Μεγάλος Περίπατος: Οι φοίνικες στην Αθήνα τον 19ο αιώνα και η επιστροφή τους

Μεγάλος Περίπατος: Οι φοίνικες στην Αθήνα τον 19ο αιώνα και η επιστροφή τους

Οι ουασιγκτόνιες της Πανεπιστημίου και οι φοίνικες της Ομόνοιας του 19ου αιώνα

Μεγάλος Περίπατος: Οι φοίνικες στην Αθήνα τον 19ο αιώνα και η επιστροφή τους
Μια εικόνα διαφορετική βλέπουν εδώ και λίγα εικοσιτετράωρα οι επισκέπτες της Αθήνας στην είσοδο ενός από τους εμβληματικότερους δρόμους της πόλης, την οδό Πανεπιστημίου.

Οι πανύψηλες ουασιγκτόνιες, που τοποθετήθηκαν στο πλαίσιο των πιλοτικών προσωρινών παρεμβάσεων του Μεγάλου Περιπάτου, από το ύψος της Πλατείας Συντάγματος μέχρι το ύψος μεταξύ των οδών Αμερικής και Βουκουρεστίου, βρίσκονται πλέον στο κέντρο της πρωτεύουσας, με τους υπεύθυνους του δήμου θα θέλουν να το καταστήσουν πιο ελκυστικό για κατοίκους και επισκέπτες.

Σύμφωνα με τον δήμο Αθηναίων, τα δέντρα είναι προσαρμοσμένα στις κλιματικές συνθήκες της πόλης ενώ όπως και ο υπόλοιπος αστικός εξοπλισμός που έχει τοποθετηθεί από τον Δήμο Αθηναίων στην Πανεπιστημίου, στο Σύνταγμα και στην Βασ. Ολγας, όταν θα γίνουν τα τελικά έργα του Μεγάλου Περιπάτου, θα μεταφερθούν σε πλατείες και πεζόδρομους στις 129 γειτονιές της πόλης με στόχο να εμπλουτίσουν το πράσινο και να δώσουν πολύτιμες ανάσες ζωής σε όλους.
Μεγάλος Περίπατος: Οι φοίνικες στην Αθήνα τον 19ο αιώνα και η επιστροφή τους


Ουασιγκτόνιες δεσπόζουν εδώ και πολλά χρόνια και στην είσοδο του Εθνικού Κήπου από την πλευρά της Βασ. Αμαλίας φτιάχνοντας μια εντυπωσιακή δεντροστοιχία αφού το ύψος των συγκεκριμένων δέντρων που αποτελούν «φυτικά μνημεία» φτάνει περίπου τα 25 μέτρα.

Στην Αθήνα υπήρχαν φοίνικες από την εποχή που έγινε πρωτεύουσα

Η ουασιγκτόνια ανήκει στην οικογένεια των φοινικοειδών και η Αθήνα όπως και άλλες πόλεις της Ελλάδας, από την εποχή που έγινε πρωτεύουσα του Ελληνικού κράτους είχε σε πολλά κεντρικά της σημεία φοίνικες. Μάλιστα πηγές αναφέρουν ότι το 1834 φυτεύτηκαν και νέοι φοίνικες στο κέντρο της πόλης και προστέθηκαν στους τότε ήδη υπάρχοντες όχι μόνο σε δημόσιους χώρους αλλά και σε αυλές σπιτιών.
Μεγάλος Περίπατος: Οι φοίνικες στην Αθήνα τον 19ο αιώνα και η επιστροφή τους


Φοίνικες υπήρχαν ακόμα και στην πλατεία Ομονοίας ωστόσο το 1927 ξεριζώθηκαν προκειμένου να γίνουν τα φρεάτια εξαερισμού καθώς ξεκινούσαν τα έργα για τον υπόγειο σταθμό που εγκαινιάστηκε το 1930 από τον Ελευθέριο Βενιζέλο. Μετά τα μέσα του ίδιου αιώνα πολλοί φοίνικες φυτευτήκαν ως καλλωπιστικά δέντρα σε αρκετά σημεία της Αθήνας και συσχετίστηκαν σε αρκετές περιπτώσεις με νεοκλασικά κτίρια.

Φοίνικες υπήρχαν στις αρχές του 20ου αιώνα μπροστά από την λεγόμενη Νεοκλασική Τριλογία των Αθηνών (Εθνική Βιβλιοθήκη-Πανεπιστήμιο-Ακαδημία ) στην Πανεπιστημίου.
Κλείσιμο
Μεγάλος Περίπατος: Οι φοίνικες στην Αθήνα τον 19ο αιώνα και η επιστροφή τους


Οι συστηματικές φυτεύσεις φοινίκων στην Ελλάδα είχαν ξεκινήσει από την εποχή της ίδρυσης του ανεξάρτητου Ελληνικού κράτους. Μία από τις πρώτες περιοχές μάλιστα ήταν το Ναύπλιο.
Μεγάλος Περίπατος: Οι φοίνικες στην Αθήνα τον 19ο αιώνα και η επιστροφή τους

Μεγάλος Περίπατος: Φωτογραφίες με τους φοίνικες που κοσμούν την Πανεπιστημίου


Ο δήμος με τις αναπλάσεις που γίνονται στο πλαίσιο του Μεγάλου Περίπατου της Αθήνας φιλοδοξεί να δώσει αέρα ανανέωσης στην  Πανεπιστημίου

Μεγάλος Περίπατος: Οι φοίνικες στην Αθήνα τον 19ο αιώνα και η επιστροφή τους
Μεγάλος Περίπατος: Οι φοίνικες στην Αθήνα τον 19ο αιώνα και η επιστροφή τους
Μεγάλος Περίπατος: Οι φοίνικες στην Αθήνα τον 19ο αιώνα και η επιστροφή τους
Μεγάλος Περίπατος: Οι φοίνικες στην Αθήνα τον 19ο αιώνα και η επιστροφή τους


Στο πλαίσιο του Μεγάλου Περιπάτου, οι εργασίες στην Πανεπιστήμίου ξεκίνησαν στις  14 Ιουνίου, με τη δημιουργία ενός ποδηλατόδρομου μήκους 900 μέτρων, ο οποίος καλύπτει μία από τις υφιστάμενες λωρίδες κυκλοφορίας.

Παράλληλα, διαμορφώνεται πεζόδρομος, που καλύπτει δύο από τις υφιστάμενες λωρίδες κυκλοφορίας, μήκους 900 μέτρων και συνολικής έκτασης 7.000 τ.μ.

Μεγάλος Περίπατος: Οι φοίνικες στην Αθήνα τον 19ο αιώνα και η επιστροφή τους


Δημιουργείται, ακόμη, μία λωρίδα αποκλειστικής χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, σε μία από τις υφιστάμενες λωρίδες, στόχος της οποίας είναι να μειώσει σημαντικά το χρόνο της διαδρομής των Μέσων, να αυξήσει τον αριθμό των δρομολογίων τους και να μειώσει τον αριθμό των επιβατών ανά δρομολόγιο. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΜΠ η αύξηση της μέσης ταχύτητας των ΜΜΜ, ξεπερνά το 25% .

Τα ΙΧ οχήματα θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν σε δύο ελεύθερες λωρίδες, απαλλαγμένες από την παράνομη στάθμευση.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης