Kaia Gerber: Το επόμενο Super Model
01.01.2020
20:10
Πόσα σκάνδαλα και πόσα κυβικά εκατοστά πρόκλησης χρειάζονται για μια φρενήρη καριέρα στο μόντελινγκ; Στην περίπτωση της κόρης της Σίντι Κρόφορντ, κανένα, φτάνoυν η κομψότητα και το μυαλό - Eντάξει, και το οικογενειακό DNA
Καλή η Μπέλα (Χαντίντ), ευθέως ανάλογα όμορφη και η αδελφή της Τζίτζι. Εντυπωσιακή, σέξι και χειραφετημένη η Εμιλι Ραταϊκόφσκι, ακαταμάχητη η Κάρα Ντελεβίν, αποπλανητικής ομορφιάς η Κένταλ Τζένερ, αν και δύσκολα θα αποδιώξει από πάνω της την καρντασιανοσύνη. Θεές η Κάρλι, η Μιράντα, η Κάντις και τα άλλα κορίτσια με το δυσθεώρητο ινσταγκραμικό ποίμνιο και τα μυθικά κασέ για να σουλατσάρουν στις πασαρέλες, όμως η Κάια Γκέρμπερ έχει αυτό το κάτι, ένα κράμα σεμνότητας και κομψότητας, που την κάνει να ξεχωρίζει σαν τη μύγα μες στο γάλα. Και γι’ αυτό καθόλου δεν ευθύνεται η μαμά της, Σίντι Κρόφορντ, η οποία κυριαρχεί στον κόσμο του μόντελινγκ εδώ και τέσσερις δεκαετίες -περισσότερο και από τη Βίκυ Καγιά!- αλλά ο τρόπος που τη γαλούχησε και την ανέθρεψε.
Στην είσοδο του πατρικού της Κάια Γκέρμπερ στο Μαλιμπού μπορεί να δέσποζε από πάντα η θρυλική πια ασπόμαυρη φωτογραφία του Χερμπ Ριτς με τις γυμνές Ναόμι Κάμπελ, Σίντι Κρόφορντ, Στέφανι Σέιμουρ, Τατιάνα Πάτιτζ και Κρίστι Τέρλινγκτον να αγκαλιάζουν η μία την τέλεια ομορφιά της άλλης, όμως το μόντελινγκ, δηλαδή η εργασία πλήρους απασχόλησης της μητέρας της, ποτέ δεν απασχολούσε την οικογενειακή ημερήσια διάταξη. Η Κάια Γκέρμπερ θυμάται τη μητέρα της να επιστρέφει σπίτι από τα εξαντλητικά κάστινγκ και τις πολύωρες, απαιτητικές φωτογραφήσεις πολλές φορές ακόμα και εξουθενωμένη. Οσο κουρασμένη και αν ήταν, όμως, πάντα θα έσπευδε να αφαιρέσει από το πρόσωπό της ακόμα και το τελευταίο ψήγμα μακιγιάζ, θα έβγαζε τις βλεφαρίδες ή οποιοδήποτε άλλο ψυμιθιολογικό παραφερνάλιο και αμέσως μετά θα εμφανιζόταν μπρος στην ίδια και τον κατά δύο χρόνια μεγαλύτερο -επίσης μοντέλο- αδελφό της Πρίσλεϊ με τη στολή εργασίας μιας μέσης Αμερικανίδας μητέρας.
Στα παιδικά μάτια της Κάια το μόντελινγκ δεν δεν πήρε ποτέ διαστάσεις μεγαλύτερες από τις πραγματικές του· δηλαδή μιας απαιτητικής δουλειάς σαν όλες τις άλλες που για να την κάνεις καλά πρέπει να διαθέτεις, εκτός από ευλογημένο DNA, γερό στομάχι, αντοχές και υπομονή. Αν όμως την κάνεις καλά, φυσικά και θα σου ανταποδώσει σε χρήμα, σε δόξα, πλέον και σε σοσιαλμντιακή επιδραστικότητα.
Η Κάια ήρθε στον κόσμο λίγες ημέρες πριν αυτός αλλάξει δραματικά και αμετάκλητα. Στις 3 Σεπτεμβρίου 2001 -οκτώ ημέρες πριν από την επίθεση στους Δίδυμους Πύργους που συγκλόνισε τις ΗΠΑ και τον υπόλοιπο κόσμο- η Σίντι Κρόφορντ γέννησε το δεύτερο παιδί της, μια κόρη που από τους πρώτους μήνες της ζωής της άρχισε να θυμίζει εικόνα και ομοίωσή της. Η Γκέρμπερ μεγάλωσε όχι μόνο με τη βεβαιότητα της ομορφιάς της, αλλά κυρίως με τη σιγουριά ότι αυτή θα μπορούσε να της εξασφαλίσει κάτι (πολύ) παραπάνω από τον επιούσιο. Και τα πράγματα δεν θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά, αφού, εκτός από την αδιάσειστη καλλονή της μητέρας της, και ο πατέρας της θήτευσε ως μοντέλο. Μέχρι που βρήκε μία ακόμα πιο προσοδοφόρα μπίζνα στην εστίαση, στο nigthlife και την εμφιάλωση αλκοολούχων ποτών - παρεμπιπτόντως ο Ραντ Γκέρμπερ μαζί με τον επιστήθιο φίλο του Τζορτζ Κλούνεϊ παράγουν την περίφημη τεκίλα Casamigos, ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα brands αλκοολούχων ποτών στον κόσμο. Στο σπίτι των Γκέρμπερ μπαινόβγαιναν ανέκαθεν τέτοιοι απίθανοι και εξωφρενικά διάσημοι τύποι όπως ο Κλούνεϊ ή η κολλητή της μητέρας της Ναόμι Κάμπελ. Ωστόσο εκεί που όλοι οι άλλοι θα έβλεπαν μια ανήκουστη παρέλαση πρωτοκλασάτων celebrities, η μικρή Κάια απλώς συναγελαζόταν τις παρέες των γονιών της. Και μάλιστα από πολύ νεαρή ηλικία ως ισότιμη συνομιλήτριά τους. Αυτό είναι κάτι για το οποίο σήμερα, στα 18 χρόνια της, ευγνωμονεί τους γονείς της. Η συναναστροφή της με ενήλικες της χάρισε μια ωριμότητα, μια πρώιμη σχεδόν σοφή στάση απέναντι στη ζωή και στο επάγγελμά της, η οποία την ακολουθεί σαν πιστό σκυλί και εκτιμάται δεόντως από τους επαγγελματίες της μόδας. «Είναι προσγειωμένη, ειλικρινής και σίγουρα πιο ώριμη από μια μέση 16χρονη. Δεν νομίζω ότι είναι διάττων αστέρας. Ολο το hype γύρω από το όνομά της είναι ο προπομπός της γέννησης ενός αστεριού», απεφάνθη για εκείνη η διάσημη casting director Ανίτα Μπίτον μετά τη συνεργασία τους για την καμπάνια του Αλεξάντερ Γουάνγκ το 2016.
Θα υπέθετε κανείς ότι και μόνο η ιδιότητά της ως κόρης της Σίντι Κρόφορντ αλλά και η εξωτερική ομοιότητά τους θα ήταν εφόδια παραπάνω από αρκετά για να πάρει το βάπτισμα του πυρός στη μόδα και να διαπρέψει. Ο νεποτισμός, όμως, δεν λειτουργεί πάντα. Ειδικά σε μια βιομηχανία που έχει αναθεωρήσει τα ιερά και τα όσιά της, τη λειτουργία, τον τρόπο και τις μεθόδους της, αφού είναι πια αναγκασμένη να περιστρέφεται γύρω από τον νοητό άξονα των κοινωνικών δικτύων και της πολιτικής ορθότητας. Αν κάτι έμαθε καλά τα χρόνια που εργάζεται ως επαγγελματίας μοντέλο η Κάια, αυτό είναι ότι τα κινήματα #metoo και Time’s Up στις ΗΠΑ έχουν αλλάξει ριζικά τη βιομηχανία της μόδας. Αν και η ίδια έθεσε τον εαυτό της στη διάθεση του industry πριν από την εφηβεία της, έπρεπε να περιμένει να γίνει 16 χρόνων για να περπατήσει στην πασαρέλα. Την πρώτη φορά που το επιχείρησε, στην Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης, τον Σεπτέμβριο του 2017, η υποδοχή της ήταν θριαμβευτική και δικαίωσε τη μητέρα της, η οποία είχε επιβάλει ως όρο τη συμμετοχή της κόρης της σε 18 fashion shows (από Calvin Klein, Chanel, Miu Miu και Alexander Wang μέχρι Fendi, Burberry και Saint Laurent), αντί για 30, τα οποία συνήθως αναλαμβάνει ένα μέσο μοντέλο. Η Κρόφορντ ήταν δίπλα της και στην πρώτη φωτογράφησή της από τους Μερτ και Μάρκους για καμπάνια σειράς παιδικών ρούχων του οίκου Verscace με την υπογραφή της Ντονατέλα Βερσάτσε. Λειτούργησε ως φύλακας άγγελος, μα κυρίως ως γείωση του νεαρού -μόλις δέκα ετών- μοντέλου, απαγορεύοντας μάλιστα τη χρήση make up ώστε να μην αλλοιωθεί κανένα από τα χαρακτηριστικά του κοριτσίστικου προσώπου της.
Στην είσοδο του πατρικού της Κάια Γκέρμπερ στο Μαλιμπού μπορεί να δέσποζε από πάντα η θρυλική πια ασπόμαυρη φωτογραφία του Χερμπ Ριτς με τις γυμνές Ναόμι Κάμπελ, Σίντι Κρόφορντ, Στέφανι Σέιμουρ, Τατιάνα Πάτιτζ και Κρίστι Τέρλινγκτον να αγκαλιάζουν η μία την τέλεια ομορφιά της άλλης, όμως το μόντελινγκ, δηλαδή η εργασία πλήρους απασχόλησης της μητέρας της, ποτέ δεν απασχολούσε την οικογενειακή ημερήσια διάταξη. Η Κάια Γκέρμπερ θυμάται τη μητέρα της να επιστρέφει σπίτι από τα εξαντλητικά κάστινγκ και τις πολύωρες, απαιτητικές φωτογραφήσεις πολλές φορές ακόμα και εξουθενωμένη. Οσο κουρασμένη και αν ήταν, όμως, πάντα θα έσπευδε να αφαιρέσει από το πρόσωπό της ακόμα και το τελευταίο ψήγμα μακιγιάζ, θα έβγαζε τις βλεφαρίδες ή οποιοδήποτε άλλο ψυμιθιολογικό παραφερνάλιο και αμέσως μετά θα εμφανιζόταν μπρος στην ίδια και τον κατά δύο χρόνια μεγαλύτερο -επίσης μοντέλο- αδελφό της Πρίσλεϊ με τη στολή εργασίας μιας μέσης Αμερικανίδας μητέρας.
Στα παιδικά μάτια της Κάια το μόντελινγκ δεν δεν πήρε ποτέ διαστάσεις μεγαλύτερες από τις πραγματικές του· δηλαδή μιας απαιτητικής δουλειάς σαν όλες τις άλλες που για να την κάνεις καλά πρέπει να διαθέτεις, εκτός από ευλογημένο DNA, γερό στομάχι, αντοχές και υπομονή. Αν όμως την κάνεις καλά, φυσικά και θα σου ανταποδώσει σε χρήμα, σε δόξα, πλέον και σε σοσιαλμντιακή επιδραστικότητα.
Η Κάια ήρθε στον κόσμο λίγες ημέρες πριν αυτός αλλάξει δραματικά και αμετάκλητα. Στις 3 Σεπτεμβρίου 2001 -οκτώ ημέρες πριν από την επίθεση στους Δίδυμους Πύργους που συγκλόνισε τις ΗΠΑ και τον υπόλοιπο κόσμο- η Σίντι Κρόφορντ γέννησε το δεύτερο παιδί της, μια κόρη που από τους πρώτους μήνες της ζωής της άρχισε να θυμίζει εικόνα και ομοίωσή της. Η Γκέρμπερ μεγάλωσε όχι μόνο με τη βεβαιότητα της ομορφιάς της, αλλά κυρίως με τη σιγουριά ότι αυτή θα μπορούσε να της εξασφαλίσει κάτι (πολύ) παραπάνω από τον επιούσιο. Και τα πράγματα δεν θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά, αφού, εκτός από την αδιάσειστη καλλονή της μητέρας της, και ο πατέρας της θήτευσε ως μοντέλο. Μέχρι που βρήκε μία ακόμα πιο προσοδοφόρα μπίζνα στην εστίαση, στο nigthlife και την εμφιάλωση αλκοολούχων ποτών - παρεμπιπτόντως ο Ραντ Γκέρμπερ μαζί με τον επιστήθιο φίλο του Τζορτζ Κλούνεϊ παράγουν την περίφημη τεκίλα Casamigos, ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα brands αλκοολούχων ποτών στον κόσμο. Στο σπίτι των Γκέρμπερ μπαινόβγαιναν ανέκαθεν τέτοιοι απίθανοι και εξωφρενικά διάσημοι τύποι όπως ο Κλούνεϊ ή η κολλητή της μητέρας της Ναόμι Κάμπελ. Ωστόσο εκεί που όλοι οι άλλοι θα έβλεπαν μια ανήκουστη παρέλαση πρωτοκλασάτων celebrities, η μικρή Κάια απλώς συναγελαζόταν τις παρέες των γονιών της. Και μάλιστα από πολύ νεαρή ηλικία ως ισότιμη συνομιλήτριά τους. Αυτό είναι κάτι για το οποίο σήμερα, στα 18 χρόνια της, ευγνωμονεί τους γονείς της. Η συναναστροφή της με ενήλικες της χάρισε μια ωριμότητα, μια πρώιμη σχεδόν σοφή στάση απέναντι στη ζωή και στο επάγγελμά της, η οποία την ακολουθεί σαν πιστό σκυλί και εκτιμάται δεόντως από τους επαγγελματίες της μόδας. «Είναι προσγειωμένη, ειλικρινής και σίγουρα πιο ώριμη από μια μέση 16χρονη. Δεν νομίζω ότι είναι διάττων αστέρας. Ολο το hype γύρω από το όνομά της είναι ο προπομπός της γέννησης ενός αστεριού», απεφάνθη για εκείνη η διάσημη casting director Ανίτα Μπίτον μετά τη συνεργασία τους για την καμπάνια του Αλεξάντερ Γουάνγκ το 2016.
Θα υπέθετε κανείς ότι και μόνο η ιδιότητά της ως κόρης της Σίντι Κρόφορντ αλλά και η εξωτερική ομοιότητά τους θα ήταν εφόδια παραπάνω από αρκετά για να πάρει το βάπτισμα του πυρός στη μόδα και να διαπρέψει. Ο νεποτισμός, όμως, δεν λειτουργεί πάντα. Ειδικά σε μια βιομηχανία που έχει αναθεωρήσει τα ιερά και τα όσιά της, τη λειτουργία, τον τρόπο και τις μεθόδους της, αφού είναι πια αναγκασμένη να περιστρέφεται γύρω από τον νοητό άξονα των κοινωνικών δικτύων και της πολιτικής ορθότητας. Αν κάτι έμαθε καλά τα χρόνια που εργάζεται ως επαγγελματίας μοντέλο η Κάια, αυτό είναι ότι τα κινήματα #metoo και Time’s Up στις ΗΠΑ έχουν αλλάξει ριζικά τη βιομηχανία της μόδας. Αν και η ίδια έθεσε τον εαυτό της στη διάθεση του industry πριν από την εφηβεία της, έπρεπε να περιμένει να γίνει 16 χρόνων για να περπατήσει στην πασαρέλα. Την πρώτη φορά που το επιχείρησε, στην Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης, τον Σεπτέμβριο του 2017, η υποδοχή της ήταν θριαμβευτική και δικαίωσε τη μητέρα της, η οποία είχε επιβάλει ως όρο τη συμμετοχή της κόρης της σε 18 fashion shows (από Calvin Klein, Chanel, Miu Miu και Alexander Wang μέχρι Fendi, Burberry και Saint Laurent), αντί για 30, τα οποία συνήθως αναλαμβάνει ένα μέσο μοντέλο. Η Κρόφορντ ήταν δίπλα της και στην πρώτη φωτογράφησή της από τους Μερτ και Μάρκους για καμπάνια σειράς παιδικών ρούχων του οίκου Verscace με την υπογραφή της Ντονατέλα Βερσάτσε. Λειτούργησε ως φύλακας άγγελος, μα κυρίως ως γείωση του νεαρού -μόλις δέκα ετών- μοντέλου, απαγορεύοντας μάλιστα τη χρήση make up ώστε να μην αλλοιωθεί κανένα από τα χαρακτηριστικά του κοριτσίστικου προσώπου της.
Με προσωπική περιουσία 200 εκατ. δολαρίων, ένα συμβόλαιο με το πρακτορείο DNA, 5 εκατομμύρια followers στο Instagram και τον χαρακτηρισμό «it girl» να έχει γίνει σκιά της, η Γκέρμπερ θα είχε κάθε λόγο να κομπάζει για τα ανδραγαθήματά της και να μοιράζει φιλαρέσκεια. Ομως κάνει ακριβώς το αντίθετο. Μιλά με σωφροσύνη για την πορεία της, σχεδιάζει μεθοδικά τα επόμενα βήματά της και μελετά τις συνεργασίες της, κατάφερε ακόμα και με μαθήματα εξ αποστάσεως να τελειώσει το σχολείο -εντάξει, η κατανομή του χρόνου της ανάμεσα στην άλγεβρα και την πασαρέλα ήταν για καιρό ένας παράγοντας σύγχυσης-, ενώ δεν έχει εγκαταλείψει το όνειρο να σπουδάσει. Ακόμα και την ανεξάντλητη σύγκριση με τη μητέρα της την υποδέχεται με στωικότητα και χιούμορ, λέγοντας σε όσους εξακολουθούν να τις μπερδεύουν ότι η Σίντι Κρόφορντ είναι εκείνη με την ελιά πάνω από το άνω χείλος. Πάντως, ακόμα και η μητέρα της αντιμετωπίζει πια την καριέρα της με λιγότερο άγχος, ήσυχη ότι έχει αναθρέψει όχι μια άξια διάδοχο, αλλά μια συνειδητοποιημένη, σίγουρη για τον εαυτό της γυναίκα. Σε παλαιότερη συνέντευξή της εξομολογούνταν μάλιστα ότι περισσότερο αγχωνόταν για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης της Κάια παρά για το ντεμπούτο της στην πασαρέλα στα 16 της. Ηταν άλλωστε παραπάνω από έμπειρη πια. Στα 13 της η Γκέρμπερ υπέγραψε το πρώτο συμβόλαιό της με το πρακτορείο IMG, στα 16 της μεταπήδησε στο Elite, ενώ στα 14 της είχε ήδη φωτογραφηθεί για το πρώτο εξώφυλλό της στο περιοδικό «Love» από την Κένταλ Τζένερ, την οποία θεωρεί μέντορα και φίλη. Οπως και την Κάρλι Κλος.
Βεβαίως, η ζωή της δεν περιστρέφεται πια αποκλειστικά γύρω από το μόντελινγκ, τους γονείς ή τον αδελφό της, το όνομα του οποίου χτύπησε πρόσφατα σε τατουάζ στην πλάτη της - ναι, η Κάια λατρεύει τη δερματοστιξία. Εδώ και περίπου τρεις μήνες ζει έναν παράφορο, όπως αποτυπώνεται στα διάφορα παπαρατσικά στιγμιότυπα, έρωτα με τον κωμικό Πιτ Ντέιβιντσον, γνωστό από τη συμμετοχή του στο «Saturday Night Live», μα κυρίως από τον αρραβώνα του για ένα φεγγάρι με την Αριάνα Γκράντε. Οι γονείς της φέρονται να μην είναι καθόλου ευχαριστημένοι με το ερωτικό σκίρτημα της κόρης τους, ενώ διαρροές στον αμερικανικό Τύπο θέλουν την Κρόφορντ να δηλώνει ότι η Κάια συμπεριφέρεται πολλές φορές αφελώς στην προσωπική ζωή και τις σχέσεις της. Μάλλον αυτός είναι και ο μοναδικός τρόπος που καταλαβαίνει κανείς ότι έχει να κάνει με μια νεαρή, φιλόδοξη και εκθαμβωτική γυναίκα και όχι με ένα καλοκουρδισμένο ρομπότ που επεξεργάζεται αλγορίθμους και εκτελεί πειθήνια εντολές.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: AFP / VISUALHELLAS.GR, GETTY IMAGES / SPLASHNEWS / IDEAL IMAGE
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr