρώτα χρήματα που κέρδισε αποφάσισε να δημιουργήσει ένα blog - όχι ως ερασιτέχνης, αλλά ως επαγγελματίας. Λέει πως ήθελε να είναι ανταγωνιστική, να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή. Και μάλιστα ενώ προηγουμένως δεν είχε ουσιαστική γνώση και σχέση με τη μόδα. «Το να συνδυάζω ρούχα και να ποζάρω είναι κάτι που είχα από πολύ μικρή και το έκανα και καλά αλλά δεν ήμουν ποτέ κορίτσι της μόδας εκ των έσω. Αρχισα λοιπόν να μαζεύω εμπειρίες. Ξεκίνησα να ταξιδεύω σε fashion weeks και να διαβάζω για τη μόδα, για να αποκτήσω ερεθίσματα και να χτίσω αυτοπεποίθηση. Τελικά, η μόδα με διαμόρφωσε και οι ιστορίες των ανθρώπων της μου έδωσαν κίνητρο να κυνηγήσω αυτό που ένιωσα ότι ήθελα και ποθούσα».
Εκανε μια σοφή επιλογή, όπως αποδεικνύεται από το γεγονός ότι οκτώ χρόνια μετά το δικό της καινούριο ξεκίνημα τα brands και οι εταιρείες κατευθύνουν το 70% του διαφημιστικού προϋπολογισμού τους στις digital καμπάνιες. Βέβαια, η ίδια παραδέχεται πως η πίτα πλέον έχει μοιραστεί, αφού οι influencers αυξάνονται και πληθαίνουν. Τι σημαίνει όμως να είσαι -και όχι να νομίζεις πως είσαι- influencer; Τι κάνει μια influencer; «Και τι δεν κάνει. Κατ’ αρχάς είσαι ο άνθρωπος που αποφασίζει για όλα. Καλείσαι να διαφημίσεις ένα προϊόν και στην πραγματικότητα αναλαμβάνεις από το να βρεις την ιδέα και το concept μέχρι να την υλοποιήσεις. Εκείνο που προσωπικά έχω καταφέρει είναι να διαφημίζω πια τα προϊόντα που θέλω, τα οποία προσπαθώ να εντάσσω και να συνδυάζω με την καθημερινότητά μου. Για παράδειγμα, με ένα ταξίδι, μια φωτογράφηση ή με μια δραστηριότητά μου», εξηγεί.
Βέβαια, εκτός από το προϊόν ή την καμπάνια ή μάλλον μαζί με αυτά, ένας influencer είναι καταδικασμένος να «πουλά» και την εικόνα του. Ηταν δύσκολη η έκθεση; «Οχι, γιατί ήμουν εξαρχής αληθινή. Ο κόσμος με αγάπησε γι’ αυτό που είμαι. Στην αρχή ειδικά ήμουν πιο χαλαρή και έπιασαν αμέσως το vibe μου. Αυτοί που με ακολουθούσαν ακολουθούσαν παράλληλα και το όνειρό μου. Εβλεπαν ένα κορίτσι που ήταν κάτι άλλο, που δεν είχε τα χρήματα ή τις γνωριμίες στη μόδα, να τα αφήνει όλα πίσω και να μεταμορφώνεται στο δικό τους it girl». Μάλλον τα κατάφερε καλά, ίσως και καλύτερα απ' όσο θα περίμενε. Κυρίως γιατί, όπως λέει, δεν υποτάχθηκε στο Μέσο και στη δύναμή του.
«Δεν με πάει το Instagram, το πηγαίνω εγώ. Δεν με ενδιαφέρει να ανεβάσω κάτι για να πάρω like ή για να αρέσει στο Μέσο.
To ζητούμενο είναι να αρέσει σε μένα. Δεν καθοδηγούμαι από ένα application. Μπορεί να δείχνω τη ζωή μου στο Instagram, αλλά το Instagram δεν είναι η ζωή μου. Προσπαθώ να μη με ορίζει αυτό που είναι το εργαλείο της δουλειάς μου και με ανέδειξε. Εχω τον έλεγχο. Το Instagram έχει συγκεκριμένα εργαλεία για να σε κάνει να φανείς. Για παράδειγμα, μια φωτεινή φωτογραφία, μια selfie ή μια εικόνα real time είναι πιο θελκτική στα likes από μια φωτογραφία για την οποία μπορεί να έχεις εργαστεί ώρες. Ομως πλέον δεν με νοιάζει να θυσιάζω τα likes για την αισθητική. Δεν με καθορίζουν τα likes».
Φέτος η Ελενα από τον κόσμο των κοινωνικών δικτύων αποφάσισε να περάσει και σε εκείνον της τηλεόρασης. Με διακόπτει. «Δεν υπάρχει άλλος κόσμος πέραν του Instagram. Πλέον όλα ορίζονται από το Instagram και φτιάχνονται γι' αυτό. Ολα περιστρέφονται γύρω από την πληροφορία και τη ροή της», επισημαίνει. Πώς είναι λοιπόν η εμπειρία της ως αρωγός των γυναικών που αποφάσισαν να δοκιμάσουν την τύχη τους στο GNTM; «Πιστεύω στην ομάδα, διασκεδάζω ό,τι κάνω, μου αρέσει η επικοινωνία. Προσπαθώ να μη νιώθω ότι γράφει μια κάμερα και μπω σε κουτί. Οταν γίνομαι τετράγωνη, δεν βγάζω όλες μου τις πτυχές. Ξέρω τι μου πάει, ξέρω πώς κερδίζω κάποιον κι αυτό δεν θα 'θελα να το χάσω στην τηλεόραση», λέει. Και με τις αντιδράσεις που γέννησε ο φετινός κύκλος του reality show πώς τα πάει; Την ξάφνιασαν; Τη σόκαραν ενδεχομένως; «Οχι, γιατί όταν ένα project είναι επιτυχημένο, μοιραία θα του ασκηθεί κριτική. Κι αυτό είναι κάτι πολύ ελληνικό. Δύσκολα δίνουμε το credit. Το βρίσκω σε κάθε περίπτωση φυσιολογικό. Το φετινό GNTM έχει αλλάξει κι έχει διευρύνει το ηλικιακό όριό του. Εχεις συνεπώς να γνωρίσεις γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας, με περισσότερες εμπειρίες από εκείνες των 18χρονων ή των 20χρονων κοριτσιών και με ιστορίες ζωής να αφηγηθούν. Λογικό μού ακούγεται».
Ναι, η Ελενα Γαλύφα ακούγεται cool. Και δεν χρειάζεται καν να προσπαθήσει γι’ αυτό. Απλά είναι. Γι’ αυτό, παρότι συχνά οι influencers περνούν από λαϊκό δικαστήριο για τη ζωή που απολαμβάνουν, η ίδια δεν έχει τον παραμικρό ενδοιασμό ή ενοχή. Περνάει καλά και αυτό βγαίνει. «Είναι ωραία η ζωή του influencer. Ακόμα και τώρα που έχουν περάσει τα χρόνια, μπορώ να συγκινούμαι από πράγματα που βιώνω. Είναι μια συνεχής ροή συναισθημάτων. Δεν θα το έκανα αν δεν είχα αυτή την εναλλαγή. Εχεις την ευκαιρία να δεις συναρπαστικά πράγματα που δεν θα έβλεπες αλλιώς. Να, για παράδειγμα, τώρα στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού που παρακολούθησα το σόου του Louboutin μέσα στον Πύργο του Αϊφελ. Ηταν μια συναρπαστική εμπειρία. Είναι σαν να είσαι παιδί και να σε πηγαίνουν στην Disneyland. Προσπαθώ να εκτιμώ το κάθε δευτερόλεπτο που ζω. Δεν πηγαίνω απλώς για να το βγάλω στα κοινωνικά δίκτυα ή για να πω ότι πήγα. Το ζω. Από την αρχή ως το τέλος». Ετσι βίωσε τη συνάντησή της με τον Καρλ Λάγκερφελντ πριν από μερικά χρόνια. Βέβαια, για να είναι παρούσα ψυχή τε και σώματι χρειάστηκε να βάλει όριο στον εαυτό της. «Την ημέρα που γνώρισα τον Καρλ Λάγκερφελντ χρειάστηκα ένα δεκάλεπτο να βγάλω κάποιες φωτογραφίες, να ανεβάσω stories, να δω τι γίνεται. Και κάποια στιγμή στάθηκα και ρώτησα τον εαυτό μου “Έλενα, τι κάνεις; Αποτύπωσες τη στιγμή, άσ’ το στην άκρη το κινητό σου και νιώσε τη στιγμή”. Εκλεισα λοιπόν το τηλέφωνο, το έβαλα στην τσάντα μου και όση ώρα μείναμε μαζί δεν πήρα τα μάτια μου από πάνω του. Δεν μου έμεινε το στόρι που τράβηξα τότε, αλλά η εικόνα που έχω στο μυαλό μου από τον χρόνο που περάσαμε μαζί» ◆
Styling: Λίζη Παπάζογλου. Make up-Hair: Ελευθερία Σαββοπούλου. Βοηθός styling: Ελένη Εξάρχου. Βοηθός Φωτογράφου: Μάριος Κόλλιας
Ειδήσεις σήμερα:
Είναι ο Κρις Πάιν ο νέος Χάρισον Φορντ;
Σύνοδος Κορυφής: «Μάχη» με τους Γερμανούς για το όριο τιμών στο αέριο
Η Ντιλέτα Λεότα στα... δίχτυα του Λορίς Κάριους - Δείτε φωτογραφίες
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr