Ορσαλία Παρθένη: Το μεγάλο στοίχημα της Ακαδημίας Μόδας
12.12.2022
06:30
Δυναμική και ταλαντούχα, η πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Σχεδιαστών μιλάει για το μεγάλο της όραμα αλλά και τον αείμνηστο πατέρα-μέντορά της
Η πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Σχεδιαστών Μόδας και κόρη ενός από τους εμβληματικούς δημιουργούς στα χρυσά χρόνια της ελληνικής μόδας, του Δημήτρη Παρθένη, η Ορσαλία αποδεικνύεται μια ικανότατη κληρονόμος στο τιμόνι του οικογενειακού brand Parthenis και με το όραμά της εμπνέει τον σεβασμό στους ανθρώπους του χώρου της. Κι όμως, μικρή είχε άλλα σχέδια για τον εαυτό της. «Ηθελα να γίνω μαθηματικός ή φυσικός. Κάποια στιγμή, μου άρεσε και η δικηγορία», αναφέρει.
«Τελικά, αν και αγαπούσα ιδιαίτερα τον χορό, στα 17 μου πήγα να σπουδάσω Ιστορία της Τέχνης στην Αμερική επειδή ονειρευόμουν να κάνω εμπόριο έργων τέχνης. Ηταν κάτι που μου άρεσε, αλλά ουσιαστικά νομίζω ότι αυτό που αναζητούσα ήταν η αισθητική καλλιέργεια και η επαφή με τις τέχνες. Οι σπουδές μου με βοήθησαν πολύ να εκτιμήσω και να καταλάβω τη φιλοσοφία του brand Parthenis, πέρα από τις καταβολές και τα προσωπικά βιώματα», μου εξηγεί.
Το διάστημα που παρέμεινε στην Αγγλία δραστηριοποιήθηκε και επαγγελματικά: «Δούλεψα έναν χρόνο ως στυλίστρια στο περιοδικό για νύφες της Condé Nast, “Βrides”. Για μένα τότε ήταν κάτι πολύ ιδιαίτερο το ότι εκεί οργάνωναν γάμους με συγκεκριμένο θέμα, όπως η ελισαβετιανή εποχή, και έπρεπε να βρω το κατάλληλο μέρος ώστε να γίνει η φωτογράφηση. Είναι μεγάλη εμπειρία να δουλεύεις σ’ έναν διεθνή εκδοτικό οργανισμό». Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, στα 24 χρόνια της, το 1996, αναλαμβάνει τον οικογενειακό οίκο, του οποίου ηγείται επιτυχώς μέχρι σήμερα, οδηγώντας το brand στα επόμενα βήματά του.
Τη ρωτάω πώς κατάφερε να κερδίσει τον σεβασμό των συναδέλφων της. «Κακά τα ψέματα. Ανέλαβα κάτι που είχε ήδη μια ιστορική αξία. Καμιά φορά αστειευόμενη λέω ότι είμαι η πριγκίπισσα της ελληνικής μόδας. Το λέω για αστείο, αλλά ισχύει κιόλας. Κάποιοι βέβαια σκέφτονται ότι όλο αυτό το κληρονόμησα. Δεν είναι ακριβώς έτσι. Από την άλλη, σκέφτομαι ότι στην ηλικία που βρίσκομαι σήμερα και μετά από όσα έχω κάνει, δεν χρειάζεται να αποδείξω τίποτα.
Ουσιαστικά σεβάστηκα αυτό που έφτασε στα χέρια μου και εργάστηκα για να το διατηρήσω, να το εξελίξω και να το πάω παρακάτω, να γράψω τα νέα κεφάλαια της ιστορίας. Και μάλιστα το έκανα με απόλυτη συνέπεια και αξιοπρέπεια. Κι ας υπάρχει η αντίληψη ότι η δεύτερη γενιά καταστρέφει!», τονίζει καθώς μιλάμε στο τηλέφωνο.
Είναι 9 το πρωί. Από το κέντρο της Αθήνας, όπου μένει με τον εδώ και 15 χρόνια σύζυγό της Παντελή Γκουδή και τα δύο παιδιά τους, περπατά με τον σκύλο της προς το εργαστήριό της στο Μοσχάτο: «Κάθε πρωί κάνω την ίδια διαδρομή», μου λέει. «Είναι ένας τρόπος για να γυμναστώ, να βγάλω βόλτα τον σκύλο και να ξεκινήσω την ημέρα μου με ενέργεια. Εχω δύο γιους -15 και 11 χρόνων και επομένως στην εφηβεία- κι αν δεν είχα τη βοήθεια του άντρα μου, ομολογώ ότι θα ήταν δύσκολο να αντεπεξέλθω σε ένα τόσο απαιτητικό επάγγελμα», αναφέρεται στον σύζυγό της, ο οποίος ασχολείται επαγγελματικά με τον κινηματογράφο και τη μουσική ως marketer, και συμπληρώνει: «Είναι απόλυτα υποστηρικτικός, συζητάμε για τη δουλειά μου και ανταλλάσσουμε απόψεις. Παρακολουθεί τα πάντα. Δική του ιδέα ήταν η δημιουργία του δικού μου e-shop πριν από πολλά χρόνια».
Αν ο σύζυγός της είναι πρόσωπο-σταθμός στη ζωή της, εξίσου σημαντικός υπήρξε για την ίδια και την καριέρα της ο Δημήτρης Παρθένης, ο πατέρας της και μέντοράς της: «Ηθελα να συνεχίσω το όραμα αυτού του ανθρώπου που έγραψε κάποτε το απόλυτο success story. Για πολλά χρόνια δεν υπήρχε Ελληνίδα που να μη διέθετε ένα τουλάχιστον κομμάτι του στην γκαρνταρόμπα της. Το brand Parthenis ήταν για δεκαετίες το μεγάλο trend. Οσο για τον πατέρα μου, ξεχώριζε για το πάθος, την ταχύτητά του και την πρωτοποριακή του σκέψη. Ηταν ένας σίφουνας που παρέσυρε τα πάντα γύρω του. Εξέπεμπε μια σπάνια δημιουργική ενέργεια».
«Τελικά, αν και αγαπούσα ιδιαίτερα τον χορό, στα 17 μου πήγα να σπουδάσω Ιστορία της Τέχνης στην Αμερική επειδή ονειρευόμουν να κάνω εμπόριο έργων τέχνης. Ηταν κάτι που μου άρεσε, αλλά ουσιαστικά νομίζω ότι αυτό που αναζητούσα ήταν η αισθητική καλλιέργεια και η επαφή με τις τέχνες. Οι σπουδές μου με βοήθησαν πολύ να εκτιμήσω και να καταλάβω τη φιλοσοφία του brand Parthenis, πέρα από τις καταβολές και τα προσωπικά βιώματα», μου εξηγεί.
Το διάστημα που παρέμεινε στην Αγγλία δραστηριοποιήθηκε και επαγγελματικά: «Δούλεψα έναν χρόνο ως στυλίστρια στο περιοδικό για νύφες της Condé Nast, “Βrides”. Για μένα τότε ήταν κάτι πολύ ιδιαίτερο το ότι εκεί οργάνωναν γάμους με συγκεκριμένο θέμα, όπως η ελισαβετιανή εποχή, και έπρεπε να βρω το κατάλληλο μέρος ώστε να γίνει η φωτογράφηση. Είναι μεγάλη εμπειρία να δουλεύεις σ’ έναν διεθνή εκδοτικό οργανισμό». Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, στα 24 χρόνια της, το 1996, αναλαμβάνει τον οικογενειακό οίκο, του οποίου ηγείται επιτυχώς μέχρι σήμερα, οδηγώντας το brand στα επόμενα βήματά του.
Τη ρωτάω πώς κατάφερε να κερδίσει τον σεβασμό των συναδέλφων της. «Κακά τα ψέματα. Ανέλαβα κάτι που είχε ήδη μια ιστορική αξία. Καμιά φορά αστειευόμενη λέω ότι είμαι η πριγκίπισσα της ελληνικής μόδας. Το λέω για αστείο, αλλά ισχύει κιόλας. Κάποιοι βέβαια σκέφτονται ότι όλο αυτό το κληρονόμησα. Δεν είναι ακριβώς έτσι. Από την άλλη, σκέφτομαι ότι στην ηλικία που βρίσκομαι σήμερα και μετά από όσα έχω κάνει, δεν χρειάζεται να αποδείξω τίποτα.
Ουσιαστικά σεβάστηκα αυτό που έφτασε στα χέρια μου και εργάστηκα για να το διατηρήσω, να το εξελίξω και να το πάω παρακάτω, να γράψω τα νέα κεφάλαια της ιστορίας. Και μάλιστα το έκανα με απόλυτη συνέπεια και αξιοπρέπεια. Κι ας υπάρχει η αντίληψη ότι η δεύτερη γενιά καταστρέφει!», τονίζει καθώς μιλάμε στο τηλέφωνο.
Είναι 9 το πρωί. Από το κέντρο της Αθήνας, όπου μένει με τον εδώ και 15 χρόνια σύζυγό της Παντελή Γκουδή και τα δύο παιδιά τους, περπατά με τον σκύλο της προς το εργαστήριό της στο Μοσχάτο: «Κάθε πρωί κάνω την ίδια διαδρομή», μου λέει. «Είναι ένας τρόπος για να γυμναστώ, να βγάλω βόλτα τον σκύλο και να ξεκινήσω την ημέρα μου με ενέργεια. Εχω δύο γιους -15 και 11 χρόνων και επομένως στην εφηβεία- κι αν δεν είχα τη βοήθεια του άντρα μου, ομολογώ ότι θα ήταν δύσκολο να αντεπεξέλθω σε ένα τόσο απαιτητικό επάγγελμα», αναφέρεται στον σύζυγό της, ο οποίος ασχολείται επαγγελματικά με τον κινηματογράφο και τη μουσική ως marketer, και συμπληρώνει: «Είναι απόλυτα υποστηρικτικός, συζητάμε για τη δουλειά μου και ανταλλάσσουμε απόψεις. Παρακολουθεί τα πάντα. Δική του ιδέα ήταν η δημιουργία του δικού μου e-shop πριν από πολλά χρόνια».
Αν ο σύζυγός της είναι πρόσωπο-σταθμός στη ζωή της, εξίσου σημαντικός υπήρξε για την ίδια και την καριέρα της ο Δημήτρης Παρθένης, ο πατέρας της και μέντοράς της: «Ηθελα να συνεχίσω το όραμα αυτού του ανθρώπου που έγραψε κάποτε το απόλυτο success story. Για πολλά χρόνια δεν υπήρχε Ελληνίδα που να μη διέθετε ένα τουλάχιστον κομμάτι του στην γκαρνταρόμπα της. Το brand Parthenis ήταν για δεκαετίες το μεγάλο trend. Οσο για τον πατέρα μου, ξεχώριζε για το πάθος, την ταχύτητά του και την πρωτοποριακή του σκέψη. Ηταν ένας σίφουνας που παρέσυρε τα πάντα γύρω του. Εξέπεμπε μια σπάνια δημιουργική ενέργεια».
Στο πλαίσιο της Athens Xclusive Designers Week, η Ορσαλία παρουσίασε τη νέα της συλλογή «Colorama» για τη σεζόν Ανοιξη-Καλοκαίρι 2023. «Μετά από τις δυσκολίες που περάσαμε ως κοινωνία με την πανδημία έχουμε ανάγκη το χρώμα. Και το λέω εγώ, που έχω εμμονή με το μαύρο», παραδέχεται. Η συλλογή «Colorama» παραμένει πιστή στο DNA του οίκου Parthenis. Αυτό σημαίνει πως οι άνετες, loose γραμμές, που αγκαλιάζουν τη γυναικεία σιλουέτα αναδεικνύουν τις καμπύλες του σώματος και επιτρέπουν ελευθερία κινήσεων, είναι οι μεγάλες πρωταγωνίστριες. Η επίδειξή της ήταν ένας ύμνος στην κομψότητα, στην άνεση και τη χαρά της ζωής.
Ως πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Σχεδιαστών εδώ και σχεδόν έναν χρόνο, η Ορσαλία Παρθένη έχει διάθεση να θέσει στόχους και να παραγάγει έργο. «Πρωταρχικός σκοπός μας είναι να αποκτήσει η ελληνική μόδα το κύρος που της αναλογεί. Θα θέλαμε μια δημιουργική Ακαδημία Μόδας μέσα από την οποία θα αναδεικνύονται νέα ταλέντα και τα “χέρια” που τόσο πολύ μας λείπουν σήμερα. Οι επιτυχίες Ελλήνων σχεδιαστών στο εξωτερικό αποδεικνύουν ότι και όραμα υπάρχει και διάθεση για να γίνουν πράγματα. Εκτός από τους καθαρά επιχειρηματικούς λόγους, αξίζει να τονώσουμε έναν κλάδο που είναι απόλυτα συνυφασμένος με τον πολιτισμό. Ειδικά σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, όπου ο πολιτισμός αποτελεί μια εξαγώγιμη υπεραξία» ,
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr