Πες «ναι στο παιχνίδι» απολαμβάνοντας σούπερ προσφορές σε ένα σύγχρονο, γρήγορο και φιλικό περιβάλλον, με απόλυτη ασφάλεια για τις συναλλαγές σου και άμεση διευθέτηση
Δημοτικά και Νηπιαγωγεία όπως Γυμνάσια και Λύκεια από σήμερα με αποστάσεις, αντισηπτικά και εκ περιτροπής μαθήματα
Δημοτικά και Νηπιαγωγεία όπως Γυμνάσια και Λύκεια από σήμερα με αποστάσεις, αντισηπτικά και εκ περιτροπής μαθήματα
Έώς τις 26 Ιουνίου παρατάθηκε το σχολικό έτος - Έως τις 31 Ιουλίου οι παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί
Το κουδούνι θα χτυπήσει ξανά σήμερα στα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία της χώρας. Επίσης σήμερα ανοίγουν οι βρεφικοί και παιδικοί σταθμοί καθώς και τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης και τα Φροντιστήρια Ξένων Γλωσσών.
Οι μαθητές Δημοτικού επιστρέφουν στα θρανία με τον ίδιο τρόπο με τους μεγαλύτερους συμμαθητές τους: με αποστάσεις, τμήματα των 15 ατόμων, εκ περιτροπής διδασκαλία σε μεγαλύτερα τμήματα, διαφορετικά διαλείμματα και αντισηπτικά.
Το σχολικό έτος θα παραταθεί για τα Δημοτικά μέχρι τις 26 Ιουνίου ενώ έως 31 Ιουλίου θα λειτουργήσουν οι δημόσιοι και ιδιωτικοί παιδικοί σταθμοί.
Τα τμήματα σχολείων και νηπιαγωγείων θα λειτουργούν με έως 15 μαθητές τη φορά και με 1,5 μέτρο απόσταση στα θρανία, τα οποία θα πρέπει να έχουν τον ίδιο προσανατολισμό. Αν οι μαθητές υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα διαιρείται σε 2 υποτμήματα, τα οποία θα λειτουργούν εκ περιτροπής, Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή το ένα, Τρίτη-Πέμπτη το άλλο, και την επόμενη εβδομάδα το αντίθετο. Αν οι μαθητές δεν υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα λειτουργεί καθημερινά.
Στις σχολικές αίθουσες θα υπάρχουν αντισηπτικά και προβλέπεται καθαρισμός δύο φορές την ημέρα (κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου και μετά το πέρας αυτού). Προβλέπονται διαλείμματα σε διαφορετικές ώρες για τη μείωση του συγχρωτισμού, και προβλέπεται απαγόρευση λειτουργίας των κυλικείων. Επίσης οι αίθουσες θα αερίζονται φυσικά.
Η χρήση της μάσκας είναι προαιρετική για εκπαιδευτικούς και μαθητές (και στο σχολείο και στα σχολικά λεωφορεία).
Και στα δημοτικά σχολεία, υπάρχει η δυνατότητα απουσίας μαθητή, στη βάση απλής υπεύθυνης δήλωσης γονέα ή κηδεμόνα περί ύπαρξης ατόμου στο σπίτι που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου ή που νοσεί. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα για σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία από εκπαιδευτικούς για όσους μαθητές εμπίπτουν σε κατηγορίες που δικαιολογούν την απουσία τους.Τα ειδικά σχολεία θα επαναλειτουργήσουν από σήμερα μέχρι τις 12 Ιουνίου για την δευτεροβάθμια και μέχρι την 26η Ιουνίου για τα πρωτοβάθμια, με ειδικές οδηγίες και αυστηρά μέτρα προστασίας.
Με ΚΥΑ της υφυπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη και του υπουργού Υγείας Βασίλη Κικίλια καθορίζεται ο τρόπος επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης μετά τη λήξη της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας τους.
Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην ΚΥΑ , η υλοποίηση της σίτισης, όπου αυτή προβλέπεται, γίνεται σύμφωνα με τους υγειονομικούς όρους και τις συστάσεις της εισήγησης της Εθνικής Επιτροπής Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19, και συγκεκριμένα: α) με παράδοση των γευμάτων σε πακέτα, τηρουμένων υψηλών προδιαγραφών υγιεινής, β) με χρήση του χώρου της τραπεζαρίας (τηρουμένων των αποστάσεων και σε μικρές ομάδες μα-θητών). Σε περίπτωση δε μη επάρκειας του χώρου της τραπεζαρίας, γίνεται χρήση άλλων χώρων του σχολείου, όπως του προαυλίου και των σχολικών αιθουσών και γ) με τη λήψη πρόνοιας για την επιμελή καθαριότητα και απολύμανση των χώρων σίτισης.
Επιπρόσθετα και “προκειμένου να περιοριστεί η αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών/τριών των τμημάτων, υιοθετούνται πρακτικές συστηματικού διαχωρισμού των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός των μαθητών/τριών και να διασφαλίζεται η τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων των μαθητών/τριών σε κάθε χώρο του σχολείου. Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα διαλειμμάτων και το πρόγραμμα εφημεριών δύναται να αναπροσαρμόζονται κατά παρέκκλιση του π.δ. 79/2017, με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας της σχολικής μονάδας και του Συλλόγου Διδασκόντων με τη σύνταξη σχετικού πρακτικού και την κοινοποίησή του στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης”.
Όπως αναφέρεται, δεν θα πραγματοποιείται η συγκέντρωση μαθητών στον προαύλιο χώρο πριν την έναρξη του ωρολογίου προγράμματος και η καθιερωμένη διαδικασία θα γίνεται εντός των αιθουσών ενώ οι απαραίτητες ενέργειες σχετικές με τη λήξη του διδακτικού έτους, η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου και η καταγραφή προτάσεων για βελτίωσή του το επόμενο έτος, λαμβάνουν χώρα πριν τη λήξη του διδακτικού έτους.Με τον ίδιο τρόπο θα πραγματοποιηθεί και η επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως επίσης και η υλοποίηση της σίτισης, όπου αυτή προβλέπεται.
Οι αλλαγές στο Δημοτικό από την επόμενη χρονιά
Αλλαγές για το επόμενο σχολικό έτος για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο, προβλέπονται στις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε προς ψήφιση, στη Βουλή.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Οι μαθητές Δημοτικού επιστρέφουν στα θρανία με τον ίδιο τρόπο με τους μεγαλύτερους συμμαθητές τους: με αποστάσεις, τμήματα των 15 ατόμων, εκ περιτροπής διδασκαλία σε μεγαλύτερα τμήματα, διαφορετικά διαλείμματα και αντισηπτικά.
Το σχολικό έτος θα παραταθεί για τα Δημοτικά μέχρι τις 26 Ιουνίου ενώ έως 31 Ιουλίου θα λειτουργήσουν οι δημόσιοι και ιδιωτικοί παιδικοί σταθμοί.
Τα τμήματα σχολείων και νηπιαγωγείων θα λειτουργούν με έως 15 μαθητές τη φορά και με 1,5 μέτρο απόσταση στα θρανία, τα οποία θα πρέπει να έχουν τον ίδιο προσανατολισμό. Αν οι μαθητές υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα διαιρείται σε 2 υποτμήματα, τα οποία θα λειτουργούν εκ περιτροπής, Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή το ένα, Τρίτη-Πέμπτη το άλλο, και την επόμενη εβδομάδα το αντίθετο. Αν οι μαθητές δεν υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα λειτουργεί καθημερινά.
Στις σχολικές αίθουσες θα υπάρχουν αντισηπτικά και προβλέπεται καθαρισμός δύο φορές την ημέρα (κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου και μετά το πέρας αυτού). Προβλέπονται διαλείμματα σε διαφορετικές ώρες για τη μείωση του συγχρωτισμού, και προβλέπεται απαγόρευση λειτουργίας των κυλικείων. Επίσης οι αίθουσες θα αερίζονται φυσικά.
Η χρήση της μάσκας είναι προαιρετική για εκπαιδευτικούς και μαθητές (και στο σχολείο και στα σχολικά λεωφορεία).
Και στα δημοτικά σχολεία, υπάρχει η δυνατότητα απουσίας μαθητή, στη βάση απλής υπεύθυνης δήλωσης γονέα ή κηδεμόνα περί ύπαρξης ατόμου στο σπίτι που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου ή που νοσεί. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα για σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία από εκπαιδευτικούς για όσους μαθητές εμπίπτουν σε κατηγορίες που δικαιολογούν την απουσία τους.Τα ειδικά σχολεία θα επαναλειτουργήσουν από σήμερα μέχρι τις 12 Ιουνίου για την δευτεροβάθμια και μέχρι την 26η Ιουνίου για τα πρωτοβάθμια, με ειδικές οδηγίες και αυστηρά μέτρα προστασίας.
Με ΚΥΑ της υφυπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη και του υπουργού Υγείας Βασίλη Κικίλια καθορίζεται ο τρόπος επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης μετά τη λήξη της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας τους.
Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην ΚΥΑ , η υλοποίηση της σίτισης, όπου αυτή προβλέπεται, γίνεται σύμφωνα με τους υγειονομικούς όρους και τις συστάσεις της εισήγησης της Εθνικής Επιτροπής Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19, και συγκεκριμένα: α) με παράδοση των γευμάτων σε πακέτα, τηρουμένων υψηλών προδιαγραφών υγιεινής, β) με χρήση του χώρου της τραπεζαρίας (τηρουμένων των αποστάσεων και σε μικρές ομάδες μα-θητών). Σε περίπτωση δε μη επάρκειας του χώρου της τραπεζαρίας, γίνεται χρήση άλλων χώρων του σχολείου, όπως του προαυλίου και των σχολικών αιθουσών και γ) με τη λήψη πρόνοιας για την επιμελή καθαριότητα και απολύμανση των χώρων σίτισης.
Επιπρόσθετα και “προκειμένου να περιοριστεί η αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών/τριών των τμημάτων, υιοθετούνται πρακτικές συστηματικού διαχωρισμού των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός των μαθητών/τριών και να διασφαλίζεται η τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων των μαθητών/τριών σε κάθε χώρο του σχολείου. Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα διαλειμμάτων και το πρόγραμμα εφημεριών δύναται να αναπροσαρμόζονται κατά παρέκκλιση του π.δ. 79/2017, με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας της σχολικής μονάδας και του Συλλόγου Διδασκόντων με τη σύνταξη σχετικού πρακτικού και την κοινοποίησή του στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης”.
Όπως αναφέρεται, δεν θα πραγματοποιείται η συγκέντρωση μαθητών στον προαύλιο χώρο πριν την έναρξη του ωρολογίου προγράμματος και η καθιερωμένη διαδικασία θα γίνεται εντός των αιθουσών ενώ οι απαραίτητες ενέργειες σχετικές με τη λήξη του διδακτικού έτους, η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου και η καταγραφή προτάσεων για βελτίωσή του το επόμενο έτος, λαμβάνουν χώρα πριν τη λήξη του διδακτικού έτους.Με τον ίδιο τρόπο θα πραγματοποιηθεί και η επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως επίσης και η υλοποίηση της σίτισης, όπου αυτή προβλέπεται.
Οι αλλαγές στο Δημοτικό από την επόμενη χρονιά
Αλλαγές για το επόμενο σχολικό έτος για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο, προβλέπονται στις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε προς ψήφιση, στη Βουλή.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- Εισάγεται πιλοτικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», η οποία συνίσταται στη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές.
- Η πιλοτική δράση θα περιλαμβάνει, ενδεικτικά, τους ακόλουθους βασικούς θεματικούς κύκλους και επιμέρους θεματικές, οι οποίες προσαρμόζονται ανάλογα με την εκπαιδευτική βαθμίδα και την ηλικία των μαθητών:
- Θεματικοί Κύκλοι
1 Ζω καλύτερα Ευ Ζην Μαθήματα ζωής και αγωγής της υγείας Αυτομέριμνα, Ασφάλεια και πρόληψη Διατροφή Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση
2 Πρόληψη εξαρτήσεων Ψυχική υγεία Φροντίζω το περιβάλλον Άναψε πράσινο για τον πλανήτη Κλιματική Αλλαγή Οικολογική συνείδηση Αειφόρος ανάπτυξη Φυσικές καταστροφές Παγκόσμια και τοπική κληρονομιά
3 Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη Κάνε πράξη τη συνεργασία και την προσφορά Ανθρώπινα δικαιώματα Eθελοντισμός Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα
4 Δημιουργώ και Καινοτομώ Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία Χτίσε νέες ιδέες, δώσε νέες λύσεις Δράσεις δημιουργικότητας και Καινοτομίας Νεανική Επιχειρηματικότητα Ρομποτική STEM/STEAM Νέες τεχνολογίες Γνωρίζω τα επαγγέλματα
Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο
Εισάγεται πιλοτικά στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου της δημόσιας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δράση για τη δημιουργική ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω της οργάνωσης και υλοποίησης δραστηριοτήτων, κατά τη διάρκεια των οποίων οι μαθητές αλληλεπιδρούν με έναν εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας παρουσία του Νηπιαγωγού.
Ειδήσεις σήμερα:
ΗΠΑ: Βυτιοφόρο πήγε να πέσει πάνω σε διαδηλωτές στη Μινεάπολη (βίντεο)
Μάικλ Τζόρνταν για Τζορτζ Φλόιντ: «Έχουμε υποστεί αρκετά, φτάνει...»
Πέθαναν 66χρονη και 87χρονος από κορωνοϊό - Στους 177 οι νεκροί στην Ελλάδα
- Η πιλοτική δράση θα περιλαμβάνει, ενδεικτικά, τους ακόλουθους βασικούς θεματικούς κύκλους και επιμέρους θεματικές, οι οποίες προσαρμόζονται ανάλογα με την εκπαιδευτική βαθμίδα και την ηλικία των μαθητών:
- Θεματικοί Κύκλοι
1 Ζω καλύτερα Ευ Ζην Μαθήματα ζωής και αγωγής της υγείας Αυτομέριμνα, Ασφάλεια και πρόληψη Διατροφή Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση
2 Πρόληψη εξαρτήσεων Ψυχική υγεία Φροντίζω το περιβάλλον Άναψε πράσινο για τον πλανήτη Κλιματική Αλλαγή Οικολογική συνείδηση Αειφόρος ανάπτυξη Φυσικές καταστροφές Παγκόσμια και τοπική κληρονομιά
3 Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη Κάνε πράξη τη συνεργασία και την προσφορά Ανθρώπινα δικαιώματα Eθελοντισμός Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα
4 Δημιουργώ και Καινοτομώ Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία Χτίσε νέες ιδέες, δώσε νέες λύσεις Δράσεις δημιουργικότητας και Καινοτομίας Νεανική Επιχειρηματικότητα Ρομποτική STEM/STEAM Νέες τεχνολογίες Γνωρίζω τα επαγγέλματα
Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο
Εισάγεται πιλοτικά στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου της δημόσιας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δράση για τη δημιουργική ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω της οργάνωσης και υλοποίησης δραστηριοτήτων, κατά τη διάρκεια των οποίων οι μαθητές αλληλεπιδρούν με έναν εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας παρουσία του Νηπιαγωγού.
Ειδήσεις σήμερα:
ΗΠΑ: Βυτιοφόρο πήγε να πέσει πάνω σε διαδηλωτές στη Μινεάπολη (βίντεο)
Μάικλ Τζόρνταν για Τζορτζ Φλόιντ: «Έχουμε υποστεί αρκετά, φτάνει...»
Πέθαναν 66χρονη και 87χρονος από κορωνοϊό - Στους 177 οι νεκροί στην Ελλάδα
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα