Σχολεία: Αυτά τα μέτρα πρέπει να ληφθούν για να ανοίξουν, λέει στο ΘΕΜΑ 104,6 η καθηγήτρια Λινού
28.04.2020
11:11
Σχολεία: «Μηδενικός κίνδυνος δεν υπάρχει, ό,τι και να κάνουμε θα έχουμε κάποιο επίπεδο κινδύνου και στην επόμενη φάση, σημασία έχει αυτό να το ελαχιστοποιήσουμε» εξηγεί η καθηγήτρια Επιδημιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και πρόεδρος του Ινστιτούτου Προληπτικής Ιατρικής «ΠΡΟΛΗΨΙΣ»
«Μηδενικός κίνδυνος δεν υπάρχει, ό,τι και να κάνουμε θα έχουμε κάποιο επίπεδο κινδύνου και στην επόμενη φάση, σημασία έχει αυτό να το ελαχιστοποιήσουμε» δήλωσε η Αθηνά Λινού, καθηγήτρια Επιδημιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και πρόεδρος του Ινστιτούτου Προληπτικής Ιατρικής «ΠΡΟΛΗΨΙΣ».
Μιλώντας στο ΘΕΜΑ 104,6 τόνισε ότι «αυτό που μένει τώρα είναι και τα μέτρα να είναι σταδιακά, αλλά και η συμπεριφορά μας να ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο. Να διατηρήσουμε τη συμπεριφορά της κοινωνικής απομάκρυνσης, σε απόσταση δύο μέτρων ή να εξασφαλίσουμε στους χώρους εργασίας τις αποστάσεις, να έχουμε αντισηπτικά, να φοράμε γάντια, εάν υπάρχει κίνδυνος να αγγίξουμε μολυσμένες επιφάνειες».
Στην επόμενη φάση «φυσιολογικά θα πρέπει να έχουμε κάποια αύξηση των κρουσμάτων» σημείωσε η κυρία Λινού, ενώ αναφερόμενη στις μάσκες είπε ότι μειώνουν σοβαρά τη μετάδοση του ιού, εξαρτάται από το είδος τους και ελπίζουμε ότι θα μειωθεί το κόστος τους. Μπορούμε ακόμα και ένα παλιό μπλουζάκι να το μετατρέψουμε σε μάσκα και με πλύσιμο και σιδέρωμα να βοηθά στην προστασία μας». Επισήμανε ακόμη ότι «η κυβέρνηση θα έπρεπε να χρησιμοποιήσει ήδη ξενοδοχεία, πνευματικά κέντρα, θέατρα για απομόνωση των θετικών, έτσι να μην έχουμε τον κίνδυνο της μετάδοσης».
Όσο για τα σχολεία, χαρακτήρισε αμφισβητούμενη την απόφαση για το άνοιγμά τους, λέγοντας ότι υπάρχουν υπέρ και κατά.
«Στα σχολεία να ληφθούν πολύ αυστηρά μέτρα, έτσι ώστε να μην έχουμε έκρηξη από κει. Ο κύριος λόγος για να ανοίξουν τα δημοτικά είναι δεν ήμασταν επαρκώς προετοιμασμένοι ως κοινωνία ώστε ισότιμα όλα τα παιδιά να έχουν πρόσβαση στην ηλεκτρονική μάθηση. Πολλά σπίτια δεν έχουν κανένα υπολογιστή ή έχουν ένα υπολογιστή για να τον μοιραστούν πολλά άτομα. Αυτή τη λύση εφάρμοσαν στην Αμερική και συζητάνε αν θα ανοίξουν τα σχολεία τον Σεπτέμβριο, δεν υπάρχει περίπτωση να ανοίξουν τώρα.
Αν δεν ανοίξουν τα σχολεία πρέπει να εξασφαλίσουμε ισότιμη εκπαίδευση στα παιδιά των οικονομικά ευάλωτων οικογενειών. Αυτός είναι ο πιο βασικός λόγος για να ανοίξουν τα σχολεία. Εάν αναγκαστούμε να ανοίξουμε τα σχολεία τότε θα πρέπει να δημιουργηθούν βάρδιες και μέσα στην ίδια μέρα, ακόμα και στα διαλείμματα, να αλλάξει το πρόγραμμα σπουδών σε όλα τα σχολεία. Να υπάρξει ενημέρωση και εκπαίδευση και των παιδιών, και των δασκάλων και των κυλικειαρχών και των γονέων, ώστε να υπάρχει μία ενιαία γραμμή. Δεν μπορεί άλλος γονιός να έχει χρήματα και να δίνει στο παιδί του μάσκα και άλλος να μην έχει. Διότι θα υπάρξει μπούλινγκ λεκτικό ή συμπεριφεριακό σε παιδιά που φοράνε μάσκα ή έχουν μαζί τους αντισηπτικό. Να βεβαιωθούμε για παράδειγμα ότι όλα τα σχολεία έχουν πολλές βρύσες και σαπούνι».
Ειδήσεις σήμερα:
H «ακτινογραφία» της μάχης με τον κορωνοϊό: Σε εξέλιξη 550 έρευνες για φάρμακα και εμβόλια
Τα μυστικά της μάσκας: Οι 5 κανόνες για τη σωστή (και υποχρεωτική) χρήση της
Κορωνοϊός: Κατέληξε 84χρονος στο ΝΙΜΤΣ - Στους 138 οι νεκροί στη χώρα μας
Μιλώντας στο ΘΕΜΑ 104,6 τόνισε ότι «αυτό που μένει τώρα είναι και τα μέτρα να είναι σταδιακά, αλλά και η συμπεριφορά μας να ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο. Να διατηρήσουμε τη συμπεριφορά της κοινωνικής απομάκρυνσης, σε απόσταση δύο μέτρων ή να εξασφαλίσουμε στους χώρους εργασίας τις αποστάσεις, να έχουμε αντισηπτικά, να φοράμε γάντια, εάν υπάρχει κίνδυνος να αγγίξουμε μολυσμένες επιφάνειες».
Στην επόμενη φάση «φυσιολογικά θα πρέπει να έχουμε κάποια αύξηση των κρουσμάτων» σημείωσε η κυρία Λινού, ενώ αναφερόμενη στις μάσκες είπε ότι μειώνουν σοβαρά τη μετάδοση του ιού, εξαρτάται από το είδος τους και ελπίζουμε ότι θα μειωθεί το κόστος τους. Μπορούμε ακόμα και ένα παλιό μπλουζάκι να το μετατρέψουμε σε μάσκα και με πλύσιμο και σιδέρωμα να βοηθά στην προστασία μας». Επισήμανε ακόμη ότι «η κυβέρνηση θα έπρεπε να χρησιμοποιήσει ήδη ξενοδοχεία, πνευματικά κέντρα, θέατρα για απομόνωση των θετικών, έτσι να μην έχουμε τον κίνδυνο της μετάδοσης».
Όσο για τα σχολεία, χαρακτήρισε αμφισβητούμενη την απόφαση για το άνοιγμά τους, λέγοντας ότι υπάρχουν υπέρ και κατά.
«Στα σχολεία να ληφθούν πολύ αυστηρά μέτρα, έτσι ώστε να μην έχουμε έκρηξη από κει. Ο κύριος λόγος για να ανοίξουν τα δημοτικά είναι δεν ήμασταν επαρκώς προετοιμασμένοι ως κοινωνία ώστε ισότιμα όλα τα παιδιά να έχουν πρόσβαση στην ηλεκτρονική μάθηση. Πολλά σπίτια δεν έχουν κανένα υπολογιστή ή έχουν ένα υπολογιστή για να τον μοιραστούν πολλά άτομα. Αυτή τη λύση εφάρμοσαν στην Αμερική και συζητάνε αν θα ανοίξουν τα σχολεία τον Σεπτέμβριο, δεν υπάρχει περίπτωση να ανοίξουν τώρα.
Αν δεν ανοίξουν τα σχολεία πρέπει να εξασφαλίσουμε ισότιμη εκπαίδευση στα παιδιά των οικονομικά ευάλωτων οικογενειών. Αυτός είναι ο πιο βασικός λόγος για να ανοίξουν τα σχολεία. Εάν αναγκαστούμε να ανοίξουμε τα σχολεία τότε θα πρέπει να δημιουργηθούν βάρδιες και μέσα στην ίδια μέρα, ακόμα και στα διαλείμματα, να αλλάξει το πρόγραμμα σπουδών σε όλα τα σχολεία. Να υπάρξει ενημέρωση και εκπαίδευση και των παιδιών, και των δασκάλων και των κυλικειαρχών και των γονέων, ώστε να υπάρχει μία ενιαία γραμμή. Δεν μπορεί άλλος γονιός να έχει χρήματα και να δίνει στο παιδί του μάσκα και άλλος να μην έχει. Διότι θα υπάρξει μπούλινγκ λεκτικό ή συμπεριφεριακό σε παιδιά που φοράνε μάσκα ή έχουν μαζί τους αντισηπτικό. Να βεβαιωθούμε για παράδειγμα ότι όλα τα σχολεία έχουν πολλές βρύσες και σαπούνι».
Ειδήσεις σήμερα:
H «ακτινογραφία» της μάχης με τον κορωνοϊό: Σε εξέλιξη 550 έρευνες για φάρμακα και εμβόλια
Τα μυστικά της μάσκας: Οι 5 κανόνες για τη σωστή (και υποχρεωτική) χρήση της
Κορωνοϊός: Κατέληξε 84χρονος στο ΝΙΜΤΣ - Στους 138 οι νεκροί στη χώρα μας
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr