Εξερευνήσεις στις χώρες του κρασιού

Ο λογαριασμός της στα social media, Wine Gini, είναι δημοφιλής και τα ταξίδια της σε αμπελώνες από τη Γαλλία μέχρι τη Νέα Ζηλανδία αξιοζήλευτα. Πόσο μεθυστικό είναι να ταξιδεύεις συνεχώς στον πλανήτη της οινογευσίας;

Η Γεωργία Παναγoπούλου δεν είχε φανταστεί ποτέ ότι η πορεία της θα συνδεόταν με κάποιον τρόπο με το κρασί. Με την πάροδο του χρόνου, ωστόσο, συνδέοντας περιστάσεις και σκέψεις που για κάποιον άλλον φαίνονται ασύνδετες, εκείνη καταλήγει στο συμπέρασμα πως αυτό είναι ό,τι πιο ταιριαστό θα μπορούσε να κάνει. Ο κύκλος της ζωής ενός σταφυλιού, από το αμπέλι στο ποτήρι και ξανά από την αρχή, είναι κάτι που τη συγκινεί.

Το μικρόβιο της μπήκε το 2011 όταν έκανε το Erasmus της στη Βαλένθια, κατά τη διάρκεια των σπουδών της ως χημικός μηχανικός. Θυμάται ότι ως φοιτήτρια δοκίμαζε κυρίως μπίρες και σανγκρία. Μια γουλιά κρασί, όμως, ήταν αρκετή. «Εκεί γνώρισα παιδιά που ασχολούνταν με την Οινολογία, ταξίδεψα μαζί τους σε οινικές περιοχές και άρχισα δειλά να δοκιμάζω τα πρώτα κρασιά. Μόλις το 2016, εν μέσω βαθιάς οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, πήρα την απόφαση να ψάξω για δουλειά σε οινοποιείο στη Σαντορίνη.

Το αποτέλεσμα ήταν να μετακομίσω στον νησί, να ερωτευτώ το κρασί, να συνεχίσω με μεταπτυχιακές σπουδές στη Γαλλία και σε περαιτέρω εξειδικευμένα σεμινάρια και μαθήματα πάνω σε αυτό, αλλά και στο digital marketing, και σήμερα να έχω δημιουργήσει το digital marketing agency @wine.gini», εξηγεί.

Ως επάγγελμα δηλώνει Digital Wine Marketer. Δηλαδή; «Είναι μια δουλειά που στη δική μου περίπτωση χωρίζεται σε δύο κατηγορίες. Αφενός, ως creator/brand ambassador, δραστηριοποιούμαι μέσα από συνεργασίες σε πάνω από 15 χώρες (με παραγωγούς, οινοποιεία, συνδέσμους που εκπροσωπούν οινοπαραγωγικές ζώνες, ινστιτούτα, marketing agencies, υπουργεία Τουρισμού, brands) για να επικοινωνώ διάφορα projects μέσα από τις σελίδες μου στα social media. Με αυτή την ιδιότητα έχω επισκεφθεί πάνω από 40 οινικές χώρες.

H σελίδα στο Instagram κατατάσσεται ανάμεσα στις top του κόσμου στο κρασί, με κοινό επαγγελματίες και οινόφιλους, που ενδιαφέρονται για το κρασί, το ταξίδι, τη γαστρονομία, εμπειρίες και την ευρύτερη κουλτούρα γύρω από αυτό.

Αφετέρου παρέχω υπηρεσίες στρατηγικής digital marketing επικοινωνίας και social media σε οινικά brands στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Δημιουργούμε στην ουσία το προσωπικό ψηφιακό αφήγημα κάθε επιχείρησης, αξιοποιώντας σύγχρονα εργαλεία προκειμένου να πετυχαίνουμε στόχους όπως: διαδικτυακή προβολή και επικοινωνία με τη φωνή/τόνο του brand, storytelling, awareness, loyalty, νέοι πελάτες/ αγορές, συνεργασίες, στοχευμένο κοινό, εξωστρέφεια, διαφήμιση, ενισχύοντας την εικόνα, το branding και το marketing κάθε εταιρείας. Σε αυτό το κομμάτι επιλέγω να συνεργάζομαι με εταιρείες που νιώθω ότι η φιλοσοφία και οι αξίες μας ταυτίζονται, υπάρχει σύμπνοια, εμπιστοσύνη και κοινό όραμα, ώστε να είμαι ελεύθερη να προσφέρω το 100% της δημιουργικότητάς μου».

Πώς την υποδέχτηκαν σε ένα τόσο κλειστό λόμπι; «Ως νέα γυναίκα στον χώρο του κρασιού, ξεκινώντας κυριολεκτικά από το μηδέν πριν από 7 χρόνια, έχω αντιμετωπίσει δυσκολίες που είναι αποτέλεσμα της ανδροκρατούμενης φύσης που χαρακτηρίζει σε μεγάλο βαθμό τον τομέα. Υπάρχει ακόμη η αντίληψη ότι το κρασί είναι μια ελίτ κάστα, κλειστή για τον ευρύτερο κόσμο, αλλά και ότι η ηγεσία είναι άθλημα ανδρικό, με τις ευκαιρίες για εμάς αρκετά περιορισμένες.

Κατά ένα μέρος ισχύει, παρ’ όλα αυτά, αργά αλλά σταθερά κάτι αλλάζει. Υπήρξαν στιγμές που αισθάνθηκα αποκλεισμένη ή αγνοημένη λόγω του φύλου μου. Ωστόσο, είχα την τύχη να συναντήσω σημαντικούς και πολύ αξιόλογους άνδρες με κύρος στον κλάδο που αναγνώρισαν και εκτίμησαν την εμπειρία και τις ικανότητές μου. Παράλληλα, προσπάθησα να δημιουργήσω το δικό μου δίκτυο στήριξης και συνεργασίας με άλλες γυναίκες στον κλάδο, προωθώντας έτσι την αλληλεγγύη και την ανταλλαγή ιδεών».

Η ίδια δυσκολεύεται να επιλέξει μεταξύ των αγαπημένων της οινικών χωρών, αλλά σίγουρα ξεχωρίζει την Ιταλία, τη Γαλλία, την Ισπανία και την Ελλάδα. «Η Γαλλία είναι στην κορυφή της λίστας μου, με τα γραφικά τοπία της Βουργουνδίας και της Προβηγκίας αλλά και την εκλεπτυσμένη κουζίνα. Ακολουθεί η Ιταλία, με τους καταπράσινους αμπελώνες της Τοσκάνης και τα πανέμορφα τοπία του Πιεμόντε, με τα τοπικά προϊόντα σε συνδυασμό με τα κρασιά να προσφέρουν μοναδικές συγκινήσεις. Επίσης, δεν μπορώ να αντισταθώ στη γοητεία της Ισπανίας, με τους εκπληκτικούς οίνους της Rioja και της Ribera del Duero. Και φυσικά η Ελλάδα, με εκπληκτικά κρασιά από την Κρήτη, την Πελοπόννησο μέχρι τη Βόρεια Ελλάδα και τα νησιά μας. Παράγουμε κρασί σε μέρη απίστευτου κάλλους».

Η Γεωργία έχει απολαύσει ταξίδια σε αναδυόμενες οινοπαραγωγικές περιοχές, όπως η Νέα Ζηλανδία όπου έζησε έναν χρόνο, η Αργεντινή με τα εκπληκτικά Malbec της, η Αυστραλία, η Νότια Αφρική και η Πορτογαλία. Τελικά οι millennials πίνουν κρασί; «Αποτελούν ένα σημαντικό δημογραφικό στοιχείο στην καταναλωτική αγορά κρασιού και είναι ο στόχος όλων. Από ό,τι φαίνεται, δεν τους έχει κερδίσει πλήρως το κρασί, αλλά και γενικά το αλκοόλ. Αν και πίνουν λιγότερο, όταν το κάνουν θα προτιμήσουν να επενδύσουν σε καλά κρασιά. Κάτι που δείχνει ότι για εμάς έχει σημασία η ποιότητα.

Η γενιά μας αναζητά νέες και μοναδικές εμπειρίες, εκτιμά την αυθεντικότητα, τις ιστορίες πίσω από την ετικέτα, τη βιωσιμότητα και τη διαφάνεια στην παραγωγή κρασιού. Είμαστε περίεργοι να εξερευνήσουμε διαφορετικές ποικιλίες, περιοχές και στυλ και είναι γνωστό ότι εκτιμάμε το storytelling και τη δεξιοτεχνία πίσω από κάθε μπουκάλι. Επιπλέον, η ψηφιακή εποχή έπαιξε σημαντικό ρόλο στην εμπλοκή μας με την οινική κουλτούρα.

Οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και οι creators του κρασιού παρέχουν νέους τρόπους εκπαίδευσης, ανακάλυψης και ανταλλαγής εμπειριών στην οινική κοινότητα».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr