Φωτιά στο Mάτι: Kαθηλωμένα τα ελικόπτερα γιατί ο υπεύθυνος έφυγε με... το κορίτσι

Φωτιά στο Mάτι: Kαθηλωμένα τα ελικόπτερα γιατί ο υπεύθυνος έφυγε με... το κορίτσι

Αποκάλυψη: Την ώρα της τραγωδίας ο διοικητής Εναέριων Μέσων του «Ελ. Βενιζέλος»  έφευγε από τη θέση του συνοδευόµενος από εθελόντρια πυροσβέστρια και έτσι δεν πέταξαν τα εναέρια μέσα

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
mati-pirkagia-arthro
Μόλις έξι λεπτά από τη στιγμή που έφυγε ο διοικητής της Υπηρεσίας Εναέριων Μέσων του Πυροσβεστικού Σώματος (ΥΕΜΠΣ) από τη βάση του στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», συνοδεύοντας εθελόντρια πυροσβέστρια προς άγνωστη κατεύθυνση, στο τηλεφωνικό κέντρο της Υπηρεσίας αναφερόταν ότι υπάρχουν ήδη δύο νεκροί από την πύρινη λαίλαπα του Ιουλίου του 2018 στην Ανατολική Αττική, που σκότωσε 102 συνανθρώπους μας.

Αυτά αναφέρονται και μάλιστα με στοιχεία και λεπτομέρειες στην έγκληση (διά του δικηγόρου κ. Βασίλη Καπερνάρου) της Βαρβάρας Βουκάκη του Αντωνίου, χήρας Γρηγορίου Φύτρου, η οποία τον Ιούλιο του 2018 στο Μάτι έχασε τον άνδρα της, 54 ετών, τον γιο της Ανδρέα, 11 ετών, και την κόρη της Εβίτα, 13 ετών, τόσο κατά του τότε διοικητή της ΥΕΜΠΣ και του κ. Ματθαιόπουλου όσο και κατά όλων των άλλων τότε υπευθύνων.  

Σύμφωνα με την έγκληση, η αποχώρηση (κατά την εγκαλούσα «εγκατάλειψη θέσης») του διοικητή της ΥΕΜΠΣ από το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», πλέον των άλλων, είχε ως συνέπεια δύο ελικόπτερα με κάδο, τύπου ΒΚ-117, να παραμείνουν καθηλωμένα στο έδαφος καθ’ όλη τη διάρκεια της φωτιάς, με ό,τι αυτό σημαίνει για την επέκταση της πύρινης λαίλαπας στον άξονα Μάτι - Ν. Βουτζάς - Ραφήνα (Κόκκινο και Μπλε Λιμανάκι), αλλά και για την απώλεια ανθρώπινων ζωών, περιουσιών, πλέον της οικολογικής καταστροφής.

f2_2
Κλείσιμο


Η φονική πυρκαγιά της 23ης Ιουλίου 2018 ξεκίνησε στις 16.49 από οικόπεδο της περιοχής Νταού Πεντέλης, που είναι 100 μέτρα από την Ιερά Μονή Παντοκράτορος Νταού Πεντέλης. Η εξέλιξη της πυρκαγιάς ήταν ήδη γνωστή τόσο στον τότε πρωθυπουργό και στους αρμόδιους υπουργούς όσο και στην ηγεσία του Πυροσβεστικού Σώματος, της ΕΛ.ΑΣ., αλλά και σε όλες τις βαθμίδες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Παρ’ όλα αυτά, την τραγική εκείνη ημέρα, σύμφωνα με την έγκληση, ο πύραρχος διοικητής και προϊστάμενος της ΥΕΜΠΣ κατά το χρονικό διάστημα από 18.00 έως 18.30 δίνει στην Πύλη 12 του αεροδρομίου στα Σπάτα άδεια για να εισέλθει με το αυτοκίνητό της εθελόντρια πυροσβέστρια.

Προηγήθηκε ξενάγηση

Η επισκέπτρια αρχικά ξεναγήθηκε από τον διοικητή της ΥΕΜΠΣ στα ελικόπτερα της μονάδας. Αφού ολοκληρώθηκε η ξενάγηση, ο εν λόγω πύραρχος μαζί με την επισκέπτρια εξήλθαν από την Πύλη 12 του διεθνούς αεροδρομίου με το υπηρεσιακό κρατικό αυτοκίνητο με άγνωστο προορισμό.

Τόσο ο χρόνος εισόδου της εθελόντριας, ο αριθμός κυκλοφορίας του αυτοκινήτου της και ο ακριβής χρόνος εξόδου του υπηρεσιακού αυτοκινήτου του διοικητή όσο και ο χρόνος επανόδου του είναι καταγεγραμμένα (ημέρα και ώρα) από την υπηρεσία ασφαλείας του αεροδρομίου της Πύλης 12, αλλά και από την ΥΕΜΠΣ.

Παράλληλα, όλες οι επίμαχες κινήσεις είναι καταγεγραμμένες και στις κάμερες ασφαλείας του αεροδρομίου.

Εξι λεπτά μετά την αποχώρηση του διοικητή της ΥΕΜΠΣ -και συγκεκριμένα στις 18.36- στο τηλεφωνικό κέντρο 199 της ΣΕΚΥΠΣ αναφέρεται ότι υπάρχουν οι πρώτοι δύο νεκροί από την πυρκαγιά.
apokoma_2
Οι δύο πρώτοι νεκροί στο Μάτι ανακοινώθηκαν μόλις 6 λεπτά αφότου ο διοικητής εγκατέλειψε τη θέση του προκειμένου να συνοδεύσει -άγνωστο προς τα πού- την εθελόντρια και μάλιστα χρησιμοποιώντας το υπηρεσιακό αυτοκίνητο του Π.Σ.

Με άλλα λόγια, όπως αναφέρεται στην έγκληση, τον κρίσιμο χρόνο που η πυρκαγιά κατασπάραζε ανθρώπινες ζωές, περιουσίες και ισοπέδωνε δασικές και αστικές εκτάσεις, δύο μάχιμα ελικόπτερα τύπου ΒΚ-117 παρέμεναν καθηλωμένα και αδρανοποιημένα στο έδαφος.

Ακόμη και αν κάποιος επικαλεστεί, αναφέρει η έγκληση, ότι τα δύο μάχιμα ελικόπτερα παρέμειναν εκείνη την κρίσιμη ημέρα καθηλωμένα στο έδαφος λόγω ελλείψεως προσωπικού, το επιχείρημα αυτό αυτόματα καταρρίπτεται. Κι αυτό γιατί εάν ο διοικητής της ΥΕΜΠΣ ήταν στη θέση του, θα μπορούσε μαζί με τον αντιπύραρχο Γεώργιο Αντωνακόπουλο, ο οποίος ήταν την ημέρα εκείνη αξιωματικός επιχειρήσεων, να απογειώσουν τουλάχιστον το ένα από τα δύο ελικόπτερα ΒΚ-117.

Αναμφίβολα, σύμφωνα πάντα με την έγκληση, η εγκατάλειψη της θέσης από το διοικητή της ΥΕΜΠΣ ήταν γνωστή τόσο στον αρχηγό Π.Σ. Βασίλη Ματθαιόπουλο όσο και στον τότε γενικό γραμματέα Πολιτικής Προστασίας Ιωάννη Καπάκη, καθώς στις περιπτώσεις πυρκαγιών και ειδικά μεγάλης έκτασης, όπως ήταν αυτή της Ανατολικής Αττικής, είναι σε συνεχή επικοινωνία και συνεργασία.

Πρέπει να επισημανθεί ότι τις τελευταίες ημέρες έγιναν γνωστές απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες μεταξύ του κ. Ματθαιόπουλου και του εμπειρογνώμονα του Π.Σ. Δημήτρη Λιότσιου, όπου ο πρώτος εμφανίζεται, μεταξύ άλλων, να απειλεί τον δεύτερο να συντάξει πόρισμα για τη φωτιά στην Ανατολική Αττική κάνοντας τον... Κινέζο, δηλαδή χωρίς να επιρρίπτει ευθύνες σε πολιτικά πρόσωπα και ανωτέρους του.

Ειδήσεις σήμερα:

Κέρδη πάνω από 1% στο Χρηματιστήριο Αθηνών

Ελληνοκυπριακή άσκηση έρευνας - διάσωσης με τη συμμετοχή της φρεγάτας «Κανάρης»

Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας: Ο κορωνοϊός δεν είναι γρίπη - Δεν ακολουθεί εποχικές τάσεις
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης