Πειραματικά Σχολεία: Η ρετσινιά του Μπαλτά, τα «γαλλικά» της Γιαννακοπούλου και η  αριστεία της Κεραμέως

Πειραματικά Σχολεία: Η ρετσινιά του Μπαλτά, τα «γαλλικά» της Γιαννακοπούλου και η  αριστεία της Κεραμέως

«Μάχη» για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τα Πρότυπα και τα Πειραματικά Σχολεία

Πειραματικά Σχολεία: Η ρετσινιά του Μπαλτά, τα «γαλλικά» της Γιαννακοπούλου και η  αριστεία της Κεραμέως
Η αριστεία δεν είναι πλέον ρετσινιά, όπως έλεγε κάποτε ο υπουργός Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Αριστείδης Μπαλτάς,  αλλά διακαής πόθος χιλιάδων γονέων που «καίγονται» για να σπουδάσουν τα παιδιά τους σε Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, όπως φάνηκε και από τα «γαλλικά» της Νάντιας Γιαννακοπούλου αλλά και από τις αντιδράσεις  συλλόγων γονέων που έχουν  προκληθεί από  τη νέα  ρύθμιση του υπουργείου Παιδείας για την αναβάθμιση των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων.

Από το «η αριστεία είναι ρετσινιά»  μέχρι τα ανοιχτά μικρόφωνα της Νάντιας Γιαννακοπούλου για την μετατροπή Πειραματικού σχολείου σε Πρότυπο, το βέβαιο είναι ότι  η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως επαναφέρει τον θεσμό στο εκπαιδευτικό σύστημα  «κλείνοντας τα αυτιά» στις αντιδράσεις αυτών που επιθυμούν την ισοπέδωση προς τα κάτω και  μετατρέποντας έτσι τα Πρότυπα και Πειραματικά σε σχολεία υψηλής ζήτησης, όπως παλιά, στα οποία η εισαγωγή θα γίνεται με εξετάσεις και κλήρωση αντίστοιχα.

Η νέα ρύθμιση του πολυνομοσχεδίου αναδείχθηκε από τα «γαλλικά» της βουλευτού του ΚΙΝΑΛ στα ανοιχτά μικρόφωνα της βουλής και την απειλή της ότι «θα σκίσει» την Νίκη Κεραμέως  γιατί όπως είπε, τα «έχει κάνει σκ@τ@  στο θέμα των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, λέγοντας: «Κάνουν Πρότυπο την Πλάκα. Τι μπλέκουν τα Πειραματικά με τα Πρότυπα;  Θα γίνει χαμός».

H  «έκρηξη» φαίνεται αφορά σε ρουσφέτι που είχε ζητήσει η βουλευτής από το υπουργείο Παιδείας, για τη μη εξαίρεση του Μαρασλείου Δημοτικού Σχολείου, το οποίο  με την διασύνδεσή του με το γυμνάσιο της Πλάκας γίνεται Πρότυπο και θέλει εξετάσεις για την εισαγωγή των μαθητών από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και άρα και από το δημοτικό του  Μαράσλειου στο Πρότυπο πλέον Γυμνάσιο Πλάκας.. Η κ. Γιαννακοπούλου δεν απέκρυψε ότι στο συγκεκριμένο σχολείο φοιτούν και τα παιδιά της, αλλά υποστήριξε ότι για εκείνη το θέμα έγκειται στο συνολικότερο καλό του σχολείου. Θυμίζουμε ότι όσο το γυμνάσιο Πλάκας ήταν χαρακτηρισμένο ως Πειραματικό η εισαγωγή για φοίτηση γινόταν με κλήρωση.

Μετά τον σάλο  που προκλήθηκε, η βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, έδωσε μέσω Facebook εξηγήσεις για τα όσα είπε υποστηρίζοντας ότι εξέφρασε με ανθρώπινο εκνευρισμό την αντίθεσή της σε ρυθμίσεις της κ. Κεραμέως «που δεν φαίνεται να τα έχει καθόλου καλά με το διάλογο». «Δεν ήθελα να θίξω πρόσωπα και θεσμούς, όπως ποτέ δεν το έχω κάνει μέχρι και σήμερα. Mea Culpa για το ύφος, όμως για την ουσία: οι απαράδεκτες επιλογές της κυρίας Κεραμέως παραμένουν και θα τις συζητήσουμε στη Βουλή αναλυτικά».



Το θέμα έχει  πλέον  αποτελέσει  αντικείμενο αντιπαράθεσης και  σε επίπεδο  γονέων.  Η  Επιτροπή Γονέων από τον  Σύλλογο Γονέων του 74ου Δημοτικού Σχολείου Πλάκας του ιστορικού σχολείου,  επί της οδού Αδριανού ζητεί το γυμνάσιο που είναι δίπλα από το Δημοτικό, το οποίο από Πειραματικό έγινε Πρότυπο, να αποκτήσει  διασύνδεση  με το  δημοτικό σχολείο, όποιο χαρακτηρισμό και αν του δώσουν. Η Επιτροπή Γονέων θεωρεί καλύτερη επιλογή αυτήν την κ. Κεραμέως να γίνει Πρότυπο, καθώς όπως λένε, τα παιδιά  μέσω εξετάσεων  θα έχουν την δυνατότητα,  αν τα καταφέρουν να πάνε  στο σχολείο της περιοχής τους. «Όταν ήταν Πειραματικό έρχονταν μόνο οι μαθητές του Μαρασλείου, δηλαδή μαθητές από μακρινές περιοχές, ενώ εμείς είμαστε αναγκασμένοι να πηγαίνουμε τα παιδιά μας σε γυμνάσιο στο Κουκάκι, που χρειαζόμαστε με δύο συγκοινωνίες από την Πλάκα», λένε οι γονείς, μιλώντας στο protothema.gr.

Και συμπληρώνουν «ότι αυτό είναι το μόνο γυμνάσιο της περιοχής και ήταν άδικο να συνδέεται  με το Μαράσλειο». Όπως λέει η Επιτροπή Γονέων το δημοτικό είναι εξαθέσιο και έχει ένα τμήμα σε κάθε τάξη, δηλαδή  οι μαθητές της Στ τάξης δεν ξεπερνούν τους 20 και «θα μπορούσαν να πριμοδοτηθούν για το Πρότυπο γυμνάσιο που είναι και το μοναδικό γυμνάσιο στην γειτονιά τους», όπως λένε. Σε αντίθετη περίπτωση οι γονείς  ζητούν να παραμείνει δημόσιο ενώ όπως λένε έχουν μεταφέρει και το αίτημά τους στον δήμαρχο Αθηναίων Κ. Μπακογιάννη.

Κλείσιμο
Από την άλλη «πλευρά του νομίσματος» ο  σύλλογος γονέων και κηδεμόνων μαθητών του Δημοτικού Σχολείου του Μαρασλείου διαμαρτύρεται διότι με την  απόφαση του υπουργείου καταργείται η  διασύνδεση των Δημοτικών  Σχολείων Μαρασλείου με το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών.«Θέλουμε να  σας εκφράσουμε την έκπληξη και έντονη διαμαρτυρία μας αναφορικά με τη χθεσινή ανακοίνωση στην οποία αναφέρεται αιφνιδιαστικά ότι καταργείται η διασύνδεση των Δημοτικών Σχολείων Μαρασλείου με το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών, την ίδια  στιγμή που επανέρχεται η διασύνδεση στο σύνολο των Πειρατικών Σχολείων ανά  την χώρα, εξαιρώντας μόνο το Μαράσλειο από την  ρύθμιση  αυτή. Σημειώνεται  ότι στο  σχέδιο νόμου που  τέθηκε σε διαβούλευση  τον Απρίλιο 2020, το Μαράσλειο είχε  συμπεριληφθεί στη λίστα των διασυνδεδεμένων  σχολείων, αποκαθιστώντας μια κατάφορη    αδικία που συντελέστηκε πέρυσι με τον 4610/2019, όπου καταργούταν η διασύνδεση χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση» λέει σε επιστολή του ο σύλλογος.
Πειραματικά Σχολεία: Η ρετσινιά του Μπαλτά, τα «γαλλικά» της Γιαννακοπούλου και η  αριστεία της Κεραμέως

Τι αλλάζει σε  Πρότυπα – Πειραματικά σχολεία   

Αλλαγές εκ βάθρων επιφέρει το υπουργείο Παιδείας στο καθεστώς των  Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων  Η  ζήτηση των γονιών  πρότυπα και πειραματικά σχολεία  είναι  πολύ μεγάλη. Και αυτό  γιατί  τα Πρότυπα και Πειραματικά    φιλοδοξούν να προσφέρουν εκπαίδευση υψηλού επιπέδου  σε δημόσιο σχολείο,  που  βασίζεται  στην  αριστεία και  στον πειραματισμό  και την καινοτομία. Με το νέο νομοσχέδιο η εισαγωγή στα Πρότυπα σχολεία γίνεται με τεστ και στα Πειραματικά σχολεία με κλήρωση.

Έτσι, ανάμεσα στις βασικές τροποποιήσεις στο πλαίσιο της ενίσχυσης του δικτύου Πρότυπων (Π.Σ.) και Πειραματικών Σχολείων (ΠΕΙ.Σ.) περιλαμβάνονται οι εξής: Το νομοσχέδιο προβλέπει την αύξηση του αριθμού των Πρότυπων Σχολείων ήδη από το σχολικό έτος 2020-2021, με τη λειτουργία 28 συνολικά Π.Σ. (έναντι 24 Π.Σ. που προέβλεπε το αρχικό νομοσχέδιο). Προς την κατεύθυνση αυτή, α) τα 5 ΠΕΙ.Σ. Πανεπιστημίων Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Μακεδονίας, Πατρών, Κρήτης (Ρέθυμνο) δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν ως έχουν, πειραματικά, και β) όλα τα υπόλοιπα λειτουργούντα σήμερα ΠΕΙ.Σ. δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης χαρακτηρίζονται ως Π.Σ. Συνολικά, για το σχολικό έτος 2020-2021, θα λειτουργήσουν: 24 ΠΕΙ.Σ. πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, 10 ΠΕΙ.Σ. δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και 28 Π.Σ. δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Προβλέπεται, επίσης, περαιτέρω αύξηση του δικτύου Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ., καθώς παρέχεται η δυνατότητα σε κάθε σχολείο της Επικράτειας να υποβάλει αίτηση για τον χαρακτηρισμό του ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. εντός ορισμένης προθεσμίας, κατόπιν πρόσκλησης του Υπουργείου που θα εξειδικεύει τα σχετικά κριτήρια.

Η εισαγωγή στα Π.Σ. δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα γίνεται από φέτος με δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων / εξετάσεις στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου, με πρόβλεψη διασύνδεσης Πρότυπων Γυμνασίων και Λυκείων, ενώ η εισαγωγή στα ΠΕΙ.Σ θα γίνεται με κλήρωση (εκτός από την εισαγωγή από σχολική μονάδα μίας βαθμίδας στη σχολική μονάδα επόμενης διασυνδεδεμένων ΠΕΙ.Σ.).
Όπως αναφέρει το υπουργείο Παιδείας «πρόκειται για δυο διακριτούς τύπους σχολείων, τα οποία ωστόσο αποτελούν από κοινού ένα εκπαιδευτικό εργαστήριο εθνικών διαστάσεων για το σχεδιασμό και την εφαρμογή διαφοροποιημένων και καινοτόμων εκπαιδευτικών πολιτικών, με απώτερο σκοπό να συμβάλουν στη διαμόρφωση και διάχυση βέλτιστων εκπαιδευτικών προτύπων και πρακτικών σε ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα και να συντελέσουν, με τον τρόπο αυτό, στη συνολική αναβάθμισή του».

Ειδικότερος σκοπός των Πρότυπων Σχολείων είναι να ενισχύσουν το πρότυπο της αριστείας στο εκπαιδευτικό σύστημα, με την έννοια της διαμόρφωσης των πλέον κατάλληλων προϋποθέσεων που θα προάγουν τη διαρκή αυτό-βελτίωση των μαθητών, καθώς και τη μεθοδικότερη και συστηματικότερη καλλιέργεια και ανέλιξη των ιδιαίτερων μαθησιακών τους δυνατοτήτων, κλίσεων και ταλέντων. Ειδικότερος σκοπός των Πειραματικών Σχολείων είναι να υποστηρίξουν, σε τυχαίο δείγμα του μαθητικού πληθυσμού, την πιλοτική εφαρμογή εκπαιδευτικών καινοτομιών στο εκπαιδευτικό μας σύστημα (δοκιμή και υλοποίηση πειραματικών μεθόδων, πρακτικών και εργαλείων).

Η  εισαγωγή των μαθητών  στα Πρότυπα Γυμνάσια θα γίνει με δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων την 29η Ιουνίου. Με την εν λόγω διαδικασία οι μαθητές  αξιολογούνται σε δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο, σχετικές με την κατανόηση κειμένων της Ελληνικής Γλώσσας και τα Μαθηματικά.

Η επιλογή των μαθητών  στα Πειραματικά Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια θα γίνει με κλήρωση. Για τα Πειραματικά Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία, τα οποία συνδέονται μεταξύ τους, οι απόφοιτοι του Νηπιαγωγείου θα εγγραφούν, εφόσον το επιθυμούν, στο συνδεδεμένο Δημοτικό Σχολείο, ενώ η εισαγωγή των μαθητών  για την πλήρωση των κενών θέσεων της Α΄ Δημοτικού θα γίνει με τη διαδικασία της κλήρωσης.

Ειδήσεις σήμερα:

Τον Ιούνιο ο δεύτερος γύρος της επιστρεπτέας προκαταβολής στις επιχειρήσεις

«Πυρά» Δένδια σε ΣΥΡΙΖΑ για τον Έβρο: «Συμφωνείτε με τα fake news των ακροδεξιών sites;»

Πρόβα τζενεράλε για το τέταρτο κύμα άρσης των μέτρων
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης