Με καινοτόμες λύσεις, συσκευές που σκέφτονται, βιώσιμη φιλοσοφία και υψηλή αισθητική, η BSH πρωτοπορεί φέρνοντας την τεχνολογία στο κέντρο μιας απολαυστικής και συναρπαστικής καθημερινότητας που εξασφαλίζει έναν καλύτερο τρόπο ζωής.
«Ναι» από το ΣτΕ σε μαρίνα mega yachts στον Πλατύ Γιαλό της Μυκόνου
«Ναι» από το ΣτΕ σε μαρίνα mega yachts στον Πλατύ Γιαλό της Μυκόνου
Aκύρωσε απορριπτική απόφαση του υπουργού Πολιτισμού που είχε στηριχθεί σε γνωμοδότηση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων
Το διεθνούς φήμης Νησί των Ανέμων, που κάθε καλοκαίρι το επισκέπτονται τα μεγαλύτερα ονόματα της showbiz και οι μεγαλύτεροι μεγιστάνες, βρίσκεται σε τουριστικό, οικοδομικό και κατασκευαστικό οργασμό με νέες υπερπολυτελείς ξενοδοχειακές επενδύσεις, κατασκευές κ.λπ.
Πάντως, μέχρι στιγμής το νησί των Κυκλάδων είχε τον ούριο άνεμο του Συμβουλίου της Επικρατείας, το οποίο έχει ανάψει αρκετές φορές το πράσινο φως για μεγάλες επενδύσεις, κατασκευές νέων οικισμών, υπερπολυτελών ξενοδοχειακών μονάδων κ.λπ.
Μάλιστα μόλις τώρα το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο όχι μόνο ενέκρινε την κατασκευή μαρίνας μεγάλων σκαφών αναψυχής, άνω των 30 μέτρων των VIP και άλλων αναγνωρίσιμων επισκεπτών στον Πλατύ Γιαλό, δίπλα από τη διάσημη Ψαρού, αλλά ακύρωσε και την απόφαση του υπουργού Πολιτισμού, η οποία απέρριπτε την κατασκευή της μαρίνας.
Αυτή τη στιγμή έχουν χορηγηθεί στη Μύκονο 28 άδειες δόμησης για την ανέγερση νέων ξενοδοχειακών μονάδων 4 και 5 αστέρων, με μεγάλη δυναμικότητα κλινών (πισίνες και άλλους χώρους εξυπηρέτησης τουριστών). Παράλληλα, πρόσφατα το ΣτΕ ενέκρινε ξενοδοχειακή επένδυση 50,85 εκατ. ευρώ στη θέση Καραπέτης της Ανω Μεράς Μυκόνου, η οποία βρίσκεται στην ανατολική πλευρά της χερσονήσου και χωρίζει τις παραλίες Ελιά και Καλό Λιβάδι. Πάντως κατά της επένδυσης αυτής έχει προσφύγει στο ΣτΕ ο Δήμος Μυκόνου και εκκρεμεί η εκδίκαση της αίτησής του.
Τώρα, η εταιρεία Μykonos VIP Services, η οποία έχει παραχωρήσει τα δικαιώματα του συγκεκριμένου έργου στον Πλατύ Γιαλό στην εταιρεία Cavo Psarou, είχε υποβάλει στο υπουργείο Πολιτισμού μελέτη για την κατασκευή αγκυροβολίου χωρητικότητας 24 μεγάλων τουριστικών σκαφών αναψυχής τύπου super yacht, mega yacht, τα οποία έχουν μήκος 30-50 μέτρα και αλλά άνω των 50 μέτρων, στην ανατολική βραχώδη περιοχή του Πλατύ Γιαλού.
Η κατασκευή της μαρίνας αποσκοπούσε «στην κάλυψη των αυξημένων αναγκών ελλιμενισμού των μεγάλων τουριστικών σκαφών, τα οποία επισκέπτονται κάθε χρόνο τη Μύκονο και έχουν ανάγκη ασφαλούς πρόσδεσης στους υπήνεμους νότιους όρμους του νησιού, καθώς οι υπάρχουσες λιμενικές υποδομές βρίσκονται κυρίως στο βόρειο τμήμα και δεν επαρκούν».
Η μελέτη προέβλεπε την κατασκευή προβλήτας μήκους 306,5 μέτρων και πλάτους 4 μέτρων από σκυρόδεμα, η οποία θα προεξέχει από την επιφάνεια της θάλασσας κατά περίπου 1,60 μέτρα. Για την κατασκευή της προβλήτας προβλέπεται η τοποθέτηση πασσάλων στον πυθμένα της θάλασσας σε βάθος 4 μέτρων. Ακόμη, προέβλεπε την κατασκευή ισόγειου κτιρίου 108,5 τ.μ., το οποίο περιλαμβάνει χώρους υποδοχής, γραφείο Λιμεναρχείου, πλυντήρια, τουαλέτες και αποθήκες.
Η προβλήτα και οι άλλες εγκαταστάσεις, σύμφωνα πάντα με την μελέτη, είναι μακριά από τις αμμώδεις και κολυμβητικές περιοχές του Πλατύ Γιαλού και της Ψαρούς.
Η απόφαση του υπουργού Πολιτισμού με την οποία κόπηκε η μελέτη στηρίχθηκε σε γνωμοδότηση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ), η οποία ήταν αρνητική.
Το ΚΣΝΜ αναφέρει στη γνωμοδότησή του, μεταξύ άλλων, ότι όντως υπάρχει αναγκαιότητα εξυπηρέτησης τουριστικών σκαφών μεγάλου μήκους, καθώς η Μύκονος αποτελεί σημαντικό ταξιδιωτικό προορισμό ετησίως, ωστόσο η προτεινόμενη κατασκευή αποτελεί «μεγάλης κλίμακας επέμβαση η οποία πλήττει τη φυσικά διαμορφωμένη ακτογραμμή και προκαλεί βλάβη στο χαρακτηρισμένο ως ειδικής κρατικής προστασίας και ιδιαίτερου φυσικού κάλλους νησί της Μυκόνου».
Το Ε΄ Τμήμα του ΣτΕ στην υπ’ αριθμ. 1543/2020 απόφασή του αναφέρει ότι ολόκληρη η Μύκονος έχει χαρακτηριστεί «τόπος ιδιαίτερου φυσικού κάλους». Το 1963 χαρακτηρίστηκε «χρήζουσα ειδικής προστασίας» ολόκληρη η έκταση της πόλης της Μυκόνου καθώς και πλέον των 200 και μέτρων πέριξ αυτής περιοχή, ενώ το 1974 ο Δήμος Μυκόνου χαρακτηρίστηκε «οργανωμένος αρχαιολογικός χώρος».
Πάντως, μέχρι στιγμής το νησί των Κυκλάδων είχε τον ούριο άνεμο του Συμβουλίου της Επικρατείας, το οποίο έχει ανάψει αρκετές φορές το πράσινο φως για μεγάλες επενδύσεις, κατασκευές νέων οικισμών, υπερπολυτελών ξενοδοχειακών μονάδων κ.λπ.
Μάλιστα μόλις τώρα το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο όχι μόνο ενέκρινε την κατασκευή μαρίνας μεγάλων σκαφών αναψυχής, άνω των 30 μέτρων των VIP και άλλων αναγνωρίσιμων επισκεπτών στον Πλατύ Γιαλό, δίπλα από τη διάσημη Ψαρού, αλλά ακύρωσε και την απόφαση του υπουργού Πολιτισμού, η οποία απέρριπτε την κατασκευή της μαρίνας.
Αυτή τη στιγμή έχουν χορηγηθεί στη Μύκονο 28 άδειες δόμησης για την ανέγερση νέων ξενοδοχειακών μονάδων 4 και 5 αστέρων, με μεγάλη δυναμικότητα κλινών (πισίνες και άλλους χώρους εξυπηρέτησης τουριστών). Παράλληλα, πρόσφατα το ΣτΕ ενέκρινε ξενοδοχειακή επένδυση 50,85 εκατ. ευρώ στη θέση Καραπέτης της Ανω Μεράς Μυκόνου, η οποία βρίσκεται στην ανατολική πλευρά της χερσονήσου και χωρίζει τις παραλίες Ελιά και Καλό Λιβάδι. Πάντως κατά της επένδυσης αυτής έχει προσφύγει στο ΣτΕ ο Δήμος Μυκόνου και εκκρεμεί η εκδίκαση της αίτησής του.
Τώρα, η εταιρεία Μykonos VIP Services, η οποία έχει παραχωρήσει τα δικαιώματα του συγκεκριμένου έργου στον Πλατύ Γιαλό στην εταιρεία Cavo Psarou, είχε υποβάλει στο υπουργείο Πολιτισμού μελέτη για την κατασκευή αγκυροβολίου χωρητικότητας 24 μεγάλων τουριστικών σκαφών αναψυχής τύπου super yacht, mega yacht, τα οποία έχουν μήκος 30-50 μέτρα και αλλά άνω των 50 μέτρων, στην ανατολική βραχώδη περιοχή του Πλατύ Γιαλού.
Η κατασκευή της μαρίνας αποσκοπούσε «στην κάλυψη των αυξημένων αναγκών ελλιμενισμού των μεγάλων τουριστικών σκαφών, τα οποία επισκέπτονται κάθε χρόνο τη Μύκονο και έχουν ανάγκη ασφαλούς πρόσδεσης στους υπήνεμους νότιους όρμους του νησιού, καθώς οι υπάρχουσες λιμενικές υποδομές βρίσκονται κυρίως στο βόρειο τμήμα και δεν επαρκούν».
Η μελέτη προέβλεπε την κατασκευή προβλήτας μήκους 306,5 μέτρων και πλάτους 4 μέτρων από σκυρόδεμα, η οποία θα προεξέχει από την επιφάνεια της θάλασσας κατά περίπου 1,60 μέτρα. Για την κατασκευή της προβλήτας προβλέπεται η τοποθέτηση πασσάλων στον πυθμένα της θάλασσας σε βάθος 4 μέτρων. Ακόμη, προέβλεπε την κατασκευή ισόγειου κτιρίου 108,5 τ.μ., το οποίο περιλαμβάνει χώρους υποδοχής, γραφείο Λιμεναρχείου, πλυντήρια, τουαλέτες και αποθήκες.
Η προβλήτα και οι άλλες εγκαταστάσεις, σύμφωνα πάντα με την μελέτη, είναι μακριά από τις αμμώδεις και κολυμβητικές περιοχές του Πλατύ Γιαλού και της Ψαρούς.
Η απόφαση του υπουργού Πολιτισμού με την οποία κόπηκε η μελέτη στηρίχθηκε σε γνωμοδότηση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ), η οποία ήταν αρνητική.
Το ΚΣΝΜ αναφέρει στη γνωμοδότησή του, μεταξύ άλλων, ότι όντως υπάρχει αναγκαιότητα εξυπηρέτησης τουριστικών σκαφών μεγάλου μήκους, καθώς η Μύκονος αποτελεί σημαντικό ταξιδιωτικό προορισμό ετησίως, ωστόσο η προτεινόμενη κατασκευή αποτελεί «μεγάλης κλίμακας επέμβαση η οποία πλήττει τη φυσικά διαμορφωμένη ακτογραμμή και προκαλεί βλάβη στο χαρακτηρισμένο ως ειδικής κρατικής προστασίας και ιδιαίτερου φυσικού κάλλους νησί της Μυκόνου».
Το Ε΄ Τμήμα του ΣτΕ στην υπ’ αριθμ. 1543/2020 απόφασή του αναφέρει ότι ολόκληρη η Μύκονος έχει χαρακτηριστεί «τόπος ιδιαίτερου φυσικού κάλους». Το 1963 χαρακτηρίστηκε «χρήζουσα ειδικής προστασίας» ολόκληρη η έκταση της πόλης της Μυκόνου καθώς και πλέον των 200 και μέτρων πέριξ αυτής περιοχή, ενώ το 1974 ο Δήμος Μυκόνου χαρακτηρίστηκε «οργανωμένος αρχαιολογικός χώρος».
Οπως υπογραμμίζουν οι σύμβουλοι Επικρατείας, από κανένα στοιχείο δεν προκύπτει ότι η περιοχή του όρμου του Πλατύ Γιαλού έχει χαρακτηριστεί «χρήζουσα ειδικής κρατικής προστασίας», γεγονός που επιβεβαιώνεται και από το από 22.4.2019 έγγραφο της Διεύθυνσης Προστασίας και Αναστήλωσης Νεωτέρων και Σύγχρονων Μνημείων του υπουργείου Πολιτισμού.
Σε άλλο σημείο η απόφαση του ΣτΕ αναφέρει ότι για την κατασκευή του έργου γνωμοδότησε θετικά τόσο η Εφορία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων όσο και η Εφορία Ενάλιων Αρχαιοτήτων, καθώς δεν εντοπίστηκαν αρχαιότητες ούτε επιφανειακά, ούτε στον υποβρύχιο αρχαιολογικό έλεγχο.
Πέρα από όλα αυτά, όμως, όπως υπογραμμίζουν οι σύμβουλοι Επικρατείας, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για την κατασκευή έργων στην επίμαχη περιοχή του Πλατύ Γιαλού δεν απαιτείται η προηγούμενη γνωμοδότηση του ΚΣΝΜ, την οποία μάλιστα υιοθέτησε ο υπουργός Πολύτιμου και στηρίχθηκε η απόρριψη της μελέτης του έργου. Παράλληλα, το αποκαλούμενο Οικολογικό Τμήμα του ΣτΕ τη γνωμοδότηση του ΚΣΝΜ την χαρακτηρίζει πλημμελώς αιτιολογημένη γιατί, μεταξύ των άλλων, επικαλείται την «ενόχληση των ιχθύων και των άλλων θαλάσσιων οργανισμών». Τέλος, το ΣτΕ ακύρωσε την προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση ως πλημμελώς αιτιολογημένη και την ανέπεμψε στο υπουργείο Πολιτισμού «για νέα νόμιμη κρίση».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα