Ιωάννα Δρέττα: H δημιουργός της φήμης της Ελλάδας
30.08.2019
09:50
Η CEO του Marketing Greece είναι μια απόφοιτος του Harvard που δυναμικά και αθόρυβα συνθέτει ταλέντα, δημιουργικότητα και πάθος διαμορφώνοντας το ιδανικό αφήγημα της χώρας μας στο εξωτερικό.
GALA: Ποιο θεωρείτε ότι είναι το προσωπικό σας σημάδι στο έργο της προώθησης της Ελλάδας στο εξωτερικό;
ΙΩΑΝΝΑ ΔΡΕΤΤΑ: Ο τρόπος που δουλεύουμε στη Marketing Greece, η συλλογικότητα, οι συνέργειες. Ο τουρισμός είναι υπόθεση όλων - και αυτό το χαρακτηριστικό ορίζει σε μεγάλο βαθμό το πώς αποφασίζουμε, πώς σχεδιάζουμε και πώς υλοποιούμε τις καμπάνιες μας για την Ελλάδα. Επιδιώκουμε συνεργασίες με όλους, υπουργείο και ΕΟΤ, περιφέρειες και δήμους, ενώσεις και οργανισμούς, ιδιώτες του τουριστικού τομέα αλλά και ευρύτερα. Αλλά και το ευρύ κοινό, στο οποίο πρόσφατα απευθυνθήκαμε για να μοιραστεί στα social media τη δική του αυθεντική Ελλάδα με τα hashtags #shareyourgreece και #weareALLmarketinggreece.
G.: Πόσο σημαντική είναι η προώθηση της Ελλάδας στο εξωτερικό;
Ι.Δ.: Η σημασία της σωστής και στοχευμένης προώθησης είναι τεράστια. Δεν υπάρχουν αυτονόητα στον τουρισμό. Δεν εφησυχάζουμε γιατί ξέρουμε καλά ότι τίποτα δεν γίνεται τυχαία. Οφείλουμε να προβάλλουμε διαρκώς το τουριστικό μας προϊόν. Για να έρθουν οι τουρίστες κάθε χρόνο εργάζονται πολλές και διαφορετικές πλευρές που δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες. Η Marketing Greece προβάλλει το τουριστικό προϊόν, δημιουργεί εικόνες, παράγει θετική επικοινωνία για όλη την Ελλάδα.
G.: Πόσο περίπλοκο είναι να δημιουργείται μία καμπάνια και στρατηγική που να απευθύνεται σε πολλά διαφορετικά κοινά, πολλών διαφορετικών χωρών, ενώ την ίδια στιγμή πρέπει να διατηρεί μια ισχυρή ταυτότητα;
Ι.Δ.: Αυτή είναι και η δύναμη, η τέχνη, αν θέλετε, της επικοινωνίας. Να μπορεί να συνοψίζει, να συνθέτει και να προβάλλει τα κατάλληλα μηνύματα. Πράγματι είναι δύσκολο και επίπονο. Γίνεται όμως στη βάση στοιχείων και μελετών, είναι αποτέλεσμα συσσωρευμένης γνώσης, αλλά και έμπνευσης. Σίγουρα όμως δεν είναι δουλειά ενός ανθρώπου, αλλά πολλών, με διαφορετικές δεξιότητες και ταλέντα και μεγάλη διάθεση να εργαστούν για την Ελλάδα.
G.: Η αισθητική σας και το ότι διατηρείτε επαφή με τις τάσεις και τα σημεία των καιρών πώς σάς επηρεάζουν στον σχεδιασμό της πολιτικής σας;
Ι.Δ.: Είναι λογικό το προσωπικό στοιχείο να επηρεάζει τις τελικές αποφάσεις. Πάντα όμως ο στόχος είναι να σχεδιάζουμε τις πολιτικές μας με αντικειμενικά τεχνοκρατικά κριτήρια. Αυτά είναι που μας δείχνουν την πορεία. Η Marketing Greece προσαρμόζεται συνεχώς στις νέες ανάγκες και τις συνθήκες που διαμορφώνονται. Αυτή εξάλλου είναι και η δύναμη της. Να αντιλαμβάνεται τα σημεία των καιρών, να βγαίνει μπροστά και να συνδιαμορφώνει τις τάσεις που αναπτύσσονται. Και αν θέλετε ένα προσωπικό σχόλιο, για τους σημερινούς επαγγελματίες είναι στάση ζωής η διαρκής ενημέρωση, η προσαρμογή, η εξέλιξη.
G.: Οι celebrities με διεθνή ακτινοβολία που επιλέγουν την Ελλάδα έχουν θέση στην τουριστική καμπάνια της χώρας;
Ι.Δ.: H τουριστική προβολή της χώρας είναι μία διαδικασία σε πολλά επίπεδα και με πολλά εργαλεία. Μέσα σε αυτά συμπεριλαμβάνονται και οι διασημότητες, γιατί έλκουν την προσοχή του κοινού. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που τέτοιες δράσεις έκαναν θαύματα, όπως π.χ. η περίπτωση του τολμηρού video clip της Beyonce στο Μουσείο του Λούβρου. Για εμάς, πάντως, τη Marketing Greece, προσπαθώντας να επενδύσουμε σε μία βιώσιμη εικόνα της χώρας, αλλά και λόγω του σχετικά περιορισμένου budget που διαχειριζόμαστε αποκλειστικά από χορηγίες ιδιωτών δεν θα ήταν η πρώτη μας προτεραιότητα. Φυσικά, όμως, αναγνωρίζουμε την αξία των υψηλών προδιαγραφών παραγωγών με celebrities και influencers γενικά. Ποιος δεν αναγνωρίζει την αξία και τη δύναμη της εικόνας του Μπαράκ Ομπάμα στην Ακρόπολη;
G.: Είναι κάθε περιοχή της Ελλάδας ένα ξεχωριστό προϊόν; Υπάρχει στρατηγική στόχευση ώστε να πλασάρεται κάθε τόπος ξεχωριστά; Για παράδειγμα, πιστεύετε ότι θα αποκτήσουμε ποτέ ξένο χειμερινό τουρισμό;
Ι.Δ.: Αυτή ακριβώς είναι η δουλειά μας, να προβάλλουμε όλα τα ξεχωριστά προϊόντα ανά τη χώρα, με τρόπο που να αφορά και να αγγίζει τα κοινά στα οποία έχουν ευκαιρία. Αυτό γίνεται με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Social media, videos, ταξίδια δημοσιογράφων και, φυσικά, μέσω του discovergreece.com, της μεγαλύτερης ταξιδιωτικής πλατφόρμας της Ελλάδας. Οσον αφορά τα προϊόντα που προσφέρουμε ως χώρα, φυσικά το «ήλιος και θάλασσα» είναι η ναυαρχίδα μας, με συμμετοχή 70%-80% στο συνολικό εισόδημα από τον τουρισμό. Οραματιζόμαστε όμως ένα προϊόν εμπλουτισμένο με πολιτισμό, γαστρονομία και δραστηριότητες που διευρύνεται χρονικά και προς την άνοιξη και προς το φθινόπωρο. Ταυτόχρονα, κατά τη διάρκεια του χειμώνα υπάρχουν σημεία ανά την Ελλάδα που προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες και αξίζουν την προσοχή τόσο των Ελλήνων όσο και των ξένων. Αλλά η διαμόρφωση ή η ενδυνάμωση ενός προϊόντος είναι μία πολύ σύνθετη διαδικασία που απαιτεί συνέργειες πολλών πλευρών και μεγάλους αλλά ρεαλιστικούς στόχους. Δεν θα ήταν, για παράδειγμα, ρεαλιστικό να στόχευε κανείς τα πάνω από 20 χιονοδρομικά κέντρα μας να σφύζουν όλα από ζωή.
G.: Είναι κάθε χώρα ένα brand; Πώς περιγράφετε το brand «Ελλάδα»;
Ι.Δ.: Ναι, φυσικά και κάθε χώρα είναι ένα ξεχωριστό brand. Εχει μια συγκεκριμένη ταυτότητα που την ξεχωρίζει από τις άλλες. Ενα μοναδικό αποτύπωμα. Αυτό προφανώς ισχύει και για τη χώρα μας. Η Ελλάδα είναι η απαράμιλλη ομορφιά, ο πολιτισμός της, αρχαίος αλλά και σύγχρονος, ο τρόπος ζωής. Πάνω απ’ όλα, όμως, είναι η οικειότητα που αναπτύσσουν οι ταξιδιώτες με τους ντόπιους, το ανεπιτήδευτο και καλαίσθητο στοιχείο του μέτρου που μας εξέφραζε ανέκαθεν. Αυτή την ιστορία λέμε με την καμπάνια μας «Oh My Greece / Unlock the feeling» που κατέγραψε εντυπωσιακά αποτελέσματα στο διεθνές κοινό και αγαπήθηκε από τους Ελληνες.
ΙΩΑΝΝΑ ΔΡΕΤΤΑ: Ο τρόπος που δουλεύουμε στη Marketing Greece, η συλλογικότητα, οι συνέργειες. Ο τουρισμός είναι υπόθεση όλων - και αυτό το χαρακτηριστικό ορίζει σε μεγάλο βαθμό το πώς αποφασίζουμε, πώς σχεδιάζουμε και πώς υλοποιούμε τις καμπάνιες μας για την Ελλάδα. Επιδιώκουμε συνεργασίες με όλους, υπουργείο και ΕΟΤ, περιφέρειες και δήμους, ενώσεις και οργανισμούς, ιδιώτες του τουριστικού τομέα αλλά και ευρύτερα. Αλλά και το ευρύ κοινό, στο οποίο πρόσφατα απευθυνθήκαμε για να μοιραστεί στα social media τη δική του αυθεντική Ελλάδα με τα hashtags #shareyourgreece και #weareALLmarketinggreece.
G.: Πόσο σημαντική είναι η προώθηση της Ελλάδας στο εξωτερικό;
Ι.Δ.: Η σημασία της σωστής και στοχευμένης προώθησης είναι τεράστια. Δεν υπάρχουν αυτονόητα στον τουρισμό. Δεν εφησυχάζουμε γιατί ξέρουμε καλά ότι τίποτα δεν γίνεται τυχαία. Οφείλουμε να προβάλλουμε διαρκώς το τουριστικό μας προϊόν. Για να έρθουν οι τουρίστες κάθε χρόνο εργάζονται πολλές και διαφορετικές πλευρές που δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες. Η Marketing Greece προβάλλει το τουριστικό προϊόν, δημιουργεί εικόνες, παράγει θετική επικοινωνία για όλη την Ελλάδα.
G.: Πόσο περίπλοκο είναι να δημιουργείται μία καμπάνια και στρατηγική που να απευθύνεται σε πολλά διαφορετικά κοινά, πολλών διαφορετικών χωρών, ενώ την ίδια στιγμή πρέπει να διατηρεί μια ισχυρή ταυτότητα;
Ι.Δ.: Αυτή είναι και η δύναμη, η τέχνη, αν θέλετε, της επικοινωνίας. Να μπορεί να συνοψίζει, να συνθέτει και να προβάλλει τα κατάλληλα μηνύματα. Πράγματι είναι δύσκολο και επίπονο. Γίνεται όμως στη βάση στοιχείων και μελετών, είναι αποτέλεσμα συσσωρευμένης γνώσης, αλλά και έμπνευσης. Σίγουρα όμως δεν είναι δουλειά ενός ανθρώπου, αλλά πολλών, με διαφορετικές δεξιότητες και ταλέντα και μεγάλη διάθεση να εργαστούν για την Ελλάδα.
G.: Η αισθητική σας και το ότι διατηρείτε επαφή με τις τάσεις και τα σημεία των καιρών πώς σάς επηρεάζουν στον σχεδιασμό της πολιτικής σας;
Ι.Δ.: Είναι λογικό το προσωπικό στοιχείο να επηρεάζει τις τελικές αποφάσεις. Πάντα όμως ο στόχος είναι να σχεδιάζουμε τις πολιτικές μας με αντικειμενικά τεχνοκρατικά κριτήρια. Αυτά είναι που μας δείχνουν την πορεία. Η Marketing Greece προσαρμόζεται συνεχώς στις νέες ανάγκες και τις συνθήκες που διαμορφώνονται. Αυτή εξάλλου είναι και η δύναμη της. Να αντιλαμβάνεται τα σημεία των καιρών, να βγαίνει μπροστά και να συνδιαμορφώνει τις τάσεις που αναπτύσσονται. Και αν θέλετε ένα προσωπικό σχόλιο, για τους σημερινούς επαγγελματίες είναι στάση ζωής η διαρκής ενημέρωση, η προσαρμογή, η εξέλιξη.
G.: Οι celebrities με διεθνή ακτινοβολία που επιλέγουν την Ελλάδα έχουν θέση στην τουριστική καμπάνια της χώρας;
Ι.Δ.: H τουριστική προβολή της χώρας είναι μία διαδικασία σε πολλά επίπεδα και με πολλά εργαλεία. Μέσα σε αυτά συμπεριλαμβάνονται και οι διασημότητες, γιατί έλκουν την προσοχή του κοινού. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που τέτοιες δράσεις έκαναν θαύματα, όπως π.χ. η περίπτωση του τολμηρού video clip της Beyonce στο Μουσείο του Λούβρου. Για εμάς, πάντως, τη Marketing Greece, προσπαθώντας να επενδύσουμε σε μία βιώσιμη εικόνα της χώρας, αλλά και λόγω του σχετικά περιορισμένου budget που διαχειριζόμαστε αποκλειστικά από χορηγίες ιδιωτών δεν θα ήταν η πρώτη μας προτεραιότητα. Φυσικά, όμως, αναγνωρίζουμε την αξία των υψηλών προδιαγραφών παραγωγών με celebrities και influencers γενικά. Ποιος δεν αναγνωρίζει την αξία και τη δύναμη της εικόνας του Μπαράκ Ομπάμα στην Ακρόπολη;
G.: Είναι κάθε περιοχή της Ελλάδας ένα ξεχωριστό προϊόν; Υπάρχει στρατηγική στόχευση ώστε να πλασάρεται κάθε τόπος ξεχωριστά; Για παράδειγμα, πιστεύετε ότι θα αποκτήσουμε ποτέ ξένο χειμερινό τουρισμό;
Ι.Δ.: Αυτή ακριβώς είναι η δουλειά μας, να προβάλλουμε όλα τα ξεχωριστά προϊόντα ανά τη χώρα, με τρόπο που να αφορά και να αγγίζει τα κοινά στα οποία έχουν ευκαιρία. Αυτό γίνεται με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Social media, videos, ταξίδια δημοσιογράφων και, φυσικά, μέσω του discovergreece.com, της μεγαλύτερης ταξιδιωτικής πλατφόρμας της Ελλάδας. Οσον αφορά τα προϊόντα που προσφέρουμε ως χώρα, φυσικά το «ήλιος και θάλασσα» είναι η ναυαρχίδα μας, με συμμετοχή 70%-80% στο συνολικό εισόδημα από τον τουρισμό. Οραματιζόμαστε όμως ένα προϊόν εμπλουτισμένο με πολιτισμό, γαστρονομία και δραστηριότητες που διευρύνεται χρονικά και προς την άνοιξη και προς το φθινόπωρο. Ταυτόχρονα, κατά τη διάρκεια του χειμώνα υπάρχουν σημεία ανά την Ελλάδα που προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες και αξίζουν την προσοχή τόσο των Ελλήνων όσο και των ξένων. Αλλά η διαμόρφωση ή η ενδυνάμωση ενός προϊόντος είναι μία πολύ σύνθετη διαδικασία που απαιτεί συνέργειες πολλών πλευρών και μεγάλους αλλά ρεαλιστικούς στόχους. Δεν θα ήταν, για παράδειγμα, ρεαλιστικό να στόχευε κανείς τα πάνω από 20 χιονοδρομικά κέντρα μας να σφύζουν όλα από ζωή.
G.: Είναι κάθε χώρα ένα brand; Πώς περιγράφετε το brand «Ελλάδα»;
Ι.Δ.: Ναι, φυσικά και κάθε χώρα είναι ένα ξεχωριστό brand. Εχει μια συγκεκριμένη ταυτότητα που την ξεχωρίζει από τις άλλες. Ενα μοναδικό αποτύπωμα. Αυτό προφανώς ισχύει και για τη χώρα μας. Η Ελλάδα είναι η απαράμιλλη ομορφιά, ο πολιτισμός της, αρχαίος αλλά και σύγχρονος, ο τρόπος ζωής. Πάνω απ’ όλα, όμως, είναι η οικειότητα που αναπτύσσουν οι ταξιδιώτες με τους ντόπιους, το ανεπιτήδευτο και καλαίσθητο στοιχείο του μέτρου που μας εξέφραζε ανέκαθεν. Αυτή την ιστορία λέμε με την καμπάνια μας «Oh My Greece / Unlock the feeling» που κατέγραψε εντυπωσιακά αποτελέσματα στο διεθνές κοινό και αγαπήθηκε από τους Ελληνες.
G.: Τι είναι ξεχωριστό στην ελληνική εμπειρία σε σχέση με άλλες μεσογειακές χώρες; Ποια είναι η μαγεία της Ελλάδας;
Ι.Δ.: Είναι όλα αυτά που περιγράφονται παραπάνω, οι μοναδικές στιγμές στην Ελλάδα που συνδέονται κυρίως με τους ανθρώπους. Αυτή είναι η μαγεία της Ελλάδας. Κι αυτή δεν είναι μια προσωπική άποψη που εκφράζω. Προκύπτει μέσα από έρευνες σε ταξιδιώτες που επισκέφτηκαν τη χώρα μας και τις ανταγωνίστριες χώρες. Στον άνθρωπο σκοράρουμε πιο ψηλά. Αυτό αφορά το σύνολο της εμπειρίας στην Ελλάδα, από το απλούστερο και πιο οικονομικό προϊόν έως την πιο exclusive και ακριβή εμπειρία.
G.: Ποιο είναι το συναίσθημα που πυροδοτείται στην Ελλάδα σε επισκέπτες που έχουν στη ζωή τους τα πάντα;
Ι.Δ.: Απ’ όσο λένε οι ίδιοι στις έρευνες, είναι η συναισθηματική ελευθερία που νιώθουν στη χώρα. Γι’ αυτό και οι στίχοι του τραγουδιού που γράφτηκε για να επενδύσει τη βασική ταινία της καμπάνιας μας λένε «Ι feel free». Και αυτό δεν αφορά μόνο τους επισκέπτες μεγάλης καταναλωτικής δύναμης, αλλά όλους. Η Ελλάδα προσφέρει απλόχερα το πολύτιμο αίσθημα της ελευθερίας.
G.: Από πού αντλείτε έμπνευση για να καθορίσετε τη στρατηγική σας;
Ι.Δ.: Από το πόσο σημαντικό είναι αυτό που κάνουμε για την Ελλάδα. Από τους ανθρώπους που στέκονται δίπλα μας με αυταπάρνηση για να συμβάλλουν στο δύσκολο έργο μας. Από το ότι ο τουρισμός είναι μια δραστηριότητα που ταιριάζει στη χώρα και στους ανθρώπους της.
G.: Πόσο σημαντικός παράγοντας σε επίπεδο φιλοξενίας είναι η ψυχολογία μιας χώρας και του λαού της;
Ι.Δ.: Θα έλεγε κανείς πολύ σημαντικός. Και σε αυτό το σημείο είναι που η Ελλάδα έδειξε μοναδικά χαρακτηριστικά. Σκεφτείτε ότι στα δύσκολα χρόνια της κρίσης όλοι οι Ελληνες, όχι μόνο οι επαγγελματίες, στάθηκαν στο ύψος τους ως καλοί οικοδεσπότες. Με την Αθήνα να συγκλονίζεται από διαδηλώσεις, με περιόδους μεγάλης πολιτικής αστάθειας, με τις σχέσεις μας με τους Ευρωπαίους εταίρους σε κακή κατάσταση, εμείς συνεχίσαμε να είμαστε οι καλύτεροι οικοδεσπότες. Σε αυτή την περίοδο δεν καταγράφηκε ούτε ένα αρνητικό περιστατικό προς τα εκατομμύρια τουριστών που ήρθαν στη χώρα. Αντίθετα, τα 230 εκατομμύρια επισκέπτες των τελευταίων 9 χρόνων έφυγαν -στη συντριπτική τους πλειοψηφία- με την καλύτερη εικόνα για την Ελλάδα ◆
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr