Μείωση στα τροχαία το 2010
18.01.2011
17:07
Μείωση παρατηρήθηκε στα τροχαία ατυχήματα και στα θύματα το 2010, σε σχέση με το 2009, σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν την Τρίτη από τη Διεύθυνση Τροχαίας του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ.
Μείωση παρατηρήθηκε στα τροχαία ατυχήματα και στα θύματα το 2010, σε σχέση με το 2009, σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν την Τρίτη από τη Διεύθυνση Τροχαίας του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ.
Ειδικότερα, οι νεκροί ήταν 183 λιγότεροι από το 2009, κάτι που, όπως αναφέρεται από την αστυνομία, σημαίνει ότι ξεπεράστηκε ο στρατηγικός στόχος του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, ο οποίος είναι να μειώνονται κάθε χρόνο οι νεκροί κατά 100 άτομα. Ο στόχος αυτός καθορίστηκε και πάλι για την πενταετία 2011-2015.
Ωστόσο ο αριθμός των θυμάτων εξακολουθεί να είναι υψηλός και όπως επισημαίνεται από την Τροχαία οι κύριες αιτίες είναι και πάλι οι επικίνδυνες παραβάσεις απο τους οδηγούς.
Σημειώνεται όμως ότι περισσότερα δυστυχήματα έγιναν στο δευτερεύον οδικό δίκτυο, γεγονός που σημαίνει ότι μερίδιο ευθύνης έχει και η κατάσταση των δρόμων.
Αναλυτικά, το 2010 σε σύγκριση με το 2009 σημειώθηκαν σε όλη την επικράτεια:
1.161 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα έναντι 1.314 το 2009 (153 λιγότερα)
Ειδικότερα, οι νεκροί ήταν 183 λιγότεροι από το 2009, κάτι που, όπως αναφέρεται από την αστυνομία, σημαίνει ότι ξεπεράστηκε ο στρατηγικός στόχος του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, ο οποίος είναι να μειώνονται κάθε χρόνο οι νεκροί κατά 100 άτομα. Ο στόχος αυτός καθορίστηκε και πάλι για την πενταετία 2011-2015.
Ωστόσο ο αριθμός των θυμάτων εξακολουθεί να είναι υψηλός και όπως επισημαίνεται από την Τροχαία οι κύριες αιτίες είναι και πάλι οι επικίνδυνες παραβάσεις απο τους οδηγούς.
Σημειώνεται όμως ότι περισσότερα δυστυχήματα έγιναν στο δευτερεύον οδικό δίκτυο, γεγονός που σημαίνει ότι μερίδιο ευθύνης έχει και η κατάσταση των δρόμων.
Αναλυτικά, το 2010 σε σύγκριση με το 2009 σημειώθηκαν σε όλη την επικράτεια:
1.161 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα έναντι 1.314 το 2009 (153 λιγότερα)
1.455 βαριά ατυχήματα έναντι 1.389 (66 περισσότερα)
12.456 ελαφρά ατυχήματα έναντι 12.072 (384 περισσότερα)
Τα θύματα στα παραπάνω ατυχήματα ήταν:
1.280 νεκροί έναντι 1.463 το 2009 (183 λιγότεροι)
1.755 βαριά τραυματίες έναντι 1.669 (86 περισσότεροι)
17.024 ελαφρά τραυματίες έναντι 16.683 αντίστοιχα (341 περισσότεροι)
Ως προς τις αιτίες, τα θανατηφόρα δυστυχήματα οφείλονταν:
185 την υπερβολική ταχύτητα
154 την κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
134 την οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή
88 την παραβίαση προτεραιότητας
76 την απόσπαση προσοχής
19 το αντικανονικό προσπέρασμα
353 λοιπά αίτια που σχετίζονται με οδηγική συμπεριφορά (μέθη κ.λπ.)
Η πλειοψηφία των θανατηφόρων ατυχημάτων συνέβησαν στο δευτερεύον οδικό δίκτυο (441) και στις κατοικημένες περιοχές 352. Στον άξονα Πατρών-Αθηνών-Θεσσαλονίκης- Ευζώνων σημειώθηκαν 58 θανατηφόρα και στην Εγνατία Οδό 19.
Όσον αφορά στη δραστηριότητα της Τροχαίας, το 2010 βεβαιώθηκαν συνολικά 583.778 επικίνδυνες παραβάσεις σε όλη την Επικράτεια. Οι παραβάσεις που βεβαιώθηκαν ήταν :
263.382 παραβάσεις ταχύτητας
83.624 παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων
51.526 μη χρήση κράνους
49.703 μη χρήση ζώνης ασφαλείας
38.033 οδήγηση υπό την επήρεια μέθης
19.350 παραβάσεις οχημάτων (ΚΤΕΟ)
18.603 παραβίαση χρήσης κινητού τηλεφώνου
17.702 κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
13.941 παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη
10.112 αντικανονικό προσπέρασμα
5.626 φθαρμένα ελαστικά
4.758 αντικανονικοί ελιγμοί
2.600 κίνηση στην αριστερή λωρίδα - μη κίνηση στο άκρο δεξιό της οδού
2.235 παράνομες διαφημιστικές πινακίδες
1.963 παραβίαση προτεραιότητας
620 μη χρήση παιδικών καθισμάτων
12.456 ελαφρά ατυχήματα έναντι 12.072 (384 περισσότερα)
Τα θύματα στα παραπάνω ατυχήματα ήταν:
1.280 νεκροί έναντι 1.463 το 2009 (183 λιγότεροι)
1.755 βαριά τραυματίες έναντι 1.669 (86 περισσότεροι)
17.024 ελαφρά τραυματίες έναντι 16.683 αντίστοιχα (341 περισσότεροι)
Ως προς τις αιτίες, τα θανατηφόρα δυστυχήματα οφείλονταν:
185 την υπερβολική ταχύτητα
154 την κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
134 την οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή
88 την παραβίαση προτεραιότητας
76 την απόσπαση προσοχής
19 το αντικανονικό προσπέρασμα
353 λοιπά αίτια που σχετίζονται με οδηγική συμπεριφορά (μέθη κ.λπ.)
Η πλειοψηφία των θανατηφόρων ατυχημάτων συνέβησαν στο δευτερεύον οδικό δίκτυο (441) και στις κατοικημένες περιοχές 352. Στον άξονα Πατρών-Αθηνών-Θεσσαλονίκης- Ευζώνων σημειώθηκαν 58 θανατηφόρα και στην Εγνατία Οδό 19.
Όσον αφορά στη δραστηριότητα της Τροχαίας, το 2010 βεβαιώθηκαν συνολικά 583.778 επικίνδυνες παραβάσεις σε όλη την Επικράτεια. Οι παραβάσεις που βεβαιώθηκαν ήταν :
263.382 παραβάσεις ταχύτητας
83.624 παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων
51.526 μη χρήση κράνους
49.703 μη χρήση ζώνης ασφαλείας
38.033 οδήγηση υπό την επήρεια μέθης
19.350 παραβάσεις οχημάτων (ΚΤΕΟ)
18.603 παραβίαση χρήσης κινητού τηλεφώνου
17.702 κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
13.941 παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη
10.112 αντικανονικό προσπέρασμα
5.626 φθαρμένα ελαστικά
4.758 αντικανονικοί ελιγμοί
2.600 κίνηση στην αριστερή λωρίδα - μη κίνηση στο άκρο δεξιό της οδού
2.235 παράνομες διαφημιστικές πινακίδες
1.963 παραβίαση προτεραιότητας
620 μη χρήση παιδικών καθισμάτων
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr