Λεονάρντο ντι Κάπριο: Σταρ, ακτιβιστής & playboy
25.08.2019
08:52
Αν η βιομηχανία του θεάματος είναι μια αχανής, οργιώδης και επικίνδυνη ζούγκλα, ο 45χρονος Αμερικανός είναι ο αδιαφιλονίκητος βασιλιάς της. Τώρα, λουστράρει λίγο ακόμα τη λάμψη του με τον πρωταγωνιστικό ρόλο του στο «Κάποτε στο... Χόλιγουντ», το ένατο φιλμ του Κουέντιν Ταραντίνο
Τις τελευταίες εβδομάδες ο 45χρονος Λεονάρντο Ντι Κάπριο περνά όπως κάθε Χολιγουντιανός μεγαλοπαράγοντας οφείλει στον εαυτό του. Πνίγοντας δηλαδή τον κάματο, τις έγνοιες, μα και την εικόνα που έχουν οι άλλοι για εκείνον στα νερά της Μεσογείου. Μαζί με την 21 ετών σύντροφό του Καμίλα Μορόνε, με την οποία είναι σε σχέση για το διάστημα-ρεκόρ των σχεδόν δύο χρόνων, τον συνάδελφό του Σον Πεν και την Αυστραλή σύντροφό του Λέιλα Τζορτζ εντοπίστηκαν από τους παπαράτσι στα ανοιχτά της Σαρδηνίας. Μπορεί το πολλών μέτρων, γρήγορο, άνετο και πολυτελές super yacht «Nita K ΙΙ» με το οποίο περιηγούνται στην Τυρρηνική Θάλασσα να μοιάζει με άφταστη ονείρωξη για έναν μέσο πολίτη, ωστόσο ο παραθερισμός τους φαίνεται ότι δεν καταφέρνει να ξεφύγει από το ακαλαίσθητα ήθη και έθιμα των κοινών θνητών. Αυτό τουλάχιστον μαρτυρά η εικόνα του παντελώς ατημέλητου Ντι Κάπριο, ο οποίος για ένα ακόμα καλοκαίρι με εξάρτυση μαγιό-σορτς, καπέλο και πλαστική σαγιονάρα προσφέρει απλόχερα 360ο στιγμιότυπα του λιπώδους ιστού πέριξ της κοιλιακής χώρας του που βρίσκεται αναμφίβολα στον όγκο.
Ωρα μηδέν
Οι εν λόγω φωτογραφίες, που το δίχως άλλο παροχετεύουν καντάρια παρηγοριάς στους συνομήλικους του ηθοποιού, εκείνους που βλέπουν το σώμα τους να φλερτάρει πια ανερυθρίαστα με τη βαρύτητα, είναι μάλλον απογοητευτικές. Οχι φυσικά για τις δυνάμει θαυμάστριές του, αφού είναι πια μαθηματικά αποδεδειγμένο ότι ο Λίο έχει αυτό το κάτι που έλκει σαν μαγνήτης τις νέες, ωραίες και με ευλογημένο DNA γυναίκες. Κυρίως το πικρό ποτήρι της ματαίωσης καλούνται να κατεβάσουν μονορούφι όσοι έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους για τη διάσωση του πλανήτη στην οικολογική ευαισθησία του Ντι Κάπριο. Πώς γίνεται ένας ακτιβιστής με αδιάλειπτη και πυκνή δράση για την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση να επιλέγει για τις διακοπές του ένα ενεργοβόρο σκάφος που αφήνει σημαντικό αποτύπωμα άνθρακα στον πλανήτη; Πώς είναι δυνατόν ένας σταρ που διαθέτει μεγάλο μέρος του διόλου ευκαταφρόνητου... μεροκάματού του στο Leonadro DiCaprio Foundation να μετακινείται από τις ΗΠΑ στην Ευρώπη με learjet και όχι με το αεροπλάνο της γραμμής; Πώς μπορεί ακόμα ένας δεδηλωμένος αυστηρά χορτοφάγος τύπος να διαθέτει τέτοιο ζηλευτό (not) σωσίβιο; Κι αν για το τελευταίο μπορεί κανείς να ενοχοποιήσει το αλκοόλ, τις θερινές ασωτίες και τους υδατάνθρακες -ούτε όσιος είναι, ούτε τους κοιλιακούς του δυνάμει συναδέλφου του Γιάννη Σπαλιάρα διέθετε ποτέ ο Λίο-, οι άλλες δύο επιλογές του διχάζουν διαχρονικά το ποίμνιο των fans του. Φυσικά ο ίδιος δεν δίνει δεκάρα, όπως μαρτυρούν άλλωστε οι πλήρεις ξεγνοιασιάς φωτογραφίες του και, κυρίως, οι παρ’ ολίγον ηδυπαθείς πόζες του πάνω σε ένα θαλάσσιο scooter, τις οποίες αποθέωσε το BuzzFeed.
Πάντως, ακόμα και κατά τη διάρκεια των διακοπών του ο Ντι Κάπριο φαίνεται ότι παρακολουθεί -ως οφείλει κάθε ευσυνείδητος και συγχρονισμένος με την εποχή του πολίτης του κόσμου- τα κοινωνικά δίκτυα. Και αναπαράγει οτιδήποτε μπορεί να κινητοποιήσει, να προβληματίσει, αλλά και να εμπνεύσει. Μόλις την προηγούμενη Δευτέρα, λόγου χάρη, ο ηθοποιός θεώρησε χρέος του να ενημερώσει για τα όσα συμβαίνουν στον βυθό της Ανδρου. Ο Λίο πόσταρε ένα βίντεο-ντοκουμέντο από πρόσφατο καθαρισμό στον βυθό του νησιού των Κυκλάδων, τον οποίο πραγματοποίησε η ελληνική μη κυβερνητική οργάνωση Aegean Rebreath. Πριν από οκτώ χρόνια μια χωματερή κατέρρευσε, με αποτέλεσμα όλα τα απορρίμματα -από πλαστικές καρέκλες μέχρι λεκάνες τουαλέτας- να καταλήξουν στη θάλασσα. Κατά τη διάρκεια της δράσης απομακρύνθηκαν περίπου 300 κιλά σκουπιδιών. «Είναι τοξικό για μας τους ίδιους», σημείωσε ο ηθοποιός στο post του, το οποίο παρακολούθησε το ένα από τα 33 εκατομμύρια των followers του. Η κίνησή του δεν ήταν ούτε πρωτότυπη ούτε καινοφανής. Ο Ντι Κάπριο χρησιμοποιεί τα κοινωνικά δίκτυά του κυρίως για τους σκοπούς του ιδρύματος που έχει ιδρύσει από το 1998 - όταν όσο ο «Τιτανικός» βυθιζόταν η φήμη του αναδυόταν στον αφρό της παγκόσμιας επικαιρότητας.
Λίγα λόγια για το έργο
Την τελευταία εικοσαετία ο σούπερ σταρ του Χόλιγουντ διαθέτει μεγάλο μέρος της περιουσίας του, η οποία υπολογίζεται στα 185 εκατ. ευρώ, για τους σκοπούς του ιδρύματός του. Μόλις το 2017 το LDF ανακοίνωσε ένα νέο πρόγραμμα ύψους 18 εκατ. ευρώ. Δηλαδή ποσό διπλάσιο από τα 9 εκατ. ευρώ που έλαβε ως αμοιβή για τον πρωταγωνιστικό ρόλο του στο «Κάποτε στο... Χόλιγουντ», την ένατη ταινία του Κουέντιν Ταραντίνο, η οποία θα κυκλοφορήσει την ερχόμενη Πέμπτη, 22 Αυγούστου, και στις ελληνικές αίθουσες. Αν διαμέσου του ιδρύματος ο ηθοποιός προσπαθεί να σώσει τον πλανήτη, μέσω αυτής της ταινίας θα μπορούσε να παρατηρήσει κανείς ότι παλεύει να σώσει τα προσχήματα του παλιού καλού Χόλιγουντ. Ή τουλάχιστον να υπηρετήσει το όραμα του 56χρονου σκηνοθέτη, ο οποίος θέλει να παρουσιάζει το ήδη πολυσυζητημένο φιλμ, που μάλιστα έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του τον περασμένο Μάιο στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Κανών, ως μια πολύ προσωπική ωδή στην κινηματογραφική βιομηχανία που εξέλιπε ανεπιστρεπτί μισό αιώνα πριν. Είναι μάλιστα τέτοια η στοργή που δείχνει ο δημιουργός απέναντι στο έργο του, που πριν από την προβολή της στις Κάννες διένειμε μέσω των συνεργατών του ένα ιδιόγραφο σημείωμα στους δημοσιογράφους, παρακαλώντας τους ευγενικά να μην αποκαλύψουν το τέλος της ταινίας στις κριτικές τους.
Η ευγενική παραίνεση του Ταραντίνο, ο οποίος πάλαι ποτέ είχε «απειλήσει» ότι η κινηματογραφική καριέρα του θα ολοκληρωθεί με το ένατο φιλμ του (ήτοι, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου), έγινε λίγο-πολύ σεβαστή. Αλλωστε πολλοί θεωρούν -στρεβλά- ότι το «Κάποτε... στο Χόλιγουντ» είναι ουσιαστικά μια αναπαράσταση της υπόθεσης Μάνσον που σημάδεψε ανεξίτηλα την αμερικανική ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του θεάματος, λόγω και της δολοφονίας της εγκύου Σάρον Τέιτ, τότε συζύγου του Ρομάν Πολάνσκι, από μέλη της αποκαλούμενης «Οικογένειας Μάνσον». Στην πραγματικότητα η ταινία είναι μια ανασύνθεση του 1969, μιας χρονιάς κομβικής για το αμερικανικό σινεμά, που παρακολουθεί το τέλμα και την υπαρξιακή περιδίνηση στα οποία έχει περιέλθει ο ηθοποιός και παλιά δόξα των γουέστερν Ρικ Ντάλτον (Ντι Κάπριο) και μαζί ο κασκαντέρ του -και κατ’ ουσίαν alter ego του- Κλιφ Μπουθ (Μπραντ Πιτ). Το γεγονός ότι η έπαυλη του Ντάλτον γειτνιάζει με εκείνη όπου ζουν ο Πολάνσκι και η Τέιτ (την υποδύεται η Μάργκοτ Ρόμπι) μπλέκει τους δύο ηθοποιούς και στην υπόθεση Μάνσον. Το φονικό είναι στην πραγματικότητα το συμβολικό τέλος των ηλιόλουστων και ξέγνοιαστων ημερών της βιομηχανίας του θεάματος που αναγκάζεται να «ενηλικιωθεί» βίαια - λόγω και της ανόδου της τηλεόρασης. Τραγική ειρωνεία. Μπορεί ο ρόλος του Ρικ Ντάλτον να ταυτίζεται με την παρακμή και την ανάγκη για αναθεώρηση ενός ολόκληρου συστήματος, όμως ο ίδιος ο ηθοποιός επισφραγίζει ακόμα μια φορά την αυτονόητη παραδοχή. Αν το παλιό καλό Χόλιγουντ με την απροσποίητη αλλά εκτυφλωτική λάμψη του έχει έναν εξ αίματος επίγονο, αυτός δεν είναι άλλος από τον υπέροχο Λίο. Τον άνθρωπο που καταφέρνει να ανταποκρίνεται μέχρι κεραίας και να μην προσφέρει ούτε μια στάλα απογοήτευσης ούτε ως ηθοποιός, ούτε ως ακτιβιστής, μα ούτε και ως παλαιάς κοπής playboy
Ωρα μηδέν
Οι εν λόγω φωτογραφίες, που το δίχως άλλο παροχετεύουν καντάρια παρηγοριάς στους συνομήλικους του ηθοποιού, εκείνους που βλέπουν το σώμα τους να φλερτάρει πια ανερυθρίαστα με τη βαρύτητα, είναι μάλλον απογοητευτικές. Οχι φυσικά για τις δυνάμει θαυμάστριές του, αφού είναι πια μαθηματικά αποδεδειγμένο ότι ο Λίο έχει αυτό το κάτι που έλκει σαν μαγνήτης τις νέες, ωραίες και με ευλογημένο DNA γυναίκες. Κυρίως το πικρό ποτήρι της ματαίωσης καλούνται να κατεβάσουν μονορούφι όσοι έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους για τη διάσωση του πλανήτη στην οικολογική ευαισθησία του Ντι Κάπριο. Πώς γίνεται ένας ακτιβιστής με αδιάλειπτη και πυκνή δράση για την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση να επιλέγει για τις διακοπές του ένα ενεργοβόρο σκάφος που αφήνει σημαντικό αποτύπωμα άνθρακα στον πλανήτη; Πώς είναι δυνατόν ένας σταρ που διαθέτει μεγάλο μέρος του διόλου ευκαταφρόνητου... μεροκάματού του στο Leonadro DiCaprio Foundation να μετακινείται από τις ΗΠΑ στην Ευρώπη με learjet και όχι με το αεροπλάνο της γραμμής; Πώς μπορεί ακόμα ένας δεδηλωμένος αυστηρά χορτοφάγος τύπος να διαθέτει τέτοιο ζηλευτό (not) σωσίβιο; Κι αν για το τελευταίο μπορεί κανείς να ενοχοποιήσει το αλκοόλ, τις θερινές ασωτίες και τους υδατάνθρακες -ούτε όσιος είναι, ούτε τους κοιλιακούς του δυνάμει συναδέλφου του Γιάννη Σπαλιάρα διέθετε ποτέ ο Λίο-, οι άλλες δύο επιλογές του διχάζουν διαχρονικά το ποίμνιο των fans του. Φυσικά ο ίδιος δεν δίνει δεκάρα, όπως μαρτυρούν άλλωστε οι πλήρεις ξεγνοιασιάς φωτογραφίες του και, κυρίως, οι παρ’ ολίγον ηδυπαθείς πόζες του πάνω σε ένα θαλάσσιο scooter, τις οποίες αποθέωσε το BuzzFeed.
Πάντως, ακόμα και κατά τη διάρκεια των διακοπών του ο Ντι Κάπριο φαίνεται ότι παρακολουθεί -ως οφείλει κάθε ευσυνείδητος και συγχρονισμένος με την εποχή του πολίτης του κόσμου- τα κοινωνικά δίκτυα. Και αναπαράγει οτιδήποτε μπορεί να κινητοποιήσει, να προβληματίσει, αλλά και να εμπνεύσει. Μόλις την προηγούμενη Δευτέρα, λόγου χάρη, ο ηθοποιός θεώρησε χρέος του να ενημερώσει για τα όσα συμβαίνουν στον βυθό της Ανδρου. Ο Λίο πόσταρε ένα βίντεο-ντοκουμέντο από πρόσφατο καθαρισμό στον βυθό του νησιού των Κυκλάδων, τον οποίο πραγματοποίησε η ελληνική μη κυβερνητική οργάνωση Aegean Rebreath. Πριν από οκτώ χρόνια μια χωματερή κατέρρευσε, με αποτέλεσμα όλα τα απορρίμματα -από πλαστικές καρέκλες μέχρι λεκάνες τουαλέτας- να καταλήξουν στη θάλασσα. Κατά τη διάρκεια της δράσης απομακρύνθηκαν περίπου 300 κιλά σκουπιδιών. «Είναι τοξικό για μας τους ίδιους», σημείωσε ο ηθοποιός στο post του, το οποίο παρακολούθησε το ένα από τα 33 εκατομμύρια των followers του. Η κίνησή του δεν ήταν ούτε πρωτότυπη ούτε καινοφανής. Ο Ντι Κάπριο χρησιμοποιεί τα κοινωνικά δίκτυά του κυρίως για τους σκοπούς του ιδρύματος που έχει ιδρύσει από το 1998 - όταν όσο ο «Τιτανικός» βυθιζόταν η φήμη του αναδυόταν στον αφρό της παγκόσμιας επικαιρότητας.
Λίγα λόγια για το έργο
Την τελευταία εικοσαετία ο σούπερ σταρ του Χόλιγουντ διαθέτει μεγάλο μέρος της περιουσίας του, η οποία υπολογίζεται στα 185 εκατ. ευρώ, για τους σκοπούς του ιδρύματός του. Μόλις το 2017 το LDF ανακοίνωσε ένα νέο πρόγραμμα ύψους 18 εκατ. ευρώ. Δηλαδή ποσό διπλάσιο από τα 9 εκατ. ευρώ που έλαβε ως αμοιβή για τον πρωταγωνιστικό ρόλο του στο «Κάποτε στο... Χόλιγουντ», την ένατη ταινία του Κουέντιν Ταραντίνο, η οποία θα κυκλοφορήσει την ερχόμενη Πέμπτη, 22 Αυγούστου, και στις ελληνικές αίθουσες. Αν διαμέσου του ιδρύματος ο ηθοποιός προσπαθεί να σώσει τον πλανήτη, μέσω αυτής της ταινίας θα μπορούσε να παρατηρήσει κανείς ότι παλεύει να σώσει τα προσχήματα του παλιού καλού Χόλιγουντ. Ή τουλάχιστον να υπηρετήσει το όραμα του 56χρονου σκηνοθέτη, ο οποίος θέλει να παρουσιάζει το ήδη πολυσυζητημένο φιλμ, που μάλιστα έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του τον περασμένο Μάιο στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Κανών, ως μια πολύ προσωπική ωδή στην κινηματογραφική βιομηχανία που εξέλιπε ανεπιστρεπτί μισό αιώνα πριν. Είναι μάλιστα τέτοια η στοργή που δείχνει ο δημιουργός απέναντι στο έργο του, που πριν από την προβολή της στις Κάννες διένειμε μέσω των συνεργατών του ένα ιδιόγραφο σημείωμα στους δημοσιογράφους, παρακαλώντας τους ευγενικά να μην αποκαλύψουν το τέλος της ταινίας στις κριτικές τους.
Η ευγενική παραίνεση του Ταραντίνο, ο οποίος πάλαι ποτέ είχε «απειλήσει» ότι η κινηματογραφική καριέρα του θα ολοκληρωθεί με το ένατο φιλμ του (ήτοι, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου), έγινε λίγο-πολύ σεβαστή. Αλλωστε πολλοί θεωρούν -στρεβλά- ότι το «Κάποτε... στο Χόλιγουντ» είναι ουσιαστικά μια αναπαράσταση της υπόθεσης Μάνσον που σημάδεψε ανεξίτηλα την αμερικανική ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του θεάματος, λόγω και της δολοφονίας της εγκύου Σάρον Τέιτ, τότε συζύγου του Ρομάν Πολάνσκι, από μέλη της αποκαλούμενης «Οικογένειας Μάνσον». Στην πραγματικότητα η ταινία είναι μια ανασύνθεση του 1969, μιας χρονιάς κομβικής για το αμερικανικό σινεμά, που παρακολουθεί το τέλμα και την υπαρξιακή περιδίνηση στα οποία έχει περιέλθει ο ηθοποιός και παλιά δόξα των γουέστερν Ρικ Ντάλτον (Ντι Κάπριο) και μαζί ο κασκαντέρ του -και κατ’ ουσίαν alter ego του- Κλιφ Μπουθ (Μπραντ Πιτ). Το γεγονός ότι η έπαυλη του Ντάλτον γειτνιάζει με εκείνη όπου ζουν ο Πολάνσκι και η Τέιτ (την υποδύεται η Μάργκοτ Ρόμπι) μπλέκει τους δύο ηθοποιούς και στην υπόθεση Μάνσον. Το φονικό είναι στην πραγματικότητα το συμβολικό τέλος των ηλιόλουστων και ξέγνοιαστων ημερών της βιομηχανίας του θεάματος που αναγκάζεται να «ενηλικιωθεί» βίαια - λόγω και της ανόδου της τηλεόρασης. Τραγική ειρωνεία. Μπορεί ο ρόλος του Ρικ Ντάλτον να ταυτίζεται με την παρακμή και την ανάγκη για αναθεώρηση ενός ολόκληρου συστήματος, όμως ο ίδιος ο ηθοποιός επισφραγίζει ακόμα μια φορά την αυτονόητη παραδοχή. Αν το παλιό καλό Χόλιγουντ με την απροσποίητη αλλά εκτυφλωτική λάμψη του έχει έναν εξ αίματος επίγονο, αυτός δεν είναι άλλος από τον υπέροχο Λίο. Τον άνθρωπο που καταφέρνει να ανταποκρίνεται μέχρι κεραίας και να μην προσφέρει ούτε μια στάλα απογοήτευσης ούτε ως ηθοποιός, ούτε ως ακτιβιστής, μα ούτε και ως παλαιάς κοπής playboy
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr