Συνεδρίασε σήμερα το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών
15.02.2011
18:57
Οι τροποποιήσεις δρομολογίων και η έγκριση της προκήρυξης της δεύτερης φάσης του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, εξετάστηκαν κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών
Οι τροποποιήσεις δρομολογίων και η έγκριση της προκήρυξης της δεύτερης φάσης του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, εξετάστηκαν κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, στο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, υπό την προεδρία του γενικού γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Δημήτρη Χαλκιώτη.
Σημειώνεται δε ότι η έλλειψη ενδιαφέροντος από πλευρά ακτοπλοϊκών εταιρειών, για ορισμένες άγονες γραμμές, οδήγησε σε τετράμηνη παράταση των παλαιών συμβάσεων μέχρι την ολοκλήρωση των διαγωνισμών. Η παράταση λήγει στο τέλος Φεβρουαρίου και σε περίπτωση αποτυχίας των διαπραγματεύσεων, πολλά νησιά της άγονης γραμμής κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση.
Οι ακτοπλόοι και εκπρόσωποι των τοπικών αρχών από διάφορα απομακρυσμένα νησιά λίγο πριν τη συνεδρίαση του συμβουλίου, κατέθεσαν τα αιτήματά τους. Οι ακτοπλόοι ζήτησαν την επιστροφή του λογαριασμού ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών για τις άγονες γραμμές στο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, ο έλεγχος του οποίου σήμερα είναι στο υπουργείο Οικονομικών.
Οι πλοιοκτήτες επικαλούνται καθυστέρηση και γραφειοκρατικές διαδικασίες στην είσπραξη των μισθωμάτων για την εκτέλεση των δρομολογίων των πλοίων, ενώ τόνισαν ότι οι τράπεζες πλέον δεν δέχονται τις συμβάσεις επιχορήγησης από το δημόσιο, προκειμένου να λάβουν τα χρήματα της επιδότησης άμεσα. Ζήτησαν να προβλεφθεί η προείσπραξη του 50% της επιδότησης για την πραγματοποίηση δρομολογίου για κάθε άγονη γραμμή από το συγκεκριμένο λογαριασμό, με την εγγύηση της εταιρείας.
Σημειώνεται ότι στο λογαριασμό ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που είναι για την οικονομική ενίσχυση των άγονων γραμμών, κατατίθεται ο επίναυλος(ειδικό τέλος που βρίσκεται στην τιμή του εισιτηρίου) που είναι το ποσοστό του 3% επί του καθαρού ναύλου για τη μεταφορά επιβατών και οχημάτων.
Οι ακτοπλόοι χαρακτήρισαν επίσης θετικές τις πληροφορίες ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, σκέφτεται το θέμα της κατάργησης των αχθοφορικών και λεμβουχικών δικαιωμάτων (τέλη υπέρ τρίτων) κάτι που έχει ζητήσει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας.
Σημειώνεται δε ότι η έλλειψη ενδιαφέροντος από πλευρά ακτοπλοϊκών εταιρειών, για ορισμένες άγονες γραμμές, οδήγησε σε τετράμηνη παράταση των παλαιών συμβάσεων μέχρι την ολοκλήρωση των διαγωνισμών. Η παράταση λήγει στο τέλος Φεβρουαρίου και σε περίπτωση αποτυχίας των διαπραγματεύσεων, πολλά νησιά της άγονης γραμμής κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση.
Οι ακτοπλόοι και εκπρόσωποι των τοπικών αρχών από διάφορα απομακρυσμένα νησιά λίγο πριν τη συνεδρίαση του συμβουλίου, κατέθεσαν τα αιτήματά τους. Οι ακτοπλόοι ζήτησαν την επιστροφή του λογαριασμού ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών για τις άγονες γραμμές στο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, ο έλεγχος του οποίου σήμερα είναι στο υπουργείο Οικονομικών.
Οι πλοιοκτήτες επικαλούνται καθυστέρηση και γραφειοκρατικές διαδικασίες στην είσπραξη των μισθωμάτων για την εκτέλεση των δρομολογίων των πλοίων, ενώ τόνισαν ότι οι τράπεζες πλέον δεν δέχονται τις συμβάσεις επιχορήγησης από το δημόσιο, προκειμένου να λάβουν τα χρήματα της επιδότησης άμεσα. Ζήτησαν να προβλεφθεί η προείσπραξη του 50% της επιδότησης για την πραγματοποίηση δρομολογίου για κάθε άγονη γραμμή από το συγκεκριμένο λογαριασμό, με την εγγύηση της εταιρείας.
Σημειώνεται ότι στο λογαριασμό ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που είναι για την οικονομική ενίσχυση των άγονων γραμμών, κατατίθεται ο επίναυλος(ειδικό τέλος που βρίσκεται στην τιμή του εισιτηρίου) που είναι το ποσοστό του 3% επί του καθαρού ναύλου για τη μεταφορά επιβατών και οχημάτων.
Οι ακτοπλόοι χαρακτήρισαν επίσης θετικές τις πληροφορίες ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, σκέφτεται το θέμα της κατάργησης των αχθοφορικών και λεμβουχικών δικαιωμάτων (τέλη υπέρ τρίτων) κάτι που έχει ζητήσει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας.
Στο μεταξύ ο Δήμαρχος της Γαύδου και μετά από απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, ζήτησε τη δρομολόγηση οχηματαγωγού επιβατηγού πλοίου για το καλοκαίρι 150 ατόμων και για το χειμώνα 60.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr