Συνωστισμός... δίχως τέλος στο Μετρό - Δείτε βίντεο και φωτογραφίες
23.09.2020
11:18
Ανησυχητικές οι εικόνες συνωστισμού στα μέσα μεταφοράς, παρά την αύξηση στον αριθμό κρουσμάτων κορωνοϊού - Στοιβάζονται οι επιβάτες για να πάνε στις εργασίες τους - Τι απαντάει η ΣΤΑΣΥ - «Βόμβες» μετάδοσης της πανδημίας οι συγκοινωνίες
Ανησυχητικές είναι οι εικόνες που κατέγραψε ο φακός του protothema.gr στο Μετρό, εξαιτίας του συνωστισμού που παρατηρείται από επιβάτες, οι οποίοι αν και φορούν μάσκες δεν κρατούν αποστάσεις μεταξύ τους, ούτε μέσα στα βαγόνια.
Μάλιστα, σε κάποοιες περιπτώσεις, καλύπτουν ακόμα και τις θέσεις που απαγορεύεται να κάθεται κάποιος.
Η κατάσταση στο Μετρό και στα λεωφορεία κάθε μέρα γίνεται και χειρότερη. Όπως θα παρατηρήσετε ο συνωστισμός τόσο στις αποβάθρες όσο και μέσα στους συρμούς είναι κάτι παραπάνω από εμφανής, παρά τη ραγδαία εξάπλωση του κορωνοϊού.
Το συγκεκριμένο ζήτημα θα πρέπει να εξεταστεί, πλέον, από τους αρμόδιους των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς έτσι ώστε να υπάρξουν περισσότερα και συχνότερα δρομολόγια για να μην στοιβάζονται οι επιβάτες προκειμένου να πάνε στις εργασίες τους.
Μάλιστα, σε κάποοιες περιπτώσεις, καλύπτουν ακόμα και τις θέσεις που απαγορεύεται να κάθεται κάποιος.
Η κατάσταση στο Μετρό και στα λεωφορεία κάθε μέρα γίνεται και χειρότερη. Όπως θα παρατηρήσετε ο συνωστισμός τόσο στις αποβάθρες όσο και μέσα στους συρμούς είναι κάτι παραπάνω από εμφανής, παρά τη ραγδαία εξάπλωση του κορωνοϊού.
Το συγκεκριμένο ζήτημα θα πρέπει να εξεταστεί, πλέον, από τους αρμόδιους των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς έτσι ώστε να υπάρξουν περισσότερα και συχνότερα δρομολόγια για να μην στοιβάζονται οι επιβάτες προκειμένου να πάνε στις εργασίες τους.
Ανάλογες εικόνες καταγράφονται και στα λεωφορεία που κινούνται στους δρόμους της Αττικής.
Σύμφωνα, πάντως, με όσα δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, Νίκος Χαιρέτας, οι εικόνες μεγάλου συνωστισμού, είναι «μεμονωμένες και όχι καθημερινές».
«Βόμβες» μετάδοσης της πανδημίας στην Αττική οι συγκοινωνίες
Οι ελλείψεις σε οδηγούς, λεωφορεία και συρμούς, η παλαιότητα του στόλου και η κακή συντήρηση, προβάλλουν οι κυριότερες αιτίες για την εικόνα ασφυξίας που επικρατεί τις τελευταίες εβδομάδες στις αστικές συγκοινωνίες, αποτελώντας βόμβες μετάδοσης της πανδημίας σε ολόκληρη την Αττική.
«Πρόσθετα μέτρα δεν μπορούμε να πάρουμε αφού οι χρονοαπoαστάσεις στις γραμμές 1 και 2 του μετρό είναι στα 4 και 4,5 λεπτά και αντίστοιχα στα 6 λεπτά στην γραμμή 1 (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος)» επισημαίνει ο Πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ κ. Χάρης Δαμάσκος. Όπως αναφέρει, “για να κατέβει ο χρόνος θα έπρεπε να έχουμε περισσότερους συρμούς αλλά και περισσότερους οδηγούς που σήμερα δεν υπάρχουν”.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής παρουσιάζοντας προ ημερών τον κυβερνητικό σχεδιασμό για τις δημόσιες συγκοινωνίες δήλωσε ότι προγραμματίζονται 655 προσλήψεις με ταχύτατες διαδικασίες που θα δώσουν οξυγόνο στα ΜΜΜ.
Παράλληλα έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για το leasing 300 μεταχειρισμένων λεωφορείων δεκαετίας, τα οποία όμως αναμένεται να κυκλοφορήσουν αρχές του 2021. Η σύμβαση έχει 3ετή διάρκεια, με δικαίωμα προαίρεσης επιπλέον ενός έτους και συνολικό προϋπολογισμό σχεδόν 50 εκατομμύρια.
Το leasing, σύμφωνα με τον υπουργό είναι μία από τις άμεσες δράσεις του υπουργείου για να βελτιωθεί η κατάσταση, μέχρι να λυθεί οριστικά το πρόβλημα, με την προμήθεια 1.000 νέων λεωφορείων για Αθήνα και 300 για Θεσσαλονίκη που θα προμηθευτεί η κυβέρνηση με ένα μεγάλο διαγωνισμό που δρομολογείται το επόμενο διάστημα.
Από τις νέες προσλήψεις, 200 άτομα προγραμματίζεται να προσληφθούν στην ΣΤΑΣΥ (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ) και οι υπόλοιποι στην ΟΣΥ (λεωφορεία). Από αυτούς 80 είναι τεχνικό προσωπικό και 120 οδηγοί. Μόνο που οι τελευταίοι, για να βγουν στους δρόμους, θα χρειαστεί να περάσουν από ένα στάδιο εκπαίδευσης, κάτι που υπολογίζεται να τους εντάξει στο δυναμικό των συγκοινωνιών σε περίπου 1 χρόνο.
Στα προβλήματα στα ΜΜΜ θα πρέπει να προστεθούν τα απανωτά κρούσματα βανδαλισμών που κατήγγειλε και χθες η ΣΤΑΣΥ με επιθέσεις σε 15 συρμούς τις τελευταίες 10 μέρες, οι συχνές βλάβες σε οχήματα και συρμούς, οι οποίες προκαλούν μεγάλες καθυστερήσεις μέχρι να αποσυρθούν και να αντικατασταθούν, αυξάνοντας τις χρονοαποστάσεις αλλά και η προοδευτική αύξηση της επιβατικής κίνησης.
Σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών, την 1 Σεπτεμβρίου σημειώθηκαν 204.000 επικυρώσεις στην ΟΣΥ και 791.000 στην ΣΤΑΣΥ. Μία εβδομάδα αργότερα, στην ΟΣΥ επικυρώθηκαν 231.000 και αντίστοιχα 853.000 στην ΣΤΑΣΥ ενώ στις 15 Σεπτεμβρίου τα αντίστοιχα νούμερα ήταν 245.000 και 911.000. Το αντίστοιχο περσινό διάστημα η επιβατική κίνηση των οδικών μεταφορών ήταν 416.000 και αντίστοιχα 1.371.000 στις σταθερές συγκοινωνίες.
Αυτό δείχνει μια σταδιακή ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης, η οποία εξηγείται και από το άνοιγμα των σχολείων και η οποία συγκρινόμενη με πέρσι αντιπροσωπεύει περίπου το 70-80% των επιβατών.
Κατά τον κ. Δαμάσκο, όπλα για την μείωση της επιβατικής κίνησης μπορούν να αποτελέσουν μόνο η τηλεργασία η οποία πλέον τίθεται σε εφαρμογή για το 40% των εργαζόμενων στον ιδιωτικό τομέα αλλά και η προσέλευση σε διαφορετικές ώρες στον δημόσιο τομέα.
Στην αναδιάταξη του χάρτη των συγκοινωνιών, αναμένεται να συμβάλλει και η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ, με στόχο να αναλάβουν το 30% του συγκοινωνιακού έργου της ΟΣΥ. Η σύμπραξη, η οποία επί του παρόντος έχει τον χαρακτήρα του προσυμφώνου αφορά τα περιφερειακά δρομολόγια (π.χ Ραφήνα, Γέρακας, Γλυκά Νερά, Πεντέλη, Διόνυσο κ.α), ωστόσο συνεπάγεται ενίσχυση της ΟΣΥ με επιπλέον 203 οχήματα και 550 οδηγούς, σε ημερήσια βάση.
Η συνεργασία αυτή μπορεί να απελευθερώσει στόλο και προσωπικό από περιφερειακά δρομολόγια εντός της πόλης, συμβάλλοντας στην αποσυμφόρηση των ΜΜΜ. Όμως είναι άγνωστο πότε θα μπορέσει να υλοποιηθεί καθώς εκκρεμούν οι όροι της οικονομικής συμφωνίας και η έγκρισή της από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Να σημειωθεί ότι η είσοδος των ΚΤΕΛ στις δημόσιες συγκοινωνίες, έχει προκαλέσει την αντίδραση του κλάδου των τουριστικών λεωφορείων, ο οποίος με επιστολή του στον Πρωθυπουργό έχει ζητήσει να γίνει διαγωνισμός και να κερδίσει αυτός που θα κάνει την πιο συμφέρουσα προσφορά.
Το υπουργείο προχωρεί παράλληλα και στην τρίτη φάση του σχεδιασμού, με την αναβάθμιση 15 γηρασμένων συρμών που κινούνται στη Γραμμή 1 του Μετρό και μετρούν 35 έτη ζωής και την αγορά 7 συρμών για τις Γραμμές 2.
«Επί 11 χρόνια δεν έχει γίνει ούτε μια πρόσληψη στο μετρό. Επί 13 χρόνια δεν έχει γίνει ούτε μια πρόσληψη στα λεωφορεία. Επί 11 χρόνια δεν έχει αγοραστεί ούτε ένα λεωφορείο» υπογράμμισε πρόσφατα ο κ. Καραμανλής, υποστηρίζοντας ότι η κατάσταση, έφτασε στα όρια της διάλυσης επί ΣΥΡΙΖΑ.
Σήμερα σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου, στην Αθήνα από τα 850 οχήματα που ήταν σε κυκλοφορία πριν ένα χρόνο, στο δρόμο έχουν βγει 1.150.
Ο υπουργός πάντως δεν έχει διστάσει δημόσια να δηλώσει ότι οι αστικές συγκοινωνίες χρειάζονται 2.000 λεωφορεία για να εξυπηρετηθεί αποτελεσματικά ο κόσμος και 6.000 οδηγούς.
Ειδήσεις σήμερα
New York Times: Πιθανή τρίτη περίπτωση παρενέργειας μπορεί να «γράψει» το τέλος του εμβολίου της AstraZeneca
Καρδίτσα: Με ελικόπτερο θα απομακρύνουν τους εγκλωβισμένους στην Οξυά
«Λουκέτο» σε πλατείες - Τι περιλαμβάνει το σχέδιο της ΕΛ.ΑΣ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr