Κόντρα στη Βουλή για τις αλλαγές στην Παιδεία- Σήμερα η ψηφοφορία - Νέο συλλαλητήριο
11.06.2020
06:43
Νέο συλλαλητήριο στις 12 το μεσημέρι - Η ΟΛΜΕ προκήρυξε νέα στάση εργασίας – Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο
Eυ ζην στα σχολεία με μαθήματα αγωγής υγείας όπως η πρόληψη από εξαρτήσεις και σεξουαλική αγωγή, επιχειρηματικότητα και επαγγελματικός προσανατολισμός θεσμοθέτηση του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, διεύρυνση των Πρότυπων-Πειραματικών σχολείων, αξιολόγηση, επαναφορά διαγωγής. Τράπεζα Θεμάτων, διπλή μοριοδότηση εκπαιδευτικών σε δυσπρόσιτες περιοχές, αγγλικά από το νηπιαγωγείο, δημιουργία διεθνοποιημένου ελληνικού πανεπιστημίου με την ίδρυση των ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Σπουδών και διπλής ειδίκευσης προγράμματα θα επεκταθούν και σε ελληνόγλωσσα το επόμενο διάστημα είναι κάποιες από τις ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας που αναμένεται να ψηφισθεί σήμερα στην Βουλή.
«Αναβάθμιση σχολείου», ένας μικρός τίτλος για μεγάλες προσδοκίες χαρακτήρισε το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας χθες στην ολομέλεια της Bουλής.
Η συζήτηση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Η συζήτηση θα ολοκληρωθεί σήμερα το μεσημέρι με τη διεξαγωγή ονομαστικής ψηφοφορίας άρθρων, ενώ ΔΟΕ και ΟΛΜΕ έχουν προγραμματίσει νέο συλλαλητήριο στις 12 το μεσημέρι ενώ η ΟΛΜΕ προκήρυξε νέα στάση εργασίας.
Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στις έξι σημαντικές καινοτομίες που εισάγει το νομοσχέδιο. Αναφέρθηκε σε θέματα όπως η εισαγωγή εργαστηρίων δεξιοτήτων υ όπως ο εθελοντισμός, η οικολογική ευαισθησία, η οδική ασφάλεια, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση ο αλληλοσεβασμός, ανοχή σε διαφορετικότητα, η επιχειρηματικότητα, ρομποτική, νέες τεχνολογίες και «γιατί όχι η τεχνητή νοημοσύνη», όπως είπε χαρακτηριστικά.
Παράθυρο στην γνώση χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός τη γνωριμία με ξένες γλώσσες από μικρή ηλικία. «Άκουσα διάφορες κριτικές που είναι παντελώς ανυπόστατες. Όπως ότι η εισαγωγή αγγλικών κρύβει μυστικά σχέδια κάποιας άγνωστης δύναμης. Μελέτησα το θέμα και κατά τεκμήριο η επιστημονική κοινότητα αναγνωρίζει ότι ο εγκέφαλος των παιδιών σε μικρή ηλικία έχει μεγαλύτερη ικανότητα απορρόφησης ξένων γλωσσών», είπε.
Επαναφορά της διαγωγής
Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στην επαναφορά της αναγραφής της διαγωγής, ένα ζήτημα που προκάλεσε αντιδράσεις. «Ακούω πρόθυμα κάθε αντίθετο ισχυρισμό. Δεν αντιλαμβάνομαι όμως γιατί το σχολείο να περιορίζεται στην μετάδοση μόνο γνώσεων και όχι ήθους. Να διδάσκει βιολογία και όχι δικαιώματα και υποχρεώσεις. Γιατί οι εκπαιδευτικοί να αδρανούν σε φαινόμενα ενδοσχολικής βίας Πρέπει να υπάρχει μηχανισμός αξιολόγησης και παιδιών στο σχολείο. Το επιχείρημα ότι η διαγωγή θα συνοδεύει σε όλη του τη ζωή το παιδί δεν απαντά στο ότι το ίδιο συμβαίνει και με τους βαθμούς. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε το μπούλινγκ και δεν επιρρίπτω τις ευθύνες κατ ανάγκη στο παιδί. Ίσως να πρέπει να ξεφύγουμε από τον όρο “κοσμία” ή “κοσμιοτάτη” αλλά πρέπει να πάμε σε κάποια περιγραφή».
Εκτενώς αναφέρθηκε στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία ο κ. Μητσοστάκης. «Ο ΣΥΡΙΖΑ τα χαρακτήρισε καρκίνωμα. Το απόσπασμα που διάβασα είναι του 1927 απο τον Δημήτρη Γληνό απο έναν αριστερό μεταρρυθμιστή της Παιδείας σε μια εποχή που όλοι αντιλαμβάνονται και πρώτα απο όλους η Αριστερά ότι το πρότυπο σχολείο δεν είναι μηχανισμός παραγωγής ελίτ ήταν ένας ιμάντας κοινωνικής κινητικότητας που έδινε δυνατότητα πρωτίστως σε παιδιά απο φτωχές οικογένειες να μπορούν να διακρίνονται και να πηγαίνουν σε σχολεία που στηρίζουν αυτές τις ξεχωριστές δεξιότητες». «Τα σχολεία αυτά για μια τυχαία διαστρωμάτωση παιδιών μας δίνει την ευκαιρία να ελέγχουμε νέα πρότυπα εκπαίδευσης και να τα μεταφέρουμε στο σύνολο των σχολείων. Δεν αντιλαμβάνομαι την επίμονη άρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για την ενίσχυση των πρότυπων και πειραματικών», είπε .
«Δεν θα κάνουμε πίσω στην αξιολόγηση»
Αναφερόμενος στις ενστάσεις του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Μητσοτάκης αναρωτήθηκε αν η πραγματική ανησυχία είναι η αξιολόγηση. Πόσο μεγάλος πρέπει να είναι ο φόβος αξιολόγησης για να σας οδηγεί σε αυτά τα επιχειρήματα. Είναι ανυπόστατο και ξεπερασμένο να θεωρούμε ότι αυτό το έργο δεν πρέπει να αξιολογείται όταν στους εκπαιδευτικούς εμπιστευόμαστε ότι πιο πολύτιμο έχουμε. Δεν θα κάνουμε πίσω στην αξιολόγηση. 4.500 εκπαιδευτικοί και ειδικό προσωπικό προσλαμβάνονται στην ειδική αγωγή. Αναρτήθηκαν οι πίνακες διορισμού», είπε. Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στις δράσεις που έχουν ήδη γίνει, όπως την κατάργηση του ασύλου και το νέο πλαίσιο χρηματοδότησης ιδρυμάτων. Με το νομοσχέδιο έρχεται ο εκσυγχρονισμός εκλογής διοικήσεων, εκσυγχρονισμός πλαισίου μεταγραφών και τόνωση εξωστρέφειας ιδρυμάτων. Οι πρυτάνεις θα εκλέγονται για μία θητεία, ενώ θα περιλαμβάνονται σε ενιαίο ψηφοδέλτιο και η εκλογή τους θα γίνεται με ηλεκτρονική ψηφοφορία. Στις μεταγραφές καθιερώνεται ένα πρόσθετο ακαδημαϊκό κριτήριο. Για να μεταφερθεί ένας φοιτητής από ένα τμήμα σε ένα άλλο, θα πρέπει η βαθμολογία του να μην υστερεί πολύ από το τμήμα που θα τον αποδεχθεί Η κυβέρνηση θέλει να στηρίξει αφενός τις οικογένειες, αλλά και τα πανεπιστήμια της περιφέρειας. Μάλιστα απάντησε και στην κριτική του κ. Κουτσούμπα, για τις φοιτητικές εστίες, διερωτώμενος γιατί είναι κακό να συμβαίνει κάτι τέτοιο με ΣΔΙΤ, προκειμένου να παρέχουν στους φοιτητές τους τη δυνατότητα δωρεάν διαμονής, κυρίως στα παιδιά που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αντέξουν το κόστος μακριά από τον τόπο διαμονής.
Επίσης, το νομοσχέδιο ενισχύει την εξωστρέφεια των πανεπιστημίων, που μπορούν πλέον να ιδρύουν ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα, χωρίς προηγούμενη έγκριση από το υπουργείο Παιδείας. Άλλωστε, στόχος της κυβέρνησης είναι να γίνει η Ελλάδα εκπαιδευτικό κέντρο στην ανατολική Μεσόγειο, με ξένους φοιτητές που θα έρχονται στη χώρα και θα πληρώνουν τα προγράμματα σπουδών. Τη Δευτέρα, η κυβέρνηση θα συζητήσει με διοικήσεις μεγάλων ξένων πανεπιστημίων που δείχνουν ενδιαφέρον για συνεργασίες με ελληνικά πανεπιστήμια.
Η Κεραμέως απαντά στον Τσίπρα: «Μετά από ένα μήνα λειτουργίας 14.000 σχολικών μονάδων είχαμε ένα κρούσμα»
Μετά από ένα μήνα επαναλειτουργίας των 14.000 σχολικών μονάδων, ναι, υπήρξε ένα κρούσμα – απάντησε χθες , η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στον Αλέξη Τσίπρα. Ο ΣΥΡΙΖΑ μίλαγε για αχρείαστο ρίσκο από το άνοιγμα των σχολείων, όμως αυτό έγινε μετά από την ομόφωνη εισήγηση των ειδικών είπε η κ. Κεραμέως, σημειώνοντας ότι εάν αυτό δεν συνέβαινε, θα στερούσαμε από τα παιδιά το φυσικό τους χώρο για διάστημα έξι μηνών. «Αν δεν άνοιγαν τα σχολεία τα παιδιά θα έμεναν εκτός δομών για 6 ολόκληρους μήνες , η επαναλειτουργία όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης υποδείχθηκε από τους ειδικούς. Οι εκπρόσωποι της αξιωματικής αντιπολίτευσης μιλούσαν για αχρείαστο άνοιγμα παρά την ομόφωνη απόφαση των ειδικών. Οι ειδικοί ομόφωνα είπαν να ανοίξουν τα σχολεία. Ακολουθήσαμε τις οδηγίες των ειδικών. Η κοινωνία αγκάλιασε αυτή την πρωτοβουλία. Η προσέλευση στα Δημοτικά είναι πάνω από 80%. Μετά από ένα μήνα επαναλειτουργίας σε 14.000 μονάδες υπήρξε ένα κρούσμα. Τι έπρεπε να κάνουμε; Να μην τα ανοίξουμε;», είπε η υπουργός.
Στην κριτική για την εισαγωγή του νομοσχεδίου εν μέσω πανδημίας, η κ. Κεραμέως είπε ότι ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ παραδέχθηκε ότι έγινε «εκτενέστατη διαβούλευση» όταν σημείωσε τα 15.000 σχόλια. Όσο για το αν αυξήθηκε ο αριθμός των παιδιών στις τάξεις από 22 σε 25, η κα Κεραμέως είπε ότι αυτό ίσχυε ήδη από την β' έως την στ' Δημοτικού.
Σε σχέση με την άποψη του Αλέξη Τσίπρα για τη διαγωγή και ότι δεν πρέπει να έχει θέση στο απολυτήριο, η υπουργός Νίκη Κεραμέως επανέλαβε τη θέση του πρωθυπουργού, ότι αποστολή του σχολείου δεν είναι μόνο η παροχή στείρας γνώσης, αλλά το «να μαθαίνεις στα παιδιά πως να φέρεσαι σε συγκεκριμένο κοινωνικό περιβάλλον, ότι εκτός από δικαιώματα έχουν και υποχρεώσεις». Στη θέση του κ. Τσίπρα ότι η κυβέρνηση κατάντησε το σχολείο, εξεταστικό κέντρο, η υπουργός απάντησε ότι επί ΣΥΡΙΖΑ επικράτησε η λογική «όλοι ίσοι, αλλά προς τα κάτω» και η λογική της ήσσονος προσπάθειας.
Για την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων και την εκτίμηση ότι στο παρελθόν είχε συμβάλει στην εκτίναξη της αποτυχίας στο Λύκειο, η υπουργός είπε ότι η αύξηση της αποτυχίας σχετιζόταν με τους - νέους τότε - όρους προαγωγής από το 8 στο 10. Για την εισαγωγή των αγγλικών στα νηπιαγωγεία, είπε ότι ολοένα και περισσότερες χώρες εξοικειώνουν τα παιδιά με μια 2η γλώσσα ήδη από το νηπιαγωγείο.
«Αναβάθμιση σχολείου», ένας μικρός τίτλος για μεγάλες προσδοκίες χαρακτήρισε το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας χθες στην ολομέλεια της Bουλής.
Η συζήτηση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Η συζήτηση θα ολοκληρωθεί σήμερα το μεσημέρι με τη διεξαγωγή ονομαστικής ψηφοφορίας άρθρων, ενώ ΔΟΕ και ΟΛΜΕ έχουν προγραμματίσει νέο συλλαλητήριο στις 12 το μεσημέρι ενώ η ΟΛΜΕ προκήρυξε νέα στάση εργασίας.
Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στις έξι σημαντικές καινοτομίες που εισάγει το νομοσχέδιο. Αναφέρθηκε σε θέματα όπως η εισαγωγή εργαστηρίων δεξιοτήτων υ όπως ο εθελοντισμός, η οικολογική ευαισθησία, η οδική ασφάλεια, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση ο αλληλοσεβασμός, ανοχή σε διαφορετικότητα, η επιχειρηματικότητα, ρομποτική, νέες τεχνολογίες και «γιατί όχι η τεχνητή νοημοσύνη», όπως είπε χαρακτηριστικά.
Παράθυρο στην γνώση χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός τη γνωριμία με ξένες γλώσσες από μικρή ηλικία. «Άκουσα διάφορες κριτικές που είναι παντελώς ανυπόστατες. Όπως ότι η εισαγωγή αγγλικών κρύβει μυστικά σχέδια κάποιας άγνωστης δύναμης. Μελέτησα το θέμα και κατά τεκμήριο η επιστημονική κοινότητα αναγνωρίζει ότι ο εγκέφαλος των παιδιών σε μικρή ηλικία έχει μεγαλύτερη ικανότητα απορρόφησης ξένων γλωσσών», είπε.
Επαναφορά της διαγωγής
Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στην επαναφορά της αναγραφής της διαγωγής, ένα ζήτημα που προκάλεσε αντιδράσεις. «Ακούω πρόθυμα κάθε αντίθετο ισχυρισμό. Δεν αντιλαμβάνομαι όμως γιατί το σχολείο να περιορίζεται στην μετάδοση μόνο γνώσεων και όχι ήθους. Να διδάσκει βιολογία και όχι δικαιώματα και υποχρεώσεις. Γιατί οι εκπαιδευτικοί να αδρανούν σε φαινόμενα ενδοσχολικής βίας Πρέπει να υπάρχει μηχανισμός αξιολόγησης και παιδιών στο σχολείο. Το επιχείρημα ότι η διαγωγή θα συνοδεύει σε όλη του τη ζωή το παιδί δεν απαντά στο ότι το ίδιο συμβαίνει και με τους βαθμούς. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε το μπούλινγκ και δεν επιρρίπτω τις ευθύνες κατ ανάγκη στο παιδί. Ίσως να πρέπει να ξεφύγουμε από τον όρο “κοσμία” ή “κοσμιοτάτη” αλλά πρέπει να πάμε σε κάποια περιγραφή».
Εκτενώς αναφέρθηκε στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία ο κ. Μητσοστάκης. «Ο ΣΥΡΙΖΑ τα χαρακτήρισε καρκίνωμα. Το απόσπασμα που διάβασα είναι του 1927 απο τον Δημήτρη Γληνό απο έναν αριστερό μεταρρυθμιστή της Παιδείας σε μια εποχή που όλοι αντιλαμβάνονται και πρώτα απο όλους η Αριστερά ότι το πρότυπο σχολείο δεν είναι μηχανισμός παραγωγής ελίτ ήταν ένας ιμάντας κοινωνικής κινητικότητας που έδινε δυνατότητα πρωτίστως σε παιδιά απο φτωχές οικογένειες να μπορούν να διακρίνονται και να πηγαίνουν σε σχολεία που στηρίζουν αυτές τις ξεχωριστές δεξιότητες». «Τα σχολεία αυτά για μια τυχαία διαστρωμάτωση παιδιών μας δίνει την ευκαιρία να ελέγχουμε νέα πρότυπα εκπαίδευσης και να τα μεταφέρουμε στο σύνολο των σχολείων. Δεν αντιλαμβάνομαι την επίμονη άρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για την ενίσχυση των πρότυπων και πειραματικών», είπε .
«Δεν θα κάνουμε πίσω στην αξιολόγηση»
Αναφερόμενος στις ενστάσεις του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Μητσοτάκης αναρωτήθηκε αν η πραγματική ανησυχία είναι η αξιολόγηση. Πόσο μεγάλος πρέπει να είναι ο φόβος αξιολόγησης για να σας οδηγεί σε αυτά τα επιχειρήματα. Είναι ανυπόστατο και ξεπερασμένο να θεωρούμε ότι αυτό το έργο δεν πρέπει να αξιολογείται όταν στους εκπαιδευτικούς εμπιστευόμαστε ότι πιο πολύτιμο έχουμε. Δεν θα κάνουμε πίσω στην αξιολόγηση. 4.500 εκπαιδευτικοί και ειδικό προσωπικό προσλαμβάνονται στην ειδική αγωγή. Αναρτήθηκαν οι πίνακες διορισμού», είπε. Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στις δράσεις που έχουν ήδη γίνει, όπως την κατάργηση του ασύλου και το νέο πλαίσιο χρηματοδότησης ιδρυμάτων. Με το νομοσχέδιο έρχεται ο εκσυγχρονισμός εκλογής διοικήσεων, εκσυγχρονισμός πλαισίου μεταγραφών και τόνωση εξωστρέφειας ιδρυμάτων. Οι πρυτάνεις θα εκλέγονται για μία θητεία, ενώ θα περιλαμβάνονται σε ενιαίο ψηφοδέλτιο και η εκλογή τους θα γίνεται με ηλεκτρονική ψηφοφορία. Στις μεταγραφές καθιερώνεται ένα πρόσθετο ακαδημαϊκό κριτήριο. Για να μεταφερθεί ένας φοιτητής από ένα τμήμα σε ένα άλλο, θα πρέπει η βαθμολογία του να μην υστερεί πολύ από το τμήμα που θα τον αποδεχθεί Η κυβέρνηση θέλει να στηρίξει αφενός τις οικογένειες, αλλά και τα πανεπιστήμια της περιφέρειας. Μάλιστα απάντησε και στην κριτική του κ. Κουτσούμπα, για τις φοιτητικές εστίες, διερωτώμενος γιατί είναι κακό να συμβαίνει κάτι τέτοιο με ΣΔΙΤ, προκειμένου να παρέχουν στους φοιτητές τους τη δυνατότητα δωρεάν διαμονής, κυρίως στα παιδιά που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αντέξουν το κόστος μακριά από τον τόπο διαμονής.
Επίσης, το νομοσχέδιο ενισχύει την εξωστρέφεια των πανεπιστημίων, που μπορούν πλέον να ιδρύουν ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα, χωρίς προηγούμενη έγκριση από το υπουργείο Παιδείας. Άλλωστε, στόχος της κυβέρνησης είναι να γίνει η Ελλάδα εκπαιδευτικό κέντρο στην ανατολική Μεσόγειο, με ξένους φοιτητές που θα έρχονται στη χώρα και θα πληρώνουν τα προγράμματα σπουδών. Τη Δευτέρα, η κυβέρνηση θα συζητήσει με διοικήσεις μεγάλων ξένων πανεπιστημίων που δείχνουν ενδιαφέρον για συνεργασίες με ελληνικά πανεπιστήμια.
Η Κεραμέως απαντά στον Τσίπρα: «Μετά από ένα μήνα λειτουργίας 14.000 σχολικών μονάδων είχαμε ένα κρούσμα»
Μετά από ένα μήνα επαναλειτουργίας των 14.000 σχολικών μονάδων, ναι, υπήρξε ένα κρούσμα – απάντησε χθες , η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στον Αλέξη Τσίπρα. Ο ΣΥΡΙΖΑ μίλαγε για αχρείαστο ρίσκο από το άνοιγμα των σχολείων, όμως αυτό έγινε μετά από την ομόφωνη εισήγηση των ειδικών είπε η κ. Κεραμέως, σημειώνοντας ότι εάν αυτό δεν συνέβαινε, θα στερούσαμε από τα παιδιά το φυσικό τους χώρο για διάστημα έξι μηνών. «Αν δεν άνοιγαν τα σχολεία τα παιδιά θα έμεναν εκτός δομών για 6 ολόκληρους μήνες , η επαναλειτουργία όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης υποδείχθηκε από τους ειδικούς. Οι εκπρόσωποι της αξιωματικής αντιπολίτευσης μιλούσαν για αχρείαστο άνοιγμα παρά την ομόφωνη απόφαση των ειδικών. Οι ειδικοί ομόφωνα είπαν να ανοίξουν τα σχολεία. Ακολουθήσαμε τις οδηγίες των ειδικών. Η κοινωνία αγκάλιασε αυτή την πρωτοβουλία. Η προσέλευση στα Δημοτικά είναι πάνω από 80%. Μετά από ένα μήνα επαναλειτουργίας σε 14.000 μονάδες υπήρξε ένα κρούσμα. Τι έπρεπε να κάνουμε; Να μην τα ανοίξουμε;», είπε η υπουργός.
Στην κριτική για την εισαγωγή του νομοσχεδίου εν μέσω πανδημίας, η κ. Κεραμέως είπε ότι ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ παραδέχθηκε ότι έγινε «εκτενέστατη διαβούλευση» όταν σημείωσε τα 15.000 σχόλια. Όσο για το αν αυξήθηκε ο αριθμός των παιδιών στις τάξεις από 22 σε 25, η κα Κεραμέως είπε ότι αυτό ίσχυε ήδη από την β' έως την στ' Δημοτικού.
Σε σχέση με την άποψη του Αλέξη Τσίπρα για τη διαγωγή και ότι δεν πρέπει να έχει θέση στο απολυτήριο, η υπουργός Νίκη Κεραμέως επανέλαβε τη θέση του πρωθυπουργού, ότι αποστολή του σχολείου δεν είναι μόνο η παροχή στείρας γνώσης, αλλά το «να μαθαίνεις στα παιδιά πως να φέρεσαι σε συγκεκριμένο κοινωνικό περιβάλλον, ότι εκτός από δικαιώματα έχουν και υποχρεώσεις». Στη θέση του κ. Τσίπρα ότι η κυβέρνηση κατάντησε το σχολείο, εξεταστικό κέντρο, η υπουργός απάντησε ότι επί ΣΥΡΙΖΑ επικράτησε η λογική «όλοι ίσοι, αλλά προς τα κάτω» και η λογική της ήσσονος προσπάθειας.
Για την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων και την εκτίμηση ότι στο παρελθόν είχε συμβάλει στην εκτίναξη της αποτυχίας στο Λύκειο, η υπουργός είπε ότι η αύξηση της αποτυχίας σχετιζόταν με τους - νέους τότε - όρους προαγωγής από το 8 στο 10. Για την εισαγωγή των αγγλικών στα νηπιαγωγεία, είπε ότι ολοένα και περισσότερες χώρες εξοικειώνουν τα παιδιά με μια 2η γλώσσα ήδη από το νηπιαγωγείο.
Η κ.Κεραμέως έκανε επίσης λόγο για ξαφνικό ενδιαφέρον του κ. Τσίπρα για την επαγγελματική εκπαίδευση, καθώς επί κυβέρνησής του οι εκπαιδευτικοί των δημοσίων ΙΕΚ ήταν απλήρωτοι επί ένα χρόνο. Εξάλλου, για το θέμα των προσλήψεων εκπαιδευτικών, σημείωσε ότι δεν έγινε καμία πρόσληψη επί ΣΥΡΙΖΑ, παρά τις υποσχέσεις υπουργών του.
Διόρθωση διάταξης: Όριο δυο θητειών στους Πρυτάνεις και ΑντιπρυτάνειςΤετραετή θητεία για τις Πρυτανικές Αρχές
Όριο δύο θητειών, συμπεριλαμβανομένου και αυτών που διετελέστηκαν πριν την ψήφιση του νέου νόμου, βάζει στους υποψήφιους Πρυτάνεις και Αντιπρυτάνεις νομοτεχνική βελτίωση στις διατάξεις για τις Πρυτανικές εκλογές που κατατέθηκε χθες , στη Βουλή από την υπουργό Παιδείας. H νέα διάταξη ορίζει ότι δεν υπολογίζονται θητείες στα αξιώματα του Πρύτανη και του Αντιπρύτανη, όσων εξελέγησαν ή διετέλεσαν σε αυτά πριν την 'εναρξη ισχύος του παρόντος, υπό την προυπόθεση ότι ο συνολικός αριθμός των θητειών δεν υπερβαίνει τις δύο στο αξίωμα του Πρύτανη ή τις τρεις αθροιστικά στα αξιώματα του Πρύτανη και του Αντιπρύτανη. Αυτό σημαίνει ότι εάν αθροιστικά ένας καθηγητής έχει διετελέσει δύο θητείες στη θέση του Αντιπρύτανη μπορεί να θέσει υποψηφιότητα για μια ακόμη φορά ως Πρύτανης, ή αντίστοιχα Πρύτανης με δύο θητείες έχει δικαίωμα να κάνει μια ακόμη θητεία ως Αντιπρύτανης.
Διόρθωση διάταξης: Όριο δυο θητειών στους Πρυτάνεις και ΑντιπρυτάνειςΤετραετή θητεία για τις Πρυτανικές Αρχές
Όριο δύο θητειών, συμπεριλαμβανομένου και αυτών που διετελέστηκαν πριν την ψήφιση του νέου νόμου, βάζει στους υποψήφιους Πρυτάνεις και Αντιπρυτάνεις νομοτεχνική βελτίωση στις διατάξεις για τις Πρυτανικές εκλογές που κατατέθηκε χθες , στη Βουλή από την υπουργό Παιδείας. H νέα διάταξη ορίζει ότι δεν υπολογίζονται θητείες στα αξιώματα του Πρύτανη και του Αντιπρύτανη, όσων εξελέγησαν ή διετέλεσαν σε αυτά πριν την 'εναρξη ισχύος του παρόντος, υπό την προυπόθεση ότι ο συνολικός αριθμός των θητειών δεν υπερβαίνει τις δύο στο αξίωμα του Πρύτανη ή τις τρεις αθροιστικά στα αξιώματα του Πρύτανη και του Αντιπρύτανη. Αυτό σημαίνει ότι εάν αθροιστικά ένας καθηγητής έχει διετελέσει δύο θητείες στη θέση του Αντιπρύτανη μπορεί να θέσει υποψηφιότητα για μια ακόμη φορά ως Πρύτανης, ή αντίστοιχα Πρύτανης με δύο θητείες έχει δικαίωμα να κάνει μια ακόμη θητεία ως Αντιπρύτανης.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr