The A List: Ποιες είναι οι τάσεις του 2023
The A List: Ποιες είναι οι τάσεις του 2023
Πού και πώς θα ταξιδέψουμε, τι θα δούμε, τι θα ακούσουμε, τι θα αγοράσουμε, πώς θα ζήσουμε
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Ας μη μασάμε τα λόγια μας. Αλλωστε σε έναν κόσμο που σπεύδει με κεκτημένη ταχύτητα να ρεφάρει δύο σχεδόν χαμένες ελέω πανδημίας χρονιές, δηλαδή τέσσερις ολόκληρες σεζόν, ποιος έχει χρόνο και χρήμα για οδοντιατρικές εργασίες; Το 2023 διαφαίνεται ως η χρονιά του ξανακερδισμένου χρόνου. Ή τουλάχιστον ως η αφετηρία προς αυτή την κατεύθυνση. Ακόμα και οι μεγάλοι οικονομικοί οίκοι που είθισται να αναλαμβάνουν ρόλο Κασσάνδρας «νερώνουν» τις κατά τα άλλα δυσοίωνες προβλέψεις τους, ομονοώντας πως η αγορά πολυτελών προϊόντων θα συνεχίσει να αναπτύσσεται όχι μόνο μέσα στη νέα χρονιά, αλλά τουλάχιστον έως το 2030.
Η πρόβλεψη είναι ενδεικτική και μόνο της τάσης και της ξεκάθαρης στροφής των μαζών, όχι μόνο στην κατανάλωση, αλλά στην ευζωία, κατά κόσμον καλοπέραση. Τους παραπάνω οιωνούς επισφραγίζει και ο χρησμός του «Economist» σε ό,τι αφορά την ταξιδιωτική βιομηχανία. Σύμφωνα με το Economist Intelligence Unit, μια μονάδα μέτρησης τόσο κοινώς αποδεκτή στον δυτικό κόσμο ώστε να επέχει για πολλούς θέση θέσφατου, ο τουριστικός κλάδος αναμένει αύξηση των εργασιών του κατά 23% μέσα στις επόμενες -κάτι λιγότερο πια- από 365 ημέρες. Δεν θα μπορούσε να υπάρχει καλύτερη επαλήθευση των παραπάνω από τα θυρανοίξια πολυτελών ξενοδοχειακών μονάδων ανά κόσμο, εκείνων στα οποία δηλαδή θα ξαποστάσουν οι περίπου 200 εκατομμύρια καταναλωτές πολυτελών προϊόντων, αλλά και πολλοί ακόμα που αποτάσσονται το κλισέ πως σημασία έχει το ταξίδι και επενδύουν στον προορισμό.
Ορόσημο για τον παγκόσμιο χάρτη της φιλοξενίας είναι, το δίχως άλλο, τα εγκαίνια του ξενοδοχείου «The OWO» στο Λονδίνο τους προσεχείς μήνες. Ενα τοπόσημο της πόλης, δηλαδή, το θρυλικό γραφείο πολέμου στο Γουάιτχολ, μετατράπηκε έπειτα από μια μνημειακών διαστάσεων ανακατασκευή σε εστία φιλοξενίας που θα την αδικούσε κανείς αν τη χαρακτήριζε απλώς πολυτελή. Το κτίριο μέσα στο οποίο λήφθηκαν κομβικές αποφάσεις για την πορεία της Μεγάλης Βρετανίας και κατ’ επέκταση του κόσμου ανακαινίστηκε με ψυχαναγκαστική εμμονή στη λεπτομέρεια, όπως μπορεί να καταλάβει κανείς από το γεγονός και μόνο ότι ανήκει στην περίφημη αλυσίδα Raffles Hotels & Resorts. Στο κτίριο των αρχών του 20ού αιώνα, του αρχιτέκτονα Γουίλιαμ Γιανγκ, όπου κάποτε γραφόταν Ιστορία και το οποίο ενέπνευσε τη γέννηση του «007» στο μυαλό του Ιαν Φλέμινγκ, ξεκινά μια νέα εποχή και μάλιστα υπό την καθοδήγηση ενός θρύλου της φιλοξενίας, του Γάλλου Φιλίπ Λεμπέφ.
Μπορεί στο Λονδίνο να ανοίγει τις πόρτες του το πιο ενδιαφέρον ιστορικά και αρχιτεκτονικά ξενοδοχείο, όμως στο Ντουμπάι ξεκινά -σε λίγες μάλιστα ημέρες- τη λειτουργία του το πλέον φαραωνικό. Πρόκειται για το «The Atlantis Royal», τη νέα προσθήκη στα περίφημα resorts φτιαγμένα για πολύ πλούσιους, πολύ διάσημους, πολύ επιδειξιμανείς τύπους, όπου πριν από λίγες ημέρες έκανε ποδαρικό με την περίφημη πια συναυλία της η Beyonce. Οι ιδιοκτήτες του λογικά θα πρέπει να νιώθουν σαν τον Ικτίνο και τον Καλλικράτη όταν ολοκλήρωσαν την κατασκευή του Παρθενώνα.
Κάθε εποχή έχει τα μνημεία της. Από τα νέα λεφτά που μπορούν να αγοράσουν τα πάντα, ακόμα και τη γαστρονομική συγκατοίκηση του Εστον Μπλούμενταλ με τον Νόμπου Ματσουχίσα κάτω από την ίδια στέγη, αφού στο ξενοδοχείο του Ντουμπάι οι δύο σταρ σεφ έχουν ήδη στήσει τα στρατηγεία τους, ας γυρίσουμε πίσω στα παλιά λεφτά (βλ. old money). Την αίγλη τουλάχιστον εκείνης της σχεδόν αθώας εποχής φιλοδοξεί να αναγεννήσει το «Hotel La Palma» στο Κάπρι της Ιταλίας. Χτισμένο στις αρχές του 19ου αιώνα, το κτίριο που στεγάζει την πρώτη άφιξη του ομίλου Oetker στην Ιταλία υπήρξε ιστορικά το πρώτο ξενοδοχείο στην ιταλική Μέκκα του κοσμοπολιτισμού. Αξίζει και μόνο για λόγους «προσκυνηματικού» τουρισμού. Ενας άλλος «ναός», αυτή τη φορά αφιερωμένος στη φιλοσοφία, στην αισθητική και την αντίληψη για τη ζωή του οίκου Bvlgari, πρόκειται να υποδεχτεί τους πρώτους του επισκέπτες μέσα στο 2023. Ενα μοντερνιστικό κτίριο του 1930 στην καρδιά της Ρώμης ανακατασκευάστηκε εκ βάθρων για να αποτελέσει το πετράδι στο στέμμα της φιλοξενίας του εμβληματικού οίκου. Είναι η ανταπόδοση του Bvlgari στην Αιώνια Πόλη για την έμπνευση με την οποία έχει τροφοδοτήσει τους δημιουργούς του εδώ και δεκαετίες ολόκληρες. Σε άλλες ενδιαφέρουσες -και αδιαπραγμάτευτα πολυτελείς- ξενοδοχειακές αφίξεις, οι aficionados του ταξιδιού ορκίζονται στο μπουτίκ «Como Le Montrachet» στην καρδιά της Προβηγκίας, στο «Belmond Cadogan» του Λονδίνου, στο παλάτι κυριολεκτικά του ομίλου Six Senses στο Ρατζαστάν της Ινδίας και βέβαια στο πρώτο ξενοδοχείο της αλυσίδας One&Only, το ήδη διάσημο «Aesthesis», στην καρδιά της Αθηναϊκής Ριβιέρας.
Βεβαίως, εκτός από τη συμβατική διανομή σε έναν τόπο, οι ειδικοί προκρίνουν ως απόλυτη τάση του 2023 τις ιδιωτικές εν πλω μετακινήσεις. Για όσους απεχθάνονται ακόμα και τη λίγη πολλή συνάφεια του κόσμου των πιο εκλεπτυσμένων resorts ή για εκείνους που δεν τους χωρά ο τόπος, υπάρχει πάντα η επιλογή του σκάφους. Hδη ο όμιλος Ritz-Carlton έχει επενδύσει προς αυτή την κατεύθυνση ενεργοποιώντας από φέτος ένα σκάφος-state of art ονόματι «Evrima» που, εκτός από πολυτέλεια, υπόσχεται και πλήρη ιδιωτικότητα. Με το αζημίωτο, αφού ως γνωστόν τα αγαθά, εκτός από το μάλλον διαφιλονικούμενο πια γεγονός ότι αποκτώνται κόποις, το δίχως άλλο πληρώνονται.
Επιστροφή στη μεγάλη οθόνη
Η πρόβλεψη είναι ενδεικτική και μόνο της τάσης και της ξεκάθαρης στροφής των μαζών, όχι μόνο στην κατανάλωση, αλλά στην ευζωία, κατά κόσμον καλοπέραση. Τους παραπάνω οιωνούς επισφραγίζει και ο χρησμός του «Economist» σε ό,τι αφορά την ταξιδιωτική βιομηχανία. Σύμφωνα με το Economist Intelligence Unit, μια μονάδα μέτρησης τόσο κοινώς αποδεκτή στον δυτικό κόσμο ώστε να επέχει για πολλούς θέση θέσφατου, ο τουριστικός κλάδος αναμένει αύξηση των εργασιών του κατά 23% μέσα στις επόμενες -κάτι λιγότερο πια- από 365 ημέρες. Δεν θα μπορούσε να υπάρχει καλύτερη επαλήθευση των παραπάνω από τα θυρανοίξια πολυτελών ξενοδοχειακών μονάδων ανά κόσμο, εκείνων στα οποία δηλαδή θα ξαποστάσουν οι περίπου 200 εκατομμύρια καταναλωτές πολυτελών προϊόντων, αλλά και πολλοί ακόμα που αποτάσσονται το κλισέ πως σημασία έχει το ταξίδι και επενδύουν στον προορισμό.
Ορόσημο για τον παγκόσμιο χάρτη της φιλοξενίας είναι, το δίχως άλλο, τα εγκαίνια του ξενοδοχείου «The OWO» στο Λονδίνο τους προσεχείς μήνες. Ενα τοπόσημο της πόλης, δηλαδή, το θρυλικό γραφείο πολέμου στο Γουάιτχολ, μετατράπηκε έπειτα από μια μνημειακών διαστάσεων ανακατασκευή σε εστία φιλοξενίας που θα την αδικούσε κανείς αν τη χαρακτήριζε απλώς πολυτελή. Το κτίριο μέσα στο οποίο λήφθηκαν κομβικές αποφάσεις για την πορεία της Μεγάλης Βρετανίας και κατ’ επέκταση του κόσμου ανακαινίστηκε με ψυχαναγκαστική εμμονή στη λεπτομέρεια, όπως μπορεί να καταλάβει κανείς από το γεγονός και μόνο ότι ανήκει στην περίφημη αλυσίδα Raffles Hotels & Resorts. Στο κτίριο των αρχών του 20ού αιώνα, του αρχιτέκτονα Γουίλιαμ Γιανγκ, όπου κάποτε γραφόταν Ιστορία και το οποίο ενέπνευσε τη γέννηση του «007» στο μυαλό του Ιαν Φλέμινγκ, ξεκινά μια νέα εποχή και μάλιστα υπό την καθοδήγηση ενός θρύλου της φιλοξενίας, του Γάλλου Φιλίπ Λεμπέφ.
Μπορεί στο Λονδίνο να ανοίγει τις πόρτες του το πιο ενδιαφέρον ιστορικά και αρχιτεκτονικά ξενοδοχείο, όμως στο Ντουμπάι ξεκινά -σε λίγες μάλιστα ημέρες- τη λειτουργία του το πλέον φαραωνικό. Πρόκειται για το «The Atlantis Royal», τη νέα προσθήκη στα περίφημα resorts φτιαγμένα για πολύ πλούσιους, πολύ διάσημους, πολύ επιδειξιμανείς τύπους, όπου πριν από λίγες ημέρες έκανε ποδαρικό με την περίφημη πια συναυλία της η Beyonce. Οι ιδιοκτήτες του λογικά θα πρέπει να νιώθουν σαν τον Ικτίνο και τον Καλλικράτη όταν ολοκλήρωσαν την κατασκευή του Παρθενώνα.
Κάθε εποχή έχει τα μνημεία της. Από τα νέα λεφτά που μπορούν να αγοράσουν τα πάντα, ακόμα και τη γαστρονομική συγκατοίκηση του Εστον Μπλούμενταλ με τον Νόμπου Ματσουχίσα κάτω από την ίδια στέγη, αφού στο ξενοδοχείο του Ντουμπάι οι δύο σταρ σεφ έχουν ήδη στήσει τα στρατηγεία τους, ας γυρίσουμε πίσω στα παλιά λεφτά (βλ. old money). Την αίγλη τουλάχιστον εκείνης της σχεδόν αθώας εποχής φιλοδοξεί να αναγεννήσει το «Hotel La Palma» στο Κάπρι της Ιταλίας. Χτισμένο στις αρχές του 19ου αιώνα, το κτίριο που στεγάζει την πρώτη άφιξη του ομίλου Oetker στην Ιταλία υπήρξε ιστορικά το πρώτο ξενοδοχείο στην ιταλική Μέκκα του κοσμοπολιτισμού. Αξίζει και μόνο για λόγους «προσκυνηματικού» τουρισμού. Ενας άλλος «ναός», αυτή τη φορά αφιερωμένος στη φιλοσοφία, στην αισθητική και την αντίληψη για τη ζωή του οίκου Bvlgari, πρόκειται να υποδεχτεί τους πρώτους του επισκέπτες μέσα στο 2023. Ενα μοντερνιστικό κτίριο του 1930 στην καρδιά της Ρώμης ανακατασκευάστηκε εκ βάθρων για να αποτελέσει το πετράδι στο στέμμα της φιλοξενίας του εμβληματικού οίκου. Είναι η ανταπόδοση του Bvlgari στην Αιώνια Πόλη για την έμπνευση με την οποία έχει τροφοδοτήσει τους δημιουργούς του εδώ και δεκαετίες ολόκληρες. Σε άλλες ενδιαφέρουσες -και αδιαπραγμάτευτα πολυτελείς- ξενοδοχειακές αφίξεις, οι aficionados του ταξιδιού ορκίζονται στο μπουτίκ «Como Le Montrachet» στην καρδιά της Προβηγκίας, στο «Belmond Cadogan» του Λονδίνου, στο παλάτι κυριολεκτικά του ομίλου Six Senses στο Ρατζαστάν της Ινδίας και βέβαια στο πρώτο ξενοδοχείο της αλυσίδας One&Only, το ήδη διάσημο «Aesthesis», στην καρδιά της Αθηναϊκής Ριβιέρας.
Βεβαίως, εκτός από τη συμβατική διανομή σε έναν τόπο, οι ειδικοί προκρίνουν ως απόλυτη τάση του 2023 τις ιδιωτικές εν πλω μετακινήσεις. Για όσους απεχθάνονται ακόμα και τη λίγη πολλή συνάφεια του κόσμου των πιο εκλεπτυσμένων resorts ή για εκείνους που δεν τους χωρά ο τόπος, υπάρχει πάντα η επιλογή του σκάφους. Hδη ο όμιλος Ritz-Carlton έχει επενδύσει προς αυτή την κατεύθυνση ενεργοποιώντας από φέτος ένα σκάφος-state of art ονόματι «Evrima» που, εκτός από πολυτέλεια, υπόσχεται και πλήρη ιδιωτικότητα. Με το αζημίωτο, αφού ως γνωστόν τα αγαθά, εκτός από το μάλλον διαφιλονικούμενο πια γεγονός ότι αποκτώνται κόποις, το δίχως άλλο πληρώνονται.
Επιστροφή στη μεγάλη οθόνη
Υπάρχουν βέβαια και απολαύσεις που μπορεί κανείς να διεκδικήσει χωρίς να διακινδυνεύσει το ένα του νεφρό. Δηλαδή λιγότερο κοστοβόρα, αλλά ενίοτε εφάμιλλα αναζωογονητικά. Η μαζική ψυχαγωγία του κινηματογράφου και της τηλεόρασης είναι σίγουρα δύο από αυτές. Ειδικά όταν μιλάμε για ταινίες όπως το «Tar» με την Κέιτ Μπλάνσετ, η οποία οδηγεί φέτος την κούρσα για το Οσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου. Το φιλμ για τη ζωή της μαέστρου Λίντια Ταρ έχει συνεπάρει καιρό τώρα τους όπου Γης φεστιβαλιστές, επιβεβαιώνοντας πως άξιζε η αναμονή 16 ετών για το νέο κινηματογραφικό πόνημα του Τοντ Φιλντ. Βεβαίως, ας μη γελιόμαστε. Η ταινία που φέτος αναμένουν ακόμα και οι πέτρες δεν είναι άλλη από την «Barbie», με τη Μάργκοτ Ρόμπι στον φερώνυμο ρόλο και τον Ράιαν Γκόσλινγκ στον ρόλο του Κεν. Αραγε θα είναι δικαίωση για τη θρυλική πλαστική κούκλα που έθρεψε γενιές και γενιές και γέννησε στρεβλά πρότυπα ή απλώς μια χολιγουντιανά αμπαλαρισμένη τρολιά; Τις οίδε;
Φυσικά πολυαναμενόμενη είναι η κινηματογραφική επιστροφή του Ιντιάνα Τζόουνς στο «The Dial of Destiny» με πρωταγωνιστή τον χαλκέντερο Χάρισον Φορντ ως σπονδή στην εφηβεία όσων μεγάλωσαν στα 80s, ενώ από τα σπλάχνα εκείνης της δεκαετίας είναι βγαλμένη και η αληθινή ιστορία της μαύρης κωμωδίας «Cocaine Bear» της Ελίζαμπεθ Μπανκς - δεν είναι τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο από τον τίτλο της. Εννοείται πως όλοι περιμένουν το biopic για τον Ρόμπερτ Οπενχάιμερ (βλ. πατέρας της ατομικής βόμβας), τον οποίο θα ενσαρκώσει ο Κίλιαν Μέρφι. Το Χόλιγουντ εξακολουθεί να υποκλίνεται στις βιογραφικές ταινίες -κόβουν εισιτήρια γαρ- κι αυτό προσυπογράφει και η μεταμόρφωση του Μπράντλεϊ Κούπερ στον θρύλο Λέοναρντ Μπερνστάιν για το «Maestro» - συγγνώμη, Χριστόφορε. Στα προσεχώς της νέας κινηματογραφικής χρονιάς κρατήστε θέση για το ενδιαφέρον «Challengers» με πρωταγωνίστρια τη Ζεντάγια και βέβαια για το πολυθρύλητο «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου με τη μούσα του Eμα Στόουν. Τηλεοπτικά πάντα υπάρχει ο παράγων της έκπληξης, ωστόσο στα σιγουράκια του ’23 συγκαταλέγονται η έκτη και τελευταία σεζόν του «The Crown», ο επόμενος κύκλος του «Succession» και βέβαια το δεύτερο μέρος του «Squid Game».
Η μόδα της τέχνης
Παρεμπιπτόντως ήταν τέτοια η επίδραση της σειράς που αναβίωσε το ενδιαφέρον για το χιλιοτραγουδισμένο hallyu (βλ. κορεατικό κύμα στη μόδα, στην ομορφιά, στην τέχνη και τη μουσική). Αδιάψευστος μάρτυς είναι η ομώνυμη έκθεση στο Victoria & Albert Museum του Λονδίνου που μπορεί να ξεκίνησε στα τέλη του 2022, όμως παραμένει σημείο αναφοράς και για τη νέα χρονιά. Είναι άλλωστε από τα γεγονότα εκείνα που δεν απευθύνονται αποκλειστικά στους σκληροπυρηνικούς των τεχνών. Oπως και το «A Line of Beauty» ή αλλιώς η πολυαναμενόμενη έκθεση για τον Καρλ Λάγκερφελντ που θα ξεκινήσει τις εργασίες της στις αρχές Μαΐου στο Metropolitan Museum της Νέας Υόρκης. Μάλιστα για πρώτη φορά θα εκτεθούν στο κοινό σχέδια του αείμνηστου επονομαζόμενου Κάιζερ της μόδας από τις απαρχές του, τη δεκαετία του ’50, μέχρι την τελευταία συλλογή που υπέγραψε λίγο πριν από τον θάνατό του το 2019.
Στα άχαστα της νέας χρονιάς κερδίζει με χαρακτηριστική ευκολία μια θέση και η αντιπαραβολική έκθεση έργων του Ζαν Μισέλ Μπασκιά και του Aντι Γουόρχολ στο Foundation Louis Vuitton του Παρισιού. Στο ίδρυμα που δημιούργησε ο Φρανκ Γκέρι και χρηματοδότησε ο σημερινός πιο πλούσιος άνθρωπος στον κόσμο Μπερνάρ Αρνό, το κοινό θα έχει για πρώτη φορά την ευκαιρία να έρθει σε επαφή με έργα που δημιούργησαν μαζί οι δύο ζωγράφοι παντρεύοντας τους εικαστικούς κόσμους τους και επιστεγάζοντας μια φιλία για την οποία ο Κιθ Χάρινγκ παρατηρούσε πως δεν χρειάζονταν λόγια. Μόνο πινελιές.
Σε πιο κλασικές αλλά όχι λιγότερο ενδιαφέρουσες επιλογές, στην Αυστρία και την Ιταλία -δυο βήματα δηλαδή από τη χώρα μας- θα φιλοξενηθούν δύο εικαστικά γεγονότα με οικουμενική ακτινοβολία. Τη σχέση του Μικελάντζελο με τους σύγχρονους και τους επιγόνους του θα προσπαθήσει να ερμηνεύσει η έκθεση «Michelangelo & The Consequences» στο μουσείο Albertina της Βιέννης, ενώ την επιρροή των Ιταλών ζωγράφων στο έργο του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου φιλοδοξεί να αποκαλύψει το «El Greco in the Labyrinth» στο Palazzo Reale του Μιλάνου.
90s καλούν 20s
Μιλώντας για σταθερές αξίες, φαίνεται πως μια τέτοια θέση στη μόδα κατακτά σεζόν με τη σεζόν η δεκαετία του ’90. Hταν μάλλον μια καλή στιγμή για να πάρει τη σκυτάλη από τα 80s και όλα τα αισθητικά συμπαρομαρτούντα της. Το grunge λοιπόν, που όρισε την εκπνοή του 20ού αιώνα μουσικά αλλά και στυλιστικά, ζει, αυτό μας οδηγεί. Δεν θα μπορούσε να υπάρχει πιο ανάγλυφη απόδειξη από την εικόνα της Κέιτ Μος να σουλατσάρει στην πασαρέλα του οίκου Bottega Veneta για τη συλλογή Ανοιξη/Καλοκαίρι 2023. Σαν να μην πέρασε μια μέρα, η Μος έγινε η πρωθιέρεια της αναβίωσης μιας τάσης, την οποία δεν υπηρέτησε απλώς, αλλά υπήρξε εικόνα και ομοίωσή της. Και μόνο το γεγονός ότι η Βρετανή εξακολουθεί να αλώνει τα catwalks ταυτόχρονα με την κόρη της Λίλα Μος είναι χαρακτηριστικό της αξεπέραστης νοσταλγίας. Από την άλλη υπάρχει και η έτερη όψη των 90s που ξαναζεί μεγάλες στιγμές. Εκείνη που περιγράφηκε από τον -δισεκατομμυριούχο πια- Τομ Φορντ την περίοδο που διέπρεπε στον οίκο Gucci. Πώς θα τη χαρακτήριζε κανείς; Κομψή, αναπολογητική, πολυτελή, σέξι.
Η λαίδη & οι... αλήτες
Σε ό,τι αφορά τη μουσική, ο παραπάνω επιθετικός προσδιορισμός δεν θα μπορούσε να ταιριάξει καλύτερα σε κανέναν άλλο παρά στους Maneskin. Οι Ιταλοί που πήραν το βάπτισμα της παγκόσμιας διασημότητας μέσα από τον διαγωνισμό της Eurovision αποδείχτηκαν πολύ λιγότερο παρωχημένοι απ’ όσο θα περίμενε κανείς. Το 2023 είναι το δίχως άλλο η χρονιά τους. Ξεκίνησε μάλιστα όσο πιο δυναμικά γινόταν με τους οιονεί γάμους τους στη Ρώμη παρουσία του Αλεσάντρο Μικέλε, αλλά και με την κυκλοφορία του νέου άλμπουμ τους που σίγουρα θα τους τροφοδοτήσει με καύσιμο για ένα ακόμα Coachella Festival.
Η πανδημία μάς έκλεισε τόσο πολύ μέσα, ώστε ακόμα και η Madonna αποφάσισε -έστω και υποβασταζόμενη αν χρειαστεί- να βγει στη γύρα για να γιορτάσει τα 40 της χρόνια στο κουρμπέτι. Το Celebration Tour, μάλιστα, φαίνεται να πηγαίνει καλύτερα απ’ όσο θα τολμούσε να υποθέσει και η ίδια, με 35 από τις συναυλίες που ανακοίνωσε να έχουν ήδη γίνει sold out. Τω αυτώ συμβαίνει και με την Τέιλορ Σουίφτ, η επιτυχία και η απήχηση της οποίας παραμένουν το ίδιο μεγάλες και σχεδόν ακατανόητες. Βεβαίως, αν κάποιος θέλει να ποντάρει τα χρήματά του και τον ιδρώτα του σε μια συναυλία, μάλλον θα ήταν σοφότερο να το κάνει σε κάποια από τις στάσεις της τουρνέ του Χάρι Στάιλς που συνεχίζει ακαταπόνητος το Love on Tour ή στο τελευταίο, αποχαιρετιστήριο πάρτυ του Ελτον Τζον με τον εύγλωττο τίτλο «Farewell» ◆
Ειδήσεις σήμερα:
Σεισμός στην Τουρκία: «Σαφάρι» κατά χρηστών των social media, μετά τους εργολάβους
ΝΔ: Σε πρώτο πλάνο η Βόρεια Ελλάδα στον δρόμο προς τις κάλπες
Ολίβια Γουάιλντ και Τζέισον Σουντέικις: Mήνυση από την πρώην νταντά των παιδιών τους για άσχημη μεταχείριση
Φυσικά πολυαναμενόμενη είναι η κινηματογραφική επιστροφή του Ιντιάνα Τζόουνς στο «The Dial of Destiny» με πρωταγωνιστή τον χαλκέντερο Χάρισον Φορντ ως σπονδή στην εφηβεία όσων μεγάλωσαν στα 80s, ενώ από τα σπλάχνα εκείνης της δεκαετίας είναι βγαλμένη και η αληθινή ιστορία της μαύρης κωμωδίας «Cocaine Bear» της Ελίζαμπεθ Μπανκς - δεν είναι τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο από τον τίτλο της. Εννοείται πως όλοι περιμένουν το biopic για τον Ρόμπερτ Οπενχάιμερ (βλ. πατέρας της ατομικής βόμβας), τον οποίο θα ενσαρκώσει ο Κίλιαν Μέρφι. Το Χόλιγουντ εξακολουθεί να υποκλίνεται στις βιογραφικές ταινίες -κόβουν εισιτήρια γαρ- κι αυτό προσυπογράφει και η μεταμόρφωση του Μπράντλεϊ Κούπερ στον θρύλο Λέοναρντ Μπερνστάιν για το «Maestro» - συγγνώμη, Χριστόφορε. Στα προσεχώς της νέας κινηματογραφικής χρονιάς κρατήστε θέση για το ενδιαφέρον «Challengers» με πρωταγωνίστρια τη Ζεντάγια και βέβαια για το πολυθρύλητο «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου με τη μούσα του Eμα Στόουν. Τηλεοπτικά πάντα υπάρχει ο παράγων της έκπληξης, ωστόσο στα σιγουράκια του ’23 συγκαταλέγονται η έκτη και τελευταία σεζόν του «The Crown», ο επόμενος κύκλος του «Succession» και βέβαια το δεύτερο μέρος του «Squid Game».
Η μόδα της τέχνης
Παρεμπιπτόντως ήταν τέτοια η επίδραση της σειράς που αναβίωσε το ενδιαφέρον για το χιλιοτραγουδισμένο hallyu (βλ. κορεατικό κύμα στη μόδα, στην ομορφιά, στην τέχνη και τη μουσική). Αδιάψευστος μάρτυς είναι η ομώνυμη έκθεση στο Victoria & Albert Museum του Λονδίνου που μπορεί να ξεκίνησε στα τέλη του 2022, όμως παραμένει σημείο αναφοράς και για τη νέα χρονιά. Είναι άλλωστε από τα γεγονότα εκείνα που δεν απευθύνονται αποκλειστικά στους σκληροπυρηνικούς των τεχνών. Oπως και το «A Line of Beauty» ή αλλιώς η πολυαναμενόμενη έκθεση για τον Καρλ Λάγκερφελντ που θα ξεκινήσει τις εργασίες της στις αρχές Μαΐου στο Metropolitan Museum της Νέας Υόρκης. Μάλιστα για πρώτη φορά θα εκτεθούν στο κοινό σχέδια του αείμνηστου επονομαζόμενου Κάιζερ της μόδας από τις απαρχές του, τη δεκαετία του ’50, μέχρι την τελευταία συλλογή που υπέγραψε λίγο πριν από τον θάνατό του το 2019.
Στα άχαστα της νέας χρονιάς κερδίζει με χαρακτηριστική ευκολία μια θέση και η αντιπαραβολική έκθεση έργων του Ζαν Μισέλ Μπασκιά και του Aντι Γουόρχολ στο Foundation Louis Vuitton του Παρισιού. Στο ίδρυμα που δημιούργησε ο Φρανκ Γκέρι και χρηματοδότησε ο σημερινός πιο πλούσιος άνθρωπος στον κόσμο Μπερνάρ Αρνό, το κοινό θα έχει για πρώτη φορά την ευκαιρία να έρθει σε επαφή με έργα που δημιούργησαν μαζί οι δύο ζωγράφοι παντρεύοντας τους εικαστικούς κόσμους τους και επιστεγάζοντας μια φιλία για την οποία ο Κιθ Χάρινγκ παρατηρούσε πως δεν χρειάζονταν λόγια. Μόνο πινελιές.
Σε πιο κλασικές αλλά όχι λιγότερο ενδιαφέρουσες επιλογές, στην Αυστρία και την Ιταλία -δυο βήματα δηλαδή από τη χώρα μας- θα φιλοξενηθούν δύο εικαστικά γεγονότα με οικουμενική ακτινοβολία. Τη σχέση του Μικελάντζελο με τους σύγχρονους και τους επιγόνους του θα προσπαθήσει να ερμηνεύσει η έκθεση «Michelangelo & The Consequences» στο μουσείο Albertina της Βιέννης, ενώ την επιρροή των Ιταλών ζωγράφων στο έργο του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου φιλοδοξεί να αποκαλύψει το «El Greco in the Labyrinth» στο Palazzo Reale του Μιλάνου.
90s καλούν 20s
Μιλώντας για σταθερές αξίες, φαίνεται πως μια τέτοια θέση στη μόδα κατακτά σεζόν με τη σεζόν η δεκαετία του ’90. Hταν μάλλον μια καλή στιγμή για να πάρει τη σκυτάλη από τα 80s και όλα τα αισθητικά συμπαρομαρτούντα της. Το grunge λοιπόν, που όρισε την εκπνοή του 20ού αιώνα μουσικά αλλά και στυλιστικά, ζει, αυτό μας οδηγεί. Δεν θα μπορούσε να υπάρχει πιο ανάγλυφη απόδειξη από την εικόνα της Κέιτ Μος να σουλατσάρει στην πασαρέλα του οίκου Bottega Veneta για τη συλλογή Ανοιξη/Καλοκαίρι 2023. Σαν να μην πέρασε μια μέρα, η Μος έγινε η πρωθιέρεια της αναβίωσης μιας τάσης, την οποία δεν υπηρέτησε απλώς, αλλά υπήρξε εικόνα και ομοίωσή της. Και μόνο το γεγονός ότι η Βρετανή εξακολουθεί να αλώνει τα catwalks ταυτόχρονα με την κόρη της Λίλα Μος είναι χαρακτηριστικό της αξεπέραστης νοσταλγίας. Από την άλλη υπάρχει και η έτερη όψη των 90s που ξαναζεί μεγάλες στιγμές. Εκείνη που περιγράφηκε από τον -δισεκατομμυριούχο πια- Τομ Φορντ την περίοδο που διέπρεπε στον οίκο Gucci. Πώς θα τη χαρακτήριζε κανείς; Κομψή, αναπολογητική, πολυτελή, σέξι.
Η λαίδη & οι... αλήτες
Σε ό,τι αφορά τη μουσική, ο παραπάνω επιθετικός προσδιορισμός δεν θα μπορούσε να ταιριάξει καλύτερα σε κανέναν άλλο παρά στους Maneskin. Οι Ιταλοί που πήραν το βάπτισμα της παγκόσμιας διασημότητας μέσα από τον διαγωνισμό της Eurovision αποδείχτηκαν πολύ λιγότερο παρωχημένοι απ’ όσο θα περίμενε κανείς. Το 2023 είναι το δίχως άλλο η χρονιά τους. Ξεκίνησε μάλιστα όσο πιο δυναμικά γινόταν με τους οιονεί γάμους τους στη Ρώμη παρουσία του Αλεσάντρο Μικέλε, αλλά και με την κυκλοφορία του νέου άλμπουμ τους που σίγουρα θα τους τροφοδοτήσει με καύσιμο για ένα ακόμα Coachella Festival.
Η πανδημία μάς έκλεισε τόσο πολύ μέσα, ώστε ακόμα και η Madonna αποφάσισε -έστω και υποβασταζόμενη αν χρειαστεί- να βγει στη γύρα για να γιορτάσει τα 40 της χρόνια στο κουρμπέτι. Το Celebration Tour, μάλιστα, φαίνεται να πηγαίνει καλύτερα απ’ όσο θα τολμούσε να υποθέσει και η ίδια, με 35 από τις συναυλίες που ανακοίνωσε να έχουν ήδη γίνει sold out. Τω αυτώ συμβαίνει και με την Τέιλορ Σουίφτ, η επιτυχία και η απήχηση της οποίας παραμένουν το ίδιο μεγάλες και σχεδόν ακατανόητες. Βεβαίως, αν κάποιος θέλει να ποντάρει τα χρήματά του και τον ιδρώτα του σε μια συναυλία, μάλλον θα ήταν σοφότερο να το κάνει σε κάποια από τις στάσεις της τουρνέ του Χάρι Στάιλς που συνεχίζει ακαταπόνητος το Love on Tour ή στο τελευταίο, αποχαιρετιστήριο πάρτυ του Ελτον Τζον με τον εύγλωττο τίτλο «Farewell» ◆
Ειδήσεις σήμερα:
Σεισμός στην Τουρκία: «Σαφάρι» κατά χρηστών των social media, μετά τους εργολάβους
ΝΔ: Σε πρώτο πλάνο η Βόρεια Ελλάδα στον δρόμο προς τις κάλπες
Ολίβια Γουάιλντ και Τζέισον Σουντέικις: Mήνυση από την πρώην νταντά των παιδιών τους για άσχημη μεταχείριση
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα