Πώς αλλάζει ο Μεγάλος Περίπατος την πόλη
Κυκλοφοριακό χάος ξανά στους δρόμους της Αθήνας - Δείτε την κίνηση live
Τις τελευταίες μέρες, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη τα έργα γύρω από το Σύνταγμα για τον Μεγάλο Περίπατο, οι οδηγοί αντιμετωπίζουν καθημερινά μποτιλιάρισμα στους δρόμους.
Επιπλέον, τροχαίο με μηχανή στην άνοδο της Κηφισίας, στο ύψος του Ψυχικού, προκάλεσε νωρίτερα εκτεταμένα προβλήματα στην Κηφισίας.
Νωρίς το πρωί, αρκετοί ήταν οι δρόμοι στους οποίους παρατηρούνταν κυκλοφοριακά προβλήματα, μεταξύ αυτών και στην Αττική οδό, ωστόσο σταδιακά η κίνηση ομαλοποιήθηκε.
Μεγάλες καθυστερήσεις 20΄- 25΄ προς Ελευσίνα μετά την έξοδο Κηφισίας έως την έξοδο 8 προς Λαμία, λόγω συμβάντος επί της ΝΕΟΑΛ.
— Attiki Odos Traffic (@aodostraffic) June 29, 2020
Μεγάλες καθυστερήσεις 20΄- 25΄ προς Αεροδρόμιο μετά την έξοδο Δημοκρατίας έως την έξοδο 8 προς Λαμία, λόγω συμβάντος επί της ΝΕΟΑΛ.
Οι πρώτες αντιδράσεις των Αθηναίων για τον Μεγάλο Περίπατο
Οι πρώτες αντιδράσεις των Αθηναίων, είναι θετικές όσον αφορά τον Μεγάλο Περίπατο, ωστόσο δεν λείπουν και τα παράπονα για την αυξημένη κίνηση.
Ολοκληρώθηκε μέσα σε 48ωρες η διαμόρφωση της κάτω πλατείας Συντάγματος οπου συνεργεία του δήμου τοποθέτησαν στάσεις λεωφορείων, κυκλικά παγκάκια και ζαρντινιέρες.
Μεγάλη αντίδραση υπάρχει και στις τάξεις των επαγγελματιών οδηγών ταξί αφού θεωρούν ότι κάνει ζημιά στην εργασία τους καθως ο καθε πελάτης δεν θα έχει την υπομονή να περιμένει εγκλωβισμένος στην κίνηση προκειμένου να φτάσει στην δουλειά του ενω επίσης δεν έχει ακουστεί κάτι για νέες πιάτσες ταξί.
Δείτε τα βίντεο με τις αντιδράσεις:
Μεγάλος Περίπατος: Τι έχει αλλάξει σε Πανεπιστημίου και Σύνταγμα
Οι εργασίες για τη διαπλάτυνση του πεζοδρομίου στην κάτω πλευρά της πλατείας Συντάγματος βαίνουν προς ολοκλήρωση με εντατικούς ρυθμούς. Ο επιπλέον χώρος για τους πεζούς έχει σηματοδοτηθεί με μια φαρδιά κόκκινη λωρίδα, ενώ έχουν μετακινηθεί και οι στάσεις για λεωφορεία και τρόλεϊ. Η Δημοτική Αστυνομία και η Τροχαία βρίσκονται σε ετοιμότητα, στο τέρμα της οδού Σταδίου και εμπρός από το Public -αν και θα βοηθούσε αρκετά τους, όσους ανύποπτους, οδηγούς ανεβαίνουν από Ομόνοια να υπήρχαν προειδοποιητικές πινακίδες για τα έργα στο Σύνταγμα.
Σε κάθε περίπτωση, η αλλαγή στις καθημερινές συνήθειες των Αθηναίων δεν είναι τρομερά επώδυνη στην κάτω πλευρά της πλατείας Συντάγματος. Το ερώτημα που τίθεται είναι εάν θα λειτουργήσουν οι αντιδρομήσεις στο τμήμα της Καραγιώργη Σερβίας, από την πλατεία έως την οδό Βουλής, αλλά και στο τέρμα της Κολοκοτρώνη. Σε λίγες ημέρες και προτού ο Μεγάλος Περίπατος κάνει το επόμενο βήμα προς την ολοκλήρωσή του με τις παρεμβάσεις εντός του ιστορικού κέντρου της Αθήνας, θα δημιουργηθεί πιάτσα ταξί στην, «ανάποδη» πλέον, Καρ. Σερβίας. Τα ταξί θα παρατάσσονται από τη Βουλής έως το Σύνταγμα, σε διάταξη «Γ».
Προϋπόθεση για να λειτουργήσει η νέα αυτή -και νόμιμη πλέον- πιάτσα των ταξί, αποτελεί η αντιδρόμηση του τελευταίου τμήματος της Κολοκοτρώνη. Δηλαδή σε περίπου 10 ημέρες από σήμερα, θα επιτρέπεται η δεξιά στροφή από τη Σταδίου, μετά από την Παλιά Βουλή, προς την οδό Βουλής μέσω Κολοκοτρώνη. Τα σχετικά σήματα έχουν ήδη τοποθετηθεί, αν και παραμένουν καλυμμένα ώστε να μην προκαλέσουν σύγχυση στους οδηγούς.
Απορίες όπως το τι προβλέπεται να κάνουν όσοι ανεβαίνουν την Κολοκοτρώνη με κατεύθυνση το Κολωνάκι μέσω οδού Αμερικής εφόσον δεν θα μπορούν να συνεχίσουν ως τη Σταδίου, θα απαντηθούν προσεχώς. Ας ελπίσουμε ότι ο Δήμος θα φροντίσει να ενημερώσει εγκαίρως τους οδηγούς που κινούνται στο κέντρο ότι το νέο τέρμα της Κολοκοτρώνη, με την υποχρεωτική στροφή δεξιά στη Βουλής, οδηγεί ξανά προς τα ενδότερα του ιστορικού/εμπορικού κέντρου.
Εναλλακτικές διαδρομές μετακίνησης για όλους λόγω του Μεγάλου Περιπάτου
Για την αποφυγή των καθυστερήσεων που ενδέχεται να προκληθούν τις πρώτες ημέρες των αλλαγών, οι συγκοινωνιολόγοι προτείνουν εναλλακτικές διαδρομές που θα διευκολύνουν την μετακίνηση των οδηγών:
Από βορειοδυτικές περιοχές και Ομόνοια, Πατήσια, Κυψέλη
- Μέσω Ακαδημίας
- Μέσω Πειραιώς - Χαμοστέρνας - Καλλιρόης
- Μέσω Λ. Αλεξάνδρας
Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας στοχεύουν στη μείωση της διερχόμενης κυκλοφορίας από το κέντρο της Αθήνας (οχήματα που τόσο η προέλευση όσο και ο προορισμός τους δεν έχουν σχέση με το κέντρο) και για το λόγο αυτό προτείνεται η κίνηση σε περιφερειακούς του κέντρου άξονες.
Επίσης προτείνονται εναλλακτικά μέσα και συνδυασμοί μετακινήσεων:
- Για την είσοδο στο κέντρο από τα προάστια προτείνεται και η μετεπιβίβαση, τηρώντας όλους τους προβλεπόμενους κανόνες υγιεινής, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στις παρυφές των κεντρικών περιοχών, όπως στο Μετρό (π.χ. στον μεγάλο υπόγειο χώρο στάθμευσης στο μετρό Συγγρού-Φιξ) και στα λεωφορεία και τρόλεϊ.
- Για τις κοντινές μετακινήσεις στο κέντρο προτείνεται, όπου είναι δυνατόν, το περπάτημα και το ποδήλατο.
- Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι οι ώρες κυκλοφοριακής αιχμής στο κέντρο είναι 8:30-10:00 το πρωί και 2:00-4:00 το απόγευμα.
Στην παρούσα φάση σταδιακής εφαρμογής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του Μεγάλου Περιπάτου, δεν έχει ενεργοποιηθεί ακόμα η αποκλειστική χρήση των ΜΜΜ στις νέες λωρίδες κυκλοφορίας τους, που διαμορφώνονται στο κέντρο της πόλης έπειτα από πολλά χρόνια (Πανεπιστημίου, Ακαδημίας, Βασ. Σοφίας, Φιλελλήνων και στο κάτω μέρος της Πλατείας Συντάγματος). Οι λεωφορειολωρίδες θα ενεργοποιηθούν σύντομα, όταν η κυκλοφορία προσαρμοστεί στις νέες ρυθμίσεις, ταυτόχρονα με τη λειτουργία αρκετών νέων οργανωμένων χώρων και θέσεων αναμονής ταξί.
Στην πλατεία Συντάγματος, οι επιβάτες μπορούν να εξυπηρετούνται και από τα ταξί που βρίσκονται στον χώρο αναμονής επί της οδού Όθωνος, τα οποία πλέον έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τη λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής επί της Λ. Αμαλίας (από την οδό Όθωνος έως την οδό Φιλελλήνων) με νότια κατεύθυνση.
Ειδήσεις σήμερα:
Τραγωδία στα Τρίκαλα: Ψάχνουν πώς πυροβολήθηκε στο κεφάλι ο 15χρονος ενώ έπαιζε με τα αδέλφια του
Ταρακουνήθηκε ξανά η Ρόδος από σεισμό 4,7 Ρίχτερ
«Κάηκε« ο Πειραιάς για το 45ο πρωτάθλημα του Ολυμπιακού - Επόμενος στόχος το Κύπελλο και το Europa League
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr