Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας: Ολοήμερο μποτιλιάρισμα και μεγάλη ταλαιπωρία για τους οδηγούς
Συνεχίζονται τα κυκλοφοριακά προβλήματα στο κέντρο της Αθήνας λόγω των εργασιών που είναι σε εξέλιξη στην Πανεπιστημίου – Εναλλακτικές διαδρομές μέσω ...Σόλωνος και Ιπποκράτους προτείνει ο δήμος Αθηναίων
Οι «Κασσάνδρες» επιβεβαιώθηκαν, με αποτέλεσμα η κίνηση να είναι ιδιαίτερα αυξημένη. Το κυκλοφοριακό κομφούζιο δεν σταμάτησε ούτε το απόγευμα, αφού ο περιορισμός των αυτοκινήτων σε δύο λωρίδες, σε έναν κεντρικό δρόμο της πρωτεύουσας, προκάλεσε ουρές και καθυστερήσεις.
Προβλήματα παρατηρούνται στους δρόμους περιμετρικά του Συντάγματος, στην Πανεπιστημίου μέχρι την Ομόνοια, ενώ αυξημένη είναι η κίνηση και στους παρακείμενους δρόμους.
Οι ουρές έφταναν μέχρι την Καλλιθέα
Νωρίτερα το πρωί, οι ουρές για όσους κατευθύνονταν στο Σύνταγμα και στη συνέχεια προς την Ομόνοια έφταναν μέχρι την Καλλιθέα στην άνοδο της Συγγρού και στο Χίλτον στην κάθοδο της Βασιλίσσης Σοφίας.
Οι εικόνες που καταγράφονται από το πρωί διχάζουν τους κατοίκους και τους περαστικούς από το κέντρο της Αθήνας με άλλους να υποστηρίζουν ότι η προσπάθεια αυτή «αξίζει τον κόπο» και άλλους να αναρωτιούνται «αυτό έλειπε από την Αθήνα;» και να σχολιάζουν ότι «αυτό που βλέπω είναι για λύπηση».
Με βάση τον σχεδιασμό, στην Πανεπιστημίου δημιουργείται πεζόδρομος και ποδηλατόδρομος, μήκους 900 μέτρων σε δύο υφιστάμενες λωρίδες κυκλοφορίας, όπου υλοποιούνται έργα. Μία λωρίδα θα δοθεί αποκλειστικά προς χρήση από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ενώ τα ΙΧ θα έχουν στη διάθεσή τους δύο λωρίδες.
Χρήσιμες οδηγίες για όσους μετακινούνται με ΙΧ
Λόγω της ταλαιπωρίας που έχει προκληθεί, ο δήμος Αθηναίων προτείνει εναλλακτικές διαδρομές για τη διευκόλυνση των οδηγών, ενώ ζητά την υπομονή και την κατανόησή τους σε αυτήν την μεγάλη όπως τη χαρακτηρίζει προσπάθεια.
«Η πιλοτική εφαρμογή του Μεγάλου Περιπάτου, επιτρέπει στην επιστημονική ομάδα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που κατήρτισε την συνολική μελέτη, να καταγράφει και να αξιολογεί καθημερινά όλες τις διαστάσεις του έργου και τις δυνατότητες που δίνει στην πόλη να αποκτήσει την ισορροπία μετακίνησης μεταξύ πεζών, ποδηλατών, οδηγών και επιβατών», αναφέρει η ανακοίνωση.
Ο δήμος αναφέρει ότι «για την πρώτη ημέρα της πιλοτικής εφαρμογής των ρυθμίσεων στην οδό Πανεπιστημίου, που αποτελεί μια πολύ πιο κεντρική αρτηρία στο κέντρο της πόλης, οι συγκοινωνιολόγοι του ΕΜΠ, αξιολογούν τα δεδομένα και θα συνεχίσουν να το κάνουν το επόμενο χρονικό διάστημα».
Για τη διευκόλυνση των οδηγών προτείνονται οι εξής εναλλακτικές διαδρομές:
1. Από Νότια Προάστια:
προς Ομόνοια
Χαμοστέρνας– Πειραιώς
προς Παγκράτι– Αμπελόκηπους
α) Συγγρού - Καλλιρόης - Βασ. Κωνσταντίνου
β) Συγγρού - Πετμεζά - Καλλιρόης - Βασ. Κωνσταντίνου
προς Πλάκα
Αμαλίας (άνοδος) – Βασ. Γεωργίου – Φιλελλήνων – Αμαλίας (κάθοδος) (Όπως μέχρι σήμερα)
2. Από Νότια Προάστια μέσω Βουλιαγμένης:
α) Διάκου - Αμαλίας (όπως μέχρι σήμερα)
β) Αρδητού - Βασ. Κωνσταντίνου - Πλατεία Σκουζέ - Ρηγίλλης - Βασ.Σοφίας (όπως μέχρι σήμερα)
3. Από Βόρεια προς Κέντρο
α) μέσω Λ.Αλεξάνδρας - Πατησίων
β) μέσω Βασ.Σοφίας - Σόλωνος
γ) μέσω Λ. Αλεξάνδρας - Ιπποκράτους
4. Από Βόρεια προς Νότια
Βασ.Κωνσταντίνου - Αρδητού - Καλλιρόης - Συγγρού (όπως μέχρι σήμερα)
5. Από Σύνταγμα προς Παγκράτι
α) Φιλελλήνων Σουρή – Αμαλίας - Σύνταγμα - Βασ.Σοφίας- Ριζάρη
β) Αμαλίας –Διάκου – Βουλιαγμένης- Φιλολάου (ή Α Νεκροταφείο)
Τι θα συμβεί με την πλατεία Συντάγματος
Η ταλαιπωρία των κατοίκων δεν φαίνεται ότι θα τελειώσει σύντομα, αφού από την επόμενη εβδομάδα έχει προγραμματιστεί η έναρξη των εργασιών γύρω από την πλατεία Συντάγματος.
Μάλιστα, εκτιμάται ότι ακόμη κι η κατάλληλη πρόνοια από τον δήμο Αθηναίων και την Τροχαία, δεν θα εμποδίσει τα φαινόμενα συμφόρησης στο κέντρο της πόλης.
Προβληματική η επιβίβαση του κοινού σε λεωφορεία και τρόλεϊ
Συνεχίζονται τα κυκλοφοριακά προβλήματα στο κέντρο της Αθήνας λόγω των εργασιών που είναι σε εξέλιξη στην Πανεπιστημίου – Στο «κόκκινο» η κίνηση στο κέντρο της Αθήνας
Σε μια πρώτη αξιολόγηση των μέχρι στιγμής παρεμβάσεων για τον Μεγάλο Περίπατο, στα στοιχεία που χρήζουν βελτίωσης είναι η προειδοποιητική σήμανση για τους ανυποψίαστους οδηγούς οχημάτων, καθώς και η προβληματική επιβίβαση του κοινού σε λεωφορεία και τρόλεϊ στις στάσεις της Πανεπιστημίου εμπρός από τα Προπύλαια.
Σε ό,τι αφορά στο πρώτο, δεν υπάρχει εμφανής και έγκαιρη προειδοποίηση για όσους εισέρχονται στο κέντρο ότι εκτελούνται έργα επί κεντρικών οδών. Αν κάποιος αγνοεί ή έχει προς στιγμήν λησμονήσει τον Μεγάλο Περίπατο, πιθανότατα θα βρεθεί εγκλωβισμένος στο αναμενόμενο μποτιλιάρισμα των πρώτων ημερών. Ενδεχομένως θα έπρεπε να έχει δοθεί μεγαλύτερη προσοχή στον παράγοντα της επί τόπου προειδοποίησης, δεδομένου ότι οδοί όπως π.χ. η Πανεπιστημίου είναι σύμφυτοι με την καθημερινότητα, επί δεκαετίες. Οποιαδήποτε μεταβολή σε βαθιά ριζωμένες συνήθειες της πόλης προϋποθέτει και απαιτεί αυξημένη ενημέρωση.
Ειδήσεις σήμερα:
Πανελλαδικές εξετάσεις: Με δυσκολίες η Γλώσσα, απαιτητική η έκθεση
Κεχαγιόγλου: Τέσσερις ημέρες έχει να φάει και να κοιμηθεί η 35χρονη
Μητσοτάκης: Πρώτο μας μέλημα η ασφάλεια επισκεπτών και εργαζόμενων
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr