Δείτε φωτογραφίες: Από το... παλιό στο νέο αναβατόριο της Ακρόπολης
Δείτε φωτογραφίες: Από το... παλιό στο νέο αναβατόριο της Ακρόπολης
Το εργοταξιακό αναβατόριο που είχε τοποθετηθεί το 2004 αντικαταστάθηκε από τον υπερσύγχρονο ανελκυστήρα που παραδόθηκε σήμερα για να μπορούν να ανεβαίνουν στον Ιερό Βράχο οι Έλληνες και ξένοι που έχουν κινητικά προβλήματα
Φωτογραφίες από την κατάσταση στην οποία είχε περιέλθει το παλιό αναβατόριο της Ακρόπολης φέρνει στη δημοσιότητας το protothema.gr. Στα φωτογραφικά στιγμιότυπα το εργοταξιακό αναβατόριο μοιάζει σαν να στέκεται μετά βίας όρθιο.
Όπως μπορεί να δει κάποιος φαίνονται αποσυναρμολογημένα κομμάτια στο εσωτερικό του ενώ εξωτερικά ένα μεγάλο μέρος του είναι τυλιγμένο με γκρι ταινία. Και να σκεφτεί κανείς ότι το συγκεκριμένο μέσο χρησιμοποιούνταν επί χρόνια από ΑμεΑ, από μητέρες με μικρά παιδιά αλλά και ηλικιωμένους...
Δείτε τις φωτογραφίες:
Μητσοτάκης: «Σήμερα η Ακρόπολη λάμπει περισσότερο παρά ποτέ και είναι πλέον προσβάσιμη σε όλους»
«Σήμερα, 3 Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα για τα Άτομα Με Αναπηρία, εγκαινιάζουμε το νέο ανελκυστήρα αλλά και τις διαδρομές οι οποίες έχουν σχεδιαστεί με πολύ μεγάλη φροντίδα, προκειμένου να καταστήσουμε την Ακρόπολη προσβάσιμη σε όλες και σε όλους. Σε άτομα με κινητικές δυσκολίες, αλλά και σε ηλικιωμένους συμπολίτες μας οι οποίοι θέλουν να απολαύσουν το σύμβολο του Δυτικού Πολιτισμού, χωρίς τη δυσκολία που συνεπάγεται η κλασική διαδρομή για να ανέβει κανείς στο Βράχο της Ακρόπολης», σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Η κυβέρνηση έχει ήδη θέσει σε διαβούλευση το Εθνικό Σχέδιο για τα δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία. Στον πυρήνα αυτού του σχεδίου είναι η έννοια της προσβασιμότητας. Προσβασιμότητα σε όλους, προσβασιμότητα παντού. Και επειδή αυτή η κυβέρνηση δεν αρέσκεται στα λόγια, αλλά μιλάει με έργα, χαιρόμαστε ιδιαίτερα που σήμερα θέτουμε στη διάθεση του κοινού αυτό το σημαντικό, αυτό το εμβληματικό έργο, το οποίο δεν θα μπορούσε να γίνει πράξη χωρίς τη στήριξη του Ιδρύματος Ωνάση», τόνισε ο Πρωθυπουργός.
«Είναι ένα έργο το οποίο έγινε πολύ γρήγορα χάρη στην εξαιρετική συνεργασία των υπηρεσιών του Ιδρύματος, των εξωτερικών συνεργατών του Ιδρύματος Ωνάση με τις υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού υπό την επιστημονική ευθύνη της Επιτροπής Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως υπό τον καθηγητή κ. Μανόλη Κορρέ με την εφαρμογή όλων των διατάξεων του αρχαιολογικού νόμου. Κύριε Πρωθυπουργέ, είναι γνωστή η ευαισθησία σας για τα Άτομα με Αναπηρία. Ο ανελκυστήρας της Ακρόπολης, οι διαδρομές και γενικότερα η απόλυτη προσβασιμότητά της είναι ένα μέρος από το Εθνικό Σχέδιο. Είμαστε πραγματικά πολύ χαρούμενοι και ευτυχείς που σήμερα θα είστε ο πρώτος ο οποίος θα επισκεφτείτε την Ακρόπολη στη νέα της μορφή», επεσήμανε η Λίνα Μενδώνη.
«Στην Ακρόπολη προβάλλονται οι αξίες στις οποίες πιστεύει το Ίδρυμα Ωνάση: ο σεβασμός της πολιτιστικής κληρονομιάς, ο εκδημοκρατισμός της γνώσης, η ελεύθερη πρόσβαση όλων στον πολιτισμό. Οι διαδρομές ατόμων με κινητικές δυσλειτουργίες κάθε είδους, όπως και ο λειτουργικός ανελκυστήρας πλαγιάς, τα οποία αναλάβαμε σε συνεργασία με την Πολιτεία, είναι ο κατάλληλος συμβολισμός σε μια περίοδο που χρειαζόμαστε περισσότερο φως. Όπως αυτό που εκπέμπει ο νέος φωτισμός της Ακρόπολης», τόνισε από την πλευρά του ο κ. Παπαδημητρίου.
Μαξίμου: Μοναδικός τεχνολογικά εξελιγμένος ανελκυστήρας ΑμΕΑ παγκοσμίως
Σύμφωνα με το Μέγαρο Μαξίμου «η άνοδος στην Ακρόπολη για χιλιάδες συμπολίτες μας ήταν σχεδόν αδύνατη, καθώς ήδη από τις αρχές του 2018, το παλιό αναβατόριο που ήταν ένας εργοταξιακός ανυψωτικός μηχανισμός που εγκαταστάθηκε με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες, είχε φτάσει στα όριά του. Από την άνοιξη του 2019 σχεδόν δεν λειτουργούσε, ενώ τα προβλήματα εντάθηκαν το καλοκαίρι καθώς ΑμεΑ από όλο τον κόσμο έφταναν στο μνημείο και δεν μπορούσαν να ανέβουν. Ο ίδιος ανελκυστήρας δεν υπάρχει σε άλλο μνημείο, η κατασκευή του ήταν ένα δύσκολο τεχνικό έργο και είναι ο μοναδικός παγκοσμίως που η μεταβλητή γωνία πλησιάζει την ορθή».
Το Υπουργείο Πολιτισμού έδωσε τις αναγκαίες προδιαγραφές για την κατασκευή του ανελκυστήρα βάσει της τοπογραφίας της περιοχής και των γεωτεχνικών δεδομένων. Εχει χωρητικότητα 1.300 κιλά ωφέλιμο φορτίο ήτοι 2 αμαξίδια με 2 συνοδούς ή 1 φορείου ασθενοφόρου με 1 συνοδό, τονίζει και συνεχίζει: «Εξασφαλίζει την εύκολη πρόσβαση απευθείας από το επίπεδο του δρόμου και την ασφαλή ανάβαση/κατάβαση των χρηστών προς και από τον Ιερό Βράχο της Αθήνας, την Ακρόπολη. Είναι τεχνολογικά ιδιαίτερα εξελιγμένος συνδυάζοντας την ταχύτητα και την ασφάλεια μετακίνησης καθώς επίσης και δικλείδες ασφαλείας κατά τη λειτουργία του σε περίπτωση διακοπής ρεύματος ή άλλου απρόβλεπτου προβλήματος», επισημαίνει ακόμη η ανακοίνωση.
Με βάση με τα διαθέσιμα στοιχεία ο χρόνος που απαιτείται για την ανάβαση και την κατάβαση του ανελκυστήρα ορίζεται στα 32 δευτερόλεπτα. Αντίστοιχα, με το παλιό αναβατόριο για να φτάσει ο χρήστης από το επίπεδο του δρόμου (περιπάτου) έως το μνημείο της Ακρόπολης, έπρεπε να ανέβει στο επίπεδο του σημερινού μηχανοστασίου από εξωτερική κλίμακα κάνοντας χρήση αναβατορίου με κάθισμα κι έπειτα να χρησιμοποιήσει το παλιό αναβατόριο, η τεχνολογία του οποίου υστερούσε σε δυνατότητα ασφαλούς ανάπτυξης ταχύτητας ανάβασης, σημειώνει επίσης το Μέγαρο Μαξίμου.
Δύο διαδρομές ΑμεΑ
Όσον αφορά στις νέες διαδρομές ΑμΕΑ στον βράχο της Ακρόπολης είναι δύο κι έχουν στόχο να καταστήσουν δυνατή την περιήγηση των ΑμεΑ στα μνημεία του αρχαιολογικού χώρου, αφού φτάσουν με τον ανελκυστήρα. «Οι διαδρομές αντικατέστησαν τις παλαιές τσιμεντένιες -στην δεκαετία 1960 χρονολογούνται οι πρώτες, οι οποίες επισκευάζονταν συνεχώς έως και το 2010. Είναι συνολικής επιφάνειας 2500 τ.μ., πλάτους 4μ. και μήκους 500μ ενώ έχει ήδη ολοκληρωθεί η πρώτη φάση του έργου», επισημαίνει ακόμη το Μέγαρο Μαξίμου.
«Οι διαμορφώσεις, ακολουθούν τα αρχαιολογικά δεδομένα, αποκαθιστώντας τις αρχαίες χαράξεις της οδού των Παναθηναίων. Το έργο της διάστρωσης των διαδρομών αναδεικνύει για πρώτη φορά σε όλο το εύρος της, την οδό των Παναθηναίων. Οι νέες διαδρομές θα συνδέουν τον ανελκυστήρα με την οδό Παναθηναίων μέχρι την περιοχή του παλαιού αρχαιολογικού μουσείου, το έργο αποκατάστασης του οποίου ξεκινά από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού εντός των επομένων εβδομάδων με χρηματοδότηση από το τρέχον ΕΣΠΑ. Συνεπώς, οι διαδρομές εκτείνονται μπροστά από τα Προπύλαια, τον Παρθενώνα και φθάνουν μέχρι την Νότια Κλιτύ», συνεχίζει το Μέγαρο Μαξίμου.
«Κατά την αξιολόγηση δοκιμαστικών εφαρμογών υλικών επί τόπου από την Επιτροπή Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως, ορισμένα υλικά απορρίφθηκαν λόγω αντοχής και άλλα λόγω εμφάνισης. Επιλέχθηκε ως αισθητικά αποδεκτό το αρχιτεκτονικό σκυρόδεμα με περιεκτικότητα σε τσιμέντο 12%. Το τελικό αποτέλεσμα είναι τεχνητός λίθος, αντίστοιχος με αυτόν που χρησιμοποιείται επί των μνημείων στις αναστηλωτικές εργασίες», καταλήγει το Μέγαρο Μαξίμου.
Πώς φτάσαμε μέχρι την κατασκευή του νέου αναβατόριου
Όπως μπορεί να δει κάποιος φαίνονται αποσυναρμολογημένα κομμάτια στο εσωτερικό του ενώ εξωτερικά ένα μεγάλο μέρος του είναι τυλιγμένο με γκρι ταινία. Και να σκεφτεί κανείς ότι το συγκεκριμένο μέσο χρησιμοποιούνταν επί χρόνια από ΑμεΑ, από μητέρες με μικρά παιδιά αλλά και ηλικιωμένους...
Δείτε τις φωτογραφίες:
Πλέον από σήμερα 3 Δεκεμβρίου που σημειολογικά είναι η Παγκόσμια Ημέρα Ανθρώπων με Αναπηρία, η Ακρόπολη μπαίνει σε μια νέα πραγματικότητα καθώς απέκτησε ένα νέο σύγχρονο και λειτουργικό αναβατόριο δωρεά του Ιδρύματος Ωνάση. Στα εγκαίνια που πραγματοποιήθηκαν το πρωί της Πέμπτης έδωσαν το παρών ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη καθώς και ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση, Αντώνης Παπαδημητρίου.
«Σήμερα, 3 Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα για τα Άτομα Με Αναπηρία, εγκαινιάζουμε το νέο ανελκυστήρα αλλά και τις διαδρομές οι οποίες έχουν σχεδιαστεί με πολύ μεγάλη φροντίδα, προκειμένου να καταστήσουμε την Ακρόπολη προσβάσιμη σε όλες και σε όλους. Σε άτομα με κινητικές δυσκολίες, αλλά και σε ηλικιωμένους συμπολίτες μας οι οποίοι θέλουν να απολαύσουν το σύμβολο του Δυτικού Πολιτισμού, χωρίς τη δυσκολία που συνεπάγεται η κλασική διαδρομή για να ανέβει κανείς στο Βράχο της Ακρόπολης», σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Η κυβέρνηση έχει ήδη θέσει σε διαβούλευση το Εθνικό Σχέδιο για τα δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία. Στον πυρήνα αυτού του σχεδίου είναι η έννοια της προσβασιμότητας. Προσβασιμότητα σε όλους, προσβασιμότητα παντού. Και επειδή αυτή η κυβέρνηση δεν αρέσκεται στα λόγια, αλλά μιλάει με έργα, χαιρόμαστε ιδιαίτερα που σήμερα θέτουμε στη διάθεση του κοινού αυτό το σημαντικό, αυτό το εμβληματικό έργο, το οποίο δεν θα μπορούσε να γίνει πράξη χωρίς τη στήριξη του Ιδρύματος Ωνάση», τόνισε ο Πρωθυπουργός.
«Είναι ένα έργο το οποίο έγινε πολύ γρήγορα χάρη στην εξαιρετική συνεργασία των υπηρεσιών του Ιδρύματος, των εξωτερικών συνεργατών του Ιδρύματος Ωνάση με τις υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού υπό την επιστημονική ευθύνη της Επιτροπής Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως υπό τον καθηγητή κ. Μανόλη Κορρέ με την εφαρμογή όλων των διατάξεων του αρχαιολογικού νόμου. Κύριε Πρωθυπουργέ, είναι γνωστή η ευαισθησία σας για τα Άτομα με Αναπηρία. Ο ανελκυστήρας της Ακρόπολης, οι διαδρομές και γενικότερα η απόλυτη προσβασιμότητά της είναι ένα μέρος από το Εθνικό Σχέδιο. Είμαστε πραγματικά πολύ χαρούμενοι και ευτυχείς που σήμερα θα είστε ο πρώτος ο οποίος θα επισκεφτείτε την Ακρόπολη στη νέα της μορφή», επεσήμανε η Λίνα Μενδώνη.
«Στην Ακρόπολη προβάλλονται οι αξίες στις οποίες πιστεύει το Ίδρυμα Ωνάση: ο σεβασμός της πολιτιστικής κληρονομιάς, ο εκδημοκρατισμός της γνώσης, η ελεύθερη πρόσβαση όλων στον πολιτισμό. Οι διαδρομές ατόμων με κινητικές δυσλειτουργίες κάθε είδους, όπως και ο λειτουργικός ανελκυστήρας πλαγιάς, τα οποία αναλάβαμε σε συνεργασία με την Πολιτεία, είναι ο κατάλληλος συμβολισμός σε μια περίοδο που χρειαζόμαστε περισσότερο φως. Όπως αυτό που εκπέμπει ο νέος φωτισμός της Ακρόπολης», τόνισε από την πλευρά του ο κ. Παπαδημητρίου.
Μαξίμου: Μοναδικός τεχνολογικά εξελιγμένος ανελκυστήρας ΑμΕΑ παγκοσμίως
Σύμφωνα με το Μέγαρο Μαξίμου «η άνοδος στην Ακρόπολη για χιλιάδες συμπολίτες μας ήταν σχεδόν αδύνατη, καθώς ήδη από τις αρχές του 2018, το παλιό αναβατόριο που ήταν ένας εργοταξιακός ανυψωτικός μηχανισμός που εγκαταστάθηκε με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες, είχε φτάσει στα όριά του. Από την άνοιξη του 2019 σχεδόν δεν λειτουργούσε, ενώ τα προβλήματα εντάθηκαν το καλοκαίρι καθώς ΑμεΑ από όλο τον κόσμο έφταναν στο μνημείο και δεν μπορούσαν να ανέβουν. Ο ίδιος ανελκυστήρας δεν υπάρχει σε άλλο μνημείο, η κατασκευή του ήταν ένα δύσκολο τεχνικό έργο και είναι ο μοναδικός παγκοσμίως που η μεταβλητή γωνία πλησιάζει την ορθή».
Το Υπουργείο Πολιτισμού έδωσε τις αναγκαίες προδιαγραφές για την κατασκευή του ανελκυστήρα βάσει της τοπογραφίας της περιοχής και των γεωτεχνικών δεδομένων. Εχει χωρητικότητα 1.300 κιλά ωφέλιμο φορτίο ήτοι 2 αμαξίδια με 2 συνοδούς ή 1 φορείου ασθενοφόρου με 1 συνοδό, τονίζει και συνεχίζει: «Εξασφαλίζει την εύκολη πρόσβαση απευθείας από το επίπεδο του δρόμου και την ασφαλή ανάβαση/κατάβαση των χρηστών προς και από τον Ιερό Βράχο της Αθήνας, την Ακρόπολη. Είναι τεχνολογικά ιδιαίτερα εξελιγμένος συνδυάζοντας την ταχύτητα και την ασφάλεια μετακίνησης καθώς επίσης και δικλείδες ασφαλείας κατά τη λειτουργία του σε περίπτωση διακοπής ρεύματος ή άλλου απρόβλεπτου προβλήματος», επισημαίνει ακόμη η ανακοίνωση.
Με βάση με τα διαθέσιμα στοιχεία ο χρόνος που απαιτείται για την ανάβαση και την κατάβαση του ανελκυστήρα ορίζεται στα 32 δευτερόλεπτα. Αντίστοιχα, με το παλιό αναβατόριο για να φτάσει ο χρήστης από το επίπεδο του δρόμου (περιπάτου) έως το μνημείο της Ακρόπολης, έπρεπε να ανέβει στο επίπεδο του σημερινού μηχανοστασίου από εξωτερική κλίμακα κάνοντας χρήση αναβατορίου με κάθισμα κι έπειτα να χρησιμοποιήσει το παλιό αναβατόριο, η τεχνολογία του οποίου υστερούσε σε δυνατότητα ασφαλούς ανάπτυξης ταχύτητας ανάβασης, σημειώνει επίσης το Μέγαρο Μαξίμου.
Δύο διαδρομές ΑμεΑ
Όσον αφορά στις νέες διαδρομές ΑμΕΑ στον βράχο της Ακρόπολης είναι δύο κι έχουν στόχο να καταστήσουν δυνατή την περιήγηση των ΑμεΑ στα μνημεία του αρχαιολογικού χώρου, αφού φτάσουν με τον ανελκυστήρα. «Οι διαδρομές αντικατέστησαν τις παλαιές τσιμεντένιες -στην δεκαετία 1960 χρονολογούνται οι πρώτες, οι οποίες επισκευάζονταν συνεχώς έως και το 2010. Είναι συνολικής επιφάνειας 2500 τ.μ., πλάτους 4μ. και μήκους 500μ ενώ έχει ήδη ολοκληρωθεί η πρώτη φάση του έργου», επισημαίνει ακόμη το Μέγαρο Μαξίμου.
«Οι διαμορφώσεις, ακολουθούν τα αρχαιολογικά δεδομένα, αποκαθιστώντας τις αρχαίες χαράξεις της οδού των Παναθηναίων. Το έργο της διάστρωσης των διαδρομών αναδεικνύει για πρώτη φορά σε όλο το εύρος της, την οδό των Παναθηναίων. Οι νέες διαδρομές θα συνδέουν τον ανελκυστήρα με την οδό Παναθηναίων μέχρι την περιοχή του παλαιού αρχαιολογικού μουσείου, το έργο αποκατάστασης του οποίου ξεκινά από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού εντός των επομένων εβδομάδων με χρηματοδότηση από το τρέχον ΕΣΠΑ. Συνεπώς, οι διαδρομές εκτείνονται μπροστά από τα Προπύλαια, τον Παρθενώνα και φθάνουν μέχρι την Νότια Κλιτύ», συνεχίζει το Μέγαρο Μαξίμου.
«Κατά την αξιολόγηση δοκιμαστικών εφαρμογών υλικών επί τόπου από την Επιτροπή Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως, ορισμένα υλικά απορρίφθηκαν λόγω αντοχής και άλλα λόγω εμφάνισης. Επιλέχθηκε ως αισθητικά αποδεκτό το αρχιτεκτονικό σκυρόδεμα με περιεκτικότητα σε τσιμέντο 12%. Το τελικό αποτέλεσμα είναι τεχνητός λίθος, αντίστοιχος με αυτόν που χρησιμοποιείται επί των μνημείων στις αναστηλωτικές εργασίες», καταλήγει το Μέγαρο Μαξίμου.
Πώς φτάσαμε μέχρι την κατασκευή του νέου αναβατόριου
Ήταν Αύγουστος του 2004 και η Ελλάδα κινούνταν σε ρυθμούς Ολυμπιακών Αγώνων. Στο πλαίσιο της επιβεβλημένης πολιτικής καθολικής προσβασιμότητας και ίσης μεταχείρισης όλων των πολιτών η Ακρόπολη απέκτησε το δικό της αναβατόριο προς χρήση από άτομα με αναπηρία. Το αναβατόριο ημερησίως μπορούσε να μεταφέρει έως και 20 επισκέπτες με αναπηρία στον Ιερό Βράχο.
Παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη κίνηση αποτέλεσε μία σημαντική λύση σε ένα πρόβλημα που κρατούσε για πολλά χρόνια εν τέλει άφησε πίσω του ζητήματα που δεν μπόρεσαν να λυθούν αφού μεταξύ άλλων επρόκειτο για αναβατόριο που χρησιμοποιούνταν κατά κύριο λόγο σε εργοτάξια ενώ σε αυτό δεν χωρούσε ούτε φορείο.
Τα χρόνια πέρασαν μέχρις ότου φτάσαμε στο καλοκαίρι του 2019. Τότε έγινε γνωστό ότι το αναβατόριο είχε τεθεί εκτός λειτουργίας χωρίς κανένας να δείξει ενδιαφέρον για τη συντήρησή του. Η συγκεκριμένη είδηση ήρθε στο φως όταν ο 12χρονος μαθητής Ερμής Καμπερίδης θέλησε να κάνει πραγματικότητα το όνειρό του και να ανέβει στον Ιερό βράχο της Ακρόπολης. Ο μαθητής είχε επισκεφθεί το αρχαίο μνημείο μαζί με τους συμμαθητές του στο πλαίσιο σχολικής εκδρομής. Τότε το παιδί ξέσπασε σε κλάματα με αποτέλεσμα ο πατέρας του να τον σηκώσει στην πλάτη για να τον ανεβάσει στον Ιερό βράχο. Προς βοήθεια του έσπευσαν και άλλοι γονείς οι οποίοι τον βοήθησαν για να ανέβει το καροτσάκι στην Ακρόπολη.
Ο Σύλλογος Γονεών και Κηδεμόνων κατήγγειλε το εν λόγω ζήτημα με αποτέλεσμα το υπουργείο Πολιτισμού να εκδώσει ανακοίνωση όπου και έδωσε απαντήσεις για την κατάσταση του αναβατόριου. Όπως πρόεκυψε από την ανακοίνωση το αναβατόριο είχε να συντηρηθεί πάνω από τέσσερα χρόνια. Στο μεταξύ η τότε ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού ζήτησε παραιτήσεις εξαιτίας του συγκεκριμένου συμβάντος. Μάλιστα το ίδιο διάστημα υπήρξε και παρέμβαση από τον Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων ο οποίος έκανε λόγο για απαρχαιωμένες υποδομές.
Τον Ιούλιο του 2019 η υπόθεση του αναβατόριου ήρθε και πάλι στην επιφάνεια καθώς η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη σε τηλεοπτική της συνέντευξη τόνισε ότι «τα προβλήματα έπρεπε να είχαν αντιμετωπιστεί νωρίτερα». Τους επόμενους μήνες παρά τις επιδιορθώσεις το αναβατόριο τέθηκε ξενά εκτός λειτουργίας με αποτέλεσμα να υπάρξει νέα παρέμβαση του υπουργείου Πολιτισμού. Έτσι λοιπόν στις αρχές Αυγούστου του 2019 το υπουργείο ενημέρωσε ότι το αναβατόριο δεν είχε συντηρηθεί επί τέσσερα χρόνια. Μετά και από αυτό το γεγονός η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη ανακοίνωσε ότι εντός του 2020 θα κατασκευαστεί νέο σύγχρονο αναβατόριο. Η οριστικοποίηση του έργου έγινε την 1η Οκτωβρίου του 2019 κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του ΚΑΣ, με την απόφαση να είναι ομόφωνη. Να σημειωθεί πως όλο αυτό το διάστημα το αναβατόριο εξέθεσε διεθνώς τη χώρα μας καθώς ο ξένος Τύπος ασχολήθηκε εκτενώς με το συγκεκριμένο ζήτημα.
Ειδήσεις σήμερα:
Καστανίδης (ΘΕΜΑ 104,6): Πάνω από 500 υγειονομικοί έχουν νοσήσει στη Θεσσαλονίκη
Έμιλι Ρατακόφσκι: Γιορτάζει τους έξι μήνες της εγκυμοσύνης της
Ο Κλίντον ήταν «στον κόσμο του», δεν ήξερε καν τι ήταν τα «Φιλαράκια», αποκαλύπτει πρώην βοηθός του
Παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη κίνηση αποτέλεσε μία σημαντική λύση σε ένα πρόβλημα που κρατούσε για πολλά χρόνια εν τέλει άφησε πίσω του ζητήματα που δεν μπόρεσαν να λυθούν αφού μεταξύ άλλων επρόκειτο για αναβατόριο που χρησιμοποιούνταν κατά κύριο λόγο σε εργοτάξια ενώ σε αυτό δεν χωρούσε ούτε φορείο.
Τα χρόνια πέρασαν μέχρις ότου φτάσαμε στο καλοκαίρι του 2019. Τότε έγινε γνωστό ότι το αναβατόριο είχε τεθεί εκτός λειτουργίας χωρίς κανένας να δείξει ενδιαφέρον για τη συντήρησή του. Η συγκεκριμένη είδηση ήρθε στο φως όταν ο 12χρονος μαθητής Ερμής Καμπερίδης θέλησε να κάνει πραγματικότητα το όνειρό του και να ανέβει στον Ιερό βράχο της Ακρόπολης. Ο μαθητής είχε επισκεφθεί το αρχαίο μνημείο μαζί με τους συμμαθητές του στο πλαίσιο σχολικής εκδρομής. Τότε το παιδί ξέσπασε σε κλάματα με αποτέλεσμα ο πατέρας του να τον σηκώσει στην πλάτη για να τον ανεβάσει στον Ιερό βράχο. Προς βοήθεια του έσπευσαν και άλλοι γονείς οι οποίοι τον βοήθησαν για να ανέβει το καροτσάκι στην Ακρόπολη.
Ο Σύλλογος Γονεών και Κηδεμόνων κατήγγειλε το εν λόγω ζήτημα με αποτέλεσμα το υπουργείο Πολιτισμού να εκδώσει ανακοίνωση όπου και έδωσε απαντήσεις για την κατάσταση του αναβατόριου. Όπως πρόεκυψε από την ανακοίνωση το αναβατόριο είχε να συντηρηθεί πάνω από τέσσερα χρόνια. Στο μεταξύ η τότε ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού ζήτησε παραιτήσεις εξαιτίας του συγκεκριμένου συμβάντος. Μάλιστα το ίδιο διάστημα υπήρξε και παρέμβαση από τον Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων ο οποίος έκανε λόγο για απαρχαιωμένες υποδομές.
Τον Ιούλιο του 2019 η υπόθεση του αναβατόριου ήρθε και πάλι στην επιφάνεια καθώς η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη σε τηλεοπτική της συνέντευξη τόνισε ότι «τα προβλήματα έπρεπε να είχαν αντιμετωπιστεί νωρίτερα». Τους επόμενους μήνες παρά τις επιδιορθώσεις το αναβατόριο τέθηκε ξενά εκτός λειτουργίας με αποτέλεσμα να υπάρξει νέα παρέμβαση του υπουργείου Πολιτισμού. Έτσι λοιπόν στις αρχές Αυγούστου του 2019 το υπουργείο ενημέρωσε ότι το αναβατόριο δεν είχε συντηρηθεί επί τέσσερα χρόνια. Μετά και από αυτό το γεγονός η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη ανακοίνωσε ότι εντός του 2020 θα κατασκευαστεί νέο σύγχρονο αναβατόριο. Η οριστικοποίηση του έργου έγινε την 1η Οκτωβρίου του 2019 κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του ΚΑΣ, με την απόφαση να είναι ομόφωνη. Να σημειωθεί πως όλο αυτό το διάστημα το αναβατόριο εξέθεσε διεθνώς τη χώρα μας καθώς ο ξένος Τύπος ασχολήθηκε εκτενώς με το συγκεκριμένο ζήτημα.
Ειδήσεις σήμερα:
Καστανίδης (ΘΕΜΑ 104,6): Πάνω από 500 υγειονομικοί έχουν νοσήσει στη Θεσσαλονίκη
Έμιλι Ρατακόφσκι: Γιορτάζει τους έξι μήνες της εγκυμοσύνης της
Ο Κλίντον ήταν «στον κόσμο του», δεν ήξερε καν τι ήταν τα «Φιλαράκια», αποκαλύπτει πρώην βοηθός του
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα