76o Φεστιβάλ Βενετίας: Οι σταρ, ο Joker & οι Έλληνες στη Μόστρα
76o Φεστιβάλ Βενετίας: Οι σταρ, ο Joker & οι Έλληνες στη Μόστρα
Με παραπάνω αστέρες από όσους μπορούσε να αντέξει η φετινή Βενετία - Από το δυναμικό 76ο Φεστιβάλ δεν έλειψαν οι εντυπωσιακές τουαλέτες, τα απρόοπτα της κοινής επανεμφάνισης του πρώην ζεύγους Μπελούτσι - Κασέλ, οι εξαιρετικές ταινίες και η ελληνική παρουσία με τους πολυσυζητημένους «Ενήλικους στο δωμάτιο» του Κώστα Γαβρά
Ισως να είναι η γοητευτικά μελαγχολική διάθεση του φθινοπώρου και η ατμόσφαιρα της Βενετίας που κάνει τους παριστάμενους του φεστιβάλ να είναι πιο χαλαροί και να ποζάρουν με μεγαλύτερη άνεση απ’ ό,τι στις Κάννες. Τα βαπορέτο δεν σταμάτησαν φέτος να κουβαλάνε μεγάλα ονόματα -από τον Μπραντ Πιτ και τη Μόνικα Μπελούτσι μέχρι τη Ρούνεϊ Μάρα και τη Μέριλ Στριπ- απαθανατίζοντας γκλαμουράτες εμφανίσεις κάτω από ειδυλλιακά ηλιοβασιλέματα.
Ειδικά φέτος, πάντως, το Φεστιβάλ Βενετίας ενδιέφερε κατά κόρον το ελληνικό κοινό αφού έκανε τη δυναμική πρώτη της η πολυσυζητημένη ταινία του Κώστα Γαβρά «Ενήλικοι στο δωμάτιο», ο οποίος μάλιστα απήλθε από τη Μόστρα με μεγάλο τιμητικό βραβείο. Μόνο και μόνο η εμφάνιση του γοητευτικού Χρήστου Λούλη στο κόκκινο χαλί ήταν η δική μας ελληνική απάντηση στην επίδειξη cool δύναμης εκ μέρους του Μπραντ Πιτ. Ενας Λούλης με λινό, μπεζ κουστούμι αλά Great Gatsby στο πλευρό της Βαλέριας Γκολίνο, η οποία επίσης πρωταγωνιστεί στην ταινία, μαζί με τον Αλέξανδρο Μπουρδούμη.
O Χρήστος Λούλης ήταν η δική µας απάντηση στην cool δύναμη του Μπραντ Πιτ
Τσίπρας και Βαρουφάκης, δηλαδή Μπουρδούμης και Λούλης αντίστοιχα, περπάτησαν στο κόκκινο χαλί ως πρωταγωνιστές σε μια ταινία για τις δραματικές ώρες που πέρασε η Ελλάδα το 2015 μεταφερμένη με τη μορφή της μυθοπλασίας. Στη χώρα μας, όμως, αυτά που περισσότερο ενόχλησαν ήταν οι μαίανδροι στο φόρεμα της Δανάης Στράτου ή η καθόλου ουδέτερη -από αυτές που ξέρει να λανσάρει κατά κόρον ο Γιάνης- εμφάνιση του τότε υπουργού Οικονομικών, στο βιβλίο του οποίου βασίζονται οι «Ενήλικοι στο δωμάτιο». Περισσότερο επομένως συζητήθηκε ο Βαρουφάκης παρά το βραβείο του Γαβρά ή το περιεχόμενο της ταινίας. Πάντως η Ελλάδα έδωσε, έστω μέσω αυτής της mix & match εμφάνισης, δυναμικό «παρών».
Ο Κώστας Γαβράς απήλθε από το φετινό φεστιβάλ µε µεγάλο τιµητικό βραβείο
Ειδικά φέτος, πάντως, το Φεστιβάλ Βενετίας ενδιέφερε κατά κόρον το ελληνικό κοινό αφού έκανε τη δυναμική πρώτη της η πολυσυζητημένη ταινία του Κώστα Γαβρά «Ενήλικοι στο δωμάτιο», ο οποίος μάλιστα απήλθε από τη Μόστρα με μεγάλο τιμητικό βραβείο. Μόνο και μόνο η εμφάνιση του γοητευτικού Χρήστου Λούλη στο κόκκινο χαλί ήταν η δική μας ελληνική απάντηση στην επίδειξη cool δύναμης εκ μέρους του Μπραντ Πιτ. Ενας Λούλης με λινό, μπεζ κουστούμι αλά Great Gatsby στο πλευρό της Βαλέριας Γκολίνο, η οποία επίσης πρωταγωνιστεί στην ταινία, μαζί με τον Αλέξανδρο Μπουρδούμη.
O Χρήστος Λούλης ήταν η δική µας απάντηση στην cool δύναμη του Μπραντ Πιτ
Τσίπρας και Βαρουφάκης, δηλαδή Μπουρδούμης και Λούλης αντίστοιχα, περπάτησαν στο κόκκινο χαλί ως πρωταγωνιστές σε μια ταινία για τις δραματικές ώρες που πέρασε η Ελλάδα το 2015 μεταφερμένη με τη μορφή της μυθοπλασίας. Στη χώρα μας, όμως, αυτά που περισσότερο ενόχλησαν ήταν οι μαίανδροι στο φόρεμα της Δανάης Στράτου ή η καθόλου ουδέτερη -από αυτές που ξέρει να λανσάρει κατά κόρον ο Γιάνης- εμφάνιση του τότε υπουργού Οικονομικών, στο βιβλίο του οποίου βασίζονται οι «Ενήλικοι στο δωμάτιο». Περισσότερο επομένως συζητήθηκε ο Βαρουφάκης παρά το βραβείο του Γαβρά ή το περιεχόμενο της ταινίας. Πάντως η Ελλάδα έδωσε, έστω μέσω αυτής της mix & match εμφάνισης, δυναμικό «παρών».
Ο Κώστας Γαβράς απήλθε από το φετινό φεστιβάλ µε µεγάλο τιµητικό βραβείο
Βροχή από φλας & αναπάντεχα
Η καλή συγκυρία, εκτός των άλλων, ήταν η ανεβασμένη, όπως αποδείχθηκε, φέτος διάθεση στη λιμνοθάλασσα της Βενετίας, καθώς έδειξαν να πλεονάζουν όχι μόνο οι καλές κριτικές, αλλά και τα μεγάλα ονόματα και οι καλές ταινίες: δέκα λεπτά standing ovation για το «Joker», μαζικό ενθουσιασμό για το «Πλυντήριο» του Στίβεν Σόντερμπεργκ που βγάζει τα άπλυτα στη φόρα της εταιρείας Mossack Fonseca, την οποία αποκάλυψαν τα Panama Papers. Στην ταινία πρωταγωνιστεί, εκτός από τον υπερστυλάτο Γκάρι Ολντμαν και τον σέξι Αντόνιο Μπαντέρας, η καλύτερη ίσως ηθοποιός στη σύγχρονη ιστορία του Χόλιγουντ, η Μέριλ Στριπ, η οποία κλέβει και πάλι την παράσταση, κάτι που έκανε και στο κόκκινο χαλί με ένα εντυπωσιακό γαλαζο-ουρανί καφτάνι με χρωματικές λεπτομέρειες, τεράστια γυαλιά ηλίου και κατακόκκινες γόβες. Πάντα βρίσκει τον τρόπο η διάσημη σταρ να πρωτοτυπεί με τον δικό της τρόπο, αν και η συνομήλική της -ίσως και κάπως μεγαλύτερη- που αιχμαλώτισε κυριολεκτικά τα φλας ήταν η Καντρίν Ντενέβ, η οποία ως πρωταγωνίστρια της νέας ταινίας του Ιάπωνα Χιροκάζου Κορίντα εμφανίστηκε κατά την έναρξη του φεστιβάλ με ένα εντυπωσιακό σύνολο Jean Paul Gaultier με φουσκωτό τζάκετ, φτερά και υπερμεγέθεις γιακάδες που δεν θα τολμούσε να βάλει ούτε νεαρή. Οταν όμως είσαι η Ντενέβ δεν σε σκιάζει στυλιστική φοβέρα του Γκοτιέ καμιά. Εντυπωσιακή στο πλάι της, αν και κάπως πιο μετρημένη, η Ζιλιέτ Μπινός.
Από τις καλύτερες εμφανίσεις προκρίθηκε η ελπιδοφόρος επίδειξη δύναμης της Παραολυμπιονίκη ανιψιάς των Τζιάνι και Ντονατέλα Βερσάτσε, Τζούσι Βερσάτσε, η οποία πόζαρε με τα προσθετικά πόδια της περνώντας το δικό της υπέροχο μήνυμα. Ομορφο και το πέρασμα με ωραίες τουαλέτες της Σιένα Μίλερ με το ροζ Gucci κιμονό και της Ρούνεϊ Μάρα με κατάλευκο Givenchy, δύο μεγάλες υπογραφές από δύο πολύ καλές ηθοποιούς.
Ποια όμως επίσημη εμφάνιση μπορεί αλήθεια να συναγωνιστεί το ποταπό T-shirt του Μπραντ Πιτ, το οποίο ανέβασε κι άλλο τη θερμοκρασία στην ήδη ζεστή και υγρή Μόστρα, κατά την άφιξή του και φυσικά το επίσημο βραδινό ταξίντο του; Ο ξανά single ηθοποιός, που είναι εμφανώς στα καλύτερά του, πέρασε από τη Βενετία για την προβολή της ταινίας του Τζέιμς Γκρέι «Ad Astra», που όλοι θεωρούν ότι θα διεκδικήσει αρκετά βραβεία.
Αντίστοιχα ωραίος, και με το Οσκαρ στο τσεπάκι, όπως λένε, ο Χοακίν Φίνιξ με τον «Joker» του Τοντ Φίλιπς -τον ξέρουμε από το «Hangover»-, αν και οι φωτογράφοι ασχολήθηκαν περισσότερο με τη νεαρή ηθοποιό Ζάζι Μπιτς που έχει σημαντικό ρόλο στην ταινία παίζοντας τη γειτόνισσα του παρανοϊκού Joker. Και φυσικά, παραλίγο γλιτώσαμε τα απρόοπτα όταν βρέθηκαν στο ίδιο χαλί, και μάλιστα να πρωταγωνιστούν στο ίδιο ενσταντανέ, οι δύο πρώην -Μόνικα Μπελούτσι και Βενσάν Κασέλ- με αφορμή την κοινή τους παρουσία κατά την προβολή της θρυλικής ταινίας του Γκασπάρ Νοέ «Μη Αναστρέψιμος», στην πιο όμορφη, ίσως, κινηματογραφική εμφάνιση της Μόνικα στην κινηματογραφική της καριέρα. Φυσικά από το συγκεκριμένο πλάνο φρόντισε ο Βενσάν να κρύψει τη νέα και εντυπωσιακή σύζυγό του Τίνα Κιουνάκυ, με την οποία (ξανα)φωτογραφήθηκε σε άλλη κοινή εμφάνιση στο κόκκινο χαλί κρατώντας τη σφικτά από το χέρι. Αλλά από την εμφάνιση του πρώην ζεύγους δεν έλειψαν και οι φιλοφρονήσεις, με τη Μόνικα να ομολογεί στη συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε ότι ο Κασέλ είναι «ένας γενναίος ηθοποιός».
Μεγάλος χαμός εξάλλου έγινε κατά την επίσημη πρώτη της ταινίας του Ρομάν Πολάνσκι, με τον τελευταίο να απουσιάζει από τη Μόστρα, αλλά να τον αντιπροσωπεύει ως απεσταλμένη του η πάντοτε γοητευτική σύζυγός του Εμανουέλ Σενιέ, η οποία ανέλαβε τον δύσκολο ρόλο της συνέντευξης Τύπου. Η νέα ταινία με τίτλο «Κατηγορώ», που ουσιαστικά είναι ένα ωραίο αστυνομικό θρίλερ για ένα κορυφαίο ιστορικό γεγονός, αφηγείται την αληθινή ιστορία της περίφημης υπόθεσης Ντρέιφους, δηλαδή του λοχαγού Αλφρεντ Ντρέιφους, ο οποίος είχε κατηγορηθεί άδικα για προδοσία τον 19ο αιώνα ξεσηκώνοντας όλους τους διανοούμενους στο πλευρό του.
Το γεγονός της άμεσης αναλογίας του Ντρέιφους με τον ίδιο τον σκηνοθέτη, ο οποίος κυνηγήθηκε για υπόθεση σεξουαλικής εκμετάλλευσης ανήλικης πολύ πριν την εποχή του #MeToo, βρίσκοντας καταφύγιο έκτοτε στην Ευρώπη, δυσαρέστησε πολλούς, με την κριτικό του περιοδικού «Variety» να γίνεται έξαλλη. Ακόμα και η ίδια η Αργεντινή σκηνοθέτις Λουκρέσια Μαρτέλ, που είναι και πρόεδρος της κριτικής επιτροπής, είχε δηλώσει ότι δεν θα ήθελε να συγχαρεί τον σκηνοθέτη αν πήγαινε στη Βενετία και ότι είναι ήδη «προκατειλημμένη» απέναντι στην ταινία πολύ πριν την προβολή της. Πάντως, ανεξάρτητα από το πολιτικό περιεχόμενό της, το σίγουρο είναι ότι οι Γάλλοι πρωταγωνιστές απασχόλησαν τους φωτογράφους: ειδικά το βαθύ ντεκολτέ της Σενιέ και το σέξι χαμόγελο του Ζαν Ντιζαρντέν.
Κατά τα άλλα, από τις εντυπωσιακές εισβολές των διασήμων στο νησάκι του Λίντο δεν θα μπορούσε να λείπει το (πάντοτε) κλασάτο Armani της Κέιτ Μπλάνσετ ή το μαύρο φόρεμα της απαστράππουσας Καμίλ Ρόου. Εκεί ήταν και η Πενέλοπε Κρουζ με την κατάλευκη Ralph & Russo τουαλέτα της που έμοιαζε να ταιριάζει περισσότερο σε τελετές Οσκαρ. Η όμορφη ηθοποιός δεν μπορούσε να κρύψει το χαμόγελό της όταν είδε τον πάντοτε αγαπημένο της Πέδρο Αλμοδόβαρ να χαίρεται με το τιμητικό βραβείο του, στο οποίο έσπευσε να δώσει και ένα φιλάκι. Οι περισσότεροι τελικά, αν κρίνουμε από τα χαμόγελα, έφυγαν ευχαριστημένοι από τη Βενετία, ανεξάρτητα από τα τελικά βραβεία, αν και είναι σίγουρο ότι το μυαλό όλων θα είναι καρφωμένο στο ατελείωτο τατουάζ που σημάδευε την εντυπωσιακή πλάτη της Σκάρλετ Γιόχανσον. Είπαμε, σινεμά σημαίνει τέχνη και δεν υπάρχει καμία τέχνη χωρίς εμμονή, που είναι σίγουρα, χρόνια τώρα, η Σκάρλετ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα