Ναυάγιο Σάμινα: Μετά από 20 χρόνια «δηλητηριάζει» την Πάρο - Φιάσκο με την απορρύπανση
Ναυάγιο Σάμινα: Μετά από 20 χρόνια «δηλητηριάζει» την Πάρο - Φιάσκο με την απορρύπανση
Ορατή δια γυμνού οφθαλμού η ρύπανση - Οργισμένοι οι κάτοικοι από το θέατρο των δήθεν επιχειρήσεων - Μεγάλες οι ευθύνες στην εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο
UPD:
13
ΣΧΟΛΙΑ
Μεταφέροντας την απαίτηση των κατοίκων της Πάρου να δοθεί επιτέλους τέρμα στη ζημιά που προκαλεί στο νησί το ναυαγισμένο από το Σεπτέμβριο του 2000 «Εξπρές Σάμινα» έρχεται σήμερα στην Αθήνα ο δήμαρχος Πάρου, Μάρκος Κωβαίος. Στη συνάντησή του με τον υπουργό Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη, θα παρουσιάσει την τρέχουσα κατάσταση του ναυαγίου και την ανάγκη ανάληψη άμεσης και αποτελεσματικής δράσης.
Οι Παριανοί είναι αγανακτισμένοι και η υπομονή τους έχει εξαντληθεί, ιδιαίτερα δε βλέποντας να στήνεται μια, μάλλον θεατρική, προσχηματική επιχείρηση περιορισμού της ρύπανσης στη θαλάσσια περιοχή της Παροικιάς. Η άποψή τους είναι ότι πρέπει να σταματήσει η κοροϊδία, η αναβλητικότητα και το θέατρο των δήθεν επιχειρήσεων περιορισμού της ρύπανσης. Η μόνη λύση για την απαλλαγή της Πάρου από το υπόλειμμα του «Εξπρές Σάμινα» που κακοφορμίζει στον πάτο της θάλασσας, είναι να γίνει άμεσα η ανέλκυσή του.
Σε βίντεο και εικόνες που δημοσίευσε το protothema.gr την Κυριακή 5 Ιουλίου φαίνεται ξεκάθαρα η μόλυνση του περιβάλλοντος εξαιτίας διαρροών καυσίμων από το ναυάγιο. Πετρελαιοκηλίδες στο νερό και πίσσα στα βράχια της παραλίας αποτελούν απόδειξη ότι, ακόμη και σήμερα, 20 χρόνια μετά το πολύνεκρο ναυτικό ατύχημα, το «Εξπρές Σάμινα» δηλητηριάζει ακόμη την Πάρο.
Στις δεξαμενές του πλοίου υπάρχουν κάποιες δεκάδες κυβικά μέτρα μαζούτ. Καύσιμα όμως βρίσκονται μέσα στα ντεπόζιτα των οχημάτων που μετέφερε το Σάμινα. Μετά από 20 χρόνια στο βυθό της θάλασσας, η φθορά των μετάλλων μπορεί να τα απελευθερώσει ανά πάσα στιγμή στο περιβάλλον.
Ο δήμαρχος Πάρου, πάντως, πηγαίνει στον υπουργό Ναυτιλίας με ένα ήδη έτοιμο σχέδιο ανέλκυσης του «Εξπρές Σάμινα», συμπεριλαμβανομένης της εξεύρεσης πόρων για τη χρηματοδότηση του εγχειρήματος.
Σε ό,τι αφορά σε εργασίες τις οποίες εκτελεί ήδη το ρυμουλκό/ναυαγοσωστικό «Αιγίς Ι» της εταιρείας Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε., στην Πάρο κυριαρχεί η αίσθηση ότι είναι μέρος μιας «παράστασης» παρά μιας σοβαρής προσπάθειας να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα.
Εξάλλου, όπως επισημαίνεται από έμπειρους ντόπιους, τα θαλάσσια ρεύματα στην περιοχή όπου βρίσκεται το κουφάρι του «Εξπρές Σάμινα» είναι πολύ ισχυρά. Και καθιστούν εντελώς αναποτελεσματικό το μέτρο του πλωτού φράγματος, όπως αυτό που περιφέρει το «Αιγίς Ι» τις τελευταίες ημέρες πάνω από το ναυάγιο.
Αυτά συμβαίνουν σήμερα στην Πάρο, με το «Εξπρές Σάμινα» να βρίσκεται στο βυθό, κομμένο στα δύο, τα τελευταία 20 χρόνια.
Οι Παριανοί είναι αγανακτισμένοι και η υπομονή τους έχει εξαντληθεί, ιδιαίτερα δε βλέποντας να στήνεται μια, μάλλον θεατρική, προσχηματική επιχείρηση περιορισμού της ρύπανσης στη θαλάσσια περιοχή της Παροικιάς. Η άποψή τους είναι ότι πρέπει να σταματήσει η κοροϊδία, η αναβλητικότητα και το θέατρο των δήθεν επιχειρήσεων περιορισμού της ρύπανσης. Η μόνη λύση για την απαλλαγή της Πάρου από το υπόλειμμα του «Εξπρές Σάμινα» που κακοφορμίζει στον πάτο της θάλασσας, είναι να γίνει άμεσα η ανέλκυσή του.
Σε βίντεο και εικόνες που δημοσίευσε το protothema.gr την Κυριακή 5 Ιουλίου φαίνεται ξεκάθαρα η μόλυνση του περιβάλλοντος εξαιτίας διαρροών καυσίμων από το ναυάγιο. Πετρελαιοκηλίδες στο νερό και πίσσα στα βράχια της παραλίας αποτελούν απόδειξη ότι, ακόμη και σήμερα, 20 χρόνια μετά το πολύνεκρο ναυτικό ατύχημα, το «Εξπρές Σάμινα» δηλητηριάζει ακόμη την Πάρο.
Στις δεξαμενές του πλοίου υπάρχουν κάποιες δεκάδες κυβικά μέτρα μαζούτ. Καύσιμα όμως βρίσκονται μέσα στα ντεπόζιτα των οχημάτων που μετέφερε το Σάμινα. Μετά από 20 χρόνια στο βυθό της θάλασσας, η φθορά των μετάλλων μπορεί να τα απελευθερώσει ανά πάσα στιγμή στο περιβάλλον.
Ο δήμαρχος Πάρου, πάντως, πηγαίνει στον υπουργό Ναυτιλίας με ένα ήδη έτοιμο σχέδιο ανέλκυσης του «Εξπρές Σάμινα», συμπεριλαμβανομένης της εξεύρεσης πόρων για τη χρηματοδότηση του εγχειρήματος.
Σε ό,τι αφορά σε εργασίες τις οποίες εκτελεί ήδη το ρυμουλκό/ναυαγοσωστικό «Αιγίς Ι» της εταιρείας Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε., στην Πάρο κυριαρχεί η αίσθηση ότι είναι μέρος μιας «παράστασης» παρά μιας σοβαρής προσπάθειας να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα.
Εξάλλου, όπως επισημαίνεται από έμπειρους ντόπιους, τα θαλάσσια ρεύματα στην περιοχή όπου βρίσκεται το κουφάρι του «Εξπρές Σάμινα» είναι πολύ ισχυρά. Και καθιστούν εντελώς αναποτελεσματικό το μέτρο του πλωτού φράγματος, όπως αυτό που περιφέρει το «Αιγίς Ι» τις τελευταίες ημέρες πάνω από το ναυάγιο.
Αυτά συμβαίνουν σήμερα στην Πάρο, με το «Εξπρές Σάμινα» να βρίσκεται στο βυθό, κομμένο στα δύο, τα τελευταία 20 χρόνια.
Βίντεο και φωτογραφίες από τις παραλίες πλησίον του ναυαγίου πιστοποιούν, πέραν πάσης αμφισβήτησης, ότι η μόλυνση έχει πάψει να είναι ένας ενδεχόμενος κίνδυνος. Είναι πλέον ορατή δια γυμνού οφθαλμού. Στην επιφάνεια της θάλασσας εμφανίστηκαν πετρελαιοκηλίδες, ενώ στα βράχια κοντινών παραλιών ξεβράστηκε πίσσα. Τα σαφή αυτά ίχνη της μόλυνσης από το «Εξπρές Σάμινα» παρατηρούνται από τις 12 Ιουνίου.
Στα βίντεο που γυρίστηκαν χθες, Σάββατο 4 Ιουλίου φαίνεται η κατάσταση αλλά και η ανεπάρκεια των μέτρων δήθεν αντιμετώπισης με πλωτό φράκτη.
Ήδη, η Εισαγγελία Πρωτοδικών έχει δώσει εντολή να κινηθεί η νομική διαδικασία κατά παντός υπευθύνου. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει αναλάβει μεν την ευθύνη, ωστόσο, το πάνδημο αίτημα της τοπικής κοινωνίας της Πάρου είναι να τεθεί ένα τέλος σε αυτή την, επώδυνη και πολλαπλώς επιζήμια για το νησί, υπόθεση.
Ο πλωτός φράκτης για τον περιορισμό της μόλυνσης, τον οποίον σύρει το σκάφος της Τεχνικής Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε., περισσότερο γίνεται σύμβολο ντροπής για την κωλυσιεργία ετών, παρά επιβεβαίωση ότι, επιτέλους, γίνεται προσπάθεια ανέλκυσης. Ή, έστω, αποτελεσματικής εξουδετέρωσης του προβλήματος με τη διαρροή καυσίμων.
Βουλευτές του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ έχουν θέσει το ζήτημα υπόψιν της Βουλής των Ελλήνων, καταθέτοντας ερωτήσεις προς την κυβέρνηση. Ωστόσο, το μέτρο του πόσο σοβαρή είναι η κατάσταση με το «Εξπρές Σάμινα» δίνει η απόφαση του Λιμενάρχη Πάρου, ο οποίος στις 16 Ιουνίου απαγόρευσε τις καταδύσεις αναψυχής, καθώς και κάθε αλιευτικής δραστηριότητας στη θαλάσσια περιοχή στην οποία βρίσκεται το ναυάγιο.
Ενώ πλησιάζει η 26η Σεπτεμβρίου, δηλαδή η 20η επέτειος της αποφράδας εκείνης νύχτας του 2000 όταν το «Εξπρές Σάμινα» προσέκρουσε στις νησίδες «Πόρτες» και έγινε υγρός τάφος με 81 νεκρούς, το μόνο που βλέπουν σήμερα οι Παριανοί είναι το «Αιγίς Ι» της Τεχνικής Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε. (EPE S.A.) να κινείται αργά πάνω από το ναυαγισμένο φέρι.
Αγανάκτηση, συλλογικές διαμαρτυρίες από φορείς ιδιωτικού και δημοσίου της Πάρου, διαβήματα στις αρχές και διάχυτη ανησυχία κυριαρχούν αυτή τη στιγμή στην κοινωνία του νησιού. Μαζί, φυσικά, με την αγωνία ότι η ήδη καθημαγμένη από την πανδημία τουριστική κίνηση της Πάρου θα δεχτεί τη χαριστική βολή από τη δυσφήμιση που προξενεί το χρονίζον όνειδος του «Εξπρές Σάμινα» -εκτός από την καθαυτό ρύπανση των παρακειμένων ακτών, κυρίως στην περιοχή της Παροικιάς.
Τοπικοί παράγοντες δεν κρύβουν τον έντονο προβληματισμό και την ανησυχία τους για την εμπλοκή της Τεχνικής Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε. του γνωστού επιχειρηματία κ. Ιωάννη Πολυχρονόπουλου. Σε κάποιες από τις πάμπολλες επιχειρήσεις απορρύπανσης, ανέλκυσης ναυαγίων κ.λπ. που αναλαμβάνει (με πιο χαρακτηριστική την πολύ πρόσφατη περίπτωση του «Αγία Ζώνη II» που προκάλεσε εκτεταμένη μόλυνση στο Σαρωνικό), έχουν υπάρξει σαφές καταγγελίες, ακόμη και παραπομπές στη δικαιοσύνη, για εσκεμμένη καθυστέρηση. Η οποία, όπως είναι αυτονόητο, λειτουργεί προς όφελος της απορρυπαντικής εταιρείας, αλλά εις βάρος του περιβάλλοντος -και δη με τραγικές ή και ανεπανόρθωτες συνέπειες.
Η Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε. έχει επιλεγεί από την πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Εξπρές Σάμινα», την Hellenic Seaways. Εκτός του «Αιγίς Ι», στο χώρο του ναυαγίου επιχειρεί και σκάφος του Λιμενικού Σώματος. Δύτες έχουν καταδυθεί στο ναυάγιο προκειμένου να διενεργήσουν αυτοψία για το μέγεθος της ζημιάς στο «Εξπρές Σάμινα» και τα σημεία διαρροής.
Η ανακοίνωση του Δήμου Πάρου
Ήδη από τις 23 Ιουνίου ο Δήμος Πάρου έχει εκδώσει την ακόλουθη ανακοίνωση, στην οποίαν αποτυπώνεται, κατά το δυνατόν ολοκληρωμένα, το πρόβλημα:
«Ενημέρωση από τον Δήμο Πάρου για την εμφάνιση σποραδικών ρύπων στη θαλάσσια περιοχή και ακτογραμμή της Παροικιάς.
Σεβόμενοι πλήρως το ενδιαφέρον και την ανησυχία των κατοίκων αλλά και των επισκεπτών της Πάρου, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για την εμφάνιση σποραδικών ρύπων στην θαλάσσια περιοχή και ακτογραμμή της Παροικιάς, και τις ενέργειες από πλευράς του Δήμου Πάρου και των αρμόδιων αρχών για τη διευθέτηση του ζητήματος.
Από τις 12/06/2020 οπότε και ενημερώθηκε για πρώτη φορά η Λιμενική Αρχή για την ύπαρξη μικρής έκτασης ρύπανσης στην παράκτια περιοχή της Παροικιάς, πραγματοποιούνται έλεγχοι στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή ενώ ενημερώθηκε άμεσα η αρμόδια Δ/νση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του Υπουργείου Ναυτιλίας και η Εισαγγελία Πρωτοδικών Σύρου.
Ο Δήμος Πάρου προέβη σε περισυλλογή των ρύπων από την ακτογραμμή και έκτοτε διενεργεί ελέγχους και καθαρισμούς όπου απαιτείται, ενώ έχει προγραμματίσει δειγματοληψία και ανάλυση των θαλάσσιων υδάτων. Επίσης, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο στο πλαίσιο προγραμματικής σύμβασης με ειδική αντιρρυπαντική εταιρεία, διενεργεί συνεχείς έρευνες με ειδικό σκάφος και επεμβαίνει όπου και εφόσον απαιτείται σε καθαρισμό του θαλάσσιου χώρου.
Επιπλέον, στην περιοχή του ναυαγίου του Εξπρές Σάμινα, το Λιμενικό Σώμα, με ειδικό αντιρρυπαντικό σκάφος, εκτελεί καθημερινές εργασίες καθαρισμού με διελεύσεις και χρήση απορροφητικών υλικών.
Με εντολή της Εισαγγελίας Πρωτοδικών συντάσσεται δικογραφία κατά των υπαιτίων. Στο πλαίσιο αυτό, διορίσθηκε πραγματογνώμονας -καταδυτικό συνεργείο, το οποίο διενήργησε αυτοψία στο ναυάγιο και λήψη δειγμάτων των πετρελαιοειδών ρύπων, ενώ ανάλογες ενέργειες έγιναν και από την πλοιοκτήτρια εταιρεία.
Συγχρόνως, ο Δήμαρχος Πάρου κ. Μάρκος Ι. Κωβαίος, με επιστολή του στον Υπουργό Ναυτιλίας κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, τον ενημέρωσε για τον κίνδυνο θαλάσσιας ρύπανσης της ευρύτερης περιοχής στο μέλλον και αιτήθηκε εκ νέου την ανέλκυση του πλοίου ως οριστική λύση, ενώ ζήτησε συνάντηση μαζί του, η οποία προγραμματίστηκε για τις 6 Ιουλίου.
Σε κάθε περίπτωση, εάν και εφόσον απαιτηθεί, οι εργασίες περιορισμού των πετρελαιοειδών ρύπων και καθαρισμού στην περιοχή γύρω από το ναυάγιο θα συνεχιστούν και ως εκ τούτου, δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας για τους λουόμενους».
Δείτε βίντεο: Ναυάγιο Σάμινα: Μετά από 20 χρόνια «δηλητηριάζει» την Πάρο - Φιάσκο με την απορρύπανση
Η θέση του Θέματος
Το «ΘΕΜΑ», η διοίκηση και οι δημοσιογράφοι του ρητά και κατηγορηματικά δηλώνουν και καθιστούν απολύτως σαφή τα ακόλουθα:
1. Οι ίδιοι προσωπικά δεν έχουν κανέναν απολύτως λόγο να αμφισβητήσουν την ακρίβεια, τη βασιμότητα και το αληθές των δηλώσεων της εταιρείας ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ και του Ιωάννη Πολυχρονόπουλου, όπως αυτές διατυπώθηκαν και κοινοποιήθηκαν σε εμάς.
2. Η εκ μέρους μας ανάρτηση των έντυπων δημοσιευμάτων εγένετο στο πλαίσιο του νομικά και, κυρίως, συνταγματικά κατοχυρωμένου θεσμικού τους καθήκοντος για άμεση, πλήρη, ελεύθερη και χωρίς οποιονδήποτε φραγμό προληπτικής λογοκρισίας ή αυτολογοκρισίας, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ του αναγνωστικού τους κοινού. ∆ηλαδή από εύλογο θεσμικό και κοινωνικό ενδιαφέρον και σε εκπλήρωση του καθήκοντός μας για την άμεση και ολοκληρωμένη ενημέρωση του αναγνωστικού μας κοινού. Σε καμία απολύτως περίπτωση ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, η διοίκηση και οι δημοσιογράφοι του δεν κινήθηκαν από πρόθεση να προσβάλουν την τιμή, την υπόληψη και το επαγγελματικό ήθος του Ιωάννη Πολυχρονόπουλου και της εταιρείας ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, δεδομένου ότι δεν υφίστατο κανείς απολύτως προσωπικός ή άλλος λόγος προς τούτο.
3. Στον βαθμό, συνεπώς, κατά τον οποίο τα δημοσιευθέντα στοιχεία δεν είναι ακριβή, το «Πρώτο Θέμα», η διοίκηση και οι δημοσιογράφοι του ευθέως και ανενδοιάστως δηλώνουν ότι δεν έχουν καμία επιφύλαξη να δεχθούν ως βάσιμες και αληθείς τις δηλώσεις του Ιωάννη Πολυχρονόπουλου και της ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, όπως αυτές διατυπώθηκαν και κοινοποιήθηκαν σε εμάς.
Ειδήσεις σήμερα:
Σάλος για τις εικόνες συνωστισμού παρουσία βουλευτών σε γλέντι στην Αλίαρτο
Κατάσχεσαν 13 τόνους περούκες από μαλλιά κρατουμένων στην Κίνα
«Πρεμιέρα» για τους τρεις νέους σταθμούς του Μετρό στην Δυτική Αθήνα - Τι αλλάζει για 60.000 επιβάτες
Στα βίντεο που γυρίστηκαν χθες, Σάββατο 4 Ιουλίου φαίνεται η κατάσταση αλλά και η ανεπάρκεια των μέτρων δήθεν αντιμετώπισης με πλωτό φράκτη.
Ήδη, η Εισαγγελία Πρωτοδικών έχει δώσει εντολή να κινηθεί η νομική διαδικασία κατά παντός υπευθύνου. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει αναλάβει μεν την ευθύνη, ωστόσο, το πάνδημο αίτημα της τοπικής κοινωνίας της Πάρου είναι να τεθεί ένα τέλος σε αυτή την, επώδυνη και πολλαπλώς επιζήμια για το νησί, υπόθεση.
Ο πλωτός φράκτης για τον περιορισμό της μόλυνσης, τον οποίον σύρει το σκάφος της Τεχνικής Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε., περισσότερο γίνεται σύμβολο ντροπής για την κωλυσιεργία ετών, παρά επιβεβαίωση ότι, επιτέλους, γίνεται προσπάθεια ανέλκυσης. Ή, έστω, αποτελεσματικής εξουδετέρωσης του προβλήματος με τη διαρροή καυσίμων.
Βουλευτές του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ έχουν θέσει το ζήτημα υπόψιν της Βουλής των Ελλήνων, καταθέτοντας ερωτήσεις προς την κυβέρνηση. Ωστόσο, το μέτρο του πόσο σοβαρή είναι η κατάσταση με το «Εξπρές Σάμινα» δίνει η απόφαση του Λιμενάρχη Πάρου, ο οποίος στις 16 Ιουνίου απαγόρευσε τις καταδύσεις αναψυχής, καθώς και κάθε αλιευτικής δραστηριότητας στη θαλάσσια περιοχή στην οποία βρίσκεται το ναυάγιο.
Ενώ πλησιάζει η 26η Σεπτεμβρίου, δηλαδή η 20η επέτειος της αποφράδας εκείνης νύχτας του 2000 όταν το «Εξπρές Σάμινα» προσέκρουσε στις νησίδες «Πόρτες» και έγινε υγρός τάφος με 81 νεκρούς, το μόνο που βλέπουν σήμερα οι Παριανοί είναι το «Αιγίς Ι» της Τεχνικής Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε. (EPE S.A.) να κινείται αργά πάνω από το ναυαγισμένο φέρι.
Αγανάκτηση, συλλογικές διαμαρτυρίες από φορείς ιδιωτικού και δημοσίου της Πάρου, διαβήματα στις αρχές και διάχυτη ανησυχία κυριαρχούν αυτή τη στιγμή στην κοινωνία του νησιού. Μαζί, φυσικά, με την αγωνία ότι η ήδη καθημαγμένη από την πανδημία τουριστική κίνηση της Πάρου θα δεχτεί τη χαριστική βολή από τη δυσφήμιση που προξενεί το χρονίζον όνειδος του «Εξπρές Σάμινα» -εκτός από την καθαυτό ρύπανση των παρακειμένων ακτών, κυρίως στην περιοχή της Παροικιάς.
Τοπικοί παράγοντες δεν κρύβουν τον έντονο προβληματισμό και την ανησυχία τους για την εμπλοκή της Τεχνικής Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε. του γνωστού επιχειρηματία κ. Ιωάννη Πολυχρονόπουλου. Σε κάποιες από τις πάμπολλες επιχειρήσεις απορρύπανσης, ανέλκυσης ναυαγίων κ.λπ. που αναλαμβάνει (με πιο χαρακτηριστική την πολύ πρόσφατη περίπτωση του «Αγία Ζώνη II» που προκάλεσε εκτεταμένη μόλυνση στο Σαρωνικό), έχουν υπάρξει σαφές καταγγελίες, ακόμη και παραπομπές στη δικαιοσύνη, για εσκεμμένη καθυστέρηση. Η οποία, όπως είναι αυτονόητο, λειτουργεί προς όφελος της απορρυπαντικής εταιρείας, αλλά εις βάρος του περιβάλλοντος -και δη με τραγικές ή και ανεπανόρθωτες συνέπειες.
Η Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε. έχει επιλεγεί από την πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Εξπρές Σάμινα», την Hellenic Seaways. Εκτός του «Αιγίς Ι», στο χώρο του ναυαγίου επιχειρεί και σκάφος του Λιμενικού Σώματος. Δύτες έχουν καταδυθεί στο ναυάγιο προκειμένου να διενεργήσουν αυτοψία για το μέγεθος της ζημιάς στο «Εξπρές Σάμινα» και τα σημεία διαρροής.
Η ανακοίνωση του Δήμου Πάρου
Ήδη από τις 23 Ιουνίου ο Δήμος Πάρου έχει εκδώσει την ακόλουθη ανακοίνωση, στην οποίαν αποτυπώνεται, κατά το δυνατόν ολοκληρωμένα, το πρόβλημα:
«Ενημέρωση από τον Δήμο Πάρου για την εμφάνιση σποραδικών ρύπων στη θαλάσσια περιοχή και ακτογραμμή της Παροικιάς.
Σεβόμενοι πλήρως το ενδιαφέρον και την ανησυχία των κατοίκων αλλά και των επισκεπτών της Πάρου, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για την εμφάνιση σποραδικών ρύπων στην θαλάσσια περιοχή και ακτογραμμή της Παροικιάς, και τις ενέργειες από πλευράς του Δήμου Πάρου και των αρμόδιων αρχών για τη διευθέτηση του ζητήματος.
Από τις 12/06/2020 οπότε και ενημερώθηκε για πρώτη φορά η Λιμενική Αρχή για την ύπαρξη μικρής έκτασης ρύπανσης στην παράκτια περιοχή της Παροικιάς, πραγματοποιούνται έλεγχοι στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή ενώ ενημερώθηκε άμεσα η αρμόδια Δ/νση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του Υπουργείου Ναυτιλίας και η Εισαγγελία Πρωτοδικών Σύρου.
Ο Δήμος Πάρου προέβη σε περισυλλογή των ρύπων από την ακτογραμμή και έκτοτε διενεργεί ελέγχους και καθαρισμούς όπου απαιτείται, ενώ έχει προγραμματίσει δειγματοληψία και ανάλυση των θαλάσσιων υδάτων. Επίσης, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο στο πλαίσιο προγραμματικής σύμβασης με ειδική αντιρρυπαντική εταιρεία, διενεργεί συνεχείς έρευνες με ειδικό σκάφος και επεμβαίνει όπου και εφόσον απαιτείται σε καθαρισμό του θαλάσσιου χώρου.
Επιπλέον, στην περιοχή του ναυαγίου του Εξπρές Σάμινα, το Λιμενικό Σώμα, με ειδικό αντιρρυπαντικό σκάφος, εκτελεί καθημερινές εργασίες καθαρισμού με διελεύσεις και χρήση απορροφητικών υλικών.
Με εντολή της Εισαγγελίας Πρωτοδικών συντάσσεται δικογραφία κατά των υπαιτίων. Στο πλαίσιο αυτό, διορίσθηκε πραγματογνώμονας -καταδυτικό συνεργείο, το οποίο διενήργησε αυτοψία στο ναυάγιο και λήψη δειγμάτων των πετρελαιοειδών ρύπων, ενώ ανάλογες ενέργειες έγιναν και από την πλοιοκτήτρια εταιρεία.
Συγχρόνως, ο Δήμαρχος Πάρου κ. Μάρκος Ι. Κωβαίος, με επιστολή του στον Υπουργό Ναυτιλίας κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, τον ενημέρωσε για τον κίνδυνο θαλάσσιας ρύπανσης της ευρύτερης περιοχής στο μέλλον και αιτήθηκε εκ νέου την ανέλκυση του πλοίου ως οριστική λύση, ενώ ζήτησε συνάντηση μαζί του, η οποία προγραμματίστηκε για τις 6 Ιουλίου.
Σε κάθε περίπτωση, εάν και εφόσον απαιτηθεί, οι εργασίες περιορισμού των πετρελαιοειδών ρύπων και καθαρισμού στην περιοχή γύρω από το ναυάγιο θα συνεχιστούν και ως εκ τούτου, δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας για τους λουόμενους».
Δείτε βίντεο: Ναυάγιο Σάμινα: Μετά από 20 χρόνια «δηλητηριάζει» την Πάρο - Φιάσκο με την απορρύπανση
Η θέση του Θέματος
Το «ΘΕΜΑ», η διοίκηση και οι δημοσιογράφοι του ρητά και κατηγορηματικά δηλώνουν και καθιστούν απολύτως σαφή τα ακόλουθα:
1. Οι ίδιοι προσωπικά δεν έχουν κανέναν απολύτως λόγο να αμφισβητήσουν την ακρίβεια, τη βασιμότητα και το αληθές των δηλώσεων της εταιρείας ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ και του Ιωάννη Πολυχρονόπουλου, όπως αυτές διατυπώθηκαν και κοινοποιήθηκαν σε εμάς.
2. Η εκ μέρους μας ανάρτηση των έντυπων δημοσιευμάτων εγένετο στο πλαίσιο του νομικά και, κυρίως, συνταγματικά κατοχυρωμένου θεσμικού τους καθήκοντος για άμεση, πλήρη, ελεύθερη και χωρίς οποιονδήποτε φραγμό προληπτικής λογοκρισίας ή αυτολογοκρισίας, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ του αναγνωστικού τους κοινού. ∆ηλαδή από εύλογο θεσμικό και κοινωνικό ενδιαφέρον και σε εκπλήρωση του καθήκοντός μας για την άμεση και ολοκληρωμένη ενημέρωση του αναγνωστικού μας κοινού. Σε καμία απολύτως περίπτωση ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, η διοίκηση και οι δημοσιογράφοι του δεν κινήθηκαν από πρόθεση να προσβάλουν την τιμή, την υπόληψη και το επαγγελματικό ήθος του Ιωάννη Πολυχρονόπουλου και της εταιρείας ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, δεδομένου ότι δεν υφίστατο κανείς απολύτως προσωπικός ή άλλος λόγος προς τούτο.
3. Στον βαθμό, συνεπώς, κατά τον οποίο τα δημοσιευθέντα στοιχεία δεν είναι ακριβή, το «Πρώτο Θέμα», η διοίκηση και οι δημοσιογράφοι του ευθέως και ανενδοιάστως δηλώνουν ότι δεν έχουν καμία επιφύλαξη να δεχθούν ως βάσιμες και αληθείς τις δηλώσεις του Ιωάννη Πολυχρονόπουλου και της ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, όπως αυτές διατυπώθηκαν και κοινοποιήθηκαν σε εμάς.
Ειδήσεις σήμερα:
Σάλος για τις εικόνες συνωστισμού παρουσία βουλευτών σε γλέντι στην Αλίαρτο
Κατάσχεσαν 13 τόνους περούκες από μαλλιά κρατουμένων στην Κίνα
«Πρεμιέρα» για τους τρεις νέους σταθμούς του Μετρό στην Δυτική Αθήνα - Τι αλλάζει για 60.000 επιβάτες
UPD:
13
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα