Ντέιβιντ και Βικτόρια Μπέκαμ: Το power couple που συμπληρώνει 20 χρόνια μαζί
28.07.2019
08:26
Πώς το διασημότερο ζευγάρι πλούτισε χρησιμοποιώντας το επώνυμό του για να πουλήσει από ουίσκι μέχρι εσώρουχα
Ο Ντέιβιντ και η Βικτόρια Μπέκαμ παντρεύτηκαν το 1999 και έκτοτε έχουν χρησιμοποιήσει το επώνυμό τους για να πουλήσουν από ουίσκι μέχρι εσώρουχα. Ηταν οι μύστες της επιδραστικότητας πριν καν επινοηθεί ο όρος «influencer»
Εκείνη είναι ίσως η πιο άφωνη τραγουδίστρια των Spice Girls και πιθανότατα η χειρότερη χορεύτρια της κοριτσίστικης μπάντας. Εκείνος, ο καλύτερος (ή και όχι) ποδοσφαιριστής που φόρεσε τη φανέλα της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ - δεν μπορεί να ξεχαστεί εύκολα η δήλωση του Αλεξ Φέργκιουσον για τους τέσσερις κορυφαίους αθλητές που συνάντησε στην καριέρα του ως προπονητής χωρίς να συμπεριλάβει το όνομα του Μπέκαμ στη λίστα.
Ωστόσο, με εξαιρετικά σκληρή δουλειά, επιμονή στη στρατηγική τους και εμμονή αξιοθαύμαστη να παραμένουν «αρεστοί» και λαοφιλείς ακόμη κι όταν έγιναν μυθικά πλούσιοι, οι Μπέκαμ κατάφεραν τελικά να γίνουν πιο διάσημοι και από τη βασιλική οικογένεια της Βρετανίας. Δεν ανήκουν πλέον στην κάστα των celebrities αλλά είναι ένα brand, μια φίρμα αναγνωρίσιμη και προσοδοφόρα. Γιατί η φήμη μπορεί να έρχεται και να παρέρχεται, αλλά οι μάρκες με γερά θεμέλια μένουν για πάντα αναλλοίωτες στον χρόνο.
Η 4η Ιουλίου είναι η Ημέρα Ανεξαρτησίας των Ηνωμένων Πολιτειών και η ημέρα που παντρεύτηκαν οι Μπέκαμ το 1999, με μια υπέρλαμπρη, υπερβολική σε όλα της, τελετή σε ένα κάστρο στην Ιρλανδία, για την οποία δούλεψαν αγόγγυστα 437 άτομα. Δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό το εξωπραγματικό ποσό που πλήρωσε το περιοδικό «ΟΚ!» πριν από είκοσι χρόνια για να δημοσιεύσει τις αποκλειστικές φωτογραφίες του γάμου τους.
Φήμες κάνουν λόγο για 1 εκατ. λίρες καθώς το συγκεκριμένο τεύχος πούλησε 1,5 εκατομμύριο αντίτυπα την πρώτη εβδομάδα που τις «έπαιξαν», τέσσερις φορές περισσότερα απ’ ό,τι συνήθως. Τη δεύτερη εβδομάδα πούλησαν 1,3 εκατομμύρια αντίτυπα. Νούμερα ασύλληπτα για τα σημερινά δεδομένα στον χώρο των εβδομαδιαίων περιοδικών. Χαρακτηριστικό της φρενίτιδας που ήδη δημιουργούσαν, οι καβγάδες που είχαν ξεσπάσει τότε στα σημεία πώλησης για το τεύχος που είχε στο εξώφυλλο το Vera Wang νυφικό της Βικτόρια.
Το ζευγάρι γνωρίστηκε το 1997 στη διάρκεια ενός φιλανθρωπικού αγώνα ποδοσφαίρου -αν και ο Ντέιβιντ επιμένει στην αυτοβιογραφία του ότι η Βικτόρια τον διάλεξε μέσα από τα αυτοκόλλητα που κυκλοφορούν σε κάθε παγκόσμιο κύπελλο και συλλέγουν μανιωδώς τα παιδάκια. Εκείνος πάλι την είδε στην τηλεόραση. Μέσα σε δύο χρόνια αρραβωνιάστηκαν, παντρεύτηκαν και έφεραν στον κόσμο τον Μπρούκλιν, το πρώτο τους παιδί. To timing ήταν εξαιρετικό για το launching του brand «Beckham», καθώς εκείνη ακριβώς την εποχή το ποδόσφαιρο μεταλλάχθηκε -από ένα απλό άθλημα- σε μια επιχείρηση διασκέδασης και lifestyle.
Και οι δυο τους ήταν λαϊκά παιδιά, γεγονός που πάντα βοηθά κάποιον να ανέβει στην κορυφή, αφού στο συλλογικό ασυνείδητο η επιτυχία του είναι αποτέλεσμα σκληρής προσωπικής δουλειάς. Ο Ντέιβιντ ήταν ο γιος ενός ηλεκτρολόγου που μπήκε στις ποδοσφαιρικές ακαδημίες μικρός και ανέβηκε στην κλίμακα με προπονήσεις ετών, η Βικτόρια μεταμορφώθηκε από wag σε ανερχόμενη fashion designer στις εβδομάδες μόδας.
Ενας από τους λόγους που η Βικτόρια Μπέκαμ είναι τόσο δημοφιλής είναι γιατί έχει την ικανότητα να επανεφευρίσκει την ταυτότητά της. Δεν διστάζει να δοκιμάζει συνεχώς το επόμενο «new thing» και πάντα σκέφτεται και προγραμματίζει προσεκτικά κάθε της κίνηση, τι θα φορέσει και σε ποιο event θα εμφανιστεί. Για να ενισχύσουν μάλιστα το brand identity των Μπέκαμ, κάποια εποχή εμφανιζόντουσαν δημοσίως ντυμένοι πανομοιότυπα και με ίδιο hair styling.
Από τη στιγμή που ο γόης των γηπέδων αποσύρθηκε από την ενεργό δράση μέχρι σήμερα έχει κάνει συμβόλαια με εταιρείες-κολοσσούς, από ακριβά ρολόγια μέχρι ουίσκι για μυημένους και κρέμες περιποίησης δέρματος (Adidas, Pepsi, Samsung, H&M, L’Oreal, Haig). Κάπως έτσι, ο Ντέιβιντ και η Βικτόρια μπήκαν επίσημα στη λίστα των δισεκατομμυριούχων. Δεν έχουν φτάσει ακόμη το στάτους των Καρντάσιανς στη λίγκα των οικονομικών, αλλά οι δυο τους αποτελούν μια μικρή οικογενειακή βρετανική επιχείρηση που αναπτύσσεται σταθερά τα τελευταία είκοσι χρόνια. Ακόμη και οι φήμες για εξωσυζυγικές σχέσεις του Ντέιβιντ με την προσωπική βοηθό του Ρεμπέκα Λος όταν έπαιζε στη Μαδρίτη δεν είχαν καμία επίπτωση στον γάμο τους.
Εκείνη είναι ίσως η πιο άφωνη τραγουδίστρια των Spice Girls και πιθανότατα η χειρότερη χορεύτρια της κοριτσίστικης μπάντας. Εκείνος, ο καλύτερος (ή και όχι) ποδοσφαιριστής που φόρεσε τη φανέλα της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ - δεν μπορεί να ξεχαστεί εύκολα η δήλωση του Αλεξ Φέργκιουσον για τους τέσσερις κορυφαίους αθλητές που συνάντησε στην καριέρα του ως προπονητής χωρίς να συμπεριλάβει το όνομα του Μπέκαμ στη λίστα.
Ωστόσο, με εξαιρετικά σκληρή δουλειά, επιμονή στη στρατηγική τους και εμμονή αξιοθαύμαστη να παραμένουν «αρεστοί» και λαοφιλείς ακόμη κι όταν έγιναν μυθικά πλούσιοι, οι Μπέκαμ κατάφεραν τελικά να γίνουν πιο διάσημοι και από τη βασιλική οικογένεια της Βρετανίας. Δεν ανήκουν πλέον στην κάστα των celebrities αλλά είναι ένα brand, μια φίρμα αναγνωρίσιμη και προσοδοφόρα. Γιατί η φήμη μπορεί να έρχεται και να παρέρχεται, αλλά οι μάρκες με γερά θεμέλια μένουν για πάντα αναλλοίωτες στον χρόνο.
Η 4η Ιουλίου είναι η Ημέρα Ανεξαρτησίας των Ηνωμένων Πολιτειών και η ημέρα που παντρεύτηκαν οι Μπέκαμ το 1999, με μια υπέρλαμπρη, υπερβολική σε όλα της, τελετή σε ένα κάστρο στην Ιρλανδία, για την οποία δούλεψαν αγόγγυστα 437 άτομα. Δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό το εξωπραγματικό ποσό που πλήρωσε το περιοδικό «ΟΚ!» πριν από είκοσι χρόνια για να δημοσιεύσει τις αποκλειστικές φωτογραφίες του γάμου τους.
Φήμες κάνουν λόγο για 1 εκατ. λίρες καθώς το συγκεκριμένο τεύχος πούλησε 1,5 εκατομμύριο αντίτυπα την πρώτη εβδομάδα που τις «έπαιξαν», τέσσερις φορές περισσότερα απ’ ό,τι συνήθως. Τη δεύτερη εβδομάδα πούλησαν 1,3 εκατομμύρια αντίτυπα. Νούμερα ασύλληπτα για τα σημερινά δεδομένα στον χώρο των εβδομαδιαίων περιοδικών. Χαρακτηριστικό της φρενίτιδας που ήδη δημιουργούσαν, οι καβγάδες που είχαν ξεσπάσει τότε στα σημεία πώλησης για το τεύχος που είχε στο εξώφυλλο το Vera Wang νυφικό της Βικτόρια.
Το ζευγάρι γνωρίστηκε το 1997 στη διάρκεια ενός φιλανθρωπικού αγώνα ποδοσφαίρου -αν και ο Ντέιβιντ επιμένει στην αυτοβιογραφία του ότι η Βικτόρια τον διάλεξε μέσα από τα αυτοκόλλητα που κυκλοφορούν σε κάθε παγκόσμιο κύπελλο και συλλέγουν μανιωδώς τα παιδάκια. Εκείνος πάλι την είδε στην τηλεόραση. Μέσα σε δύο χρόνια αρραβωνιάστηκαν, παντρεύτηκαν και έφεραν στον κόσμο τον Μπρούκλιν, το πρώτο τους παιδί. To timing ήταν εξαιρετικό για το launching του brand «Beckham», καθώς εκείνη ακριβώς την εποχή το ποδόσφαιρο μεταλλάχθηκε -από ένα απλό άθλημα- σε μια επιχείρηση διασκέδασης και lifestyle.
Και οι δυο τους ήταν λαϊκά παιδιά, γεγονός που πάντα βοηθά κάποιον να ανέβει στην κορυφή, αφού στο συλλογικό ασυνείδητο η επιτυχία του είναι αποτέλεσμα σκληρής προσωπικής δουλειάς. Ο Ντέιβιντ ήταν ο γιος ενός ηλεκτρολόγου που μπήκε στις ποδοσφαιρικές ακαδημίες μικρός και ανέβηκε στην κλίμακα με προπονήσεις ετών, η Βικτόρια μεταμορφώθηκε από wag σε ανερχόμενη fashion designer στις εβδομάδες μόδας.
Ενας από τους λόγους που η Βικτόρια Μπέκαμ είναι τόσο δημοφιλής είναι γιατί έχει την ικανότητα να επανεφευρίσκει την ταυτότητά της. Δεν διστάζει να δοκιμάζει συνεχώς το επόμενο «new thing» και πάντα σκέφτεται και προγραμματίζει προσεκτικά κάθε της κίνηση, τι θα φορέσει και σε ποιο event θα εμφανιστεί. Για να ενισχύσουν μάλιστα το brand identity των Μπέκαμ, κάποια εποχή εμφανιζόντουσαν δημοσίως ντυμένοι πανομοιότυπα και με ίδιο hair styling.
Από τη στιγμή που ο γόης των γηπέδων αποσύρθηκε από την ενεργό δράση μέχρι σήμερα έχει κάνει συμβόλαια με εταιρείες-κολοσσούς, από ακριβά ρολόγια μέχρι ουίσκι για μυημένους και κρέμες περιποίησης δέρματος (Adidas, Pepsi, Samsung, H&M, L’Oreal, Haig). Κάπως έτσι, ο Ντέιβιντ και η Βικτόρια μπήκαν επίσημα στη λίστα των δισεκατομμυριούχων. Δεν έχουν φτάσει ακόμη το στάτους των Καρντάσιανς στη λίγκα των οικονομικών, αλλά οι δυο τους αποτελούν μια μικρή οικογενειακή βρετανική επιχείρηση που αναπτύσσεται σταθερά τα τελευταία είκοσι χρόνια. Ακόμη και οι φήμες για εξωσυζυγικές σχέσεις του Ντέιβιντ με την προσωπική βοηθό του Ρεμπέκα Λος όταν έπαιζε στη Μαδρίτη δεν είχαν καμία επίπτωση στον γάμο τους.
Μάλιστα οι αναφορές σε κακό κλίμα μεταξύ τους και πιθανό χωρισμό δεν έλειψαν, καθώς πρόσφατα η Βικτόρια πόζαρε για το εξώφυλλο της βρετανικής «Vogue» με τα τέσσερα παιδιά τους και τον σκύλο τους Ολιβερ χωρίς τον Ντέιβιντ. Στενοί φίλοι τους υποστηρίζουν ότι έχουν περάσει πολλά ως ζευγάρι, αλλά ότι είναι τόσο ερωτευμένοι με το προσωπικό brand που δημιούργησαν που δεν μπορούν να διαλύσουν τον γάμο τους. Οταν η Βικτόρια αποφάσισε να μιλήσει στον «Guardian» για τα όσα ακούγονται σχετικά με τις δυσκολίες στον γάμο της απάντησε: «Αφήνω την ομάδα δημοσίων σχέσεων να ασχοληθεί με όλα αυτά».
Ωστόσο, ομάδα δημοσίων σχέσεων είναι και η ίδια από μόνη της. Οταν το 2007 ο Μπέκαμ υπέγραψε συμβόλαιο με τους LA Galaxy, η Βικτόρια φρόντισε να πιάσει φιλίες με τους A-list celebrities του Χόλιγουντ. Ο Τομ Κρουζ μάλιστα τους είχε διοργανώσει και «Welcome to America» πάρτυ με καλεσμένους τον Γουίλ Σμιθ, τη Ριάνα και την Ντέμι Μουρ. Λέγεται δε ότι η Βικτόρια έχει πλέον εμμονή με την Κρις Τζένερ και θέλει να ακολουθήσει το παράδειγμά της. Να γιγαντωθεί ως brand και να δημιουργήσει μια δυναστεία Μπέκαμ, με τον Sir Μπέκαμ και τη Λαίδη Μπέκαμ.
Στην εποχή του Instagram το να θέλεις να μετατρέψεις τον εαυτό σου σε brand δεν είναι παράλογο, καθώς αποτελεί πια μια επιχειρηματική επιλογή. Για να γίνεις διάσημος αρκεί να βρεις τον κατάλληλο τρόπο να προμοτάρεις την προσωπική σου ζωή με μια επαγγελματική κάμερα αναζητώντας τη φίρμα που θα σε σπονσοράρει. Αν υποθέσουμε ότι κάθε brand είναι φορτισμένο με συναισθήματα/ιδιότητες/μαρκετινικίστικα στερεότυπα -π.χ. αν έχεις Chanel τσάντα είσαι σικ/πλούσια/ποθητή-, τότε οι Μπέκαμ θα μπορούσαν να είναι το ισοδύναμο του αυτοδημιούργητου ήρωα.
Είναι πλέον στρατηγική του marketing τα επώνυμα brands να αποκτούν χαρακτηριστικά τέτοια ώστε το αγοραστικό κοινό να μπορεί να συνδεθεί μαζί τους. Οι άνθρωποι «αγοράζουν» πλέον ανθρώπους και γι’ αυτό οι μεγάλες εταιρείες αναζητούν για τις διαφημιστικές ανάγκες τους τον ιδανικό για το target group τους influencer.
Ο 44χρονος Μπέκαμ είναι ο αφοσιωμένος σύζυγος, ο στοργικός πατέρας, το «καλό παιδί», ο «ένας από μας που πέτυχε». Κι αυτό πουλάει. Απόδειξη; Η ανάρτησή του για τον εορτασμό της επετείου του με τη Βικτόρια στο Instagram απέσπασε 3,5 εκατομμύρια likes. Αντίστοιχα, το βιντεάκι της Βικτόριας με φωτογραφίες της εικοσαετούς σχέσης τους είχε πάνω από οκτώ εκατομμύρια προβολές.
Ωστόσο, ομάδα δημοσίων σχέσεων είναι και η ίδια από μόνη της. Οταν το 2007 ο Μπέκαμ υπέγραψε συμβόλαιο με τους LA Galaxy, η Βικτόρια φρόντισε να πιάσει φιλίες με τους A-list celebrities του Χόλιγουντ. Ο Τομ Κρουζ μάλιστα τους είχε διοργανώσει και «Welcome to America» πάρτυ με καλεσμένους τον Γουίλ Σμιθ, τη Ριάνα και την Ντέμι Μουρ. Λέγεται δε ότι η Βικτόρια έχει πλέον εμμονή με την Κρις Τζένερ και θέλει να ακολουθήσει το παράδειγμά της. Να γιγαντωθεί ως brand και να δημιουργήσει μια δυναστεία Μπέκαμ, με τον Sir Μπέκαμ και τη Λαίδη Μπέκαμ.
Στην εποχή του Instagram το να θέλεις να μετατρέψεις τον εαυτό σου σε brand δεν είναι παράλογο, καθώς αποτελεί πια μια επιχειρηματική επιλογή. Για να γίνεις διάσημος αρκεί να βρεις τον κατάλληλο τρόπο να προμοτάρεις την προσωπική σου ζωή με μια επαγγελματική κάμερα αναζητώντας τη φίρμα που θα σε σπονσοράρει. Αν υποθέσουμε ότι κάθε brand είναι φορτισμένο με συναισθήματα/ιδιότητες/μαρκετινικίστικα στερεότυπα -π.χ. αν έχεις Chanel τσάντα είσαι σικ/πλούσια/ποθητή-, τότε οι Μπέκαμ θα μπορούσαν να είναι το ισοδύναμο του αυτοδημιούργητου ήρωα.
Είναι πλέον στρατηγική του marketing τα επώνυμα brands να αποκτούν χαρακτηριστικά τέτοια ώστε το αγοραστικό κοινό να μπορεί να συνδεθεί μαζί τους. Οι άνθρωποι «αγοράζουν» πλέον ανθρώπους και γι’ αυτό οι μεγάλες εταιρείες αναζητούν για τις διαφημιστικές ανάγκες τους τον ιδανικό για το target group τους influencer.
Ο 44χρονος Μπέκαμ είναι ο αφοσιωμένος σύζυγος, ο στοργικός πατέρας, το «καλό παιδί», ο «ένας από μας που πέτυχε». Κι αυτό πουλάει. Απόδειξη; Η ανάρτησή του για τον εορτασμό της επετείου του με τη Βικτόρια στο Instagram απέσπασε 3,5 εκατομμύρια likes. Αντίστοιχα, το βιντεάκι της Βικτόριας με φωτογραφίες της εικοσαετούς σχέσης τους είχε πάνω από οκτώ εκατομμύρια προβολές.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr