Γεώργιος Καράμπελας - Μαρίνα Κουταρέλλη: Αποχαιρετισμός στο καλοκαίρι με 60s διάθεση
22.10.2019
14:07
Μια μονοκατοικία στην Πολιτεία αποδείχθηκε το τέλειο σκηνικό για τη δημιουργική έκρηξη του εκκεντρικού designer Γεωργίου Καράμπελα. Παράλληλα αποτελεί την ιδανικότερη τοποθεσία για τα καλέσματα της φιλόξενης Μαρίνας Κουταρέλλη.
Ο Γεώργιος-Θησέας Καράμπελας είναι γνωστός για το extravagant προσωπικό του στυλ, την ποπ διάθεση στο lifestyle του και την ιδιαίτερη αισθητική του. Η σύζυγός του Μαρίνα Κουταρέλλη, με την οποία μετρούν 16 χρόνια ευτυχισμένου έγγαμου βίου, κατέχει τον τίτλο της γκουρού της επικοινωνίας και είναι η γυναίκα πίσω από το Spetsathlon και το Spetses Μini Μarathon. Πρόσφατα, με ένα πάρτυ με θέμα τα 60s, το επιτυχημένο ζευγάρι δέχτηκε τους φίλους του στο καινούριο του σπίτι, μια ξεχωριστή μονοκατοικία στην Πολιτεία.
Το σπίτι αυτό αποτελεί την αθηναϊκή βάση του εκκεντρικού concept maker και designer, καθώς εδώ και πολλά χρόνια έχει επιλέξει να περνάει τον χειμώνα στο Λονδίνο, ασχολούμενος με τα projects του που καλύπτουν δημιουργικά όλο το φάσμα του σύγχρονου τρόπου ζωής, από μόδα, τέχνη και αρχιτεκτονική, μέχρι διαφήμιση, media και hoteling. Τα καλοκαίρια περνάει μεγάλο μέρος του χρόνου του στη Σκύρο.
«Με βάση το πρόγραμμα που ακολουθώ έγινε και η επιλογή του συγκεκριμένου χώρου. Ηθελα, όπως κάνω πάντα άλλωστε, να δημιουργήσω έναν μικρόκοσμο όπου θα μπορώ να αποτραβιέμαι και να εμπνέομαι όταν περνάω transit από την πόλη, ανάμεσα στα αναρίθμητα ταξίδια μου. Το σπίτι αυτό λειτουργεί τόσο για μένα όσο και για τη σύζυγό μου Μαρίνα ως καμβάς δημιουργικότητας και ελευθερίας».
Μια μονοκατοικία του χθες στο σήμερα
Πρόκειται για μια παλιά κηφισιώτικη βίλα 390 τ.μ., χτισμένη κάπου στα τέλη της δεκαετίας του ’60, με ιδιαίτερη μείξη αρχιτεκτονικών ρευμάτων, στη μέση ενός υπέροχου κατάφυτου κήπου δύο στρεμμάτων. Στοιχεία από ρουστίκ αγροικίες της Προβηγκίας ή της αγγλικής επαρχίας παντρεύονται με μια εξαιρετικά μοντέρνα για εκείνη την εποχή δομή μονοχώρων, σχεδόν βιομηχανικού loft, με παντελή απουσία διαδρόμων και χαμένων δωματίων και με τεράστια ανοίγματα στις βεράντες, από το πάτωμα μέχρι το ταβάνι, που εκμεταλλεύονται τη συγκλονιστική θέα στο βουνό.
Το σπίτι αυτό αποτελεί την αθηναϊκή βάση του εκκεντρικού concept maker και designer, καθώς εδώ και πολλά χρόνια έχει επιλέξει να περνάει τον χειμώνα στο Λονδίνο, ασχολούμενος με τα projects του που καλύπτουν δημιουργικά όλο το φάσμα του σύγχρονου τρόπου ζωής, από μόδα, τέχνη και αρχιτεκτονική, μέχρι διαφήμιση, media και hoteling. Τα καλοκαίρια περνάει μεγάλο μέρος του χρόνου του στη Σκύρο.
«Με βάση το πρόγραμμα που ακολουθώ έγινε και η επιλογή του συγκεκριμένου χώρου. Ηθελα, όπως κάνω πάντα άλλωστε, να δημιουργήσω έναν μικρόκοσμο όπου θα μπορώ να αποτραβιέμαι και να εμπνέομαι όταν περνάω transit από την πόλη, ανάμεσα στα αναρίθμητα ταξίδια μου. Το σπίτι αυτό λειτουργεί τόσο για μένα όσο και για τη σύζυγό μου Μαρίνα ως καμβάς δημιουργικότητας και ελευθερίας».
Μια μονοκατοικία του χθες στο σήμερα
Πρόκειται για μια παλιά κηφισιώτικη βίλα 390 τ.μ., χτισμένη κάπου στα τέλη της δεκαετίας του ’60, με ιδιαίτερη μείξη αρχιτεκτονικών ρευμάτων, στη μέση ενός υπέροχου κατάφυτου κήπου δύο στρεμμάτων. Στοιχεία από ρουστίκ αγροικίες της Προβηγκίας ή της αγγλικής επαρχίας παντρεύονται με μια εξαιρετικά μοντέρνα για εκείνη την εποχή δομή μονοχώρων, σχεδόν βιομηχανικού loft, με παντελή απουσία διαδρόμων και χαμένων δωματίων και με τεράστια ανοίγματα στις βεράντες, από το πάτωμα μέχρι το ταβάνι, που εκμεταλλεύονται τη συγκλονιστική θέα στο βουνό.
Το σπίτι απλώνεται σε τρία επίπεδα. Στο ισόγειο, το οποίο έχει άμεση πρόσβαση στον κήπο, ο Γεώργιος έχει δημιουργήσει το προσωπικό του σύμπαν, το αρχηγείο του. Εναν χώρο 120 τ.μ. με μόνο μία κολόνα στη μέση, όπου εργάζεται, σκέφτεται και εμπνέεται τα επόμενα βήματα/projects/ταξίδια του, πάντα παρέα με το αγαπημένο του Κόκερ Σπάνιελ, τον Θησέα. Στο μεσαίο επίπεδο, το ταβάνι στο σαλόνι έχει διπλάσιο ύψος και φτάνει τα έξι μέτρα. «Δημιουργεί μια αίσθηση δέους, σαν να είσαι σε καθεδρικό ναό», σημειώνει ο ίδιος. «Το υπερμέγεθες τζάκι με μια αναπάντεχη ιδιοσυγκρασιακή τρέλα, που είναι σαν να έχει σχεδιαστεί από τον Νταλί, τα παλιά λευκά μαρμάρινα πατώματα, που έχουν πάρει μια υπέροχη πατίνα από τον χρόνο, τα υλικά όπως η πέτρα και το ξύλο, η δρύινη κουζίνα, η αυθεντική vintage Laura Ashley λουλουδάτη ταπετσαρία στο μικρό μπάνιο... Ολα αυτά ήμουν τυχερός και τα βρήκα. Και, προφανώς, αποφάσισα να τα σεβαστώ, να τα τιμήσω, αλλά παράλληλα να τα φέρω στο σήμερα βάζοντας την προσωπική μου σφραγίδα», συμπληρώνει.
Η σφραγίδα αυτή είναι έκδηλη παντού. Αυτή ακριβώς η χαρακτηριστική υπογραφή του ταλαντούχου designer, άλλωστε, είναι που τον έχει κάνει γνωστό. Το σπίτι είναι 100% Γεώργιος. Η Μαρίνα το αποδέχεται καθώς είναι η πιο ένθερμη φαν της δουλειάς και του γούστου του συζύγου της. Ολόκληρο το σπίτι είναι ένας εκλεκτικός συνδυασμός παλιού και καινούριου, οικονομικού και πολυτελούς. Εκρηξη έντονων ποπ χρωμάτων δίπλα σε ήρεμα κλασικά έργα τέχνης από τη μεγάλη συλλογή του. Μια λευκή δερμάτινη πολυθρόνα των Charles και Ray Eames δίπλα σε μια κεραμική πόρτα του Πάνου Βαλσαμάκη. Μια πλαστική μπερζέρα σε «βιταμινούχο» πορτοκαλί του Alessandro Mendini, πάνω σε βαρύτιμα περσικά χαλιά αντίκες. Η αγαπημένη πολυθρόνα Barcelona δίπλα σε μια αυθεντική Singer μηχανή ραψίματος της μητέρας του. Φωτιστικά του Castiglioni φωτίζουν κεραμικά από το Μαρόκο, καναπέδες ΙΚΕΑ είναι ντυμένοι με κόκκινο δέρμα, ενώ η συλλεκτική καρέκλα του Marc Newson σε εκτυφλωτικό κίτρινο βρίσκεται σε απόλυτη χρωματική αρμονία με τη 60s cabrio Cadillac του ιδιοκτήτη, που -βαμμένη εξ ολοκλήρου κίτρινη- βρίσκεται παρκαρισμένη στον κήπο ως installation. Το ανάκλιντρο της B&B Italia, ειδική παραγγελία σε γούνα αντιλόπης. Ενα τραπέζι 4,5 μέτρων, σχεδιασμένο από τον ίδιο, όπου συχνότατα εκείνος και η σύζυγός του Μαρίνα Κουταρέλλη, παραθέτουν δείπνα σε φίλους τους από την Ελλάδα και το εξωτερικό. «Είναι ένα ανοιχτό, φιλικό, εξωστρεφές σπίτι, όπου μπορώ τέλεια να βιώνω αυτό που με εκφράζει περισσότερο: το joie de vivre, μια ηθελημένη ελαφράδα στη διαχείριση της ζωής. Ως γνήσια δημιουργικός άνθρωπος και ανατρεπτική καλλιτεχνική φύση βαριέμαι εύκολα. Και αναζητώ τη νέα δημιουργική μου πρόκληση. Γι' αυτό και κάθε τρία χρόνια μετακομίζουμε. Η γυναίκα μου διαμαρτύρεται», αναφέρει γελώντας και προσθέτει: «Εχω την αίσθηση πως σε αυτό το σπίτι θα μείνουμε για λίγο καιρό παραπάνω».
Ενα γνήσιο «to know us better» στα Β.Π.
Το φιλόξενο σπίτι της Πολιτείας ανοίγει συχνά για καλέσματα. Η μεσημεριανή πρόσκληση του περασμένου Σαββάτου αφορούσε αυστηρά 35 άτομα. Αφορμή του θεματικού αυτού 60s πάρτυ ήταν το τέλος του καλοκαιριού. Το ανάλογο σκηνικό είχε στηθεί στον κήπο μέσα από ένα hommage στον φακό και τα χαρακτηριστικά lifestyle κάδρα του φωτογράφου Slim Aarons. Στο κέντρο δέσποζε η κατακίτρινη cabrio Cadillac στην οποία ήταν φορτωμένη μια -επίσης κίτρινη- σανίδα του surf. Απέναντι ακριβώς βρισκόταν ένα vintage μπαράκι-υδρόγειος σφαίρα, μια ξύλινη πολυθρόνα με αυθεντική μπροκάρ ταπετσαρία και ένα καβαλέτο με έναν πίνακα του Γιάννη Γαΐτη.
Ο Γεώργιος-Θησέας Καράμπελας υποδέχτηκε τους καλεσμένους του φορώντας μια φθινοπωρινή μπουτονιέρα, ειδικά σχεδιασμένη από τον Σωτήρη Βρεττό, και φούξια penny loafers από τον Paul Smith. Το ιδιαίτερο μενού, που περιελάμβανε από gravlax, ταρτάρ τόνου και σάντουιτς με αγγούρι μέχρι σαλάτα κοτόπουλο και deviled eggs, επιμελήθηκε η σύζυγός του, ενώ τα 60s γλυκίσματα έφεραν την υπογραφή του αγαπημένου τους patissier Στέλιου Παρλιάρου.
Εννοείται πως όλοι οι καλεσμένοι ακολούθησαν και το ανάλογο dress code. To εμπνευσμένο look της Μαίρης Φιξ παρέπεμπε στη θρυλική ταινία «Valley of the Dolls», ενώ η Αλεξάνδρα Κατσαΐτη είχε ενσωματώσει στο outfit της το ποπ στοιχείο της εποχής. Η Νάντια Μπουλέ με μια έξυπνη επιλογή στο χρώμα της ολόσωμης φόρμας της κατάφερε να είναι από τις πιο 60s παρουσίες. Τέλος, οι δημοφιλείς σχεδιαστές μόδας Βασίλης Ζούλιας, Στέλιος Κουδουνάρης και Δημήτρης Μαστρόκαλος με μικρές παρεμβάσεις στο στυλ τους μπήκαν με επιτυχία στο κλίμα.
Η σφραγίδα αυτή είναι έκδηλη παντού. Αυτή ακριβώς η χαρακτηριστική υπογραφή του ταλαντούχου designer, άλλωστε, είναι που τον έχει κάνει γνωστό. Το σπίτι είναι 100% Γεώργιος. Η Μαρίνα το αποδέχεται καθώς είναι η πιο ένθερμη φαν της δουλειάς και του γούστου του συζύγου της. Ολόκληρο το σπίτι είναι ένας εκλεκτικός συνδυασμός παλιού και καινούριου, οικονομικού και πολυτελούς. Εκρηξη έντονων ποπ χρωμάτων δίπλα σε ήρεμα κλασικά έργα τέχνης από τη μεγάλη συλλογή του. Μια λευκή δερμάτινη πολυθρόνα των Charles και Ray Eames δίπλα σε μια κεραμική πόρτα του Πάνου Βαλσαμάκη. Μια πλαστική μπερζέρα σε «βιταμινούχο» πορτοκαλί του Alessandro Mendini, πάνω σε βαρύτιμα περσικά χαλιά αντίκες. Η αγαπημένη πολυθρόνα Barcelona δίπλα σε μια αυθεντική Singer μηχανή ραψίματος της μητέρας του. Φωτιστικά του Castiglioni φωτίζουν κεραμικά από το Μαρόκο, καναπέδες ΙΚΕΑ είναι ντυμένοι με κόκκινο δέρμα, ενώ η συλλεκτική καρέκλα του Marc Newson σε εκτυφλωτικό κίτρινο βρίσκεται σε απόλυτη χρωματική αρμονία με τη 60s cabrio Cadillac του ιδιοκτήτη, που -βαμμένη εξ ολοκλήρου κίτρινη- βρίσκεται παρκαρισμένη στον κήπο ως installation. Το ανάκλιντρο της B&B Italia, ειδική παραγγελία σε γούνα αντιλόπης. Ενα τραπέζι 4,5 μέτρων, σχεδιασμένο από τον ίδιο, όπου συχνότατα εκείνος και η σύζυγός του Μαρίνα Κουταρέλλη, παραθέτουν δείπνα σε φίλους τους από την Ελλάδα και το εξωτερικό. «Είναι ένα ανοιχτό, φιλικό, εξωστρεφές σπίτι, όπου μπορώ τέλεια να βιώνω αυτό που με εκφράζει περισσότερο: το joie de vivre, μια ηθελημένη ελαφράδα στη διαχείριση της ζωής. Ως γνήσια δημιουργικός άνθρωπος και ανατρεπτική καλλιτεχνική φύση βαριέμαι εύκολα. Και αναζητώ τη νέα δημιουργική μου πρόκληση. Γι' αυτό και κάθε τρία χρόνια μετακομίζουμε. Η γυναίκα μου διαμαρτύρεται», αναφέρει γελώντας και προσθέτει: «Εχω την αίσθηση πως σε αυτό το σπίτι θα μείνουμε για λίγο καιρό παραπάνω».
Ενα γνήσιο «to know us better» στα Β.Π.
Το φιλόξενο σπίτι της Πολιτείας ανοίγει συχνά για καλέσματα. Η μεσημεριανή πρόσκληση του περασμένου Σαββάτου αφορούσε αυστηρά 35 άτομα. Αφορμή του θεματικού αυτού 60s πάρτυ ήταν το τέλος του καλοκαιριού. Το ανάλογο σκηνικό είχε στηθεί στον κήπο μέσα από ένα hommage στον φακό και τα χαρακτηριστικά lifestyle κάδρα του φωτογράφου Slim Aarons. Στο κέντρο δέσποζε η κατακίτρινη cabrio Cadillac στην οποία ήταν φορτωμένη μια -επίσης κίτρινη- σανίδα του surf. Απέναντι ακριβώς βρισκόταν ένα vintage μπαράκι-υδρόγειος σφαίρα, μια ξύλινη πολυθρόνα με αυθεντική μπροκάρ ταπετσαρία και ένα καβαλέτο με έναν πίνακα του Γιάννη Γαΐτη.
Ο Γεώργιος-Θησέας Καράμπελας υποδέχτηκε τους καλεσμένους του φορώντας μια φθινοπωρινή μπουτονιέρα, ειδικά σχεδιασμένη από τον Σωτήρη Βρεττό, και φούξια penny loafers από τον Paul Smith. Το ιδιαίτερο μενού, που περιελάμβανε από gravlax, ταρτάρ τόνου και σάντουιτς με αγγούρι μέχρι σαλάτα κοτόπουλο και deviled eggs, επιμελήθηκε η σύζυγός του, ενώ τα 60s γλυκίσματα έφεραν την υπογραφή του αγαπημένου τους patissier Στέλιου Παρλιάρου.
Εννοείται πως όλοι οι καλεσμένοι ακολούθησαν και το ανάλογο dress code. To εμπνευσμένο look της Μαίρης Φιξ παρέπεμπε στη θρυλική ταινία «Valley of the Dolls», ενώ η Αλεξάνδρα Κατσαΐτη είχε ενσωματώσει στο outfit της το ποπ στοιχείο της εποχής. Η Νάντια Μπουλέ με μια έξυπνη επιλογή στο χρώμα της ολόσωμης φόρμας της κατάφερε να είναι από τις πιο 60s παρουσίες. Τέλος, οι δημοφιλείς σχεδιαστές μόδας Βασίλης Ζούλιας, Στέλιος Κουδουνάρης και Δημήτρης Μαστρόκαλος με μικρές παρεμβάσεις στο στυλ τους μπήκαν με επιτυχία στο κλίμα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr