Aννα Μενενάκου: Η τέχνη των σχέσεων
Απολαμβάνοντας την ωραιότερη περίοδο στην επαγγελματική και την προσωπική της ζωή, η αγαπημένη τηλεοπτική πρωταγωνίστρια ξανασυστήνεται από τη θεατρική σκηνή με μια ερωτική κωμωδία που μπορεί να κάνει τον κόσμο καλύτερο
«Ως την ισχυρότερη δύναμη! Μπορεί να ενισχύσει την ανθρώπινη επιβίωση και να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις. Και δεν αρκούμαστε μόνο στο συναίσθημα, αλλά και στη δράση, τη δέσμευση για το κοινό καλό και την ευημερία. Η ενσυναίσθηση, το αίσθημα δικαιοσύνης και αλληλεγγύης που ενεργοποιεί φέρνουν αλλαγή, ανανέωση, θεμελιώνουν μια ευτυχέστερη κοινωνία», απαντά ζεστά και αυθόρμητα. Ενώ προετοιμαζόμαστε για τη φωτογράφηση, η ομάδα του «Anastasios Athens» επιμελείται τη βαγκ στα μαύρα μαλλιά της, τραβηγμένα στο πλάι, κι εμείς σκεφτόμαστε πως είναι η φίλη που θα θέλαμε να είχαμε.
Την Αννα Μενενάκου την ξεχωρίσαμε στο «Ετερος Εγώ» του Σωτήρη Τσαφούλια στη συνεργασία της με την COSMOTE TV. «Ηταν καταπληκτικά. Επικροτώ τις συνδρομητικές πλατφόρμες, σημαντικό κομμάτι της καθημερινότητάς μας, με αμέτρητες επιλογές. Σαν θεατής μπορώ να παρακολουθήσω το αγαπημένο μου πρόγραμμα οποιαδήποτε στιγμή και από οποιαδήποτε συσκευή. Και πρόκειται για πρωτότυπο περιεχόμενο που δεν είναι διαθέσιμο αλλού». Φέτος την απολαμβάνουμε και ως θεατρική πρωταγωνίστρια στο «Lemons x5», στο Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Η ρομαντική κωμωδία που έκανε μεγάλη επιτυχία στη βρετανική θεατρική σκηνή με διάσημους πρωταγωνιστές αναφέρεται στη γλώσσα και την επικοινωνία του Ολιβερ (Παναγιώτης Γαβρέλας), ενός ιδεαλιστή μουσικού, και της Μπερναντέτ (Αννα Μενενάκου), μιας προσγειωμένης δικηγόρου, ενός ελαφρώς αταίριαστου ζευγαριού. Οι διαφορές τους κορυφώνονται όταν η κυβέρνηση θεσπίζει έναν νόμο που απαγορεύει στους πολίτες να μιλούν με περισσότερες από 140 λέξεις την ημέρα. Τι έρχεται να προσθέσει ο χαρακτήρας της Μπερναντέτ στο βιογραφικό της; «Βιώνω κάθε ρόλο μου σαν πρόκληση, σαν ευκαιρία να εξερευνήσω διαφορετικές πτυχές της προσωπικής και επαγγελματικής μου ανάπτυξης, ερμηνείας. Πρόκειται για θεατρικές εμπειρίες με ατέρμονες συναισθηματικές αλληλεπιδράσεις. Η Μπερναντέτ είναι πολυεπίπεδος χαρακτήρας, με εσωτερικές συγκρούσεις και αντιφάσεις. Οι γρήγορες εναλλαγές στο μινιμαλιστικό σκηνικό αντιπροσωπεύουν την αναπόφευκτη αλλαγή και την αβεβαιότητα που συνοδεύει τις αντιθέσεις και τις τεταμένες σχέσεις. Ολη αυτή η ερωτική ιστορία, που ξεκινά σε ένα νεκροταφείο κατοικίδιων, αντιπροσωπεύει την αναζήτηση για συνδέσεις και σημεία επαφής σε έναν κόσμο φαινομενικά απρόσιτο και απομακρυσμένο».
«Η αγαπη είναι η ισχυρότερη δύναμη. Μπορεί να ενισχύσει την ανθρώπινη επιβίωση και να αντιμετωπίσει τις προκλησεις»
Πώς είναι να μοιράζεται τη σκηνή με τον Παναγιώτη Γαβρέλα; Τι είδε στη Ζαφειρία Δημητροπούλου Del Angel και την επέλεξε ασυζητητί να σκηνοθετήσει; «Ο Παναγιώτης Γαβρέλας έφερε μια μοναδική ενέργεια και δημιουργικότητα στη διαδικασία, και η συνεργασία μας είναι γεμάτη από αμοιβαίο σεβασμό και εμπιστοσύνη, απαραίτητα συστατικά για τις υψηλές απαιτήσεις αυτής της παράστασης.
Η Ζαφειρία Δημητροπούλου Del Angel, ως σκηνοθέτιδα, είναι μια ταλαντούχα και προοδευτική δημιουργός με μια ξεχωριστή προσέγγιση στο θέατρο. Η εμπειρία της, η ευαισθησία της και η ικανότητά της να αναδείξει τις πολυεπίπεδες πτυχές του έργου και να τις επικοινωνήσει με το κοινό, πρωτότυπα και δυναμικά, έδωσαν σε εμάς τους ηθοποιούς τη δυνατότητα της εξερεύνησης, της αναζήτησης τρόπων επικοινωνίας με κάτι ανώτερο από εμάς, έξω από τα Εγώ μας, τους Εαυτούς μας. Η μεθοδολογία της που βασίζεται στην ιδιοφυΐα της ομάδας και όχι στη μονάδα και η σκηνοθεσία της αποτελούν το πιο σημαντικό κομμάτι της επιτυχίας της παράστασής μας», αναφέρει.
Η Μπερναντέτ ανησυχεί ότι η γλώσσα των προηγούμενων σχέσεων θα βλάψει τη συζήτηση με τον Ολιβερ. Εναλλακτικές μέθοδοι όπως ο Νευρογλωσσικός Προγραμματισμός (NLP) ενισχύουν τη δυνατότητα μιας καλής συμβίωσης τελικά; «Πιστεύω ότι το NLP είναι ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για την επικοινωνία στις σχέσεις. Προσωπικά, προσπαθώ να το εφαρμόσω στην καθημερινότητά μου - είτε πρόκειται για επαγγελματικές επικοινωνίες είτε για προσωπικές σχέσεις. Αυτό συμπεριλαμβάνει την προσοχή στην αναγνώριση των γλωσσικών και μη γλωσσικών σημάτων που εκπέμπει ο συνομιλητής μου, καθώς και την προσπάθεια να προσαρμόσω τη γλώσσα και τη συμπεριφορά μου ανάλογα».
Στην παράσταση αφήνονται αιχμές για τη γενική άνοδο ενός υφέρποντος παγκόσμιου αυταρχισμού την τελευταία περίοδο. Ερμηνεύονται σε video wall από τον Πάνο Βλάχο και τον Σωτήρη Τσαφούλια. «Αντικατοπτρίζει μια βαθύτερη ανησυχία για τον κόσμο. Το video που δημιούργησε η σκηνοθέτιδά μας, με τη συμβολή του Πάνου Βλάχου και του Σωτήρη Τσαφούλια, λειτουργεί ως ένα εργαλείο για την ανάδειξη και ανάλυση των σύγχρονων πολιτικών και κοινωνικών πραγματικοτήτων με σκοπό να προβληματίσει και να δώσει αφορμή για σκέψη», εξηγεί για το έργο που συγκαταλέγεται σε ένα νέο πρωτοποριακό ρεύμα που ακμάζει σε μεγαλουπόλεις του κόσμου, όπως το Λονδίνο και η Νέα Υόρκη. Πρόκειται σίγουρα για μία διαφορετική έλευση στα θεατρικά δρώμενα της Αθήνας.
«Σαν ρεύμα μεταφέρει νέες προοπτικές για την τέχνη και την κοινωνία μας. Προσφέρει μια ευκαιρία στο κοινό να έρθει σε επαφή με τις πιο πρόσφατες τάσεις και αναζητήσεις στον χώρο της τέχνης και του θεάτρου, τις αντιφάσεις της σύγχρονης ζωής. Δεν είναι μόνο ψυχαγωγική εμπειρία, αλλά και τρόπος να συμβάλλουμε στην ανάπτυξη και τη δυναμική της τοπικής μας κοινότητας. Πιστεύω ότι αξίζει. Δεν ενδυόμαστε τον μανδύα της διανόησης αλλά αυτόν της προόδου», καταλήγει ◆
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr