Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων: Το «μαγαζί» που προσπάθησε να στήσει ο ΣΥΡΙΖΑ
Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων: Το «μαγαζί» που προσπάθησε να στήσει ο ΣΥΡΙΖΑ
Η προσπάθεια εξυγίανσης που επιχειρείται εσχάτως στη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων αποκαλύπτει πληθώρα σοβαρών παρατυπιών, κατάλοιπο της νοοτροπίας που χαρακτήριζε τη διακυβέρνηση της χώρας από τον ΣΥΡΙΖΑ
Το νομοθετικό πλαίσιο το οποίο διέπει τη λειτουργία της ΡΑΛ φαίνεται να έχει υποστεί «ξεχείλωμα» -και όχι μόνο μία φορά- χωρίς κάποια προφανή αιτία. Εκτός και εάν υποθέσει κάποιος ότι η ΡΑΛ, ως δημόσιος φορέας, χρησιμοποιήθηκε καταχρηστικά για την εξυπηρέτηση συμφερόντων συγκεκριμένων ιδιωτών επιχειρηματιών, προφανώς φίλα διακείμενων στην τότε κυβερνώσα παράταξη, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στον κλάδο της διαχείρισης αποβλήτων πλοίων, απορρυπάνσεις, ανελκύσεις ναυαγίων κ.λπ.
Το 2017 το υπουργείο Ναυτιλίας ψήφισε το Νόμο 4504/2017, ο οποίος τυπικά αφορούσε στην «δια βίου εκπαίδευση προσωπικού, ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας, συμπλήρωση διατάξεων για λιμενικά έργα» κ.λπ. Ωστόσο, σε αυτό το νόμο περιλαμβανόταν το έκτοτε περιβόητο άρθρο 105, περί «Παροχής λιμενικών υπηρεσιών παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων πλοίων και καταλοίπων φορτίου».
Όπως επισημαίνουν γνώστες των ναυτιλιακών και ιδιαιτέρως των λιμενικών θεμάτων, ο μόνος σκοπός του άρθρου 105 ήταν να παρερμηνεύει τον Κανονισμό 352/2017, ο οποίος αποτελεί μεταφορά στα καθ' ημάς όσων ισχύουν σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Εξυπακούεται ότι από η παρερμηνεία του Κανονισμού 352/2017 με το άρθρο 105 θα απέβαινε εις βάρος του ελληνικού δημοσίου.
Αντιθέτως, η παρερμηνεία του νόμου θα εξυπηρετούσε ιδανικά πχ τον πιο ισχυρό επιχειρηματία του κλάδου και γνωστό για την αμοιβαία συμπάθεια που τον συνέδεε με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ κ. Ιωάννη Πολυχρονόπουλου, ιδιοκτήτη του ομίλου εταιρειών «Polyeco» και «Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος».
Ο Ιωάννης Πολυχρονόπουλος (αριστερά) και ο Παναγιώτης-Ιάσων Αγγελόπουλος, πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων
Είναι χαρακτηριστικό ότι, όταν η νυν κυβέρνηση, με το νόμο 4676/2020 προχώρησε στην ακύρωση του «αμαρτωλού» άρθρου 105 προκειμένου να αποκαταστήσει τη νομιμότητα, η ΡΑΛ επισήμως επικρότησε. Και παραδέχθηκε ότι η κατάργηση του άρθρου 105 είναι λογική απόφαση και πως η κίνηση αυτή υπακούει στους νόμους.
Παρόλα αυτά, λίγες μέρες πριν από την ακύρωση του άρθρου 105, η ΡΑΛ δημοσίευσε πρότυπα πρόσκλησης ενδιαφέροντος σχετικά με το πώς τα λιμάνια θα πρέπει να αναζητούν παρόχους διαχείρισης αποβλήτων και καταλοίπων πλοίων. Δηλαδή η ΡΑΛ δεν δίστασε να προβεί σε νέες παρερμηνείες και σε εισαγωγή αμφιλεγόμενων ως προς τη νομιμότητά τους διατάξεων.
Εκπρόσωποι των διοικήσεων των λιμένων λένε ότι η ΡΑΛ συνέταξε πρότυπα προσκλήσεων συγκεκριμένα για την υπηρεσία της διαχείρισης αποβλήτων και καταλοίπων και μόνο, τα οποία αποτελούν μια αυθαίρετη ερμηνεία του Κανονισμού 352/2017, εν τέλει πολύ χειρότερη από την παρερμηνεία που γινόταν με το άρθρο 105.
Παρά την κατάργηση του άρθρου 105 με τον νόμο 4676/2020, η ΡΑΛ δεν έχει ανακαλέσει ακόμη τα επίμαχα πρότυπα (τα οποία στηρίζονται στο καταργημένο άρθρο νόμου), προκαλώντας σύγχυση στους λιμένες. Αν οι φορείς διαχείρισης των λιμένων ακολουθήσουν τις οδηγίες της ΡΑΛ, θα ικανοποιήσουν μεν τις προθέσεις της, αλλά ταυτόχρονα διατρέχουν κίνδυνο να υποστούν κυρώσεις για ενέργειες που αντιβαίνουν του κανονισμού ΕΕ 352/3017.
Απόδειξη των ως άνω είναι ότι όλη η σπουδή της ΡΑΛ για την εφαρμογή του κανονισμού 352/2017 περιορίζεται μόνο στην «ενδιαφέρουσα» όπως δεν διστάζει να καταγράψει, υπηρεσία της διαχείρισης αποβλήτων πλοίων και μόνο. Ενώ ο Κανονισμός, όπως ρητώς αναφέρει στο άρθρο 1, εφαρμόζεται σε άλλες έξι υπηρεσίες, οι οποίες προφανώς δεν παρουσιάζουν ενδιαφέρον για την ΡΑΛ.
Επίσης, με οδηγία της η ΡΑΛ αποπειράται να επιβάλει στους φορείς διαχείρισης λιμένων δικά της κριτήρια επιλογής παρόχων. Με τη στάση της αυτή η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων εκτίθεται στην μομφή ότι παρακάμπτει τον Κανονισμό επειδή πιέζεται από τους εργολάβους του κλάδου -και δη από μία συγκεκριμένη εταιρεία, την «Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος» του κ. Ιωάννη Πολυχρονόπουλου, η οποία έχει επανειλημμένως κατηγορηθεί για μονοπωλιακές τακτικές στη διεκδίκηση έργων, καθώς και εξαιρετικά αμφιλεγόμενες πρακτικές στην εκτέλεσή τους. Μάλιστα, επειδή τα περισσότερα από αυτά τα έργα είναι μεγάλα και πολυσυζητημένα (όπως η ρύπανση του Σαρωνικού από το «Αγία Ζώνη»), η εν λόγω εταιρεία έχει βρεθεί ακόμη και υπόλογη ενώπιον της δικαιοσύνης.
Το 2017 το υπουργείο Ναυτιλίας ψήφισε το Νόμο 4504/2017, ο οποίος τυπικά αφορούσε στην «δια βίου εκπαίδευση προσωπικού, ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας, συμπλήρωση διατάξεων για λιμενικά έργα» κ.λπ. Ωστόσο, σε αυτό το νόμο περιλαμβανόταν το έκτοτε περιβόητο άρθρο 105, περί «Παροχής λιμενικών υπηρεσιών παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων πλοίων και καταλοίπων φορτίου».
Όπως επισημαίνουν γνώστες των ναυτιλιακών και ιδιαιτέρως των λιμενικών θεμάτων, ο μόνος σκοπός του άρθρου 105 ήταν να παρερμηνεύει τον Κανονισμό 352/2017, ο οποίος αποτελεί μεταφορά στα καθ' ημάς όσων ισχύουν σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Εξυπακούεται ότι από η παρερμηνεία του Κανονισμού 352/2017 με το άρθρο 105 θα απέβαινε εις βάρος του ελληνικού δημοσίου.
Αντιθέτως, η παρερμηνεία του νόμου θα εξυπηρετούσε ιδανικά πχ τον πιο ισχυρό επιχειρηματία του κλάδου και γνωστό για την αμοιβαία συμπάθεια που τον συνέδεε με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ κ. Ιωάννη Πολυχρονόπουλου, ιδιοκτήτη του ομίλου εταιρειών «Polyeco» και «Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος».
Ο Ιωάννης Πολυχρονόπουλος (αριστερά) και ο Παναγιώτης-Ιάσων Αγγελόπουλος, πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων
Είναι χαρακτηριστικό ότι, όταν η νυν κυβέρνηση, με το νόμο 4676/2020 προχώρησε στην ακύρωση του «αμαρτωλού» άρθρου 105 προκειμένου να αποκαταστήσει τη νομιμότητα, η ΡΑΛ επισήμως επικρότησε. Και παραδέχθηκε ότι η κατάργηση του άρθρου 105 είναι λογική απόφαση και πως η κίνηση αυτή υπακούει στους νόμους.
Παρόλα αυτά, λίγες μέρες πριν από την ακύρωση του άρθρου 105, η ΡΑΛ δημοσίευσε πρότυπα πρόσκλησης ενδιαφέροντος σχετικά με το πώς τα λιμάνια θα πρέπει να αναζητούν παρόχους διαχείρισης αποβλήτων και καταλοίπων πλοίων. Δηλαδή η ΡΑΛ δεν δίστασε να προβεί σε νέες παρερμηνείες και σε εισαγωγή αμφιλεγόμενων ως προς τη νομιμότητά τους διατάξεων.
Εκπρόσωποι των διοικήσεων των λιμένων λένε ότι η ΡΑΛ συνέταξε πρότυπα προσκλήσεων συγκεκριμένα για την υπηρεσία της διαχείρισης αποβλήτων και καταλοίπων και μόνο, τα οποία αποτελούν μια αυθαίρετη ερμηνεία του Κανονισμού 352/2017, εν τέλει πολύ χειρότερη από την παρερμηνεία που γινόταν με το άρθρο 105.
Παρά την κατάργηση του άρθρου 105 με τον νόμο 4676/2020, η ΡΑΛ δεν έχει ανακαλέσει ακόμη τα επίμαχα πρότυπα (τα οποία στηρίζονται στο καταργημένο άρθρο νόμου), προκαλώντας σύγχυση στους λιμένες. Αν οι φορείς διαχείρισης των λιμένων ακολουθήσουν τις οδηγίες της ΡΑΛ, θα ικανοποιήσουν μεν τις προθέσεις της, αλλά ταυτόχρονα διατρέχουν κίνδυνο να υποστούν κυρώσεις για ενέργειες που αντιβαίνουν του κανονισμού ΕΕ 352/3017.
Απόδειξη των ως άνω είναι ότι όλη η σπουδή της ΡΑΛ για την εφαρμογή του κανονισμού 352/2017 περιορίζεται μόνο στην «ενδιαφέρουσα» όπως δεν διστάζει να καταγράψει, υπηρεσία της διαχείρισης αποβλήτων πλοίων και μόνο. Ενώ ο Κανονισμός, όπως ρητώς αναφέρει στο άρθρο 1, εφαρμόζεται σε άλλες έξι υπηρεσίες, οι οποίες προφανώς δεν παρουσιάζουν ενδιαφέρον για την ΡΑΛ.
Επίσης, με οδηγία της η ΡΑΛ αποπειράται να επιβάλει στους φορείς διαχείρισης λιμένων δικά της κριτήρια επιλογής παρόχων. Με τη στάση της αυτή η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων εκτίθεται στην μομφή ότι παρακάμπτει τον Κανονισμό επειδή πιέζεται από τους εργολάβους του κλάδου -και δη από μία συγκεκριμένη εταιρεία, την «Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος» του κ. Ιωάννη Πολυχρονόπουλου, η οποία έχει επανειλημμένως κατηγορηθεί για μονοπωλιακές τακτικές στη διεκδίκηση έργων, καθώς και εξαιρετικά αμφιλεγόμενες πρακτικές στην εκτέλεσή τους. Μάλιστα, επειδή τα περισσότερα από αυτά τα έργα είναι μεγάλα και πολυσυζητημένα (όπως η ρύπανση του Σαρωνικού από το «Αγία Ζώνη»), η εν λόγω εταιρεία έχει βρεθεί ακόμη και υπόλογη ενώπιον της δικαιοσύνης.
Εν ολίγοις η ΡΑΛ προσπάθησε να εμποδίσει τους φορείς διαχείρισης των λιμένων της χώρας να εφαρμόζουν τον ευρωπαϊκό κανονισμό, σύμφωνα με τον οποίον υποχρεούνται να απαιτούν εξοπλισμό ορισμένου επιπέδου, προσωπικό με συγκεκριμένα επαγγελματικά προσόντα και εμπειρία (τα λεγόμενα «εχέγγυα αξιοπιστίας») από τους υποψήφιους παρόχους υπηρεσιών.
Σαν να μην έφταναν αυτά, η ΡΑΛ επιβάλει δικά της όρια και περιορισμούς στις δυνατότητες των φορέων, τα οποία δεν αναφέρονται ούτε προκύπτουν από κανένα σημείο του Κανονισμού. Στο άρθρο 6 σχετικής της απόφασης αναφέρει: «Σε περίπτωση που κατόπιν περιορισμού υπάρχει μόνο ένας πάροχος, ο περιορισμός αυτός θα πρέπει να μην υπερβαίνει το χρονικό διάστημα των δύο ετών, αφού στην ουσία πρόκειται για μορφή άμεσης ανάθεσης της σχετικής υπηρεσίας. Έτσι, για την ταυτότητα του λόγου θα πρέπει να τύχει εφαρμογής, κατά διασταλτική ερμηνεία, η διάταξη της παραγράφου 4 του άρθρου 7 του Κανονισμού, η οποία ορίζει ότι κατά το διάστημα της διετίας που ισχύει η από ένθετη ανάθεση, ο φορέας διαχείρισης του λιμένα κινεί νέα διαδικασία επιλογής παρόχου. Επίσης, ο περιορισμός του αριθμού των παρόχων, ακόμη και εάν οι απομένοντες πάροχοι είναι δύο ή περισσότεροι, θα πρέπει να επανεξετάζεται από το λιμάνι ανά διετία με επανάληψη της όλης διαδικασίας, για τους ίδιους παραπάνω λόγους».
Με απλά λόγια, η ΡΑΛ φαίνεται να προνοεί και για το ενδεχόμενο που ο εκάστοτε ευνοούμενός της -με πρώτον υποψήφιο τον κ. Ιωάννη Πολυχρονόπουλο- δεν θα πάρει κάποιο έργο. Στην περίπτωση αυτή, ο ανταγωνιστής του θα έχει δουλειά μόνο για δύο χρόνια.
Επιπροσθέτως, ενώ ο ίδιος ο Κανονισμός 352/2017 εναποθέτει στην ευχέρεια των λιμένων -που είναι και οι πλέον αρμόδιοι- να επιλέξουν τον τρόπο ανάθεσης των λιμενικών υπηρεσιών, η ΡΑΛ αυθαίρετα επιβάλει στους λιμένες δύο επιλογές: Μόνο για την λιμενική υπηρεσία της διαχείρισης αποβλήτων πλοίων και συγκεκριμένα την επιβολή ελάχιστων απαιτήσεων, και τον περιορισμό αριθμού παρόχων. Παρακάμπτοντας τα όσα αναφέρει ο Κανονισμός για την ελεύθερη δυνατότητα επιλογής των λιμένων.
Όλα τα παραπάνω θυμίζουν έντονα κινήσεις πανικού, από μία Αρχή η οποία τρέχει γύρω από την ουρά της και αυτο-υποβαθμίζεται. Καταρρακώνοντας το ίδιο της το κύρος, καθώς περιφρονεί το σκοπό της ίδρυσής της.
Όπου λιμάνι και καημός: Η ιστορία της ΡΑΛ
Το Μάιο του 2014, όταν συστήθηκε η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων ως Αυτοτελής Δημόσια Υπηρεσία στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, αλλά και αργότερα όταν μετατράπηκε (το Μάιο του 2016) σε Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή, πολλοί θεώρησαν πως θα αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο διασφάλισης της νομιμότητας στον κλάδο.
Αποστολή της, άλλωστε, ήταν η εποπτεία και η διασφάλιση της νομιμότητας των σχέσεων μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών φορέων του εθνικού λιμενικού συστήματος, με έμφαση στην τήρηση της συμβατικής τάξης και την εφαρμογή της νομοθεσίας.
Πολύ απλά η ΡΑΛ δημιουργήθηκε για να αποτελεί μια βασική «υποδομή» για την τήρηση της νομιμότητας, προστατεύοντας τους χρήστες των λιμένων, άμεσους και έμμεσους, τους ίδιους τους λιμένες, το Ελληνικό Δημόσιο, τους παρόχους και τις προγραμματισμένες επενδύσεις. Φυσικά, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί πως από «Ανεξάρτητη Αρχή» θα μετατρέπονταν τελικά σε «Ανεξέλεγκτη Αρχή», σύμφωνα με τη νοοτροπία του ΣΥΡΙΖΑ.
Και, όντως, το 2017 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ φρόντισε ώστε να οδηγήσει τη ΡΑΛ στο δικό του... ασφαλές λιμάνι. Δηλαδή να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχό της, ορίζοντας τα δικά της «παιδιά», τα περήφανα τέκνα της «δρακογενιάς», στη διοίκησή της.
Ο κ. Γιάννης Πλακιωτάκης μάλιστα, υπό την ιδιότητά του ως τομεάρχη Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας, αντιλαμβανόμενος το βάθος της παρατυπίας και το τι μπορεί να ακολουθήσει, είχε απευθύνει ερώτηση προς τον τότε Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, με θέμα την «Παράτυπη εκλογή της Διοίκησης της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων».
Η εμπλοκή του κ. Κουρουμπλή στη νέα διοίκηση της ΡΑΛ είχε ως αποτέλεσμα να διοριστούν στενοί του συνεργάτες και να συμμετέχουν στελέχη τα οποία, εκτός από το ότι τύγχαναν ευνοούμενοι του υπουργού, δεν ήταν καθόλου βέβαιο πως διέθεταν τα απαραίτητα προσόντα για τις θέσεις που αναλάμβαναν.
Ιδιαίτερα έντονες ήταν οι αντιδράσεις για το διορισμό στη θέση του προέδρου της ΡΑΛ του στενού συνεργάτη του κ. Κουρουμπλή στο υπουργείο Ναυτιλίας. Το ίδιο και ο διορισμός ως μέλους της νέας διοίκησης της ΡΑΛ στενής συνεργάτιδάς του, η οποία αναλάμβανε σημαντικές θέσεις σε κάθε υπουργείο που αναλάμβανε Παναγιώτης Κουρουμπλής. Οι επιλογές των συγκεκριμένων προσώπων ήγειραν μείζον πολιτικό και θεσμικό θέμα. Επί της ουσίας πρόκειται για ένα σκάνδαλο το οποίο διαρκεί ως σήμερα. Με συνοπτικές διαδικασίες, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μετέτρεψε την ΡΑΛ σε ένα παραμάγαζο του κόμματος και ένα όργανο εξυπηρέτησης συμφερόντων.
Τι γίνεται σήμερα
Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας, έχοντας λάβει γνώση των αμφιλεγόμενων ενεργειών της Αρχής και έχοντας την αρμοδιότητα να ελέγχει και να εποπτεύει τους λιμένες, να χαράσσει τη στρατηγική ανάπτυξή τους και να τηρεί την νομιμότητα των διαδικασιών, απέστειλε σχετικό επίσημο έγγραφο στον πρόεδρο της ΡΑΛ. Επισημαίνοντάς πως η τήρηση των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας δεν είναι επιλογή, αλλά απαίτηση, έτσι ώστε να γνωρίζουν και οι λιμένες της Ελλάδας τι πρέπει να κάνουν.
Η απάντηση της ΡΑΛ που ακολούθησε, απέδειξε τη φιλοσοφία που επικρατεί και παραμένει απαράλλαχτη από την εποχή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Με μία μακροσκελή, πολυσέλιδη επιστολή, η ΡΑΛ δήλωνε ότι αυτή είναι ανεξάρτητη αρχή και δεν εποπτεύεται από κανέναν, χωρίς να κάνει καμία απολύτως αναφορά για τις παρερμηνείες της και τις παρατυπίες της.
Από τη δική της πλευρά η ΕΛΙΜΕ (Ένωση Λιμένων Ελλάδας), με επίσημο έγγραφό της στο Υπουργείο Ναυτιλίας ζητά την άμεση παρέμβασή του για την εξυγίανση της ΡΑΛ και την αποκατάσταση της έννομης τάξης. Όμως, η διοίκηση της ΡΑΛ, αντί να συμμορφωθεί έστω και αργά, αντί να τηρήσει τις διατάξεις του Κανονισμού και να καθοδηγήσει ορθώς τους λιμένες, χρησιμοποιεί τις καταγγελίες που έχει δεχτεί από τον γνωστό στο χώρο κ. Ιωάννη Πολυχρονόπουλο, ιδιοκτήτη του ομίλου εταιρειών «Polyeco» και «Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος», καλώντας τους λιμένες να απολογηθούν ενώπιον όχι μονό της Αρχής αλλά και ενός τρίτου εμπλεκόμενου.
Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι, δυστυχώς, η ΡΑΛ ακόμη και σήμερα αρνείται να εγκαταλείψει τη νοοτροπία περί «μαγαζιών» του ΣΥΡΙΖΑ. Παρερμηνεύοντας, δε, εσκεμμένα τον Κανονισμό της ΕΕ 352/2017 εκθέτει ανεπανόρθωτα την Ελλάδα στην Ενωμένη Ευρώπη.
Εξώδικη διαμαρτυρία
Στο παραπάνω δημοσίευμα, η εταιρεία «ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Α.Ε.» και ο κ. Ιωάννης Πολυχρονόπουλος απάντησαν με εξώδικη διαμαρτυρία, το πλήρες κείμενο τςη οποίας έχει ως εξής:
ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΗΣ
ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ - ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ- ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
1. Της εταιρείας με την επωνυμία «ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Α.Ε.», που εδρεύει στον Πειραιά, οδός Μεσολογγίου αρ. 39, και εκπροσωπείται νόμιμα,
2. Του Ιωάννη Πολυχρονόπουλου του Αθανασίου, κατοίκου ως εκ του επαγγέλματος του Πειραιά, οδός Μεσολογγίου αρ. 39.
ΚΑΤΑ
1. Της εταιρείας με την επωνυμία «ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» που εδρεύει στο Αμαρούσιο Αττικής, οδός Αγράφων αρ. 5, (ιδιοκτήτριας της έντυπης και ηλεκτρονικής εφημερίδας ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ), όπως νόμιμα εκπροσωπείται,
2. Του Αναστάσιου Καραμήτσου, κατοίκου ως εκ του επαγγέλματος του, Αμαρουσίου Αττικής, οδός Αγράφων αρ. 5, εκδότη της εφημερίδας «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ».
Στις 22.07.2020 δημοσιεύσατε στην ηλεκτρονική εφημερίδα σας «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ» άρθρο με τον τίτλο «Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων: Το «μαγαζί» που προσπάθησε να στήσει ο ΣΥΡΙΖΑ», το οποίο αναφέρεται στη «μεμπτή» κατά τον συντάξαντα ενασχόληση της εν λόγω ανεξάρτητης αρχής με την εφαρμογή του Κανονισμού 352/2017 EE. Στο ίδιο δημοσίευμα εμπλέκετε την εταιρεία μας, και τον εκπρόσωπο μας, διαδίδοντας για ημάς ψευδείς ειδήσεις και δυσφημιστικούς υπαινιγμούς, για τους οποίους επιφυλασσόμαστε να ασκήσουμε τα δικαιώματά μας ενώπιον των αστικών και ποινικών δικαστηρίων, κατά παντός υπευθύνου. Ειδικότερα:
Καταρχήν υπαινίσσεστε ότι ο όμιλος μας ευνοήθηκε επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ λόγω δήθεν της «αμοιβαίας συμπάθειας» που μας συνέδεε με την απερχόμενη κυβέρνηση. Ο εν λόγω ισχυρισμός είναι αναληθής και πριν προβείτε στην διάδοσή του οφείλατε, στα πλαίσια της δημοσιογραφικής δεοντολογίας, να ελέγξετε και να διασταυρώσετε την ακρίβεια ή μη των πληροφοριών που λάβατε όταν μάλιστα αυτός διαψεύδεται από την ίδια την πραγματικότητα. Συγκεκριμένα, επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ουδέν έργο ανέλαβε η εταιρεία μας, πλην του ΟΛΗ κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού. Η απορρύπανση των πληττόμενων περιοχών από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ II» μας ανατέθηκε υπεργολαβικά από έτερη εταιρεία, που δραστηριοποιείται σε συναφή με ημάς κλάδο. Από μια απλή δε έρευνα, ο συντάξας θα διαπίστωνε ευκόλως, ότι η εταιρεία μας διεκδικεί δικαστικά την αμοιβή της από το Ελληνικό Δημόσιο για τη συνδρομή του πλοίου ΑΚΤΑΙΑ OSRV στο ίδιο περιστατικό, στα πλαίσια του μηχανισμού του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ε MS Α, που αιτήθηκε το υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, καθώς ο επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ Υπουργός ΥΝΑΝΠ απέρριψε ένα σημαντικό κόστος.
Ακολούθως, στο εν λόγω δημοσίευμά σας διαδίδετε ότι η εταιρεία μας και ο εκπρόσωπος μας έχουμε επανειλημμένα κατηγορηθεί για μονοπωλιακές τακτικές στη διεκδίκηση έργων, καθώς και εξαιρετικά αμφιλεγόμενες πρακτικές στην εκτέλεσή τους. Ο εν λόγω ισχυρισμός είναι άκρως δυσφημιστικός καθώς ουδέποτε η εταιρεία μας κατηγορήθηκε ή ενεπλάκη σε οποιαδήποτε αντιδικία για μονοπωλιακή τακτική ή για αμφιλεγόμενη πρακτική, γεγονός που οφείλατε να γνωρίζετε πολύ καλά. Η επιλογή μας από ιδιωτικούς φορείς για την εκτέλεση μεγάλων έργων γίνεται με κριτήρια την τεχνογνωσία μας, την τεράστια εμπειρία μας, τον επαγγελματισμό μας και την άριστη φήμη μας, ως η καλύτερη εταιρεία του κλάδου. Επισημαίνουμε δε, ως γνωρίζει και ο συντάξας, ότι στην συντριπτική πλειοψηφία τους, τα μεγαλύτερα έργα απορρύπανσης ανατίθεται από τους ιδιοκτήτες - ασφαλιστές των πηγών ρύπανσης (ιδίως πλοία) και σε ελάχιστες ή μηδαμινές περιπτώσεις από δημόσιους φορείς, και κατόπιν διαγωνισμών. Συνεπώς, διερωτούμεθα σε ποιες μονοπωλιακές τακτικές αναφέρετε ο συντάξας??????
Περαιτέρω, διαδίδετε ότι δήθεν η εταιρεία μας έχει βρεθεί υπόλογη στη δικαιοσύνη για το πολυσυζητημένο έργο της απορρύπανσης του Σαρωνικού από το «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ II». Η εν λόγω είδηση είναι ψευδής καθώς η εταιρεία μας ουδέποτε κλήθηκε ενώπιον των εισαγγελικών ή άλλων δικαστικών αρχών για το περιστατικό, γεγονός που επίσης γνωρίζατε πολύ καλά, ή άλλως οφείλατε να γνωρίζετε.
Αντιλαμβανόμαστε ότι οι εξωφρενικοί ισχυρισμοί και υπαινιγμοί του δημοσιεύματος σας και η απόπειρα σε αυτό να συσχετίσετε της εταιρείες του ομίλου μας και του δεύτερου εξ ημών σε θέματα που σχετίζονται με τις
αρμοδιότητες και τις ενέργειες της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένα για τη διερεύνηση της μη εφαρμογής από τους Ελληνικούς λιμένες του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 352/2017 για την απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών, έχουν ως σκοπό να εξυπηρετήσουν άλλα συμφέροντα και όχι αυτό της υγιούς δημοσιογραφίας. Αναρωτιόμαστε πραγματικά εάν Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΑΣ ΜΕ ΝΟΜΙΜΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΦΟΡΤΙΣΜΕΝΕΣ ΜΕ ΑΥΤΟ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ 352/2017 EE ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ, συνιστά αδίκημα, για το οποίο αφιερώνετε ένα τέτοιο πολυσέλιδο άρθρο?
Είναι ηλίου, πλέον, φαεινότερο ότι απώτερο κίνητρο σας με το εν λόγω δημοσίευμά σας είναι να πληγεί η φήμη και το κύρος της πρώτης εξ ημών, και η προσωπικότητα του δεύτερου, αλλά και να μας δημιουργήσετε εμπόδια σε διαγωνισμούς.
ΓΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ ΕΝΤΟΝΑ
για τις ανακριβείς πληροφορίες που δημοσιεύσατε και αφορούν ημάς, και γ La την εξαιρετικά ζημιογόνο συμπεριφορά σας. Τα ψεύδη και τα συκοφαντικά γεγονότα που περιέχονται σε αυτό βλάπτουν την εμπιστοσύνη του κοινού και των πελατών έναντι της εταιρείας μας, και προσβάλλουν ανεπανόρθωτα την προσωπικότητα του δεύτερου εξ ημών. Η απειλούμενη και ήδη προκληθείσα σε βάρος της εταιρείας μας, αλλά και του δεύτερου εξ ημών, ζημία είναι ανυπολόγιστη, δεδομένου του μεγέθους της προσβολής, τη φύση, τη σπουδαιότητα και την απαξία των γεγονότων, των πράξεων και χαρακτηρισμών που μας αποδόθηκαν με το δημοσίευμα καθώς και η αναλήθεια αυτού.
ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ
εντός δέκα (10) ημερών από τη λήψη της παρούσας να θεραπεύσετε την ανωτέρω προσβολή με τις εξής ενέργειες:
α) δημοσιεύοντας στην ηλεκτρονική εφημερίδα σας, με τα ίδια γράμματα, την παρούσα απάντηση μας, στην οποία καταδεικνύονται οι ανακρίβειες και αναλήθειες του δημοσιεύματος σας, και
β) δηλώνοντας, προ της παραθέσεως της απάντησής μας, ότι όσα δημοσιεύσατε στο άρθρο σας οφείλονται σε πλάνη σας και κακή πληροφόρηση και τα ανακαλείτε στο σύνολο τους.
Επίσης, όπως απέχετε από κάθε ενέργεια δυσφήμισής μας.
Σε αντίθετη περίπτωση
ΣΑΣ ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ
ότι επιφυλασσόμαστε να ασκήσουμε όλα να νόμιμα δικαιώματά μας για την αποκατάσταση της βλάβης που υπέστημεν από το συκοφαντικό σας δημοσίευμα.
Επίσης, σας δηλώνουμε ότι η αμφότεροι επιφυλασσόμαστε να ασκήσουμε τα νόμιμα δικαιώματα μας για τις αναλήθειες που περιέχονται στα δημοσιεύματά σας με ημερομηνίες 28.06.2020, 06.07.2020 και 18.07.2020, επί των οποίων θα επανέλθουμε.
Με την επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος μας, αρμόδιος δικαστικός επιμελητής παραγγέλλεται να επιδώσει νόμιμα την παρούσα προς αυτούς στους οποίους απευθύνεται προς γνώση τους και για τις νόμιμες συνέπειες.
Πειραιάς, 23 Ιουλίου 2020 Η πληρεξούσια δικηγόρος
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΑΜΔΣΑ 22470 ΔΕΡΒΕΝΑΚΙΩΝ 24, ΠΕΙΡΑΙΑΣ Τηλ. 210 4060015
Η θέση του Θέματος
Το «ΘΕΜΑ», η διοίκηση και οι δημοσιογράφοι του ρητά και κατηγορηματικά δηλώνουν και καθιστούν απολύτως σαφή τα ακόλουθα:
1. Οι ίδιοι προσωπικά δεν έχουν κανέναν απολύτως λόγο να αμφισβητήσουν την ακρίβεια, τη βασιμότητα και το αληθές των δηλώσεων της εταιρείας ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ και του Ιωάννη Πολυχρονόπουλου, όπως αυτές διατυπώθηκαν και κοινοποιήθηκαν σε εμάς.
2. Η εκ μέρους μας ανάρτηση των έντυπων δημοσιευμάτων εγένετο στο πλαίσιο του νομικά και, κυρίως, συνταγματικά κατοχυρωμένου θεσμικού τους καθήκοντος για άμεση, πλήρη, ελεύθερη και χωρίς οποιονδήποτε φραγμό προληπτικής λογοκρισίας ή αυτολογοκρισίας, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ του αναγνωστικού τους κοινού. ∆ηλαδή από εύλογο θεσμικό και κοινωνικό ενδιαφέρον και σε εκπλήρωση του καθήκοντός μας για την άμεση και ολοκληρωμένη ενημέρωση του αναγνωστικού μας κοινού. Σε καμία απολύτως περίπτωση ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, η διοίκηση και οι δημοσιογράφοι του δεν κινήθηκαν από πρόθεση να προσβάλουν την τιμή, την υπόληψη και το επαγγελματικό ήθος του Ιωάννη Πολυχρονόπουλου και της εταιρείας ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, δεδομένου ότι δεν υφίστατο κανείς απολύτως προσωπικός ή άλλος λόγος προς τούτο.
3. Στον βαθμό, συνεπώς, κατά τον οποίο τα δημοσιευθέντα στοιχεία δεν είναι ακριβή, το «Πρώτο Θέμα», η διοίκηση και οι δημοσιογράφοι του ευθέως και ανενδοιάστως δηλώνουν ότι δεν έχουν καμία επιφύλαξη να δεχθούν ως βάσιμες και αληθείς τις δηλώσεις του Ιωάννη Πολυχρονόπουλου και της ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, όπως αυτές διατυπώθηκαν και κοινοποιήθηκαν σε εμάς.
Ειδήσεις σήμερα:
Πινγκ πονγκ με τις NAVTEX- Νέα πρόκληση από το τουρκικό ΥΠΕΞ
Παραλήρημα Κάνιε Γουέστ: Θέλει να χωρίσει την Κιμ Καρντάσιαν και αποκαλεί «Κρις Γιονγκ Ουν» την πεθερά του
Επικοινωνία Μέρκελ-Μητσοτάκη για την κρίση στο Καστελόριζο
Σαν να μην έφταναν αυτά, η ΡΑΛ επιβάλει δικά της όρια και περιορισμούς στις δυνατότητες των φορέων, τα οποία δεν αναφέρονται ούτε προκύπτουν από κανένα σημείο του Κανονισμού. Στο άρθρο 6 σχετικής της απόφασης αναφέρει: «Σε περίπτωση που κατόπιν περιορισμού υπάρχει μόνο ένας πάροχος, ο περιορισμός αυτός θα πρέπει να μην υπερβαίνει το χρονικό διάστημα των δύο ετών, αφού στην ουσία πρόκειται για μορφή άμεσης ανάθεσης της σχετικής υπηρεσίας. Έτσι, για την ταυτότητα του λόγου θα πρέπει να τύχει εφαρμογής, κατά διασταλτική ερμηνεία, η διάταξη της παραγράφου 4 του άρθρου 7 του Κανονισμού, η οποία ορίζει ότι κατά το διάστημα της διετίας που ισχύει η από ένθετη ανάθεση, ο φορέας διαχείρισης του λιμένα κινεί νέα διαδικασία επιλογής παρόχου. Επίσης, ο περιορισμός του αριθμού των παρόχων, ακόμη και εάν οι απομένοντες πάροχοι είναι δύο ή περισσότεροι, θα πρέπει να επανεξετάζεται από το λιμάνι ανά διετία με επανάληψη της όλης διαδικασίας, για τους ίδιους παραπάνω λόγους».
Με απλά λόγια, η ΡΑΛ φαίνεται να προνοεί και για το ενδεχόμενο που ο εκάστοτε ευνοούμενός της -με πρώτον υποψήφιο τον κ. Ιωάννη Πολυχρονόπουλο- δεν θα πάρει κάποιο έργο. Στην περίπτωση αυτή, ο ανταγωνιστής του θα έχει δουλειά μόνο για δύο χρόνια.
Επιπροσθέτως, ενώ ο ίδιος ο Κανονισμός 352/2017 εναποθέτει στην ευχέρεια των λιμένων -που είναι και οι πλέον αρμόδιοι- να επιλέξουν τον τρόπο ανάθεσης των λιμενικών υπηρεσιών, η ΡΑΛ αυθαίρετα επιβάλει στους λιμένες δύο επιλογές: Μόνο για την λιμενική υπηρεσία της διαχείρισης αποβλήτων πλοίων και συγκεκριμένα την επιβολή ελάχιστων απαιτήσεων, και τον περιορισμό αριθμού παρόχων. Παρακάμπτοντας τα όσα αναφέρει ο Κανονισμός για την ελεύθερη δυνατότητα επιλογής των λιμένων.
Όλα τα παραπάνω θυμίζουν έντονα κινήσεις πανικού, από μία Αρχή η οποία τρέχει γύρω από την ουρά της και αυτο-υποβαθμίζεται. Καταρρακώνοντας το ίδιο της το κύρος, καθώς περιφρονεί το σκοπό της ίδρυσής της.
Όπου λιμάνι και καημός: Η ιστορία της ΡΑΛ
Το Μάιο του 2014, όταν συστήθηκε η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων ως Αυτοτελής Δημόσια Υπηρεσία στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, αλλά και αργότερα όταν μετατράπηκε (το Μάιο του 2016) σε Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή, πολλοί θεώρησαν πως θα αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο διασφάλισης της νομιμότητας στον κλάδο.
Αποστολή της, άλλωστε, ήταν η εποπτεία και η διασφάλιση της νομιμότητας των σχέσεων μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών φορέων του εθνικού λιμενικού συστήματος, με έμφαση στην τήρηση της συμβατικής τάξης και την εφαρμογή της νομοθεσίας.
Πολύ απλά η ΡΑΛ δημιουργήθηκε για να αποτελεί μια βασική «υποδομή» για την τήρηση της νομιμότητας, προστατεύοντας τους χρήστες των λιμένων, άμεσους και έμμεσους, τους ίδιους τους λιμένες, το Ελληνικό Δημόσιο, τους παρόχους και τις προγραμματισμένες επενδύσεις. Φυσικά, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί πως από «Ανεξάρτητη Αρχή» θα μετατρέπονταν τελικά σε «Ανεξέλεγκτη Αρχή», σύμφωνα με τη νοοτροπία του ΣΥΡΙΖΑ.
Και, όντως, το 2017 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ φρόντισε ώστε να οδηγήσει τη ΡΑΛ στο δικό του... ασφαλές λιμάνι. Δηλαδή να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχό της, ορίζοντας τα δικά της «παιδιά», τα περήφανα τέκνα της «δρακογενιάς», στη διοίκησή της.
Ο κ. Γιάννης Πλακιωτάκης μάλιστα, υπό την ιδιότητά του ως τομεάρχη Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας, αντιλαμβανόμενος το βάθος της παρατυπίας και το τι μπορεί να ακολουθήσει, είχε απευθύνει ερώτηση προς τον τότε Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, με θέμα την «Παράτυπη εκλογή της Διοίκησης της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων».
Η εμπλοκή του κ. Κουρουμπλή στη νέα διοίκηση της ΡΑΛ είχε ως αποτέλεσμα να διοριστούν στενοί του συνεργάτες και να συμμετέχουν στελέχη τα οποία, εκτός από το ότι τύγχαναν ευνοούμενοι του υπουργού, δεν ήταν καθόλου βέβαιο πως διέθεταν τα απαραίτητα προσόντα για τις θέσεις που αναλάμβαναν.
Ιδιαίτερα έντονες ήταν οι αντιδράσεις για το διορισμό στη θέση του προέδρου της ΡΑΛ του στενού συνεργάτη του κ. Κουρουμπλή στο υπουργείο Ναυτιλίας. Το ίδιο και ο διορισμός ως μέλους της νέας διοίκησης της ΡΑΛ στενής συνεργάτιδάς του, η οποία αναλάμβανε σημαντικές θέσεις σε κάθε υπουργείο που αναλάμβανε Παναγιώτης Κουρουμπλής. Οι επιλογές των συγκεκριμένων προσώπων ήγειραν μείζον πολιτικό και θεσμικό θέμα. Επί της ουσίας πρόκειται για ένα σκάνδαλο το οποίο διαρκεί ως σήμερα. Με συνοπτικές διαδικασίες, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μετέτρεψε την ΡΑΛ σε ένα παραμάγαζο του κόμματος και ένα όργανο εξυπηρέτησης συμφερόντων.
Τι γίνεται σήμερα
Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας, έχοντας λάβει γνώση των αμφιλεγόμενων ενεργειών της Αρχής και έχοντας την αρμοδιότητα να ελέγχει και να εποπτεύει τους λιμένες, να χαράσσει τη στρατηγική ανάπτυξή τους και να τηρεί την νομιμότητα των διαδικασιών, απέστειλε σχετικό επίσημο έγγραφο στον πρόεδρο της ΡΑΛ. Επισημαίνοντάς πως η τήρηση των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας δεν είναι επιλογή, αλλά απαίτηση, έτσι ώστε να γνωρίζουν και οι λιμένες της Ελλάδας τι πρέπει να κάνουν.
Η απάντηση της ΡΑΛ που ακολούθησε, απέδειξε τη φιλοσοφία που επικρατεί και παραμένει απαράλλαχτη από την εποχή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Με μία μακροσκελή, πολυσέλιδη επιστολή, η ΡΑΛ δήλωνε ότι αυτή είναι ανεξάρτητη αρχή και δεν εποπτεύεται από κανέναν, χωρίς να κάνει καμία απολύτως αναφορά για τις παρερμηνείες της και τις παρατυπίες της.
Από τη δική της πλευρά η ΕΛΙΜΕ (Ένωση Λιμένων Ελλάδας), με επίσημο έγγραφό της στο Υπουργείο Ναυτιλίας ζητά την άμεση παρέμβασή του για την εξυγίανση της ΡΑΛ και την αποκατάσταση της έννομης τάξης. Όμως, η διοίκηση της ΡΑΛ, αντί να συμμορφωθεί έστω και αργά, αντί να τηρήσει τις διατάξεις του Κανονισμού και να καθοδηγήσει ορθώς τους λιμένες, χρησιμοποιεί τις καταγγελίες που έχει δεχτεί από τον γνωστό στο χώρο κ. Ιωάννη Πολυχρονόπουλο, ιδιοκτήτη του ομίλου εταιρειών «Polyeco» και «Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος», καλώντας τους λιμένες να απολογηθούν ενώπιον όχι μονό της Αρχής αλλά και ενός τρίτου εμπλεκόμενου.
Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι, δυστυχώς, η ΡΑΛ ακόμη και σήμερα αρνείται να εγκαταλείψει τη νοοτροπία περί «μαγαζιών» του ΣΥΡΙΖΑ. Παρερμηνεύοντας, δε, εσκεμμένα τον Κανονισμό της ΕΕ 352/2017 εκθέτει ανεπανόρθωτα την Ελλάδα στην Ενωμένη Ευρώπη.
Εξώδικη διαμαρτυρία
Στο παραπάνω δημοσίευμα, η εταιρεία «ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Α.Ε.» και ο κ. Ιωάννης Πολυχρονόπουλος απάντησαν με εξώδικη διαμαρτυρία, το πλήρες κείμενο τςη οποίας έχει ως εξής:
ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΗΣ
ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ - ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ- ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
1. Της εταιρείας με την επωνυμία «ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Α.Ε.», που εδρεύει στον Πειραιά, οδός Μεσολογγίου αρ. 39, και εκπροσωπείται νόμιμα,
2. Του Ιωάννη Πολυχρονόπουλου του Αθανασίου, κατοίκου ως εκ του επαγγέλματος του Πειραιά, οδός Μεσολογγίου αρ. 39.
ΚΑΤΑ
1. Της εταιρείας με την επωνυμία «ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» που εδρεύει στο Αμαρούσιο Αττικής, οδός Αγράφων αρ. 5, (ιδιοκτήτριας της έντυπης και ηλεκτρονικής εφημερίδας ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ), όπως νόμιμα εκπροσωπείται,
2. Του Αναστάσιου Καραμήτσου, κατοίκου ως εκ του επαγγέλματος του, Αμαρουσίου Αττικής, οδός Αγράφων αρ. 5, εκδότη της εφημερίδας «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ».
Στις 22.07.2020 δημοσιεύσατε στην ηλεκτρονική εφημερίδα σας «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ» άρθρο με τον τίτλο «Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων: Το «μαγαζί» που προσπάθησε να στήσει ο ΣΥΡΙΖΑ», το οποίο αναφέρεται στη «μεμπτή» κατά τον συντάξαντα ενασχόληση της εν λόγω ανεξάρτητης αρχής με την εφαρμογή του Κανονισμού 352/2017 EE. Στο ίδιο δημοσίευμα εμπλέκετε την εταιρεία μας, και τον εκπρόσωπο μας, διαδίδοντας για ημάς ψευδείς ειδήσεις και δυσφημιστικούς υπαινιγμούς, για τους οποίους επιφυλασσόμαστε να ασκήσουμε τα δικαιώματά μας ενώπιον των αστικών και ποινικών δικαστηρίων, κατά παντός υπευθύνου. Ειδικότερα:
Καταρχήν υπαινίσσεστε ότι ο όμιλος μας ευνοήθηκε επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ λόγω δήθεν της «αμοιβαίας συμπάθειας» που μας συνέδεε με την απερχόμενη κυβέρνηση. Ο εν λόγω ισχυρισμός είναι αναληθής και πριν προβείτε στην διάδοσή του οφείλατε, στα πλαίσια της δημοσιογραφικής δεοντολογίας, να ελέγξετε και να διασταυρώσετε την ακρίβεια ή μη των πληροφοριών που λάβατε όταν μάλιστα αυτός διαψεύδεται από την ίδια την πραγματικότητα. Συγκεκριμένα, επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ουδέν έργο ανέλαβε η εταιρεία μας, πλην του ΟΛΗ κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού. Η απορρύπανση των πληττόμενων περιοχών από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ II» μας ανατέθηκε υπεργολαβικά από έτερη εταιρεία, που δραστηριοποιείται σε συναφή με ημάς κλάδο. Από μια απλή δε έρευνα, ο συντάξας θα διαπίστωνε ευκόλως, ότι η εταιρεία μας διεκδικεί δικαστικά την αμοιβή της από το Ελληνικό Δημόσιο για τη συνδρομή του πλοίου ΑΚΤΑΙΑ OSRV στο ίδιο περιστατικό, στα πλαίσια του μηχανισμού του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ε MS Α, που αιτήθηκε το υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, καθώς ο επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ Υπουργός ΥΝΑΝΠ απέρριψε ένα σημαντικό κόστος.
Ακολούθως, στο εν λόγω δημοσίευμά σας διαδίδετε ότι η εταιρεία μας και ο εκπρόσωπος μας έχουμε επανειλημμένα κατηγορηθεί για μονοπωλιακές τακτικές στη διεκδίκηση έργων, καθώς και εξαιρετικά αμφιλεγόμενες πρακτικές στην εκτέλεσή τους. Ο εν λόγω ισχυρισμός είναι άκρως δυσφημιστικός καθώς ουδέποτε η εταιρεία μας κατηγορήθηκε ή ενεπλάκη σε οποιαδήποτε αντιδικία για μονοπωλιακή τακτική ή για αμφιλεγόμενη πρακτική, γεγονός που οφείλατε να γνωρίζετε πολύ καλά. Η επιλογή μας από ιδιωτικούς φορείς για την εκτέλεση μεγάλων έργων γίνεται με κριτήρια την τεχνογνωσία μας, την τεράστια εμπειρία μας, τον επαγγελματισμό μας και την άριστη φήμη μας, ως η καλύτερη εταιρεία του κλάδου. Επισημαίνουμε δε, ως γνωρίζει και ο συντάξας, ότι στην συντριπτική πλειοψηφία τους, τα μεγαλύτερα έργα απορρύπανσης ανατίθεται από τους ιδιοκτήτες - ασφαλιστές των πηγών ρύπανσης (ιδίως πλοία) και σε ελάχιστες ή μηδαμινές περιπτώσεις από δημόσιους φορείς, και κατόπιν διαγωνισμών. Συνεπώς, διερωτούμεθα σε ποιες μονοπωλιακές τακτικές αναφέρετε ο συντάξας??????
Περαιτέρω, διαδίδετε ότι δήθεν η εταιρεία μας έχει βρεθεί υπόλογη στη δικαιοσύνη για το πολυσυζητημένο έργο της απορρύπανσης του Σαρωνικού από το «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ II». Η εν λόγω είδηση είναι ψευδής καθώς η εταιρεία μας ουδέποτε κλήθηκε ενώπιον των εισαγγελικών ή άλλων δικαστικών αρχών για το περιστατικό, γεγονός που επίσης γνωρίζατε πολύ καλά, ή άλλως οφείλατε να γνωρίζετε.
Αντιλαμβανόμαστε ότι οι εξωφρενικοί ισχυρισμοί και υπαινιγμοί του δημοσιεύματος σας και η απόπειρα σε αυτό να συσχετίσετε της εταιρείες του ομίλου μας και του δεύτερου εξ ημών σε θέματα που σχετίζονται με τις
αρμοδιότητες και τις ενέργειες της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένα για τη διερεύνηση της μη εφαρμογής από τους Ελληνικούς λιμένες του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 352/2017 για την απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών, έχουν ως σκοπό να εξυπηρετήσουν άλλα συμφέροντα και όχι αυτό της υγιούς δημοσιογραφίας. Αναρωτιόμαστε πραγματικά εάν Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΑΣ ΜΕ ΝΟΜΙΜΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΦΟΡΤΙΣΜΕΝΕΣ ΜΕ ΑΥΤΟ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ 352/2017 EE ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ, συνιστά αδίκημα, για το οποίο αφιερώνετε ένα τέτοιο πολυσέλιδο άρθρο?
Είναι ηλίου, πλέον, φαεινότερο ότι απώτερο κίνητρο σας με το εν λόγω δημοσίευμά σας είναι να πληγεί η φήμη και το κύρος της πρώτης εξ ημών, και η προσωπικότητα του δεύτερου, αλλά και να μας δημιουργήσετε εμπόδια σε διαγωνισμούς.
ΓΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ ΕΝΤΟΝΑ
για τις ανακριβείς πληροφορίες που δημοσιεύσατε και αφορούν ημάς, και γ La την εξαιρετικά ζημιογόνο συμπεριφορά σας. Τα ψεύδη και τα συκοφαντικά γεγονότα που περιέχονται σε αυτό βλάπτουν την εμπιστοσύνη του κοινού και των πελατών έναντι της εταιρείας μας, και προσβάλλουν ανεπανόρθωτα την προσωπικότητα του δεύτερου εξ ημών. Η απειλούμενη και ήδη προκληθείσα σε βάρος της εταιρείας μας, αλλά και του δεύτερου εξ ημών, ζημία είναι ανυπολόγιστη, δεδομένου του μεγέθους της προσβολής, τη φύση, τη σπουδαιότητα και την απαξία των γεγονότων, των πράξεων και χαρακτηρισμών που μας αποδόθηκαν με το δημοσίευμα καθώς και η αναλήθεια αυτού.
ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ
εντός δέκα (10) ημερών από τη λήψη της παρούσας να θεραπεύσετε την ανωτέρω προσβολή με τις εξής ενέργειες:
α) δημοσιεύοντας στην ηλεκτρονική εφημερίδα σας, με τα ίδια γράμματα, την παρούσα απάντηση μας, στην οποία καταδεικνύονται οι ανακρίβειες και αναλήθειες του δημοσιεύματος σας, και
β) δηλώνοντας, προ της παραθέσεως της απάντησής μας, ότι όσα δημοσιεύσατε στο άρθρο σας οφείλονται σε πλάνη σας και κακή πληροφόρηση και τα ανακαλείτε στο σύνολο τους.
Επίσης, όπως απέχετε από κάθε ενέργεια δυσφήμισής μας.
Σε αντίθετη περίπτωση
ΣΑΣ ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ
ότι επιφυλασσόμαστε να ασκήσουμε όλα να νόμιμα δικαιώματά μας για την αποκατάσταση της βλάβης που υπέστημεν από το συκοφαντικό σας δημοσίευμα.
Επίσης, σας δηλώνουμε ότι η αμφότεροι επιφυλασσόμαστε να ασκήσουμε τα νόμιμα δικαιώματα μας για τις αναλήθειες που περιέχονται στα δημοσιεύματά σας με ημερομηνίες 28.06.2020, 06.07.2020 και 18.07.2020, επί των οποίων θα επανέλθουμε.
Με την επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος μας, αρμόδιος δικαστικός επιμελητής παραγγέλλεται να επιδώσει νόμιμα την παρούσα προς αυτούς στους οποίους απευθύνεται προς γνώση τους και για τις νόμιμες συνέπειες.
Πειραιάς, 23 Ιουλίου 2020 Η πληρεξούσια δικηγόρος
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΑΜΔΣΑ 22470 ΔΕΡΒΕΝΑΚΙΩΝ 24, ΠΕΙΡΑΙΑΣ Τηλ. 210 4060015
Η θέση του Θέματος
Το «ΘΕΜΑ», η διοίκηση και οι δημοσιογράφοι του ρητά και κατηγορηματικά δηλώνουν και καθιστούν απολύτως σαφή τα ακόλουθα:
1. Οι ίδιοι προσωπικά δεν έχουν κανέναν απολύτως λόγο να αμφισβητήσουν την ακρίβεια, τη βασιμότητα και το αληθές των δηλώσεων της εταιρείας ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ και του Ιωάννη Πολυχρονόπουλου, όπως αυτές διατυπώθηκαν και κοινοποιήθηκαν σε εμάς.
2. Η εκ μέρους μας ανάρτηση των έντυπων δημοσιευμάτων εγένετο στο πλαίσιο του νομικά και, κυρίως, συνταγματικά κατοχυρωμένου θεσμικού τους καθήκοντος για άμεση, πλήρη, ελεύθερη και χωρίς οποιονδήποτε φραγμό προληπτικής λογοκρισίας ή αυτολογοκρισίας, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ του αναγνωστικού τους κοινού. ∆ηλαδή από εύλογο θεσμικό και κοινωνικό ενδιαφέρον και σε εκπλήρωση του καθήκοντός μας για την άμεση και ολοκληρωμένη ενημέρωση του αναγνωστικού μας κοινού. Σε καμία απολύτως περίπτωση ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, η διοίκηση και οι δημοσιογράφοι του δεν κινήθηκαν από πρόθεση να προσβάλουν την τιμή, την υπόληψη και το επαγγελματικό ήθος του Ιωάννη Πολυχρονόπουλου και της εταιρείας ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, δεδομένου ότι δεν υφίστατο κανείς απολύτως προσωπικός ή άλλος λόγος προς τούτο.
3. Στον βαθμό, συνεπώς, κατά τον οποίο τα δημοσιευθέντα στοιχεία δεν είναι ακριβή, το «Πρώτο Θέμα», η διοίκηση και οι δημοσιογράφοι του ευθέως και ανενδοιάστως δηλώνουν ότι δεν έχουν καμία επιφύλαξη να δεχθούν ως βάσιμες και αληθείς τις δηλώσεις του Ιωάννη Πολυχρονόπουλου και της ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, όπως αυτές διατυπώθηκαν και κοινοποιήθηκαν σε εμάς.
Ειδήσεις σήμερα:
Πινγκ πονγκ με τις NAVTEX- Νέα πρόκληση από το τουρκικό ΥΠΕΞ
Παραλήρημα Κάνιε Γουέστ: Θέλει να χωρίσει την Κιμ Καρντάσιαν και αποκαλεί «Κρις Γιονγκ Ουν» την πεθερά του
Επικοινωνία Μέρκελ-Μητσοτάκη για την κρίση στο Καστελόριζο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα