Beyond Fashion: Η μόδα είναι η νέα τέχνη
arthrou-fashion-beyond

Beyond Fashion: Η μόδα είναι η νέα τέχνη

Από τον Λίντμπεργκ μέχρι τον Ροβέρσι, οι δουλειές των μεγαλύτερων φωτογράφων μόδας εκτίθενται στην γκαλερί Saatchi στο Λονδίνο και αφηγούνται πώς οι παραγωγές που απλώς προωθούσαν ρούχα και αξεσουάρ έχουν εξελιχθεί σε δυναμικό μέσο καλλιτεχνικής έκφρασης

«H σημαντικότερη έκθεση του καλοκαιριού», όπως την έχουν χαρακτηρίσει διεθνή μέσα, ονομάζεται «Beyond Fashion», πραγματοποιείται στην γκαλερί Saatchi στο Λονδίνο και παρουσιάζει τη δουλειά μερικών από τους πιο φημισμένους φωτογράφους μόδας στον κόσμο. Περιλαμβάνοντας έργα των Νικ Νάιτ, Πέτερ Λίντμπεργκ, Βιβιάν Σάσεν, Πάολο Ροβέρσι, Μάιλς Ολντριτζ και Ελεν φον Ούνβερτ, καθώς και μιας καταπληκτικής νέας γενιάς φωτογράφων μόδας, εξυμνεί το όραμα των δημιουργών που μας έχουν χαρίσει αλησμόνητες εικόνες και καταγράφει πώς η φωτογραφία μόδας έχει εξελιχθεί σε μια νέα, συναρπαστική οπτική γλώσσα και πώς από εμπορικό μέσο αποτελεί πλέον μια αυτούσια μορφή τέχνης.



«Η επιθυμία να καλλωπίζουμε το σώμα μας με χρώματα, μοτίβα, σχήματα, υφές και υλικά αποτελούσε σταθερά σε ολόκληρη την ανθρώπινη ιστορία. Αυτή η έκθεση παρουσιάζει τον τρόπο με τον οποίο η μόδα συνεχίζει να εξελίσσεται και να ανοίγει νέους δρόμους σε μια εποχή πρωτοφανούς παραγωγής και κατανάλωσης εικόνων», εξηγεί ο Πολ Φόστερ, διευθυντής της γκαλερί Saatchi για την έκθεση που διαχωρίζεται σε τέσσερις κύριες ενότητες: Λάμψη, Φαντασία, Ρεαλισμός και Σουρεαλισμός.




Εμβληματικές εικόνες και εξώφυλλα, διάσημα πρόσωπα και δυναμικά brands της σύγχρονης κουλτούρας ξετυλίγουν την ιστορία τους. Σε περίοπτη θέση τα πορτρέτα supermodels, όπως οι Ναόμι Κάμπελ, Κέιτ Μος και Κρίστι Τέρλινγκτον, καμπάνιες που άφησαν εποχή για οίκους όπως οι Dior, Comme des Garçons, Alexander McQueen, Valentino, αλλά και το επικό rebranding της shopping bag του Marc Jacobs με τα πόδια της Βικτόρια Μπέκαμ.



Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και στον θρύλο του streetstyle The Sartorialist. «Κάποτε η φωτογραφία μόδας περιοριζόταν στο πλαίσιο της εμπορικής χρήσης. Με την έκρηξη του Διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ο τρόπος με τον οποίο η φωτογραφία καταγράφεται, καταναλώνεται και μοιράζεται έχει αλλάξει άρδην. Η γέννηση μιας ευρύτερης οπτικής γλώσσας άμβλυνε τα όρια μεταξύ της εμπορικής χρήσης, της διαφήμισης και της καλλιτεχνικής έκφρασης στη φωτογραφία μόδας. Σήμερα δεν θεωρείται πλέον επιφανειακό μέσο, έχει αναχθεί σε μορφή τέχνης, μπαίνει σε μουσεία, γκαλερί, οίκους δημοπρασιών και πολυτελείς εκδόσεις. Είναι το ανερχόμενο αστέρι στον κόσμο της τέχνης», σημειώνει η Ναταλί Χέρσντορφερ, επιμελήτρια της έκθεσης, ιστορικός τέχνης με ειδίκευση στην Iστορία της Φωτογραφίας και διευθύντρια του Photo Elysée στη Λοζάνη.



Μεγάλο ενδιαφέρον έχει και το τμήμα που είναι αφιερωμένο στην κινούμενη εικόνα (animation) και αναδεικνύει τη συμβολή του κινηματογράφου στις σημερινές εικόνες της μόδας. Εδώ πρωταγωνιστούν δουλειές του SHOWstudio, του ιστότοπου που ίδρυσε και διευθύνει ο Νικ Νάιτ, ένας από τους πρώτους και πιο επιτυχημένους image makers που υιοθέτησε το ψηφιακό φιλμ ως μέσο προβολής της μόδας. Η έκθεση «Beyond Fashion» ολοκληρώνεται με την εγκατάσταση «Under Your Smell», ένα διαδραστικό έργο που προσκαλεί τον επισκέπτη να βιώσει τη μόδα με έναν εναλλακτικό τρόπο, μέσω των αισθήσεων: οι σπουδαστές της Σχολής Τέχνης και Σχεδίου της Λοζάνης προσφέρουν μια οπτική ερμηνεία των αρωμάτων του οίκου Jean Paul Gaultier μέσα από μια καθηλωτική φωτογραφική εμπειρία.



Info
«Beyond Fashion», γκαλερί Saatchi, Λονδίνο, έως 8/9/2024. saatchigallery.com


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

BEST OF NETWORK