Φωτειάνα Παγώνη: Η μόδα της Generation Z

Τα παιδικά χρόνια στις μητροπόλεις της μόδας, τα διάσημα brands που ταξίδεψαν στην Ελλάδα και η νέα πνοή που δίνει στην οικογενειακή επιχείρηση με την επιτυχημένη πορεία 33 χρόνων. Η δεύτερη γενιά του ομίλου Gruppo Pagoni είναι ακόμα πιο δυναμική

Το Gruppo Pagoni δημιουργήθηκε το 1990 από τον Γιώργο και τη Λία Παγώνη ξεχωρίζοντας στον τομέα της εισαγωγής και διάθεσης επώνυμων ενδυμάτων στην Ελλάδα και την Κύπρο. Πιστό στο όραμα των ιδρυτών του επί 33 χρόνια, πάντα με επαγγελματισμό, δυναμισμό και σε συνεχή αναζήτηση νέων συνεργασιών, είναι ο όμιλος που άλλαξε τον χάρτη της επώνυμης μόδας στην ελληνική αγορά φέρνοντας συλλογές διάσημων σχεδιαστών όπως Gianfranco Ferré, Gianni Versace, Franco Moschino, Thierry Mugler, Karl Lagerfeld, Montana κ.ά. Σήμερα έχει την αποκλειστική εισαγωγή και διάθεση για την Ελλάδα και την Κύπρο υψηλού επιπέδου fashion brands, όπως Dsquared2, Moschino, Elisabetta Franchi, Twinset, Just Cavalli, Dondup κ.ά., τα οποία φιλοξενεί στα showrooms δύο πολυώροφων κτιρίων υψηλών προδιαγραφών. Το 2020 η εταιρεία ολοκλήρωσε το business transfer της Diesel Hellas.

Επίσης, διατηρεί τα καταστήματα Eponymo στο Golden Hall, στο κέντρο της Γλυφάδας και στο ξενοδοχείο «Four Seasons Hotel Athens - Astir Palace Hotel Athens», την μπουτίκ Dsquared2 στη Θεσσαλονίκη, το πρώτο monobrand κατάστημα της Twinset, τρία καταστήματα στη Μύκονο (Eponymo στο πεντάστερο ξενοδοχείο «Cavo Tagoo», Diesel και Elisabetta Franchi) και όλα τα Diesel stores.

Η Φωτειάνα Παγώνη αποτελεί την ταλαντούχα δεύτερη γενιά στο τιμόνι του ομίλου. Ενα κορίτσι που συνδυάζει αριστοτεχνικά το σύγχρονο lifestyle με τις business. Θα συναντηθούμε στο «Four Seasons Hotel Athens - Astir Palace Hotel Athens», όπου θα μιλήσουμε για μόδα κι εκείνη θα φωτογραφηθεί με ρούχα διάσημων οίκων που εισάγει στην Ελλάδα.

Gala: Θα μας δώσεις ένα σύντομο «βιογραφικό» σου;
Φωτειάνα Παγώνη: Γεννήθηκα στην Αθήνα, αποφοίτησα από το Κολλέγιο Ψυχικού και σπούδασα Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Λονδίνο. Παράλληλα με τις σπουδές μου ταξίδευα με τη μητέρα μου στο Μιλάνο, στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη για τις Εβδομάδες Μόδας, καθώς από μικρή ήμουν εξοικειωμένη με τον κόσμο των σχεδιαστών, των μεγάλων οίκων και των επιδείξεων. Από το 2020 εργάζομαι στην εταιρεία της οικογένειας και έχω αναλάβει το δίκτυο της λιανικής πώλησης, το οποίο περιλαμβάνει 20 καταστήματα (Eponymo, Dsquared2, Elisabetta Franchi, Diesel, Twinset).

G.: Πώς ήταν να μεγαλώνεις με τους επιχειρηματίες γονείς σου;
Φ.Π.: Θυμάμαι αμυδρά, παιδί ακόμη, γύρω στα πέντε με έξι μου χρόνια, τα ταξίδια μας στο εξωτερικό. Οπως προανέφερα, μικρή έμαθα να ζω μέσα στον κόσμο της μόδας, να παρακολουθώ τα σόου αγκαλιά με την κούκλα μου που ήταν ντυμένη σαν κι εμένα, να έχω άποψη για τα ρούχα μου και να συμμετέχω στο οικογενειακό shopping. Μεγάλωσα με όραμα, στόχους και όνειρα.

G.: Μια έντονη ανάμνηση από εκείνη την εποχή;
Φ.Π.: Είναι από το μεγάλο event που οργάνωσαν οι γονείς μου τον Ιούλιο του 2004, έναν μήνα πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες στην Αθήνα, και για το οποίο είχαν προσκαλέσει τον Τζιανφράνκο Φερέ, τον Ρομπέρτο Καβάλι και τριάντα ακόμη σχεδιαστές και δημοσιογράφους από την Ιταλία και την Αμερική. Θυμάμαι πως κοίταζα με δέος τους χορευτές του Cirque du Soleil στην πρόσοψη του Eponymo στη Γλυφάδα και τον κόσμο να χειροκροτεί με ενθουσιασμό, όταν στο τέλος ξεδίπλωσαν τις ελληνικές σημαίες! Ολο αυτό θα μείνει ανεξίτηλο στη μνήμη μου.

G.: Πότε αποφάσισες να ασχοληθείς με την οικογενειακή επιχείρηση;
Φ.Π.: Μου άρεσε πάντα η καλαισθησία. Επιδιώκω να είμαι προσεγμένη και καλόγουστη σε ό,τι κάνω. Θαύμαζα από μικρή τα ωραία σπίτια και μαγαζιά, το ωραίο ντύσιμο. Μέχρι τα 14 χρόνια μου έλεγα πως θέλω να γίνω αρχιτέκτονας. Μεγαλώνοντας και καταλαβαίνοντας περισσότερο τον κόσμο της μόδας, πήρα την απόφασή μου. Ποτέ δεν με πίεσαν οι γονείς μου, ήταν καθαρά δική μου επιλογή. Τα ρούχα, το στυλ και οι τάσεις της μόδας είναι στο DNA μου. Από μικρή ετοίμαζα πάντα τα ρούχα που θα φορέσω το επόμενο πρωί.

G.: Ποιους σχεδιαστές ξεχωρίζεις;
Φ.Π.: Θεωρώ ότι η μόδα έχει αλλάξει πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια. Παρ’ όλη την εξέλιξη και την καινοτομία που χαρακτηρίζει σήμερα τη μόδα, θα με τοποθετούσα στους ανθρώπους που έχουν αδυναμία στην πιο μίνιμαλ, εκλεπτυσμένη και chic εκδοχή της μόδας.

G.: Πόσο εύκολη είναι η επαγγελματική συνύπαρξη με τη μητέρα σου;
Φ.Π.: Το να εργάζομαι με τη μητέρα μου είναι για μένα ευλογία. Για να πετύχει οποιαδήποτε συνταγή, απαραίτητη προϋπόθεση είναι τα σωστά υλικά. Κάπως έτσι συμβαίνει και στη ζωή. Το «μείγμα» που κάνουμε με τη μητέρα μου είναι δυνατό. Εκείνη διαθέτει τη γνώση και την εμπειρία, εγώ την όρεξη, τη διάθεση και τον ενθουσιασμό.

G.: Πώς προκύπτουν οι νέες τάσεις της μόδας ανά εποχές;
Φ.Π.: Οι τάσεις καθορίζονται από διάφορους παράγοντες. Σήμερα, οι μεγαλύτεροι οίκοι κάνουν market research κυρίως στις ηλικίες 15 με 25 χρόνων. Αυτό έχει καταστήσει την Generation Z την πιο σημαντική επιρροή για τις τάσεις της μόδας. Επίσης, η μουσική βιομηχανία καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τις νέες τάσεις.

G.: Πώς κυλάει ένα 24ωρό σου;
Φ.Π.: Προτεραιότητά μου ήταν και θα είναι η δουλειά μου. Φροντίζω όμως πάντα να αφιερώνω λίγο χρόνο μέσα στη μέρα για τον εαυτό μου, τους φίλους και την οικογένειά μου. Για μένα ευτυχία είναι η απόλυτη ισορροπία μεταξύ εργασιακού και προσωπικού χρόνου. Βέβαια, ακόμα δεν το έχω καταφέρει στο 100%. Αγαπημένο μου χόμπι πάντως είναι η ενασχόληση με το interior design, το visual merchandising και ό,τι έχει σχέση με την αισθητική των καταστημάτων.

G.: Φέτος οργανώσατε και πάρτυ-υπερπαραγωγές με διάσημους προσκαλεσμένους στη Μύκονο…
Φ.Π.: Το καλοκαίρι αυτό ήταν μία ιδιαίτερα δημιουργική σεζόν για τον Ομιλο Παγώνη. Φιλοξενήσαμε στη Μύκονο τρία events διεθνών οίκων στο υπέροχο «Cavo Tagoo», υποστηρίζοντας τον τουρισμό, με καλεσμένους διεθνείς celebrities και influencers που επισκέφθηκαν τη χώρα. Γιορτάσαμε το monobrand Elisabetta Franchi store με την παρουσία της ίδιας της σχεδιάστριας και στη συνέχεια διοργανώσαμε event για το Diesel Store Mykonos και το Moschino pop-up Store με την ειδικά σχεδιασμένη capsule συλλογή Moschino Mykonos.

G.: Τι πιστεύεις ότι έχει να προσφέρει ένας νέος άνθρωπος σε μία επιχείρηση 33 ετών;
Φ.Π.: Αυτό που θεωρώ ότι θα μπορούσε να προσφέρει ένας νέος άνθρωπος σε μια υγιή επιχείρηση με πορεία δεκαετιών είναι η ανανέωση, ο εκσυγχρονισμός και ο φρέσκος αέρας. Ο συνδυασμός των χαρακτηριστικών της νέας γενιάς με την εμπειρία της προηγούμενης είναι μονόδρομος για την επιτυχία.

G.: Τι ρόλο μπορεί να παίξει η μόδα σε μια δύσκολη εποχή όπως η δική μας;
Φ.Π.: Η ενασχόληση με τη μόδα είναι πάντα ένα παράθυρο στη δημιουργικότητα, στη χαρά και την αισιοδοξία. Οι σχεδιαστές εμπνέονται, γυναίκες και άνδρες χαίρονται να προσθέτουν χρώμα και στυλ στην καθημερινότητά τους. Ενας περιποιημένος άνθρωπος είναι σίγουρα πιο ευτυχισμένος ◆
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr