Μπερνάρ Αρνό - Tiffany & Co: Το deal του αιώνα ξεπερνά τα 14,5 δισ. δολάρια
15.11.2019
17:52
Τα brands υψηλής κοσμηματοποιίας κάνουν τον μεγαλύτερο τζίρο παγκοσμίως στη βιομηχανία ειδών πολυτελείας και αποτελούν το ιερό δισκοπότηρο των billionaires - Δεν είναι τυχαίο ότι ο τρίτος πλουσιότερος άνθρωπος στον πλανήτη δίνει 14,5 δισ. δολάρια για να αποκτήσει τον διάσημο οίκο κοσμημάτων Tiffany & Co - Οπως δεν είναι τυχαίο ότι η προσφορά αυτή θεωρείται εξαιρετικά... τσιγγούνικη!
Ο 70χρονος Μπερνάρ Αρνό, που κατάφερε μέσα σε λίγα χρόνια να συγκεντρώσει κάτω από την ομπρέλα του ομίλου LVMH περισσότερα από 70 κορυφαία brands, όπως Christian Dior, Louis Vuitton, Moet & Chandon, TAG Heuer και Hublot, δεν θέλει να έρχεται δεύτερος. Το έχει δηλώσει με κάθε τρόπο, εξ ου και τα προσωνύμια «ο λύκος που φοράει κασμίρ», «ο εξολοθρευτής άγγελος Τεν Τεν», «Lord of the Logos» που συνοδεύουν την επιχειρηματική του πορεία τα τελευταία 30 χρόνια. Θεωρείται επιθετικός και άγριος ως επιχειρηματίας, ενώ ως άνθρωπος είναι εξαιρετικά καλλιεργημένος, ταλαντούχος πιανίστας, παθιασμένος τενίστας. Επιμένει ότι η καινοτομία είναι το μέλλον των επιχειρήσεων και δηλώνει: «Δεν με ενδιαφέρουν τα αποτελέσματα του επόμενου εξαμήνου. Εκείνο που πραγματικά με καίει είναι η επιθυμία του αγοραστή για τα προϊόντα του brand να παραμένει ίδια για τα επόμενα δέκα χρόνια».
Κάπως έτσι απέκτησε τον οίκο Dior αντί 13 δισ. δολαρίων το 2017 και κάπως έτσι την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου κατέθεσε πρόταση για εξαγορά του 22% της εταιρείας-συμβόλου του American glamour, της Tiffany & Co. δίνοντας 120 δολάρια ανά μετοχή, συνολικά 14,5 δισ.
«Υπήρξε ένα ενδιαφέρον, χωρίς όμως τίποτα να προδικάζει κάποια συμφωνία», ανακοίνωσε ο αμερικανικός οίκος κοσμημάτων και οι αναλυτές βγήκαν στα παγκόσμια τηλεοπτικά δίκτυα να ρίξουν άπλετο φως για το τι κρύβεται πίσω από μια τέτοια προσφορά, τι πόλεμο γιγάντων μπορεί να πυροδοτήσει και για τον ρόλο των Κινέζων καταναλωτών σε αυτή την ανελέητη μάχη επικράτησης.
Οι «Financial Times» θεώρησαν σίγουρο ότι ο οίκος Tiffany & Co. θα απορρίψει την προσφορά, καθώς μόλις τον περασμένο Ιούλιο η μετοχή της εταιρείας είχε φτάσει στα 139,50 δολάρια και μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος της LVMH ξεκίνησε ένα ράλι στη Γουόλ Στριτ και η τιμή της ανέβηκε κατά 30%. Ο Ολιβερ Τσεν, οικονομικός αναλυτής, δηλώνει στο CNN Business ότι ο Μπερνάρ Αρνό θα πρέπει να αυξήσει την προσφορά του στα 160 δολάρια ανά μετοχή ώστε να μην κινδυνεύει να καταθέσει καλύτερη προσφορά ο αιώνιος εχθρός του, Φρανσουά-Ανρί Πινό (ο όμιλος Kering του Πινό κατέχει τους οίκους Gucci, Yves Saint Laurent και Alexander McQueen) αλλά και ο μεγάλος του αντίπαλος, η ελβετική εταιρεία Richemont του Νοτιοαφρικανού μεγιστάνα Γιόχαν Ρούπερτ, στην οποία ανήκουν ο διάσημος οίκος κοσμημάτων Cartier και οι Μontblanc και Buccellati.
Κάπως έτσι απέκτησε τον οίκο Dior αντί 13 δισ. δολαρίων το 2017 και κάπως έτσι την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου κατέθεσε πρόταση για εξαγορά του 22% της εταιρείας-συμβόλου του American glamour, της Tiffany & Co. δίνοντας 120 δολάρια ανά μετοχή, συνολικά 14,5 δισ.
«Υπήρξε ένα ενδιαφέρον, χωρίς όμως τίποτα να προδικάζει κάποια συμφωνία», ανακοίνωσε ο αμερικανικός οίκος κοσμημάτων και οι αναλυτές βγήκαν στα παγκόσμια τηλεοπτικά δίκτυα να ρίξουν άπλετο φως για το τι κρύβεται πίσω από μια τέτοια προσφορά, τι πόλεμο γιγάντων μπορεί να πυροδοτήσει και για τον ρόλο των Κινέζων καταναλωτών σε αυτή την ανελέητη μάχη επικράτησης.
Οι «Financial Times» θεώρησαν σίγουρο ότι ο οίκος Tiffany & Co. θα απορρίψει την προσφορά, καθώς μόλις τον περασμένο Ιούλιο η μετοχή της εταιρείας είχε φτάσει στα 139,50 δολάρια και μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος της LVMH ξεκίνησε ένα ράλι στη Γουόλ Στριτ και η τιμή της ανέβηκε κατά 30%. Ο Ολιβερ Τσεν, οικονομικός αναλυτής, δηλώνει στο CNN Business ότι ο Μπερνάρ Αρνό θα πρέπει να αυξήσει την προσφορά του στα 160 δολάρια ανά μετοχή ώστε να μην κινδυνεύει να καταθέσει καλύτερη προσφορά ο αιώνιος εχθρός του, Φρανσουά-Ανρί Πινό (ο όμιλος Kering του Πινό κατέχει τους οίκους Gucci, Yves Saint Laurent και Alexander McQueen) αλλά και ο μεγάλος του αντίπαλος, η ελβετική εταιρεία Richemont του Νοτιοαφρικανού μεγιστάνα Γιόχαν Ρούπερτ, στην οποία ανήκουν ο διάσημος οίκος κοσμημάτων Cartier και οι Μontblanc και Buccellati.
Δεν θα ζοριστεί εξάλλου οικονομικά να αυξήσει το «χτύπημα», καθώς ο γίγαντας ειδών πολυτελείας LVMH έχει πλέον αγοραστική αξία που ξεπερνά τα 215 δισ. δολάρια και δείκτη χρέους μικρότερο του 28%, κάτι που σημαίνει ότι άνετα μπορεί να επανέλθει με μεγαλύτερη προσφορά που να αγγίξει ή και να ξεπεράσει τα 20 δισ.
Η δύναμη του οίκου Tiffany είναι ιδανική για το χαρτοφυλάκιο της LVMH, που υπολείπεται στον τομέα του hard jewelry (ρολόγια - κοσμήματα). Ο αναλυτής της RBC Ροτζέριο Φουτζιμόρι ανέφερε σε ενημερωτικό σημείωμα προς τους μεγάλους πελάτες της τράπεζας: «Τα ρολόγια και τα κοσμήματα είναι η μόνη κατηγορία πολυτέλειας όπου η LVMH δεν είναι ηγέτις και γνωρίζουμε ότι ο κ. Αρνό θέλει να είναι πάντα Νο 1. Η υψηλή κοσμηματοποιία έχει ελάχιστους παγκόσμιας κλάσης παίκτες και ο οίκος Tiffany & Co. έχει μεγάλη διείσδυση στην ασιατική αγορά ενώ ως brand είναι στα τρία κορυφαία σήματα που προτιμούν οι Κινέζοι καταναλωτές εδώ και χρόνια».
Και η αλήθεια είναι ότι οι Κινέζοι έχουν ολοένα αυξανόμενη δίψα για luxury brands. Με τον εμπορικό πόλεμο που έχει ξεσπάσει μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας και την πίεση που ασκεί ο Ντόναλντ Τραμπ στο Πεκίνο, οι πωλήσεις του οίκου Tiffany έχουν μειωθεί δραματικά στο κατάστημα-ναυαρχίδα της 5ης Λεωφόρου. Για τον λόγο αυτό η εταιρεία ανακοίνωσε πρόσφατα ότι μετέφερε μερικά από τα ακριβότερα κοσμήματά της από την Αμερική στα καταστήματα που διαθέτει στο Πεκίνο και τη Σανγκάη, ανάμεσά τους ένα διαμαντένιο κολιέ αξίας ενός εκατ. δολαρίων. Oπως ανέφερε ο executive chief της Tiffany & Co. Αλεσάντρο Μπολιόλο (εργαζόταν επί 16 χρόνια στον οίκο Bulgari), «ακολουθούμε τους πελάτες μας, όπου αυτοί ψωνίζουν».
Δεν μιλάμε, λοιπόν, για έναν ξαφνικό έρωτα, αλλά για ένα στρατηγικό σχέδιο που έχει να κάνει με το κύμα συγχωνεύσεων στη βαριά βιομηχανία των αγαθών πολυτελείας, καθώς οι μεγαλύτεροι οίκοι πλέον συναγωνίζονται στην εξαγορά brands που ελπίζουν ότι θα είναι ελκυστικότερα στους νέους και τους Κινέζους.
Ο τομέας των αγαθών πολυτελείας υπολογίζεται ότι σήμερα έχει αξία 1,02 τρισ. δολαρίων, ενώ έρευνα της Boston Consulting Group (BCG) προβλέπει ότι θα μεγαλώνει με ρυθμό 5% κατ’ έτος, τουλάχιστον έως το 2025. Οι πλούσιοι Κινέζοι, ο αριθμός των οποίων ξεπέρασε εκείνον των Αμερικανών για πρώτη φορά, περιγράφονται ως η ηγετική δύναμη του τομέα, καθώς ξοδεύουν το 1/3 απ’ ό,τι ξοδεύεται διεθνώς. Εως το 2025, μάλιστα, αυτό το νούμερο αναμένεται να ανέβει στο 40%.
Κι επειδή σε ένα τέτοιο θέμα τα δισεκατομμύρια ξεπερνούν και τις σταγόνες της βροχής, αξίζει να σημειωθεί ότι ο ιδιοκτήτης της LVMH είναι ο πλουσιότερος άνθρωπος της Ευρώπης, με περιουσία που ξεπερνά τα 97 δισ., σύμφωνα με τον δείκτη δισεκατομμυριούχων σε πραγματικό χρόνο του Bloomberg. Eίναι οτρίτος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο πίσω από τον ιδρυτή της Amazon Τζεφ Μπέζος και τον αντίστοιχο της Microsoft Μπιλ Γκέιτς, σύμφωνα με το «Forbes». Δαπάνησε 1,5 δισ. δολάρια για να αποκτήσει το 24% των μετοχών της LVMH και αύξησε σταδιακά το μερίδιό του στο 43,5% το 1989. Αν καταφέρει να φέρει εις πέρας το deal του αιώνα, τότε θα βρεθεί στην πρώτη θέση της λίστας «Forbes». Εξάλλου, για τον «Lord of the Logos» η κορυφή είναι το ζητούμενο.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ : GETTY IMAGES / SPLASHNEWS / IDEAL IMAGE, AFP / VISUALHELLAS.GR
Η δύναμη του οίκου Tiffany είναι ιδανική για το χαρτοφυλάκιο της LVMH, που υπολείπεται στον τομέα του hard jewelry (ρολόγια - κοσμήματα). Ο αναλυτής της RBC Ροτζέριο Φουτζιμόρι ανέφερε σε ενημερωτικό σημείωμα προς τους μεγάλους πελάτες της τράπεζας: «Τα ρολόγια και τα κοσμήματα είναι η μόνη κατηγορία πολυτέλειας όπου η LVMH δεν είναι ηγέτις και γνωρίζουμε ότι ο κ. Αρνό θέλει να είναι πάντα Νο 1. Η υψηλή κοσμηματοποιία έχει ελάχιστους παγκόσμιας κλάσης παίκτες και ο οίκος Tiffany & Co. έχει μεγάλη διείσδυση στην ασιατική αγορά ενώ ως brand είναι στα τρία κορυφαία σήματα που προτιμούν οι Κινέζοι καταναλωτές εδώ και χρόνια».
Και η αλήθεια είναι ότι οι Κινέζοι έχουν ολοένα αυξανόμενη δίψα για luxury brands. Με τον εμπορικό πόλεμο που έχει ξεσπάσει μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας και την πίεση που ασκεί ο Ντόναλντ Τραμπ στο Πεκίνο, οι πωλήσεις του οίκου Tiffany έχουν μειωθεί δραματικά στο κατάστημα-ναυαρχίδα της 5ης Λεωφόρου. Για τον λόγο αυτό η εταιρεία ανακοίνωσε πρόσφατα ότι μετέφερε μερικά από τα ακριβότερα κοσμήματά της από την Αμερική στα καταστήματα που διαθέτει στο Πεκίνο και τη Σανγκάη, ανάμεσά τους ένα διαμαντένιο κολιέ αξίας ενός εκατ. δολαρίων. Oπως ανέφερε ο executive chief της Tiffany & Co. Αλεσάντρο Μπολιόλο (εργαζόταν επί 16 χρόνια στον οίκο Bulgari), «ακολουθούμε τους πελάτες μας, όπου αυτοί ψωνίζουν».
Η LVMH, στο μεταξύ, έχει παρουσιάσει κέρδη-ρεκόρ πέρυσι, λόγω της ανερχόμενης επιχειρηματικής δραστηριότητας στην Ασία ενώ επιθυμεί διείσδυση και στην αγορά της Αμερικής. Ο Μπερνάρ Αρνό έχει άριστες σχέσεις με τον πρόεδρο των ΗΠΑ, ενώ πρόσφατα εγκαινίασαν μαζί κατάστημα της Louis Vuitton στο Τέξας.
Δεν μιλάμε, λοιπόν, για έναν ξαφνικό έρωτα, αλλά για ένα στρατηγικό σχέδιο που έχει να κάνει με το κύμα συγχωνεύσεων στη βαριά βιομηχανία των αγαθών πολυτελείας, καθώς οι μεγαλύτεροι οίκοι πλέον συναγωνίζονται στην εξαγορά brands που ελπίζουν ότι θα είναι ελκυστικότερα στους νέους και τους Κινέζους.
Ο τομέας των αγαθών πολυτελείας υπολογίζεται ότι σήμερα έχει αξία 1,02 τρισ. δολαρίων, ενώ έρευνα της Boston Consulting Group (BCG) προβλέπει ότι θα μεγαλώνει με ρυθμό 5% κατ’ έτος, τουλάχιστον έως το 2025. Οι πλούσιοι Κινέζοι, ο αριθμός των οποίων ξεπέρασε εκείνον των Αμερικανών για πρώτη φορά, περιγράφονται ως η ηγετική δύναμη του τομέα, καθώς ξοδεύουν το 1/3 απ’ ό,τι ξοδεύεται διεθνώς. Εως το 2025, μάλιστα, αυτό το νούμερο αναμένεται να ανέβει στο 40%.
Κι επειδή σε ένα τέτοιο θέμα τα δισεκατομμύρια ξεπερνούν και τις σταγόνες της βροχής, αξίζει να σημειωθεί ότι ο ιδιοκτήτης της LVMH είναι ο πλουσιότερος άνθρωπος της Ευρώπης, με περιουσία που ξεπερνά τα 97 δισ., σύμφωνα με τον δείκτη δισεκατομμυριούχων σε πραγματικό χρόνο του Bloomberg. Eίναι οτρίτος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο πίσω από τον ιδρυτή της Amazon Τζεφ Μπέζος και τον αντίστοιχο της Microsoft Μπιλ Γκέιτς, σύμφωνα με το «Forbes». Δαπάνησε 1,5 δισ. δολάρια για να αποκτήσει το 24% των μετοχών της LVMH και αύξησε σταδιακά το μερίδιό του στο 43,5% το 1989. Αν καταφέρει να φέρει εις πέρας το deal του αιώνα, τότε θα βρεθεί στην πρώτη θέση της λίστας «Forbes». Εξάλλου, για τον «Lord of the Logos» η κορυφή είναι το ζητούμενο.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ : GETTY IMAGES / SPLASHNEWS / IDEAL IMAGE, AFP / VISUALHELLAS.GR
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr