Cora Corre, η διάδοχος της Βίβιαν Γουέστγουντ
Μοντέλο, jet setter και ακτιβίστρια, η εγγονή της θρυλικής σχεδιάστριας και ιέρειας της πανκ συνεχίζει την ένδοξη ιστορία της
«Η γιαγιά μου με έμαθε να μη φοβάμαι, να μάχομαι για τη δικαιοσύνη»
Η Κόρα Κορ δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Επιτυχημένο μοντέλο ήδη, είναι η χαρισματική 25χρονη που γαλουχήθηκε μέσα στα ατελιέ, στις επιδείξεις και τις φωτογραφήσεις προκειμένου να αναλάβει κάποτε τα ηνία του οίκου Vivienne Westwood. Μικρό κοριτσάκι γκρίνιαζε κάθε φορά που η γιαγιά της τη διέκοπτε από το παιχνίδι για να την πάρει μαζί της στα εργαστήρια κατασκευής ρούχων. Εκείνη την «εξαγόραζε» λέγοντάς της ότι ήταν μια καλή ευκαιρία να φτιάξουν πανκ ρουχαλάκια για τις κούκλες της. Η γιαγιά Βίβιαν Γουέστγουντ και ο παππούς της Μάλκολμ ΜακΛάρεν, μάνατζερ των Sex Pistols, ήταν εκείνοι που διαμόρφωσαν την προσωπικότητά της. Γι’ αυτό και όταν η Κόρα βρέθηκε στον καθεδρικό ναό του Σάουθγουορκ για το ύστατο χαίρε στην ιέρεια της μόδας δεν χρειάστηκε να σκεφτεί πολύ τον επικήδειό της. «Στην πραγματικότητα μπορούμε μόνο να αγγίξουμε τα χαρακτηριστικά του φαινομένου που λέγεται Βίβιαν Γουέστγουντ: γιαγιά, μητέρα, αδελφή, φίλη, δασκάλα, καλλιτέχνις, σχεδιάστρια. Ηταν μια γυναίκα που προωθούσε τη διανόηση και τον πολιτισμό. Από πολύ μικρή πήγαινα μαζί της σε γκαλερί και μουσεία. Είμαι μοναχοπαίδι, οπότε περνούσα πολύ χρόνο με τους γονείς αλλά και με τους παππούδες μου. Συχνά καθόμουν σε μια γωνιά με τη γιαγιά μου, είτε μετά από μια παράσταση στο Παρίσι είτε σε κάποιο ταξίδι, και συζητούσαμε με τις ώρες. Ηταν ο πιο καθοριστικός άνθρωπος στη ζωή μου. Με έμαθε να μη φοβάμαι, να μάχομαι για τη δικαιοσύνη, για τις ελεύθερες σχέσεις, να αγαπώ τη δημιουργία».
Η «νονά του πανκ» ήταν η σχεδιάστρια-γκουρού των Sex Pistols, που μετέπειτα έπεισε τον Φαρέλ Γουίλιαμς να εμφανιστεί με το Buffalo Hat της στα Grammy του 2014, σχεδίασε το νυφικό για τον γάμο της Κάρι Μπράντσο στο «Sex and the City» και υπήρξε ανέκαθεν πονοκέφαλος των κυβερνήσεων της Μεγάλης Βρετανίας λανσάροντας T-shirts με επαναστατικά μότο που λάτρευαν οι νέοι κάθε ηλικίας.
Τον Απρίλιο του 1989 αποτέλεσε το εξώφυλλο του «Tatler» ντυμένη ως πρωθυπουργός Μάργκαρετ Θάτσερ με τίτλο «Αυτή η γυναίκα ήταν κάποτε πανκ» - το συγκεκριμένο συμπεριλήφθηκε στη λίστα του «Guardian» με τα καλύτερα εξώφυλλα περιοδικών της εποχής.
Για την Κόρα Κορ η μόδα είναι η δεύτερη φύση της. Είναι γαλουχημένη με το πνεύμα της δημιουργίας αλλά και γνώστης του εμπορικού κομματιού της. Οι γονείς της, Σερένα Ρις και Τζο Κορ, είναι οι εμπνευστές του επιτυχημένου brand με τα αισθησιακά εσώρουχα Agent Provocateur. Η ίδια αποφάσισε να χαράξει τη δική της ανεξάρτητη διαδρομή ως μοντέλο. Ηδη στα 16 της πόζαρε για τον φακό του περιοδικού «Love» διαφημίζοντας μαζί με την Κάρα Ντελεβίν και την Τζόρτζια Τζάγκερ τη σειρά καλλυντικών του Marc Jacobs. Για τα media είναι πάντα η αγαπημένη εγγονή της sui generis Γουέστγουντ και για τους ευυπόληπτους κύκλους της Ευρώπης η γόνος μιας fashion αυτοκρατορίας. Μια δραστήρια γυναίκα που συναναστρέφεται την κόρη του Παύλου και της Μαρί-Σαντάλ, τη Μαρία-Ολυμπία, αλλά και τον εγγονό του τραπεζίτη Τζ. Π. Μόργκαν ή του Βρετανού εκατομμυριούχου Ρίτσαρντ Κάρινγκ, ιδιοκτήτη των μεγαλύτερων ιδιωτικών λεσχών στο Λονδίνο. Παρ’ όλα αυτά δεν θα επαναπαυτεί ποτέ στις δάφνες της. Οταν θα αντιληφθεί ότι ο χώρος της μόδας την ενδιαφέρει, θα υπογράψει συμβόλαιο με το πρακτορείο Τess Models συνδυάζοντας το σχολείο με το χαρτζιλίκι που μπορεί να κερδίζει μόνη της.
Οι γονείς της είναι οι εμπνευστές του brand αισθησιακών εσωρούχων Agent Provocateur
«Αντί να πηγαίνει εκδρομές για σκι, θα μπορούσε να με ακολουθεί στη δουλειά», είχε τονίσει εκνευρισμένη η γιαγιά της σε τηλεοπτική εκπομπή όταν ρωτήθηκε γιατί δεν είχε την Κόρα μαζί της. Η αντισυμβατική κυρία της μόδας δεν έκρυβε ποτέ τα λόγια της, ακόμη και όταν αυτά αφορούσαν δικούς της ανθρώπους. Κόρα και Βίβιαν είχαν μια σχέση σκωτσέζικου ντους, με εναλλαγές κρύων και θερμών περιόδων που επικρατούν συχνά στη σχέση δύο δυνατών προσωπικοτήτων μεταξύ τους. Το γεγονός όμως ότι ο χρόνος που περνούσαν οι δύο γυναίκες μαζί περιελάμβανε αποκαλυπτικές συζητήσεις και μοναδικές εμπειρίες έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην προσωπικότητα της νεαρής Κόρα. Ακολουθώντας τη γιαγιά της μπήκε νωρίς στον ακτιβιστικό στίβο, έγινε υπέρμαχος της ισότητας των ανθρώπων, ενώ μέχρι και σήμερα μάχεται ενάντια στη διαφθορά του πολιτικού συστήματος. Συμμετέχει ενεργά μάλιστα στο Vivienne Westwood Foundation, τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό που ίδρυσε η γιαγιά της το 2019 και δραστηριοποιείται ώστε να σταματήσουν η κλιματική αλλαγή και ο πόλεμος, υπέρ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και κατά του καπιταλισμού. «Η Βίβιαν ήταν ένα παράδειγμα για όλους μας», αναφέρει η εγγονή της. «Ηταν μια προσωπικότητα που έριξε φως σε πολλά κρίσιμα κοινωνικά θέματα που στερούνται ηθικής σήμερα. Είχε ένα πανανθρώπινο όραμα, δεν φοβόταν να περάσει μηνύματα. Δρούσε ενάντια στην πείνα, στις διώξεις, στον πόλεμο και στους διωγμούς που προωθεί η κυβέρνηση της Μεγάλης Βρετανίας».
Λίγο πριν αναλάβει τα ηνία του οίκου Vivienne Westwood ο δεύτερος σύζυγός της μεγάλης δημιουργού Αντρέας Κροντχάλερ, η νεαρή εγγονή Κόρα Κορ ακροβατεί μεταξύ μόντελινγκ και ακτιβισμού, συνδυάζοντας τις φωτογραφήσεις για μεγάλες καμπάνιες με την κοινωνική ζωή και τις δραστηριότητες για μια καλύτερη πραγματικότητα. Και όπως λέει: «Αν θέλεις να αλλάξεις τον κόσμο, κάν’ το σήμερα». Στην τελευταία επίδειξη του οίκου στο Παρίσι, η Κόρα έκλεισε το show-φόρο τιμής στη γιαγιά της φορώντας ένα λευκό δαντελένιο κορμάκι που θύμιζε κομμάτι νυφικού και λέγεται ότι σχεδίασε η ίδια. Ναι, η Κόρα Κορ δικαιούται να είναι η διάδοχος της θρυλικής Βίβιαν Γουέστγουντ ◆
GETTY IMAGES / IDEAL IMAGE, AFP / VISUALHELLAS.GR
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr