Κεραμέως: Αυτές είναι οι αλλαγές στην Επαγγελματική Εκπαίδευση - Τι είπε για την επαναλειτουργία των σχολείων
Κεραμέως: Αυτές είναι οι αλλαγές στην Επαγγελματική Εκπαίδευση - Τι είπε για την επαναλειτουργία των σχολείων
Χωρίς οριζόντια βάση η εισαγωγή στα Πανεπιστήμια - Μέσα στο Νοέμβριο οι αιτήσεις συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις - Ποιες είναι οι αλλαγές στην επαγγελματική εκπαίδευση που θα φέρει νέο νομοσχέδιο
Αλλαγές στην επαγγελματική εκπαίδευση έρχονται με νομοσχέδιο που ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, με το οποίο ιδρύονται και Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια. Επίσης, η υπουργός ανακοίνωσε ότι οι αιτήσεις για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις θα γίνουν μέσα στον Νοέμβριο. Τα επόμενα νομοσχέδια του υπουργείου Παιδείας αφορούν στα μέτρα για την ασφάλεια των Πανεπιστημίων, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δομών και το νέο νόμο – πλαίσιο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Η κυρία Κεραμέως τόνισε για το ζήτημα της επαναλειτουργίας των σχολείων: «Ο,τι έχει να κάνει με τις δομές εκπαίδευσης και την επαναλειτουργία τους παρακολουθείται καθημερινά από την επιτροπή των ειδικών. Αναμένουμε τις εισηγήσεις τους και την απόφαση του πρωθυπουργού».
Η υπουργός σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε σήμερα, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο και οι φετινοί μαθητές της Γ' Λυκείου, που παρακολουθούν μαθήματα δια ζώσης αλλά και εξ αποστάσεως, να αντιμετωπιστούν με κάποια προσαρμογή, αν αυτό προκύψει από εισηγήσεις του Ινστιτούτου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Η υπουργός δήλωσε επιφυλακτική για οριζόντια βάση σε ό,τι αφορά στο θέμα του βαθμού για την είσοδο στα Πανεπιστήμια, επαναλαμβάνοντας ότι προσανατολίζονται στην βάση σε μάθημα που θα ζητεί η κάθε σχολή.
Η υπουργός αναφέρθηκε στο μεγάλο εγχείρημα για καθολική συμμετοχή όλων των σχολείων στις τάξεις της τηλεκπαίδευσης. Δίνοντας στοιχεία είπε ότι 1,6 εκατ. μέλη είναι συνδεδεμένα με την τηλεκπαίδευση. Κατά μέσο όρο η κάθε τάξη κάνει μάθημα 40 λεπτών είπε η υπουργός, επισημαίνοντας ότι υπήρξαν και τεχνικά προβλήματα και ενδεχομένως να υπάρξουν και νέα, τα οποία λύθηκαν.
Όπως είπε η κ. Κεραμέως, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, η οποία έγινε παράλληλα με την τηλεκπαίδευση μαθητών, είμαστε από τις λίγες χώρες με καθολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Σε ό,τι αφορά σε κάποια ιδιωτικά δημοτικά σχολεία, τα οποία λειτουργούν πρωινές ώρες με βάση εγκύκλιο, δίνεται η δυνατότητα για λόγους διευρυμένου ωραρίου, να κάνουν μάθημα πρωινές ώρες.
Επίσης, εντός Νοεμβρίου θα γίνουν οι αιτήσεις-δηλώσεις για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις από τους υποψηφίους. Ο ένας λόγος είναι τα μέτρα για τον κορωνοϊό και οι συνεχείς τροποποιήσεις και ο δεύτερος είναι ο προγραμαμτισμός που απαιτείται, καθώς θα διδαχθούν μαθήματα που εξετάζονται στις Πανελλαδικές αλλά δεν διδάσκονταν, όπως Ισπανικά και μουσική.
Όλες οι αλλαγές στην Επαγγελματική Εκπαίδευση
Το νέο νομοσχέδιο στοχεύει στη συνολική αναδιάρθρωση και αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης (ΕΕΚ) και Δια Βίου Μάθησης (ΔΒΜ) και εντός της ημέρας θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση. Όπως είπε η υπουργός «Κεντρική στόχευση της μεταρρύθμισης είναι η ΕΕΚ, από λύση ανάγκης για τους λίγους ή τους πιο αδύναμους, να καταστεί συνειδητή επιλογή για τους πολλούς και εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής, προσφέροντας στους νέους μας εναλλακτικές, ουσιαστικές επιλογές και ποιοτικές θέσεις εργασίας».
Και τόνισε: Τα προβλήματα αυτά, τα οποία το προτεινόμενο νομοσχέδιο στοχεύει να διορθώσει, αφορούν ιδίως σε: (α) αλληλοεπικαλύψεις μεταξύ δομών και εκπαιδευτικών διαδρομών, (β) απουσία δομών μετα-γυμνασιακού επιπέδου, (γ) ύπαρξη παρωχημένων ειδικοτήτων και οδηγών κατάρτισης, (δ) ανεπαρκής διασύνδεση με τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας, μεταξύ άλλων λόγω της απουσίας συμμετοχής των κοινωνικών εταίρων στο σχεδιασμό της ΕΕΚ και της ανορθολογικής επιλογής ειδικοτήτων και εκπαιδευτών, (ε) έλλειψη αξιοπιστίας στην πιστοποίηση των επαγγελματικών προσόντων, καθώς και (στ) αρρυθμίες στην οργάνωση της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης (Κ.Δ.Β.Μ.) που επιτείνει το χάσμα δεξιοτήτων.
Κεντρική στόχευση της μεταρρύθμισης είναι η ΕΕΚ, από λύση ανάγκης για τους λίγους ή τους πιο αδύναμους, να καταστεί συνειδητή επιλογή για τους πολλούς και εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής, προσφέροντας στους νέους μας εναλλακτικές, ουσιαστικές επιλογές και ποιοτικές θέσεις εργασίας.
Επίσης, καθιερώνεται Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Σ.Ε.Ε.Κ.), το οποίο αναπτύσσεται στα επίπεδα 3, 4 και 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, κατ’ αντιστοιχία με εκείνα του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.
Η θεσμοθέτηση Εθνικού Πλαισίου Προσόντων:
Επίπεδο 3: Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) και Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας (ΕΠΑ.Σ.) του Ο.Α.Ε.Δ.
Επίπεδο 4: Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) και τα Λύκεια των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ.)
Επίπεδο 5: Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) και το Μεταλυκειακό Έτος - Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑ.Λ.
Ο σχεδιασμός, ο συντονισμός, η εποπτεία και η αξιολόγηση των πολιτικών, δράσεων και προγραμμάτων στην ΕΕΚ και ΔΒΜ οργανώνεται πλέον συνεκτικά στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. & Δ.Β.Μ.).
Επίσης, ιδρύονται Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια, ύστερα από εισήγηση των Σ.Σ.Π.Α.Ε.. Οι μαθητές (απόφοιτοι Γυμνασίου) εισάγονται στα Πρότυπα ΕΠΑ.Λ. με βάση το βαθμό του Απολυτηρίου. Όπως τονίστηκε στη συνέντευξη, ξεκινούν να λειτουργούν Γραφεία Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.) στα ΙΕΚ και άλλες δομές επαγγελματικής κατάρτισης, με κύριες αρμοδιότητες τη συμβουλευτική υποστήριξη των καταρτιζομένων και αποφοίτων, την οργάνωση, εποπτεία και παρακολούθηση της Μαθητείας και Πρακτικής Άσκησης των καταρτιζομένων, την παρακολούθηση της ένταξης των αποφοίτων των Ι.Ε.Κ. στην αγορά εργασίας’. Ιδρύονται πειραματικά και θεματικά ΙΕΚ, με νέες ειδικότητες βάσει των αναγκών της αγοράς.
Η κυρία Κεραμέως τόνισε για το ζήτημα της επαναλειτουργίας των σχολείων: «Ο,τι έχει να κάνει με τις δομές εκπαίδευσης και την επαναλειτουργία τους παρακολουθείται καθημερινά από την επιτροπή των ειδικών. Αναμένουμε τις εισηγήσεις τους και την απόφαση του πρωθυπουργού».
Η υπουργός σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε σήμερα, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο και οι φετινοί μαθητές της Γ' Λυκείου, που παρακολουθούν μαθήματα δια ζώσης αλλά και εξ αποστάσεως, να αντιμετωπιστούν με κάποια προσαρμογή, αν αυτό προκύψει από εισηγήσεις του Ινστιτούτου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Η υπουργός δήλωσε επιφυλακτική για οριζόντια βάση σε ό,τι αφορά στο θέμα του βαθμού για την είσοδο στα Πανεπιστήμια, επαναλαμβάνοντας ότι προσανατολίζονται στην βάση σε μάθημα που θα ζητεί η κάθε σχολή.
Η υπουργός αναφέρθηκε στο μεγάλο εγχείρημα για καθολική συμμετοχή όλων των σχολείων στις τάξεις της τηλεκπαίδευσης. Δίνοντας στοιχεία είπε ότι 1,6 εκατ. μέλη είναι συνδεδεμένα με την τηλεκπαίδευση. Κατά μέσο όρο η κάθε τάξη κάνει μάθημα 40 λεπτών είπε η υπουργός, επισημαίνοντας ότι υπήρξαν και τεχνικά προβλήματα και ενδεχομένως να υπάρξουν και νέα, τα οποία λύθηκαν.
Όπως είπε η κ. Κεραμέως, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, η οποία έγινε παράλληλα με την τηλεκπαίδευση μαθητών, είμαστε από τις λίγες χώρες με καθολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Σε ό,τι αφορά σε κάποια ιδιωτικά δημοτικά σχολεία, τα οποία λειτουργούν πρωινές ώρες με βάση εγκύκλιο, δίνεται η δυνατότητα για λόγους διευρυμένου ωραρίου, να κάνουν μάθημα πρωινές ώρες.
Επίσης, εντός Νοεμβρίου θα γίνουν οι αιτήσεις-δηλώσεις για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις από τους υποψηφίους. Ο ένας λόγος είναι τα μέτρα για τον κορωνοϊό και οι συνεχείς τροποποιήσεις και ο δεύτερος είναι ο προγραμαμτισμός που απαιτείται, καθώς θα διδαχθούν μαθήματα που εξετάζονται στις Πανελλαδικές αλλά δεν διδάσκονταν, όπως Ισπανικά και μουσική.
Όλες οι αλλαγές στην Επαγγελματική Εκπαίδευση
Το νέο νομοσχέδιο στοχεύει στη συνολική αναδιάρθρωση και αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης (ΕΕΚ) και Δια Βίου Μάθησης (ΔΒΜ) και εντός της ημέρας θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση. Όπως είπε η υπουργός «Κεντρική στόχευση της μεταρρύθμισης είναι η ΕΕΚ, από λύση ανάγκης για τους λίγους ή τους πιο αδύναμους, να καταστεί συνειδητή επιλογή για τους πολλούς και εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής, προσφέροντας στους νέους μας εναλλακτικές, ουσιαστικές επιλογές και ποιοτικές θέσεις εργασίας».
Και τόνισε: Τα προβλήματα αυτά, τα οποία το προτεινόμενο νομοσχέδιο στοχεύει να διορθώσει, αφορούν ιδίως σε: (α) αλληλοεπικαλύψεις μεταξύ δομών και εκπαιδευτικών διαδρομών, (β) απουσία δομών μετα-γυμνασιακού επιπέδου, (γ) ύπαρξη παρωχημένων ειδικοτήτων και οδηγών κατάρτισης, (δ) ανεπαρκής διασύνδεση με τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας, μεταξύ άλλων λόγω της απουσίας συμμετοχής των κοινωνικών εταίρων στο σχεδιασμό της ΕΕΚ και της ανορθολογικής επιλογής ειδικοτήτων και εκπαιδευτών, (ε) έλλειψη αξιοπιστίας στην πιστοποίηση των επαγγελματικών προσόντων, καθώς και (στ) αρρυθμίες στην οργάνωση της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης (Κ.Δ.Β.Μ.) που επιτείνει το χάσμα δεξιοτήτων.
Κεντρική στόχευση της μεταρρύθμισης είναι η ΕΕΚ, από λύση ανάγκης για τους λίγους ή τους πιο αδύναμους, να καταστεί συνειδητή επιλογή για τους πολλούς και εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής, προσφέροντας στους νέους μας εναλλακτικές, ουσιαστικές επιλογές και ποιοτικές θέσεις εργασίας.
Επίσης, καθιερώνεται Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Σ.Ε.Ε.Κ.), το οποίο αναπτύσσεται στα επίπεδα 3, 4 και 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, κατ’ αντιστοιχία με εκείνα του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.
Η θεσμοθέτηση Εθνικού Πλαισίου Προσόντων:
Επίπεδο 3: Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) και Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας (ΕΠΑ.Σ.) του Ο.Α.Ε.Δ.
Επίπεδο 4: Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) και τα Λύκεια των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ.)
Επίπεδο 5: Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) και το Μεταλυκειακό Έτος - Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑ.Λ.
Ο σχεδιασμός, ο συντονισμός, η εποπτεία και η αξιολόγηση των πολιτικών, δράσεων και προγραμμάτων στην ΕΕΚ και ΔΒΜ οργανώνεται πλέον συνεκτικά στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. & Δ.Β.Μ.).
Επίσης, ιδρύονται Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια, ύστερα από εισήγηση των Σ.Σ.Π.Α.Ε.. Οι μαθητές (απόφοιτοι Γυμνασίου) εισάγονται στα Πρότυπα ΕΠΑ.Λ. με βάση το βαθμό του Απολυτηρίου. Όπως τονίστηκε στη συνέντευξη, ξεκινούν να λειτουργούν Γραφεία Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.) στα ΙΕΚ και άλλες δομές επαγγελματικής κατάρτισης, με κύριες αρμοδιότητες τη συμβουλευτική υποστήριξη των καταρτιζομένων και αποφοίτων, την οργάνωση, εποπτεία και παρακολούθηση της Μαθητείας και Πρακτικής Άσκησης των καταρτιζομένων, την παρακολούθηση της ένταξης των αποφοίτων των Ι.Ε.Κ. στην αγορά εργασίας’. Ιδρύονται πειραματικά και θεματικά ΙΕΚ, με νέες ειδικότητες βάσει των αναγκών της αγοράς.
Συμπληρωματικά με τις προαναφερόμενες νομοθετικές ρυθμίσεις, έχει ήδη ολοκληρωθεί η σύνταξη και πιστοποίηση 20 νέων Οδηγών Κατάρτισης των ΙΕΚ, σύμφωνα με σύγχρονη πρότυπη μεθοδολογία. Εντός ενός έτους, θα ολοκληρωθεί και η σύνταξη νέων Οδηγών Κατάρτισης για όλες τις προσφερόμενες ειδικότητες. Περαιτέρω, έχει ήδη δημιουργηθεί νέο Μητρώο Εκπαιδευτών Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης με έμφαση στην εργασιακή εμπειρία των εκπαιδευτών.
Ειδήσεις σήμερα:
Πέτσας: Κρατική στήριξη 120 εκατ. ευρώ στην Aegean - Δικαίωμα προαίρεσης για αγορά μετοχών από Δημόσιο
Σύμβουλος Ερντογάν: «Θα αποκτήσουμε 'σκύλους' που θα μας φτιάξουν πυρηνικούς πυραύλους»
Pfizer: Σε δυο με τρεις εβδομάδες η ετυμηγορία του FDA για το εμβόλιο
Ειδήσεις σήμερα:
Πέτσας: Κρατική στήριξη 120 εκατ. ευρώ στην Aegean - Δικαίωμα προαίρεσης για αγορά μετοχών από Δημόσιο
Σύμβουλος Ερντογάν: «Θα αποκτήσουμε 'σκύλους' που θα μας φτιάξουν πυρηνικούς πυραύλους»
Pfizer: Σε δυο με τρεις εβδομάδες η ετυμηγορία του FDA για το εμβόλιο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα