Μπερνάρ Αρνό - Tiffany & Co: Το deal του αιώνα ξεπερνά τα 14,5 δισ. δολάρια

Μπερνάρ Αρνό - Tiffany & Co: Το deal του αιώνα ξεπερνά τα 14,5 δισ. δολάρια

Τα brands υψηλής κοσμηματοποιίας κάνουν τον μεγαλύτερο τζίρο παγκοσμίως στη βιομηχανία ειδών πολυτελείας και αποτελούν το ιερό δισκοπότηρο των billionaires - Δεν είναι τυχαίο ότι ο τρίτος πλουσιότερος άνθρωπος στον πλανήτη δίνει 14,5 δισ. δολάρια για να αποκτήσει τον διάσημο οίκο κοσμημάτων Tiffany & Co - Οπως δεν είναι τυχαίο ότι η προσφορά αυτή θεωρείται εξαιρετικά... τσιγγούνικη!

010_A7B12A01_483
Ο 70χρονος Μπερνάρ Αρνό, που κατάφερε μέσα σε λίγα χρόνια να συγκεντρώσει κάτω από την ομπρέλα του ομίλου LVMH περισσότερα από 70 κορυφαία brands, όπως Christian Dior, Louis Vuitton, Moet & Chandon, TAG Heuer και Hublot, δεν θέλει να έρχεται δεύτερος. Το έχει δηλώσει με κάθε τρόπο, εξ ου και τα προσωνύμια «ο λύκος που φοράει κασμίρ», «ο εξολοθρευτής άγγελος Τεν Τεν», «Lord of the Logos» που συνοδεύουν την επιχειρηματική του πορεία τα τελευταία 30 χρόνια. Θεωρείται επιθετικός και άγριος ως επιχειρηματίας, ενώ ως άνθρωπος είναι εξαιρετικά καλλιεργημένος, ταλαντούχος πιανίστας, παθιασμένος τενίστας. Επιμένει ότι η καινοτομία είναι το μέλλον των επιχειρήσεων και δηλώνει: «Δεν με ενδιαφέρουν τα αποτελέσματα του επόμενου εξαμήνου. Εκείνο που πραγματικά με καίει είναι η επιθυμία του αγοραστή για τα προϊόντα του brand να παραμένει ίδια για τα επόμενα δέκα χρόνια».

GettyImages-812559012
002_45859-15
Ο Αρνό είναι ο τρίτος πλουσιότερος άνδρας στον κόσμο και ένας από τους μεγαλύτερους συλλέκτες τέχνης. Επάνω: Οpening του οίκου Tiffany στο Μιλάνο το 2017


Κάπως έτσι απέκτησε τον οίκο Dior αντί 13 δισ. δολαρίων το 2017 και κάπως έτσι την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου κατέθεσε πρόταση για εξαγορά του 22% της εταιρείας-συμβόλου του American glamour, της Tiffany & Co. δίνοντας 120 δολάρια ανά μετοχή, συνολικά 14,5 δισ.

Κλείσιμο
«Υπήρξε ένα ενδιαφέρον, χωρίς όμως τίποτα να προδικάζει κάποια συμφωνία», ανακοίνωσε ο αμερικανικός οίκος κοσμημάτων και οι αναλυτές βγήκαν στα παγκόσμια τηλεοπτικά δίκτυα να ρίξουν άπλετο φως για το τι κρύβεται πίσω από μια τέτοια προσφορά, τι πόλεμο γιγάντων μπορεί να πυροδοτήσει και για τον ρόλο των Κινέζων καταναλωτών σε αυτή την ανελέητη μάχη επικράτησης.

GettyImages-480032504
Ο Μπερνάρ Αρνό με τον στενό του φίλο Καρλ Λάγκερφελντ
GettyImages-614467104
Η Αριάνα Γκράντε στις προθήκες του οίκου Tiffany. Δεξιά: Η Κέιτ Γουίνσλετ στο κόκκινο χαλί, με εντυπωσιακό σετ κοσμημάτων του διάσημου οίκου
GettyImages-812746362
spl529017_035
Τζέσικα Μπίελ και Τίνα Κουνάκι με κοσμήματα του διάσημου αμερικανικού brand


Οι «Financial Times» θεώρησαν σίγουρο ότι ο οίκος Tiffany & Co. θα απορρίψει την προσφορά, καθώς μόλις τον περασμένο Ιούλιο η μετοχή της εταιρείας είχε φτάσει στα 139,50 δολάρια και μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος της LVMH ξεκίνησε ένα ράλι στη Γουόλ Στριτ και η τιμή της ανέβηκε κατά 30%. Ο Ολιβερ Τσεν, οικονομικός αναλυτής, δηλώνει στο CNN Business ότι ο Μπερνάρ Αρνό θα πρέπει να αυξήσει την προσφορά του στα 160 δολάρια ανά μετοχή ώστε να μην κινδυνεύει να καταθέσει καλύτερη προσφορά ο αιώνιος εχθρός του, Φρανσουά-Ανρί Πινό (ο όμιλος Kering του Πινό κατέχει τους οίκους Gucci, Yves Saint Laurent και Alexander McQueen) αλλά και ο μεγάλος του αντίπαλος, η ελβετική εταιρεία Richemont του Νοτιοαφρικανού μεγιστάνα Γιόχαν Ρούπερτ, στην οποία ανήκουν ο διάσημος οίκος κοσμημάτων Cartier και οι Μontblanc και Buccellati.

Δεν θα ζοριστεί εξάλλου οικονομικά να αυξήσει το «χτύπημα», καθώς ο γίγαντας ειδών πολυτελείας LVMH έχει πλέον αγοραστική αξία που ξεπερνά τα 215 δισ. δολάρια και δείκτη χρέους μικρότερο του 28%, κάτι που σημαίνει ότι άνετα μπορεί να επανέλθει με μεγαλύτερη προσφορά που να αγγίξει ή και να ξεπεράσει τα 20 δισ.

spl163157_001
000_Par7903950
000_1C11BE
Χρυσές Σφαίρες 2019: η Lady Gaga φωτογραφίζεται με το εκθαμβωτικό custom made διαμαντένιο κολιέ του οίκου αξίας 3,92 εκατ. δολαρίων

Η δύναμη του οίκου Tiffany είναι ιδανική για το χαρτοφυλάκιο της LVMH, που υπολείπεται στον τομέα του hard jewelry (ρολόγια - κοσμήματα). Ο αναλυτής της RBC Ροτζέριο Φουτζιμόρι ανέφερε σε ενημερωτικό σημείωμα προς τους μεγάλους πελάτες της τράπεζας: «Τα ρολόγια και τα κοσμήματα είναι η μόνη κατηγορία πολυτέλειας όπου η LVMH δεν είναι ηγέτις και γνωρίζουμε ότι ο κ. Αρνό θέλει να είναι πάντα Νο 1. Η υψηλή κοσμηματοποιία έχει ελάχιστους παγκόσμιας κλάσης παίκτες και ο οίκος Tiffany & Co. έχει μεγάλη διείσδυση στην ασιατική αγορά ενώ ως brand είναι στα τρία κορυφαία σήματα που προτιμούν οι Κινέζοι καταναλωτές εδώ και χρόνια».

024_544796
H LVMH έχει αγοραστική αξία 196 δισ. δολαρίων, διαθέτει 75 brands, 156.000 εργαζομένους, 4.590 καταστήματα παγκοσμίως και ετήσια έσοδα που ξεπερνούν τα 50 δισ. δολάρια.


Και η αλήθεια είναι ότι οι Κινέζοι έχουν ολοένα αυξανόμενη δίψα για luxury brands. Με τον εμπορικό πόλεμο που έχει ξεσπάσει μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας και την πίεση που ασκεί ο Ντόναλντ Τραμπ στο Πεκίνο, οι πωλήσεις του οίκου Tiffany έχουν μειωθεί δραματικά στο κατάστημα-ναυαρχίδα της 5ης Λεωφόρου. Για τον λόγο αυτό η εταιρεία ανακοίνωσε πρόσφατα ότι μετέφερε μερικά από τα ακριβότερα κοσμήματά της από την Αμερική στα καταστήματα που διαθέτει στο Πεκίνο και τη Σανγκάη, ανάμεσά τους ένα διαμαντένιο κολιέ αξίας ενός εκατ. δολαρίων. Oπως ανέφερε ο executive chief της Tiffany & Co. Αλεσάντρο Μπολιόλο (εργαζόταν επί 16 χρόνια στον οίκο Bulgari), «ακολουθούμε τους πελάτες μας, όπου αυτοί ψωνίζουν».

GettyImages-954410972
Η Ζεντάγια σε χρωματική αρμονία με το Tiffany blue
GettyImages-980731966
Ναόμι Χάρις

GettyImages-954410954
H Eλ Φάνινγκ με κοσμήματα Tiffany

000_1LI604
Ο Αρνό επιθυμεί να κατακτήσει και την αγορά των ΗΠΑ, έτσι με τον πρόεδρο Τραμπ εγκαινίασαν στο Τέξας το νέο κατάστημα της Louis Vuitton

GettyImages-954410912
Xέιλι Μπίμπερ

 

GettyImages-1048501628
Οι Πριάνκα Τσόπρα και Κιμ Καρντάσιαν συγκαταλέγονται επίσης στις διάσημες που λατρεύουν τα διαμάντια του οίκου

 

GettyImages-483928979
Η Κέιτ Μπόσγουορθ εντυπωσιακή και... πολύτιμη καθώς φορά σετ κοσμημάτων αξίας εκατοντάδων χιλιάδων δολαρίων

 

000_1KH55C
Oταν το 1837, ο 25χρονος τότε Τσαρλς Λιούις Τίφανι δημιούργησε το χαρακτηριστικό logo της εταιρείας που είναι παγκοσμίως γνωστή για τα μοναδικής αισθητικής μονόπετρα, το χαρακτηριστικό Tiffany blue χρώμα των κουτιών της, δεν φανταζόταν ότι το όνομα Tiffany θα αποτελούσε για τους Αμερικανούς εξαγώγιμο σύμβολο πολυτέλειας. Η ταινία «Breakfast at Tiffany’s» με την Οντρεϊ Χέπμπορν στον ρόλο της Χόλι Γκολάιτλι τη δεκαετία του ’60 σύστησε τον αμερικανικό οίκο κοσμημάτων στο παγκόσμιο κοινό και τον κατέστησε σύμβολο διαχρονικής κομψότητας. Η εικόνα της Οντρεϊ να φορά το μοναδικό διαμαντένιο κολιέ των 128,5 καρατίων είναι αυτή στην οποία ανατρέχει κανείς όταν θέλει να μιλήσει για απαράμιλλο στυλ και για την ομορφιά που δεν ξεθωριάζει με τον χρόνο. Ο οίκος έχει πλέον ιστορία 182 χρόνων, ενώ απασχολεί 14.000 άτομα στα 300 καταστήματά του σε όλο τον κόσμο. Η ναυαρχίδα των Tiffany βρίσκεται στην 5η Λεωφόρο στο Trump Tower, ενώ στις προθήκες των καταστημάτων μπορεί κάποιος να βρει μονόπετρα από 1.425 έως 43.000 για ένα μοναδικό με ροζ διαμάντι, αλλά και κολιέ των 30 εκατ. δολαρίων, όπως αυτό με το κίτρινο διαμάντι που είχε φορέσει η Lady Gaga το 2019 στην τελετή απονομής των Οσκαρ.

 

GettyImages-3349704
Με ιστορία 182 χρόνων ο οίκος Tiffany & Co. θεωρείται σύμβολο του American glam

 

Η LVMH, στο μεταξύ, έχει παρουσιάσει κέρδη-ρεκόρ πέρυσι, λόγω της ανερχόμενης επιχειρηματικής δραστηριότητας στην Ασία ενώ επιθυμεί διείσδυση και στην αγορά της Αμερικής. Ο Μπερνάρ Αρνό έχει άριστες σχέσεις με τον πρόεδρο των ΗΠΑ, ενώ πρόσφατα εγκαινίασαν μαζί κατάστημα της Louis Vuitton στο Τέξας.

Δεν μιλάμε, λοιπόν, για έναν ξαφνικό έρωτα, αλλά για ένα στρατηγικό σχέδιο που έχει να κάνει με το κύμα συγχωνεύσεων στη βαριά βιομηχανία των αγαθών πολυτελείας, καθώς οι μεγαλύτεροι οίκοι πλέον συναγωνίζονται στην εξαγορά brands που ελπίζουν ότι θα είναι ελκυστικότερα στους νέους και τους Κινέζους.

Ο τομέας των αγαθών πολυτελείας υπολογίζεται ότι σήμερα έχει αξία 1,02 τρισ. δολαρίων, ενώ έρευνα της Boston Consulting Group (BCG) προβλέπει ότι θα μεγαλώνει με ρυθμό 5% κατ’ έτος, τουλάχιστον έως το 2025. Οι πλούσιοι Κινέζοι, ο αριθμός των οποίων ξεπέρασε εκείνον των Αμερικανών για πρώτη φορά, περιγράφονται ως η ηγετική δύναμη του τομέα, καθώς ξοδεύουν το 1/3 απ’ ό,τι ξοδεύεται διεθνώς. Εως το 2025, μάλιστα, αυτό το νούμερο αναμένεται να ανέβει στο 40%.

GettyImages-621637596
GettyImages-954410806
Πάνω: To διάσημο μοντέλο Τζόρνταν Νταν σε αγοραστικό παροξυσμό από το κατάστημα-ναυαρχίδα της 5ης Λεωφόρου. Κάτω: Και η Κένταλ Τζένερ επιλέγει τα Τiffany blue για τα δώρα της


Κι επειδή σε ένα τέτοιο θέμα τα δισεκατομμύρια ξεπερνούν και τις σταγόνες της βροχής, αξίζει να σημειωθεί ότι ο ιδιοκτήτης της LVMH είναι ο πλουσιότερος άνθρωπος της Ευρώπης, με περιουσία που ξεπερνά τα 97 δισ., σύμφωνα με τον δείκτη δισεκατομμυριούχων σε πραγματικό χρόνο του Bloomberg. Eίναι οτρίτος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο πίσω από τον ιδρυτή της Amazon Τζεφ Μπέζος και τον αντίστοιχο της Microsoft Μπιλ Γκέιτς, σύμφωνα με το «Forbes». Δαπάνησε 1,5 δισ. δολάρια για να αποκτήσει το 24% των μετοχών της LVMH και αύξησε σταδιακά το μερίδιό του στο 43,5% το 1989. Αν καταφέρει να φέρει εις πέρας το deal του αιώνα, τότε θα βρεθεί στην πρώτη θέση της λίστας «Forbes». Εξάλλου, για τον «Lord of the Logos» η κορυφή είναι το ζητούμενο.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ : GETTY IMAGES / SPLASHNEWS / IDEAL IMAGE, AFP / VISUALHELLAS.GR
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Best Of Network